[FOTO] Mijn eerste fotomeeting -> herfstsfeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

[FOTO] Mijn eerste fotomeeting -> herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:34

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst als fotograaf meegedaan aan een foto meeting.
Meestal wordt mijn hengst meegevraagd als model, zo ook dit keer. Maar wegens kapotte auto kon hij helaas niet mee. Toen dus maar als fotograaf mee geweest.

Ik ben al jaren hobbymatig bezig met fotografie, maar dit zo dus nog niet eerder gedaan. Ook het wegwerken van touwtjes etc deed ik eerder niet. Dat was nu voor het eerst. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Let op! Op deze foto's berust copyright en mogen niet zonder toestemming gekopieerd worden.
http://www.cp-photography.webklik.nl


Eerst de stoere tinkerhengst Forrest <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




De andere hengst Grand Amour :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





En gelderse Oeps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 17-11-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto op verzoek verwijderd.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:01

Er zitten erg mooie foto's tussen, zeker weten :) En wat een mooie modellen zeg! Er zijn een paar kleine dingetjes. Ik zou op sommige foto's iets meer ruimte nemen rond het paard (foto 3 van Forrest en foto 4 van Oeps). Dat kijkt wat fijner, maar is ook handig voor als de mensen de foto's willen laten afdrukken op bijvoorbeeld canvas. Dan valt er altijd een klein stukje foto weg en in dit geval dus paard, dat is zonde.

Verder vind ik het heel goed dat je geprobeerd hebt om lijntjes weg te werken. Halstertouwen/kettingen zijn echter niet 'even' weg te werken, je moet er bij het fotograferen al rekening mee houden hoe je een ketting omdoet zodat je hem het beste weg kunt werken. Bij de foto's van Forrest heb je dat heel goed aangepakt, waardoor je de lijnen redelijk netjes weg kon werken (misschien kun je de sluiting ook nog wegwerken?). Bij Oeps echter is het best wel storend dat je de lijn weg hebt gewerkt, omdat hij nu gewoon ergens 'stopt'. Ik zou de lijn er in dit geval dan ook gewoon aan laten zitten en de volgende keer voor het fotograferen er eventjes op letten, zodat je de lijn anders bevestigt.

Ten slotte zou ik je selectie wat kleiner maken. Foto 1 van Amour doet afbreuk aan de serie omdat het paard er hier heel ongemakkelijk op staat (waarschijnlijk stondje ook net wat te dichtbij met fotograferen, lijkt een beetje 'groothoekeffect' te hebben). Op foto 4 van Oeps staat Oeps er eigenlijk helemaal niet zo gunstig op. Lijkt zo wel een erg klein hoofd te hebben, zonde! Foto 6 van Oeps is niet scherp. Die zou bij mij een enkeltje prullenbak verdienen. Daarnaast lijkt het paard wel erg 'puntig' op die foto :) Als je de foto 1 of 2 galopsprongen eerder had gemaakt, was dit minder storend geweest. En dan zijn beide rijfoto's voor mij een twijfelgeval vanwege de open mond en de houding van de ruiter.

Vat het niet verkeerd op, je bent zeker super goed bezig :) Maar ik denk dat je nog veel meer uit je foto's kunt halen. Je bent in ieder geval heel goed op dreef. :)!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [FOTO] Mijn eerste fotomeeting -> herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 19:00

Bedankt voor de tips! :)
Foto in het water van oeps is inderdaad niet scherp klopt. Maar was de enige 'waterfoto' die enigszins toonbaar was. Het was toen al laat op de middag en tussen de bomen was het erg donker helaas. Wou de eigenaar ttoch 1 foto in het water laten zien.

Foto 2 armour en 4 oeps zitten vrij dicht op de kant ja. Voor afdruk op canvas zou ik deze ook niet aanleveren. Maar vond de foto ansich verder wel wat hebben. Die van oeps was daarin wel echt een twijfel geval.

Handigheid van hoe de lijn het beste vast kan had ik dus niet. Wat dat betrefd wel fijn dat het nu allemaal anders was. Zo ben ik er wel achtergekomen wat fijn werkt. Indersaad die van forest was het handigst. Ik heb geprobeerd het haakje om de bitrinf weg te werken maar hier werd het slordig van. Dus maar besloten te latenzzitten
Als ik wat handiger wordt in het wegwerken kan ik deze foto's er altijd nog weer eens bijpakken :).

Ik was zelf erg tevreden met het resultaat. Wat dat betrefd zijn zulke meetings ideaal om te oefenen :)