[FOTO] Begraafplaats

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

[FOTO] Begraafplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 18:37

Hallo Bokkers :wave:

Vorige week ben ik met de studievereniging naar Noord-Frankrijk geweest. We hebben daar verschillende begraafplaatsen en monumenten uit de Eerste Wereldoorlog bekeken. Ik heb ook foto's gemaakt en ik moet zelf zeggen dat ik deze wel aardig geslaagd vond. De foto is gemaakt op een Duitse begraafplaats. Ik fotografeer met een Canon eos 1000D met een 55 - 250 mm lens.

Tips en commentaar zijn zeer welkom!

Afbeelding
https://lh5.googleusercontent.com/-EBPt ... 720/43.jpg

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO] Begraafplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:41

Je idee is mooi. Maar er kunnen wat dingen beter. Je foto is scheef, wat je waarschijnlijk zelf al hebt gezien, en dit leidt af. Wat nog meer afleidt, is de manier waarop de boom en het lichtere graf op 1 lijn staan. Nu lijkt je boom "uit het graf" te komen. Door een paar passen verder naar links, of rechts te zetten, had je dit kunnen oplossen. Ook het voorste kruis leidt een klein beetje af, doordat het een klein stukje over de linker rand van het lichte graf heen loopt. Wie weet de volgende keer!

Maar nogmaals: het idee is mooi!

JuliaaahX

Berichten: 1015
Geregistreerd: 03-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:41

Ik vind 'm heel gaaf Soof! Misschien is 'ie net iets mooier als de horizon recht is, maar dit voegt ook wat toe aan de foto :)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Begraafplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:18

Het is inderdaad jammer dat de boom precies op 1 lijn staat met je onderwerp, maar buiten dat vind ik hem erg gaaf.
Ik ben altijd geintrigeerd door oude begraafplaatsen.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [FOTO] Begraafplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 18:24

Bedankt voor de reacties!

Dat ie scheef is klopt, had ik inderdaad op moeten letten. Zelf vind ik het niet zo storend dat de boom precies achter het Joodse graf staat. Vind het contrast juist wel mooi, maar dat is natuurlijk smaak :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:12

JewEmm schreef:
Je idee is mooi. Maar er kunnen wat dingen beter. Je foto is scheef, wat je waarschijnlijk zelf al hebt gezien, en dit leidt af. Wat nog meer afleidt, is de manier waarop de boom en het lichtere graf op 1 lijn staan. Nu lijkt je boom "uit het graf" te komen. Door een paar passen verder naar links, of rechts te zetten, had je dit kunnen oplossen. Ook het voorste kruis leidt een klein beetje af, doordat het een klein stukje over de linker rand van het lichte graf heen loopt. Wie weet de volgende keer!

Maar nogmaals: het idee is mooi!


Maar als we hier doorheen kijken: +:)+ . De sfeer is prachtig.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] Begraafplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:16

Je gekozen positie is inderdaad niet optimaal geweest maar je belichting en scherptediepte zijn mooi. Je zou nog kunnen overwegen om de foto recht te zetten en een andere wat meer spannende uitsnede te kiezen, zodat dit graf niet zo in het midden staat.