Lenzen mee op reis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Lenzen mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:12

Hallo :)

In februari vertrek ik voor 5 maanden naar Noorwegen om daar stage te lopen (en natuurlijk te reizen). Hartstikke leuk natuurlijk, maar brengt wel een enorm dilemma met zich mee... Welke lenzen neem ik mee!?
Ik wil sowieso mijn 17-50mm meenemen. Maar zou ik een telelens nodig zijn? En word het dan de 70-200 of 70-300? (ga ik hier voor kwaliteit, of kies ik voor gewicht en iets minder pijn op het moment dat ie stuk gaat/gestolen wordt?)

Mijn vragen aan jullie: Wat voor lenzen hebben jullie meegenomen op reis? En hoe heb je dag gedaan met verzekeringen? Heb je alles gebruikt? En ben je ooit bang geweest dat het gestolen werd? Heb je er spijt van gehad dat je een lens wel of juist niet mee had? Enzovoort...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Saskia :)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lenzen mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:18

Afgelopen zomer was ik in Australie en ik heb zowel mijn kitlens als mijn telelens (70-300) mee genomen.
Ik heb beiden gebruikt, de kitlens voor overzichtfoto's/ landschappen en de telelens voor echt onderwerpen zeg maar. Ben geen seconde bang geweest voor diefstal, waarom zou ik? Ik heb ze gewoon altijd bij me gehad, geen probleem.
Ik heb nog getwijfeld of ik mijn macrolens mee wilde nemen, maar die heb ik als enige wel thuis gelaten.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:26

Goof schreef:
Afgelopen zomer was ik in Australie en ik heb zowel mijn kitlens als mijn telelens (70-300) mee genomen.
Ik heb beiden gebruikt, de kitlens voor overzichtfoto's/ landschappen en de telelens voor echt onderwerpen zeg maar. Ben geen seconde bang geweest voor diefstal, waarom zou ik? Ik heb ze gewoon altijd bij me gehad, geen probleem.
Ik heb nog getwijfeld of ik mijn macrolens mee wilde nemen, maar die heb ik als enige wel thuis gelaten.

Maar als TS stage gaat lopen, neem ik aan dat ze niet constant haar camera + lenzen mee kan hebben.
Weet je wel of je je spullen afgesloten kan achterlaten? Ben je van plan om verre uitstappen te maken? Ik merk wel (heb geen geweldige tas) als ik een uurtje moet stappen met mijn lenzen en camera in de tas dat het heel zwaar wordt. Zeker met nog een tas met wat spullen in zoals eten, drinken,... Dan zou ik eerder voor de 70-300 gaan. Ik weet niet in hoeverre ze van kwaliteit verschillen, ik heb alleen de 70-200. Maar het zou wel jammer zijn als je echt mooie plaatjes er minder mooi hebt kunnen opzetten door de lens, als je dus echt mooie foto's wil nemen dan misschien eerder de 70-200.

Maar ik zou dus de 70-300 meenemen.
Laatst bijgewerkt door Leen op 07-11-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lenzen mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:29

KLopt, maar ik neem aan dat TS een vaste verblijfplaats heeft die dus ook gewoon afsluitbaar is. Dan lijkt het me ook geen probleem om lenzen mee te nemen. Althans, ik zou er geen seconde over twijfelen.

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:31

Ik weet nog niet wat voor kamer we hebben daar en hoe goed deze af te sluiten is. Komende week heb ik weer contact met de contactpersoon daar en wilde dat dan vragen. :) Ik weet wel dat we eigenlijk 2 verblijfplaatsen hebben...
Ik heb een hele fijne tas, loop daar wel vaker lang mee (met 2 body's + 2 á 3 lenzen) en dat gaat prima. :j De lenzen verschillen in kwaliteit, maar de 70-300 is best prima. Die is alleen veel minder lichtsterk. En daarbij ben ik gewoon verknocht aan mijn 70-200. _O- Afscheid nemen wordt zwaar. :')

Bedankt voor jullie antwoorden!

Hebben jullie je camera verzekerd op reis? En met wat voor verzekering? Wat kostte dat?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Lenzen mee op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:46

Ik had m'n hele hebben en houden mee naar Afrika, including 500mm lens. Bundeltje bij mekaar koste een hele hoop dus had wel een goede reisverzekering :j Ik zou lekker je 70-200 meenemen. Kwaliteit is veel beter, en het verschil tussen 200 en 300 is vaak maar een grote stap. Als je niet voor kwaliteit gaat ga je daar spijt van hebben denk ik :j