[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:06

Ik kwam net deze foto tegen:
Afbeelding

En ben héél erg benieuwd hoe ik dat blauw/sepia effect kan bekomen? Ik heb al een uur zitten prutsen aan mijn eigen concertfoto's in Photoshop en Lightroom, maar het lukt me gewoon niet. Kleurenbalans, saturatie, hue etc heb ik allemaal al zitten aanpassen. Het zal vast wel een combinatie van verschillende layers/adjustments zijn die altijd weer wat anders is, maar ik weet echt niet in welke richting ik moet denken. En ik weet ook niet hoe deze bewerking heet (als het al een naam heeft :+ ) dus ik kan het niet Googlen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:23

Ik heb het snel even geprobeerd en dat brengt me inderdaad al heel wat op de goede weg. Morgen ga ik er wat meer mee uittesten, maar het lijkt er al meer op. Denk dat het er misschien ook aan lag dat ik een foto heb gebruikt met heel veel rood licht, waardoor dat rode heel erg overheersend is. Ik ga het morgen eens met een andere foto proberen. Bedankt! (weer :D )

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:13

Bedankt voor de tips. Blend mode - overlay, bedoel je dan rechts klikken op je layer > blending options? Als ik in dat vak dat ik dan krijg blend mode: overlay aanvink, krijg ik dit:

Afbeelding

Ik had even je stappenplan gevolgd, dus layer gedupliceerd en dan omgezet naar zwart/wit. Maar hoe doe jij dat omzetten naar zwart/wit? Want ik heb dat via adjustments gedaan en dan de saturation helemaal omlaag, maar dan krijg ik 3 lagen: origineel, duplicaat en hue/saturation laag. Ik weet niet of dat een verschil maakt voor het eindresultaat of niet?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:25

Heel duidelijk Nouks, ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg :D Ik ga het vanavond allemaal uit proberen. Soms loop ik echt nog hélemaal verloren in het bos der Photoshop :+

Edit: Heb het even uitgeprobeerd en het ziet er inderdaad al veel beter uit :) Bedankt voor de les :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers