[Tek] Wildebeestendoosje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[Tek] Wildebeestendoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:44

Eerst moet ik even kwijt dat ik [CB] echt een super onderforum vindt, heel erg gezellig en echt een ontdekking voor mij. OK dan! Vandaar dat ik er ook flink misbruik van zal gaan maken. Haha!

Een jaar geleden heb ik eens een mooie doos potloden gekocht, maar wilde die in een handzamer doos hebben om mee te kunnen nemen op reis. Dus deed ik ze in het kartonnen doosje waar mijn agenda in kwam en toen ze daar in zaten vond ik het eigenlijk wel leuk als dat doosje ook weer iets kunstzinniger leek dan gewoon saai donkerblauw met het Bijenkorf merkje erop. Dus heb ik een paar National Geographics geplunderd en enkele foto's op mijn nieuwe tekendoosje geschilderd (acrylverf). Helaas worden de nadelen van een kartonnen doos als basis voor schilderingen nu duidelijk, want het ding valt bijna uit elkaar (bij de wolf zie je bijvoorbeeld al een plakbandje zitten Bloos! ) en butst behoorlijk. Dus heb ik de tekeningen maar gescand om ze tenminste nog in digitale vorm te bewaren. En dan kunnen ze ook op Bokt. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment heb ik er een beetje berouw van dat ik zo dom was om het op karton te schilderen, maar goed.. Verdrietig Wat vinden jullie ervan en welke spreekt jullie het meest aan?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:37

Dank jullie wel! Ik vond het ook ontzettend leuk om te doen, dit is toch wel mijn huisstijl qua schilderen, denk ik en dat leent zich heel goed voor wilde beesten puur natuur. En nu voel ik me dus nog sneuer dat ik het op karton heb gedaan. Zo zie je rechtsonder de wolf een stukje plakband (waar de achterkant met wolf scharniert met de zijkant met arend (die daarom ook wat korter is dan de ijsberen Haha!) en heeft de arend een deuk in de lucht en een vlek op zijn vleugel die maar niet weg wil.. Het aller- aller ergste vond ik echter nog dat ik op een gegeven moment mijn doosje in een tas stopte terwijl ik even vergat dat ik daar ook een nogal scherp gekante wekker in had zitten. Dat ***ding schraapte het hele ruggetje van het rechter ijsberenjong open terwijl dat echt perfect was met precies de juiste kleuren. Ik heb hem vervolgens een lange en gevaarlijke plastisch-chirurgische operatie laten ondergaan, maar het is que kleurstelling helaas nooit meer helemaal goed gekomen..

Maar goed, de arend ligt dus voor met 2 punten, waarna de ijsberen en wolf een tweede plaats met elk 1 stem delen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:05

Haha! OP de site over vrijheidsdressuur (zie link in onderschrift) staan tekeningen van mij verspreid door de teksten van de verschillende kunstjes. Op dit moment zwerven er een gewoon bruin paard (buiging), ijsco (apporteren), haffies (logo en binnenkort een hoofdstuk over de Spaanse pas) en een quarter (bij achterwaarts) rond. Verder heb ik nog drie wat wildere springpaardenschilderijen op de computer staan die ik morgen of overmorgen wel op Bokt kan zetten. Maar ik wil CB niet overbelasten. Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:29

Geen verkeerd woord over acryl in mijn topic!!! Haha! Acryl is echt de redding voor mij, omdat je als het fout gaat alles altijd weer dicht kunt smeren met een mooie laag wit. Heerlijk . En het droogt snel, heeft een mooie glans, is goed te combineren met potlood en krijt en je kunt het heel dun gebruiken of juist heel dik. Vooral van dat laatste ben ik een grote fan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:21

Eindelijk heeft de pauw ook een paar punten gekregen, dat vond ik een heel erg leuk beest om te doen, omdat hij zo anders is dan de rest. Zeg nou zelf, een blauw met groen beest, hoe verzin je het?? Haha!

De wolvenneus staat inderdaad een beetje scheef, dat klopt helemaal. Wat wel opvallend is, is dat de meeste mensen die mijn doosje zien de wolf vaak niet als favoriet hebben omdat hij teveel op zo'n t-shirt-wolf lijkt, met die zwarte achtergrond. Vond ik wel een grappige opmerking, die inderdaad wel een klopt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:39

Op zich een goede tip, Ellende, ware het niet dat hier al ongeveer 9 laagjes lak overheen zitten... het probleem is gewoon dat het karton eigenlijk te zacht is, op scharnierpunten begint te scheuren (door intensief gebruik als potlodendoos Haha!) en het heel gemakkelijk indeukt. En dus sleurt het doosje de schilderingen mee de diepte in. Maar ja, ik heb ze nu tenminste op de computer staan. Voor het nageslacht, laten we maar zeggen. En moge de mensheid hier een wijze les uit trekken: Gij zult zich niet laten verleiden door de agendadoosjes van de Bijenkorf! Ik herhaal... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:57

Euhhh, don't blame it on Bokt, zou ik zeggen. Haha! Bij het uploaden van mijn site heb ik gisteravond iets te enthousiast al het oude spul eraf gegooid en vervangen door het nieuwe (waarbij ik vergat de ik de tekeningen er apart op had gezet). Bloos

Maar ze doen het weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:17

Haha, doosjes ben ik ook gaan verzamelen toen ik eenmaal dit doosje af had. Nu ben ik helaas niet meer zo enthousiast over karton. Haha! Maar parketlak is inderdaad een goeie tip, dat zou best nog eens kunnen werken want dat wordt geloof ik behoorlijk hard?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers