Welke digi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke digi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:45

ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe digitale camera... heb nu een Nikon coolpix 2000 leuk ding, maar ik wil "meer" . Heb een spiegelreflex camera van Minolta een geweldig ding met goede zoomlezen enz, maar dan zit je altijd met die rolletjes en vind ik ook nix

Nu zoek ik een digi rond de 400 euro (iets duurder of goedkoper mag ook natuurlijk ) , t liefst 1 waar ik mijn lezen op kan zeten van mijn spiegelreflexcamera. Met 4 of meer megapixels, die goed bewegende beelden kan fotograferen en met zo veel mogelijk "extratjes" Haha!

nee ben niet veeleisend Schijnheilig , iemand een tip naar welke cameras ik kan kijken???

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:09

euh... misschien een HP Photosmart 935?
die maakt hele mooie foto's en heeft 5 MP
ik ben er nu voor aan het sparen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:12

hmmm nee vind ik te "compact" mag best groter en met een lens die je kan wisselen

heb je wel een voorbeeld van hoe de foto's er uit zien toevallig???

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:14

kijk eens op : www.goedkoopste.nu
daar hebben ze echt heel veel camera's onder elkaar staan op merk gesorteerd, is wel makkelijk om te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:15

thanks even kijken

denk zelf aan de minolta 7
Afbeelding
alleen zou t dan een 2de hansje worden want nieuw is ie erg duur.. zou hier de lens van af kunnen ?? kan het nergens vinden....

of de A1
Afbeelding

iemand ervaring met deze camera's?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:16

Dat bestaat niet Debo Lachen

Als je je lenzen wil gebruiken dan moet je volgens mij op zoek gaan naar een digitale spiegelreflex van Minolta (of kan je ze ook op andere merken toestellen zetten?) En die zijn een stuk boven de 400 euro.

Voor dat soort toestellen kan je SP en photodude misschien PB-en, denk dat de meeste mensen op CB geen geld hebben voor toestellen in die kwaliteit/prijs Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:19

En de Fujifilm Finepix dan? Ik heb de S5000, maar er zijn nog betere camera's. (ik vind overigens deze al erg super).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:19

Ellende schreef:

Als je je lenzen wil gebruiken dan moet je volgens mij op zoek gaan naar een digitale spiegelreflex van Minolta (of kan je ze ook op andere merken toestellen zetten?)


ze kunnen ook op andere camera's de lenzen zijn namelijk niet van Minolta zelf..

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:22

Debo schreef:
hmmm nee vind ik te "compact" mag best groter en met een lens die je kan wisselen

heb je wel een voorbeeld van hoe de foto's er uit zien toevallig???


euh... alle foto's van Elke en Smiley zijn ermee gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:32

Mietje"]
[quote="Debo schreef:
hmmm nee vind ik te "compact" mag best groter en met een lens die je kan wisselen

heb je wel een voorbeeld van hoe de foto's er uit zien toevallig???


euh... alle foto's van Elke en Smiley zijn ermee gemaakt
[/quote]

hmmmm mischien toch wel interesant! mooie foto's!! Ben alleen nog benieuwd hoe hij binnen fotos maakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:16

hmmm ga toch voor 1 van de bovenstaande (minolta 7 of a1 ) Bloos nu even wachten op mijn vakantie geld Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:36

wat is trouwens de afstand van de zoom(dus van jou naar wat je wil fotograferen?) ? Optich of digitaal?? haal deze altijd doorelkaar....
optich toch?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:13

optiSch Knipoog

Digitaal is inzoomen op een foto die je al gemaakt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:15

ben er helemaal uit dit:
Afbeelding

gaat m worden de Minolta dimage Z2 .... geweldig ding als ik alles zo lees

( voor de geintereseerden: )

De DiMAGE Z2 is de 2e in de gebruiksvriendelijke serie reflextype digitale camera's en een tree hoger dan de DiMAGE Z1. De DiMAGE Z2 pronkt met Rapid AF en biedt nu 's werelds eerste SVGA (800x600) video opname optie! Konica Minolta heeft de lat hoger gelegd met het adopteren van een GT lens en een resolutie van 4 Megapixels, die een beeldhelderheid levert van topkwaliteit. De toevoeging van een Predictive Focus Control heeft de snelheid van de AF functie vergroot, wat betekent dat je geen enkel moment meer hoeft te missen als je sportevenementen of ieder willekeurig bewegend onderwerp in beeld wilt vangen. De DiMAGE Z2 met zijn 4 MP resolutie zal de gebruiker die meer waardering voor hoge resolutie fotografie heeft, aanspreken.

Goede beeldkwaliteit met de Mega zoom
Het is geen toeval dat de DiMAGE Z2 de eerste digitale camera van Konica Minolta is die uitgerust is met de nieuwe Mega zoom functie, de glazen apochromatische (APO) lens. Deze indrukwekkende zoom levert een brandpuntbereik gelijkwaardig aan 38 tot 380mm bij een 35mm camera lens. Een combinatie van de 10x optische zoom van de GT lens met de 4x digitale zoom geeft de DiMAGE Z2 een 40x totaal zoombereik.

Konica Minolta GT lens
De DiMAGE Z2 voert de GT lens, de beste glazen apochromatische (APO) zoomlens specifiek ontworpen voor de digitale fotografie. De GT lens is een toonaangevende lens ontworpen door Konica Minolta voor digitale camera's. De reputatie van deze lens wordt gedefinieerd door één ding: beeldkwaliteit. De GT lens heeft profijt van de originele technologie van Konica Minolta om verschillende types imperfecties te minimaliseren zoals kleurafwijkingen. De DiMAGE Z2 gebruiker zal de voordelen van de APO lens onmiddellijk waarnemen: iedere opname wordt scherper, helderder en zonder enige kleurafwijking, zelfs wanneer grote diafragma instellingen gebruikt worden. De lens is het hart van de camera en deze GT lens heeft 11 elementen in 7 groepen. Het APO effect wordt geleverd door anomalous dispersion (AD) glaselementen om de maximale betrouwbaarheid van de kleur te verzekeren en asferische elementen om afwijkingen van de randen van een beeld te onderdrukken.

Snelle AF met Predictive Focus Controle
Predictive Focus Controle houdt een scherpe focus op snel bewegende onderwerpen totdat je klaar bent om de foto te nemen. Het berekent zeer nauwkeurig waar een bewegend onderwerp zal zijn op het moment dat je de ontspanknop loslaat en zorgt ervoor dat de scherpstelling messcherp is.

De DiMAGE Z2 voert ook Rapid AF, de enige camera in zijn klasse (De DiMAGE Z2 is de enige camera die Rapid AF voert met Predictive Focus Controle onder de digitale camera's met een ingebouwde zoomlens van 10x of meer optische zoom, vanaf 1 januari 2004) om scherpe beelden te garanderen met een minimum aan vertraging. De krachtige optiek en de hoge resolutie, 4 Megapixels 1/2.5-inch primaire kleuren CCD vereisen een krachtig AF systeem.

Een passieve AF sensor zet zich vast op een bewegend object en berekend de afstand tot het object, zodat de Rapid AF reageert en zichzelf aanpast. Het scherpstel punt wordt bepaald in relatie tot de camera's CCD. In een oogwenk heeft een hoge snelheid drive de lens snel en vloeiend scherpgesteld.

Real Motion LCD monitor en Switch Finder
De DiMAGE Z2 heeft de Real Motion LCD display die kristalheldere beelden levert met een snelheid van 60 beelden per seconde. Conventionele displays op digitale camera's gebruiken een 30 beelden per seconde display wat soms resulteert in een niet-vloeiende beelden display. De 60 beelden per seconde Real Motion Display snelheid geeft een vloeiende actie die beelden tot leven wekt. De LCD display van de DiMAGE Z2 kan direct bekeken worden of door de zoeker, dankzij de Switch Finder. Er is geen verschil in kleur, contrast en resolutie tussen afzonderlijke achterste en zoeker displays omdat slechts één display gebruikt wordt. Het display beeld is groot en duidelijk omdat de zoeker ontworpen is met een groot duidelijk gezichtsveld.

Long Caption (Progressive Capture)
Als de DiMAGE Z2 in Progressive Capture modus staat, en je stopt met het indrukken van de ontspanknop, dan worden de beelden automatisch bewaard. Progressive Capture betekent dat de laatste beelden in volgorde worden opgeslagen: zoveel als 6 beelden (4 Megapixels, Fine modus) of 12 beelden (UHS continu opname modus). Dus wanneer je snelbewegende objecten opneemt zorgt Progressive Capture ervoor dat ze opgeslagen worden wanneer en waar je ze wilt.

Supersnelle UHS Continu opname
Hoe snel iets ook beweegt: de DiMAGE Z2 kan alles vangen. Selecteer de UHS (Ultra High Speed) optie van het snel schieten menu. Het uitgebreide 32MB interne geheugen staat meer continue opnames toe. De DiMAGE Z2 vangt 15 beelden, 10 beelden per seconde met de supersnelle UHS continu opname functie.

PASM Belichtingscontrole en meetfuncties
De DiMAGE Z2 biedt een grote controle over de belichting. Er zijn vier instellingen: Programma, Diafragma voorkeuze, Sluitertijd voorkeuze en Handmatig. Kies handmatige belichting om de 30 seconden tijd belichtingen mogelijk te maken. De DiMAGE Z2 heeft drie verschillende meetmethodes: multi segment, centrumgericht en spot. Multi segment meting gebruikt de informatie verkregen over 256 delen om de belichting vast te stellen.

Hoogwaardige VGA/SVGA filmpjes
Natuurlijk beperkt de DiMAGE Z2 zich niet alleen tot stilstaande beelden. Hij biedt het soort van beeldhelderheid dat tot nu toe slechts gezien werd bij digitale video camera's. De DiMAGE Z2 kan hoogwaardige videoclips opnemen van 30 beelden per seconde in VGA (640x480). De VGA 30 beelden per seconde zijn zo helder en vloeiend als het bewegende beeld op de televisie. Probeer 's werelds eerste 15 beelden per seconde SVGA (800x600) film optie en je zult zien dat je alleen begrensd wordt door je eigen verbeelding. Bekeken op een computer levert de SVGA videoclip ongeveer. 6.3 meer pixels dan het standaard QVGA (320x240) formaat dat de voorkeur heeft van andere digitale camera's. Je kunt blijven opnemen totdat de geheugenkaart vol is.

Beeldscherpte en lichtsterkte zijn cruciaal bij het opnemen van videoclips. Dit is zeker van toepassing op de DiMAGE Z2 omdat hij lange hoogwaardige VGA (640x480) films op kan nemen. De DiMAGE Z2 behoudt altijd zijn scherpe focus. De Nacht Movie functie dan kleurenopnamen maken onder zeer slechte lichtomstandigheden.

In de weer met bewerking
Bewerken met deze nieuwe functie kan niet eenvoudiger. Selecteer de scène die je wilt knippen van de opnames die afgespeeld worden en sla de bewerkte versie op door gebruik te maken van de Movie Select Shot functie. Niet gewenste film opnames worden verwijderd, om waardevolle ruimte op de geheugenkaart vrij te maken. Deze opgeslagen filmbeelden kunnen ook behandeld worden met een van de kleurinstellingen: Levend, Natuurlijk, Zwart & Wit of Sepia.

CxProcess II Beeld processing technologie
De DiMAGE Z2 voert de CxProcess II beeld processing technologie van Konica Minolta. Dit geavanceerde proces haalt het meeste uit de 4 Megapixels, primaire kleuren CCD. Fantastische, verzadigde kleur blijft vibrerend zonder onnatuurlijk of vlak te worden, omdat de CxProcess II de essentiële beeldkwaliteit op kleur, contrast en scherpte controleert terwijl hij ook de ruis minimaliseert. Details in de highlights en de schaduw blijven bewaard om een subtiel contrast weer te geven, terwijl de warmte en diepte van het onderwerp bewaard blijven. Scherpte is gewaarborgd door een gebalanceerde resolutie met fijne details, om zo harde, onnatuurlijke hoeken te minimaliseren.

Groothoek Converter (Optioneel)
De DiMAGE Z2 kan zelfs groothoek foto's maken met zijn 10x Megazoom. Om de veelzijdigheid van de krachtige 10x Megazoom nog verder uit te breiden is er een optionele 0.75x groothoek converter beschikbaar voor de DiMAGE Z2. Dit lens onderdeel vergroot het lens gezichtsveld, zodat hij een maximale dekking geeft ongeveer gelijkwaardig aan een 28mm lens bij een 35mm camera. De adapter ring die geleverd wordt met de groothoek converter maakt het mogelijk om 52mm filters te gebruiken bij de camera.

Real-time histogram weergave
De nieuwe DiMAGE Z2 is uitgerust met een real-time histogram functie. De helderheid van een onderwerp kan getoond worden op de DiMAGE Z2's zoeker voordat de foto genomen wordt of bij het bekijken van de genomen foto's. Met de histogram weergave informeert de DiMAGE Z2 je verdeling in een oogwenk over de helderheid. De Histogram display past ook schittering aan bij het bekijken van foto's en video's vanuit het geheugen.

Flitser compatibiliteit
Geen enkele digitale camera van de huidige digitale markt heeft eenzelfde krachtige flitser als de DiMAGE Z2. Wanneer de DiMAGE Z2 is ingesteld in groothoek positie, met de automatische belichting en de automatische camera gevoeligheid ingesteld, zelfs als een onderwerp zich op 6m afstand bevindt (20ft), kan de flits, uitgerust met een richtgetal van 12 in meters, het onderwerp perfect belichten. De DiMAGE Z2 is uitgerust met een flitser dat je foto's letterlijk zal doen oplichten! Maar als je zelfs nog meer flitskracht nodig hebt, dan kun je overwegen om een van de volgende flitsers van Konica Minolta aan te schaffen: de Program/Maxxum Flash 3600HS (D) of 5600HS (D) alsmede de laatste toevoeging aan de reeks: de Program/Maxxum Flash 2500 (D). Al deze ongelooflijk veelzijdige en krachtige flitsers zijn compatibel met de DiMAGE Z2.

Automatische digitale onderwerp programma selectie
De DiMAGE Z2's Automatische digitale Onderwerp Programma Selectie analyseert de belichtingscondities en maakt een keuze uit de vijf onderwerp programma's en geprogrammeerde AE om de camera belichting te optimaliseren evenals witbalans, en beeld processing controles. De vijf onderwerp programma's zijn: Portret, Sport Actie, Landschap, Zonsondergang en Nachtportret.

Belangrijke aanpassing
De bediening van de DiMAGE Z2 kan op maat aangepast worden aan de behoeftes van de fotograaf. Bijvoorbeeld: de functie ingesteld voor het flits functie knopje kan aangepast worden om de flits modus te beheren, de witbalans, de drive modus, de scherpstel modus of de kleur modus.

Witbalans controle
Automatische witbalans compenseert automatisch de volgende veranderingen. Selecteer een van de vijf voorgeprogrammeerde witbalans instellingen: Daglicht, Bewolkt, Tungsten, Fluorescerend, en Flits. De namen van de instellingen refereren aan specifieke lichtbronnen. De DiMAGE Z2 staat controle van de kleur toe. Kies de custom instelling om het kaliber te bepalen van de DiMAGE Z2 tot de speciale lichtcondities op de plek waar de foto genomen gaat worden.

Andere functies zijn:
Automatische Monitor Amplification, Rotatie functie voor foto's, Ruisonderdrukking functie, PictBridge ondersteuning, Handmatig scherpstellen, Lange batterijduur met NiMH 4x AA batterijen en Super Macro modus van 3cm.


hij kan zo ver zoomen Bloos!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-04 10:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:16

Ellende schreef:
optiSch Knipoog

Digitaal is inzoomen op een foto die je al gemaakt heb.



typfoutje Schijnheilig ja dacht ik ind ook, had ik t toch goed Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:53

Debo"]
[quote="Mietje"][quote="Debo schreef:
hmmm nee vind ik te "compact" mag best groter en met een lens die je kan wisselen

heb je wel een voorbeeld van hoe de foto's er uit zien toevallig???


euh... alle foto's van Elke en Smiley zijn ermee gemaakt
[/quote]

hmmmm mischien toch wel interesant! mooie foto's!! Ben alleen nog benieuwd hoe hij binnen fotos maakt....
[/quote]
Je moet wel even bedenken dat ze aan de kleuren etc. knutselt he Lachen
Niet vergeten.


Zelf heb ik een HP Photosmart 945.

Afbeelding

Citaat:
productomschrijving
De HP Photosmart 945 is een digitale precisiecamera met 8 x optische zoom, die een schitterende beeldkwaliteit biedt. Met 56 x totale zoom en een 5-megapixel resolutie mist u geen enkel detail. En "digitale flitsaanpassing" zorgt voor levensechte, realistische foto's.


5,3 MP resolutie en 8x optische zoom (35-mm equivalent: 37 ­ 300 mm) en 7 x digitale zoom ¿ voor scherpe close-ups in actie. Levensechte foto's en video's met geluid opnemen, delen en bekijken op het 5-cm LCD-scherm. 32-Mb SD geheugenkaart.
Neem een foto en kies direct waar de foto naartoe moet als de camera op de pc wordt aangesloten. HP Instant Share¿ biedt een reeks fotoservices om onvergetelijke momenten gemakkelijk te delen ¿ zonder bijlagen of trage downloadsnelheden.
Unieke HP Imaging Technology met opzienbarende "digitale flitsaanpassing" zorgt voor levensechte, realistische foto's. Flexibele instelmogelijkheden voor resultaten op maat. Handmatige instelmogelijkheden voor de meeste opties.
Optioneel HP Photosmart 8881 cameradock om met één druk op de knop foto's en videoclips te delen op een pc, printer of tv. Inclusief adapter waarmee batterijen automatisch in de camera worden opgeladen.


doelgroep
Voor creatieve gezinnen en individuele gebruikers die een 5-MP digitale camera willen met 8 x optische zoom (35-mm equivalent: 37-300 mm) en handmatige instelmogelijkheden ¿ voor maximale mogelijkheden en creativiteit.


Inbegrepen hardware en software
HP Photosmart 945 digitale camera, 32-Mb Secure Digital (SD) geheugenkaart, 4 AA foto-lithium batterijen, draagriem, cd met HP Foto en imaging software plus HP Memories Disc Creator, gebruikershandleiding, USB-kabel, USB hostkabel naar printer, garantiekaart, HP 8881 dockingaccessoire


Ben tevreden over de kwaliteit van de foto's. Je kunt er mooie plaatjes mee schieten.


Voorbeelden in mijn profiel, www.milagi.net/rainiefairie en/of zoeken op rainie en fairie in creabea Lachen

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:35

ik koop liever zo'n kleiner en handig ding mij maakt het niet zoveel uit als ik maar foto's kan maken Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:08

Debo schreef:
ben er helemaal uit dit:
Afbeelding

gaat m worden de Minolta dimage Z2 .... geweldig ding als ik alles zo lees


Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe (betere) digi. Tot nu toe val ik alleen op toestellen tussen de 1200 en 1400 euro.

Dus vraag me wel af wat deze dan kost Haha! Kan het nergens in het tekstje vinden geloof ik.
Maar die opties lijken me super! OK dan! (voor zover ik daar verstand van heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:10


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:17

Okee kijk eens aan... Bloos!
En het is toch echt een digitale spiegelreflex toch?
*raakt een beetje in de war, door de prijs*

Zal dit topic zeker eens aan paps laten zien *LOL*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:46

Het is een 'reflextype' dus volgens mij geen echte spiegelreflex.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:36

Antoinette"]
[quote="Debo schreef:
ben er helemaal uit dit:
Afbeelding

gaat m worden de Minolta dimage Z2 .... geweldig ding als ik alles zo lees


Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe (betere) digi. Tot nu toe val ik alleen op toestellen tussen de 1200 en 1400 euro.

Dus vraag me wel af wat deze dan kost Haha! Kan het nergens in het tekstje vinden geloof ik.
Maar die opties lijken me super! OK dan! (voor zover ik daar verstand van heb).
[/quote]


bij de goedkoopste.nu staat hij voor € 386,00

Zelf spaar ik door voor de Canon EOS

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:28

Ellende schreef:
Het is een 'reflextype' dus volgens mij geen echte spiegelreflex.


En wat is het verschil? Bloos

teriema: Denk dat dat nog wel even verder sparen is dan Verward Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:10

Antoinette"]
[quote="Ellende schreef:
Het is een 'reflextype' dus volgens mij geen echte spiegelreflex.


En wat is het verschil? Bloos

teriema: Denk dat dat nog wel even verder sparen is dan Verward Haha!
[/quote]

Ja dat is zo, maar we geven niet op !

Tot die tijd hou ik het bij mijn Canon A60

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:46

Ellende schreef:
Het is een 'reflextype' dus volgens mij geen echte spiegelreflex.



hmm nee dacht took niet.... maar is wel t zelfde "iedee" Haha!

krijg de 23ste mijn vakantiegeld... owwww wat zal ik snel naar de winkel rennen Haha! Bloos , daarna is mijn digi "nicon coolpix 2000" trouwens te koop Knipoog *hint*