[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:29

Ik kom ook nog een keertje meedoen! Heb onlangs een nieuwe lens gekocht en ik vind die zelf een behoorlijk verschil geven met de vorige! Heb er nog maar 2 shoots mee gedaan tot nu toe, dus beperkte selecties foto's.

Maar eerst ...

@Biies, Dat zijn echt al hele mooie foto's!! je compositie is erg goed! Ik denk dat je vooral nog wat te winnen hebt bij nabewerking, dan kan je de harde schaduwen van foto's genomen in de zon eventueel wat verzachten, want dat is momenteel mijn enige opmerkingen zowat (bij die met de palomino)
En bij de andere, ja zijn mooie foto's, ga maar wat experimenteren met een eigen stijl creëren :D
rond de 50€ zou ik nu zeggen

@freedomshet, ook heel mooie foto's! Bij een paar kan je nabewerking denk ik nog wat extra hebben en blijven ze wat "gewoontjes", hoewel de basis qua compositie enz. wel echt goed zit. Bij foto 2-4/6 zit ook je scherpte-diepte heel mooi, dat is bij de andere ietsjes minder.
Gemiddeld ook rond de 50€ (die ik opnoemde vind ik net wat beter, dus daarvoor dan eerder naar de 70€)

@Jasia, Ik zou ook nog wat verder oefenen, bij de eerste foto zou je scherptediepte mooier kunnen als het meisje wat verder van de achtergrond staat. De tweede vind ik qua beeld wel mooi, maar zou qua uitsnijding wat beter kunnen (minder boven modellen, meer onder)

@horserider22, de laatste twee vind ik wel echt heel mooi! De andere drie net iets minder denk ik, dus ook wat verdeeld. Ik zou zeggen rond de 30-40€

Amado7, op zich zeker leuke foto's, maar zoals al eerder aangegeven, ze missen nog wat kleur en wat contrast? denk ik .. Maar goed bezig wel! Ik zou ook rond de 15-20€ schatten.

@Myponyhoward, je laatste reeks is inderdaad wel mooi! Scherpte-diepte zit echt goed. Ze kunnen denk ik wel net nog wat scherper en mss wat meer contrast, maar dat is ook een stuk smaak waarschijnlijk. Voor de laatste reeks rond de 50€.

@AbleToDream, 50€ .. nee haha mopje, ik ben aan het sparen om een shoot bij je te kunnen doen, ben echt geweldig fan van je foto's, dus die 200€+ zijn je foto's zeker waard!

Kwaliteitsverlies door upload is zeer waarschijnlijk, maar bij deze een paar van mijn laatste foto's
Ik vraag zelf nu 35€ voor 5 foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:48

@horserider22, leuke foto’s vooral die laatste vind ik mooi.

Amado7, gaaaf, ben heel slecht in taxeren maar ik denk rond de 40€?

@Myponyhoward, wauw echt super gaaf, misschien nog wat meer contrast zoals hierboven ook werd gezet maar dat kan ook persoonlijke smaak zijn.

@AbleToDream ik wil echt een shoot bij jou doen wauw wat zijn die foto’s gaaf zeg.

Nu mijn foto’s, ben pas net bezig met erin verdiepen maar vind het tot nu toe wel echt super leuk om te doen. Op het moment vraag ik helemaal niks voor mijn foto’s want ik weet echt niet of ik goed genoeg ben om er wat voor te vragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:01

@myponyhoward - Vind het een hele mooie sfeer! €40,-

@Abletodream - Wauw Wauw Wauw €200-250 <3

@Amando7 - Ik mis kleur en vind de composities ook niet helemaal mooi- €10,-

@Horserider22 - Leuke foto's maar mis de wauw factor €40,-

@Jasia - Zijn leuke foto's maar zal er misschien iets symbolisch voor vragen - €5,-

@freedomshet - Vind de ene foto mooier dan de ander - €30.- - €40,-

@Biies - Leuke foto's! - €20,-

@Jenara - Je hebt echt je eigen style! €40-, - €50,-

@Snoppie - Vind de 2de en 3de foto goed gelukt! Denk €20,-

Hier is een ingreep van mijn foto's ben heel benieuwd :D (oeh wat haalt bokt de kwaliteit naar beneden zeg |( )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.femkerowel.nl Sammy-Jo <3 R.I.P 10-10-2019 Y;(
Andor>L1+1 Farao R.i.p 08-01-2013 Y;(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:03

FR_FOTO machtig mooie prenten en vooral de voorlaatste en laatste hebben echt een prof. uitstraling. Denk toch dik aan 30 euro per foto, zoniet iets meer.

Snoppie al gelijk bij de eerste foto, graag leidtouw wegstoppen. Leidt af namelijk imho. 2 en 3 gaan nog wel, heel mooi maar daarna gaat het weer bergafwaarts. Laatste foto met die kegel... nee. Of wegstoppen of wegcroppen. Ook die voorlaatste had wat meer creativiteit gekund. Toch voor de aardigheid 20euro.

Nu de mijne...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh Soof, Roos, Mien en Luuk... I love you for ever and ever and ever and ever.......

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:37

CoonArt schreef:
FR_FOTO machtig mooie prenten en vooral de voorlaatste en laatste hebben echt een prof. uitstraling. Denk toch dik aan 30 euro per foto, zoniet iets meer.

Snoppie al gelijk bij de eerste foto, graag leidtouw wegstoppen. Leidt af namelijk imho. 2 en 3 gaan nog wel, heel mooi maar daarna gaat het weer bergafwaarts. Laatste foto met die kegel... nee. Of wegstoppen of wegcroppen. Ook die voorlaatste had wat meer creativiteit gekund. Toch voor de aardigheid 20euro.

Nu de mijne...

[ [url=m/ngKd6o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gr1RfO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j6UxIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AyDRwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi die kegel is de vuurtoren van den helder, was juist de bedoeling dat die op de achtergrond een comeback maakte. Ik ga proberen bij foto 1 het touw netjes weg te werken, ben benieuwd.

Mijn mening van jouw foto’s :
Ze zijn heel leuk maar ik vind wel dat de achtergrond heel druk is en flink afleid doordat het niet bij de foto’s matched. Probeer eens een foto bij een neutrale achtergrond te maken en wat meer vanaf de grond. Een mooie filter eroverheen kan ook geen kwaad. Ben heel slecht in taxeren maar ik denk dat je voor 5 foto’s 10 euro kan vragen? De laatste foto vind ik echt wel heel goed gelukt

freedomshet

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:40

Ik plaatst zelf even geen foto's maar gewoon rondje.
Ik ben zelf geen pro maar doe men best om eerlijke prijzen te geven. (ik kijk gewoon wat ik er zelf voor zou geven.).

Biies : Hele mooie kwaliteit/scherpte-diepte, Wel wat simpel.
Misschien kun je wat meer expirimenteren met licht en welke hoek ? Zeker wel €40 doordat het wel een kwaliteitvolle foto is met juist licht (ze kloppen wel gewoon.).

jenara : Ik vind de 2e echt heel mooi WAUW, 3-5 vind ik wel minder, hou niet zo van het licht en de liggende foto lijkt onscherp en wellicht wat bewogen.
Voor de eerste 3 foto rond de €60 en 3-6 eerder €25.

Snoppie: Het licht bij de blackfoto's vind ik heel mooi, 2e had wat ruimer gemogen bij de neus.
De foto van de hond en de 5e warreen beter geweest als je (nog) lager had gezeten. Ik lig bij honden vaak plat op de grond.
Laatste vind ik een erg leuk idee, Ik was wat verderaf gaan zitten om hem dan in te zoomen. nu krijg je een beetje fisheye idee.
Voor de blackfoto's €20-€25 de andere zou ik nog niks voor geven om die kleine dingen die wel veel doen.

FR_Foto: Prachtig, echt heel mooi. Ik zie je wel eens voorbij komen op Insta en vind je werk in het algemeen erg mooi.
Wel vind ik deze selectie veel dezelfde positie, Daar zou ik als klant meer verschil in willen zien.
Zeker €100 maar vind fotografen die boven mijn niveau zitten erg lastig.
(btw, ik wou naar je site om beter te kunnen inschatten maar deze zou onveilig zijn volgens google.).

CoonArt: 1e had meer van onder gemogen vind ik. 1 en 3 vind ik niet zo leuk, paarden staan er verveeld bij en foto's spreken niet.
Laatste vind ik beter maar jammer van de staart.
Ik zou nog even door oefenen voor je er iets voor vraagt.

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photography :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:49

De prijzen die jullie noemen, is dat voor een hele shoot (en zo ja, hoeveel foto's), of is het een bedrag per foto?

www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:39

Ik ga gemiddeld uit van 5 foto's

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photography :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:32

Ik van minimaal 10 :')

~Be kind to yourself

Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:52

Misschien er even bij zetten wat je als fotograaf aan foto’s bij het kleinste pakket hebt.

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:51

Jenora leuke eigen stijl! €50
Snoppie ik zou beginnen met €20
fr_foto voor vijf foto's zou ik echt meer gaan vragen (heb even gespiekt op je website) €115
coonart Ik zou nog even door oefenen voor je er geld voor gaat vragen.

En dan nu mijn foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:09

Gwenn mooie foto's! Ik vind je sfeer mooi. Ik vind het heel lastig om een schatting te geven, is dit het formaat? Ik vind de eerste 2 net niet helemaal lekker kijken qua formaat en je onderwerp. Ook vind ik het jammer dat je je diafragma te laag heb staan waardoor de neus onscherp is. Nu zou ik zeggen 20 euro. Als je formaat net iets anders zou zijn en de neus scherp zou ik het dubbele zeggen :)

~Be kind to yourself

Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:19

Hey!

Ik zal ook eens een taxatie rondje doen en ben erg benieuwd waar jullie mijn foto's nu op schatten. Mijn kleinste pakket heeft 5 foto's.

Jenara : je maakt al erg mooie sfeervolle foto's. Kwa kwaliteit en als je goed kijkt naar de witbalans etc klopt het niet helemaal. Voor 5 foto's schat ik ongeveer €20,-

Snoppie : je blackfoto's zijn al erg mooi, alleen nog wel wat aan de donkere kant. Voor 5 foto's schat ik ongeveer €20,-

FR_Foto : prachtige black foto's maak je! Scherpte is wel echt helemaal ruk door het uploaden denk ik, dus ga er vanuit dat dat goed zit. Bij de laatste foto zijn de kleuren wat te verzadigd naar mijn idee. Ik schat het op €70,- voor 5 foto's.

Coonart : leuke sfeervolle plaatjes. Fototechnisch is er nog wel het een en ander te verbeteren. Ik zou daarom nog niet beginnen met betaalde shoots, maar lekker door oefenen!

Gwendolynn : mooie scherpe en kleurijke foto's. Kwa crop klopt het alleen nog niet helemaal en is het wat krap. Ik zou even opzoeken wat "the rule of thirds" betekend, dan wordt dat ook direct beter.
Ik schat het op €50,-

Hierbij wat van mijn recente werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:46

Tenno7 schreef:
Hey!

Ik zal ook eens een taxatie rondje doen en ben erg benieuwd waar jullie mijn foto's nu op schatten. Mijn kleinste pakket heeft 5 foto's.

Jenara : je maakt al erg mooie sfeervolle foto's. Kwa kwaliteit en als je goed kijkt naar de witbalans etc klopt het niet helemaal. Voor 5 foto's schat ik ongeveer €20,-

Snoppie : je blackfoto's zijn al erg mooi, alleen nog wel wat aan de donkere kant. Voor 5 foto's schat ik ongeveer €20,-

FR_Foto : prachtige black foto's maak je! Scherpte is wel echt helemaal ruk door het uploaden denk ik, dus ga er vanuit dat dat goed zit. Bij de laatste foto zijn de kleuren wat te verzadigd naar mijn idee. Ik schat het op €70,- voor 5 foto's.

Coonart : leuke sfeervolle plaatjes. Fototechnisch is er nog wel het een en ander te verbeteren. Ik zou daarom nog niet beginnen met betaalde shoots, maar lekker door oefenen!

Gwendolynn : mooie scherpe en kleurijke foto's. Kwa crop klopt het alleen nog niet helemaal en is het wat krap. Ik zou even opzoeken wat "the rule of thirds" betekend, dan wordt dat ook direct beter.
Ik schat het op €50,-

Hierbij wat van mijn recente werk.

[ [url=m/EdutoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xi2g7c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9fpCyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8BccLG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9Z7Kub.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/C8W2Qb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3eomEx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ipBz4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw jouw foto’s vind ik echt gaaf vooral die sprookjes achtige stijl. Ik denk dat je sws wel boven de 55€ kan vragen.