[Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

[Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 08:27

Hoi,

Afgelopen week had ik mijn officiële eerste opdracht. Na een paar weken portfolio materiaal te hebben geschoten was het nu tijd voor een echte opdracht. Iemand zocht een fotograaf voor promotie materiaal op Spotify en social media kanalen omdat ze haar eerste single ging uitbrengen. Bij deze het resultaat, hoor graag wat jullie ervan vinden of tips en tricks zijn uiteraard meer dan welkom :)

Edit: zie dat de bokt upload de kwaliteit erg omlaag heeft gebracht!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:36

Eerste foto's zijn gaaf!

Foto 5 en 6 vind ik persoonlijk minder. Er staat zoveel op de foto waar je oog naar wordt getrokken (broek, op foto 5 ook een stuk benen en grond, armen, achtergrond) waardoor het gezicht wegvalt.
Foto 7 en 8 vind ik dan wel weer mooi omdat je direct richting het gezicht kijkt. De rest van de foto is rustig :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:53


LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:05

Dank jullie wel :)

Foto's zijn in leidsche rijn gemaakt

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:06

astridastrid schreef:
Oh wat supergaaf!
Ik hou wel van je rauwe stijl, had laatst ook een shoot met een fotograaf die wel wat weg had van jouw stijl (http://astridalida.com/style-is-stupid-2/).

Is dit in Utrecht gemaakt?


Oe ja leuk ook deze fotograaf

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:14

op zich prachtige foto s maar ik zou een paar foto s anders aangepakt hebben
op sommige foto s staat de mw niet geheel op de foto terwijl dat wel je insteek is geweest denk ik ( je mist stukje schoen)
de foto met de spiegels van de andere kant gemaakt hebben en zo maken dat je de alleen mw in de spiegels ziet ipv het flatgebouw...
het gras en de traanplaat met de tas zou ik niet op een foto willen zien..

het idee met graffiti is wel erg leuk je kan er leuke dingen mee doen... de laatste foto s vind ik mooi..

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:22

lnvdh schreef:
op zich prachtige foto s maar ik zou een paar foto s anders aangepakt hebben
op sommige foto s staat de mw niet geheel op de foto terwijl dat wel je insteek is geweest denk ik ( je mist stukje schoen)
de foto met de spiegels van de andere kant gemaakt hebben en zo maken dat je de alleen mw in de spiegels ziet ipv het flatgebouw...
het gras en de traanplaat met de tas zou ik niet op een foto willen zien..

het idee met graffiti is wel erg leuk je kan er leuke dingen mee doen... de laatste foto s vind ik mooi..


Bedankt voor de tips, deze details zijn idd belangrijk!! Ik probeerde haar wel helemaal in beeld te brengen idd maar is soms niet gelukt. Het was helaas geen tas ( daar had ik nog net wel opgelet haha) maar een voorwerp dat daar vast op de grond zat. Flatgebouw in het spiegelhuisje tip is idd ook een goeie, dankjewel :) _/-\o_

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: [Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:25

Ik vind de broek een beetje wegvallen met de graffiti erachter. Zeg maar én drukke broek én drukke achtergrond.
De stijl vind ik wel echt te gek voor een album cover.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:28

Enjoy_ schreef:
Ik vind de broek een beetje wegvallen met de graffiti erachter. Zeg maar én drukke broek én drukke achtergrond.
De stijl vind ik wel echt te gek voor een album cover.


Dankjewel :D
Ik snap wat je bedoeld, vind het persoonlijk eigenlijk wel een tof effect hebben. Maar kan me zeker voorstellen dat sommige dit te druk vinden

maaikemuis
Berichten: 5274
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:33

De eerste, vierde en laatste foto vind ik het meest geslaagd. De eerste foto heeft het model een mooie pose en matcht de outfit prachtig bij de graffiti. De vierde foto heeft haar mooi lengte mee. De laatste foto vind ik ook erg geslaagd.

Bij de tweede foto zou ik je mee willen geven dat je moet blijven opletten dat een stoere pose geen oncharmante wordt. Je kijkt bij deze foto haar ‘doos’ in wat niet heel flatterend is. De middelste foto’s van je reeks vind ik te donker waardoor er teveel detailverlies optreed en de schaduw op een van de foto’s zorgt voor een snorretje.

Maar een geslaagde shoot! Ik zou zeker zo doorgaan.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:38

maaikemuis schreef:
De eerste, vierde en laatste foto vind ik het meest geslaagd. De eerste foto heeft het model een mooie pose en matcht de outfit prachtig bij de graffiti. De vierde foto heeft haar mooi lengte mee. De laatste foto vind ik ook erg geslaagd.

Bij de tweede foto zou ik je mee willen geven dat je moet blijven opletten dat een stoere pose geen oncharmante wordt. Je kijkt bij deze foto haar ‘doos’ in wat niet heel flatterend is. De middelste foto’s van je reeks vind ik te donker waardoor er teveel detailverlies optreed en de schaduw op een van de foto’s zorgt voor een snorretje.

Maar een geslaagde shoot! Ik zou zeker zo doorgaan.


Haha dat snorretje zie ik nu pas :') wauw echt fijne tips, dankjewel!!

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: [Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:01

Ik vknd 7 en 8 juist mooi! Je heb er inderdaad dingen weggeknipt en dat is volgens de regels niet goeed. Maar hierdoor oogt de foto zoveel rustiger! De aandacht gaat meer naar het model inplaats van alle kleuren erom heen. En je ziet dat daarover over het licht nagedacht is.

Verder snap ik dat je die kleuren enzo moet zien bij een graffitoe shoot. Maar ik zal dan het model in zwart laten komen. Haar broek in vombinatie met de graffitie staat wat druk en het lijd mij af

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [Foto] Graffiti shoot, eerste officiele opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:09

Foto 4 met die spiegels vind ik de meest geslaagde. De rest is of te druk, een niet flatterende pose of te weinig licht of te krap geschoten.

Jammer van dat flatgebouw in de reflectie maar misschien kan je daar nog wat mee in een fotobewerkingsprogramma.