[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:47

Sicayes

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:18

Let wel dat als je naar een 5D gaat (fullframe) je EF-S objectieven niet meer zullen passen. (Geen idee of je die hebt uiteraard)
Zoals Courses al aangeeft is Error99 een vervelende waar je weinig aan kan doen :(

Als je gewoon wat op 'dezelfde voet' (maar dan beter) verder wilt dan is een 700D een prima keuze.

Even naast elkaar:
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... D/detailed

Met de 60D, deze verschillen niet zo van elkaar qua beeldkwaliteit dus de 'extras' van de 60D moeten het je waard zijn:
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... D/detailed

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:38

Heel leuk die IV :') maar voor €4129,- kan ik ook 3 weken naar Japan :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:15

maaikemuis schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Deze vraag wilde ik eigenlijk ook neerzetten, maar ga hem niet dubbel plaatsen.
Zelf ben ik wat gaan rondsnuffelen en ik kom uit bij de Canon 750D body.
Ik fotografeer met:
Canon 18-55mm F/3.5-5.6
Sigma 18-250mm F/3.5-6.3
Canon 50mm F/1.8

Ik wil mij verder ontwikkelen en merk dat ik dat niet meer met de 1200D kan.
Raden jullie mij de 750D body aan of een andere rond die prijs kwaliteit?
Een Nikon valt af i.v.m. de sigma lens, daar passen ze namelijk niet op.

Heel eerlijk? Vervang de sigma voor beter glaswerk. Hoe goed je camera ook is, de lens is wat je tegenhoudt.

Hier ga ik in mee, kijk eens voor een leuke 70-200 (occasion)! f4.0, als de f2.8 te prijzig is. Toplens en dat ga je terug zien in je foto's.

--

Dat van het zwaartepunt, in het begin denk je misschien 'mwah best te doen' maar het is, als je er een langere tijd mee staat, soms echt wel lastig.. dat had ik met mijn 600D. Een batterygrip er aan maakt dan behoorlijk verschil. De 55-250 is ook wel een stukje lichter dan een 70-200 :=
Nu met m'n 70D eigenlijk geen last meer.
Maar misschien ben je wel een stukje sterken en vaster in je handen/armen dan ik natuurlij.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:04

PrimaDonna_ schreef:
Het liefst wil ik ook een 70-200, alleen koop ik iets van een camera onderdeel liever niet tweedehands. Al is de zaak waar ik altijd kom wel heel goed en eerlijk. Ik ga er eens over nadenken ;)

Over de BG heb ik ook zitten denken. Heb er zelf eens mee gefotografeerd en was wel echt een flink blok aan zwaarte allemaal haha. Maar zoals je zegt; kwestie van wennen ;)
Dankje! :)

Mijn 70-200 f2.8 is een demo-model geweest :D geen problemen mee gehad. Wat wel fijn is- bij de meeste (if not all) camera winkels hebben tweedehands objectieven vaak nog een jaar garantie! Dat was met mijn 70-200 ook zo en vind ik zelf wel een veilig gevoel geven.

Ik zou persoonlijk niet zo snel een tweedehands objectief met een waarde als de 70-200 van bijv. marktplaats halen. Tenzij je echt heel zeker van je zaak bent.
maar ik ben daar misschien ook wat neurotisch in.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:29

Super :D daar ga je veel plezier aan beleven. :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:34

Dat dacht ik in het begin ook altijd maar mijn grote f2.8 lens gaat gewoon mee op vakantie :') ik wil een goed moment niet mislopen door een 'mindere' lens.

Heb m'n spullen wel laten verzekeren voor vakanties, daar niet van..
Afin, lekker uitproberen die lens!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:20

Joys :(:)
Ik denk dat het een kwestie van oefening zal zijn voor je om van je linkeroog nu je 'dominante' oog te maken. In het begin ben je (door automatisme) gewend om de zoeker voor je rechteroog te houden maar je kan jezelf denk ik wel aanleren om anders te kijken hoor :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:52

Ik fotografeer met een 6d MK II :j heerlijke camera. Mijn opstapje naar FF vanaf de 70D. Enige minpunt vind ik wel dat de scherpstelpunten redelijk in het midden van je sensor zitten.. maar goed. Verder ontzettend tevreden met deze body icm de 70-200 f2.8

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:03

Ik heb hem nog niet zo lang... Maar eigenlijk weinig te klagen. Ik wilde graag een fullframe en een 5D V lag toch nog behoorlijk buiten budget voor dit hobby fotograafje :+ ik ben door de 70D verwend dat hij wifi had dus dit wilde ik eigenlijk wel graag weer. Is geen must, maar wel een handigheidje voor als ik op wedstrijd even snel iets wil posten/laten zien. Of gewoon met lightroom op mobiel onderweg even wil prutsen.

Qua snelheid is hij voor mijn doeleinden prima. Ik fotografeer geen mega snelle sport. Paarden in galop en in hun reining proeven kan hij prima bijhouden. Verder prachtige kleuren. Ik ben er best verliefd op <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:37

Liselot schreef:
Ik vind de 6D en de 6DII persoonlijk echte instap fullframe body’s :o
De 5D is dan echt heel veel beter

Dat is zeker zo :j maar daar betaal je dan natuurlijk ook wel het dubbele voor :Y)

De 6d mkii heeft inderdaad wifi.