[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:24

LoveUggs schreef:
Ik moet nogsteeds een foto maken maar ben compleet inspiratieloos... :(


Ik herken het. :=
Gelukkig gaan jullie de aankomende week nog meer neusjes zien van mij. :') Zit nu op 100/353. *\o/*

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:23


8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:24


DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:39

Week 9

Logo bewust door het gezicht van de persoon heen gezet!
Afbeelding

Aankomende weken waarschijnlijk foto's die niet die week gemaakt zijn.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:18


crazy_horses

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:32

Door op reis te gaan en enkele drukke dagen erna ging er iets mis in mijn planning en heb ik week 8 gemist. Dus bij deze mijn week 8 en 9. Foto's zijn niet deze week getrokken, maar ik ben nog druk bezig met mijn reisfoto's te sorteren en te bewerken.

Week 8

Afbeelding

Week 9

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:10


Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:41

Week 9

Deze week naar Burgers Light geweest.
Helaas ontzettend druk geweest en ga komende week beginnen met een nieuwe baan.
Dus heel veel tijd heb ik even niet.
Dit is ook de enigste foto die ik tot nu toe heb bekeken en bewerkt.


Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:50

Week 9:

Afbeelding

Deze week foto uit de oude doos, gemaakt in NYC... helaas wegens drukte geen tijd gehad om erop uit de gaan met mijn camera ;(

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:12

Vanavond iets uitgeprobeerd. Niet geworden zoals ik wilde, dus dat weet ik ook weer... Maar m'n enige foto dus bij deze...

Afbeelding

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:18

Week 9


Afbeelding

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:50

Week 9:
Afbeelding

Gerdjeee; Bedankt voor je feedback :D Ja blijft lastig met tegenlicht om geen overbelichte delen in de foto te krijgen inderdaad

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:55

Week 9
Afbeelding

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:00

Mijn foto voor week 9: Echt net op tijd :o

Niet heel bijzonder wegens tijdgebrek. Maar wel iets dat ik nog nooit gefotografeerd had. Vandaag gemaakt tijdens de Lentetuin.

Geüpload met de bokt upload

Afbeelding

Heel erg bedankt ook weer voor de feedback. Altijd weer erg leerzaam <3

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:01


Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:09

Mijn foto voor week 10:

Eens een keertje mooi op tijd. Een van onze katten net in de tuin <3
AfbeeldingWeek 10 by Anne Schrieken, on Flickr

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:02

Mijn week #10:
Momenteel ben ik bezig met een documentaire over Simone, een jonge vrouw met het syndroom van Usher. Dit syndroom zorgt er voor dat je doof en blind wordt.
Waar vaak de vraag wordt gesteld: Zou je liever blind of doof zijn? moet Simone het doen met het feit dat ze niets te kiezen heeft.

Afbeelding
20190227-Simone-SyndroomVanUsher-Project-0178 by Femke Linders, on Flickr

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:02

Mijn foto voor week 10.
Met zonsondergang langs de kust gereden, helaas was het te bewolkt om de zon in zee te zien zakken maar er zijn een hoop mooie plaatjes uit gekomen vind ik zelf.

AfbeeldingIMG_0869 by Rinske Kluiwstra, on Flickr

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:25

Feedback voor de 3e week op rij!

Heb ik al mensen geïnspireerd om ook een keertje feedback te geven? Ik vind het namelijk super leerzaam om te geven :D

Feedback week 9]


Bentefoto: Mooi beeld, De witte hond valt lekker op zo! Verder niks op aan te merken

Bellatrix: Mooie foto, maar ik kan niet goed ontdekken waar de scherpte ligt.. de hond lijkt ontscherp te zijn. Verder vind ik de kleuren heel erg mooi!

MarijeR: Alweer wauw! Prachtplaat! Zo mooi dat licht door die wolken heen en het landschap zo scherp

Fem: Ik vind het een lieve foto, maar niet helemaal mijn smaak. Misschien had je nog wat meer met paarse bokeh kunnen doen om tot een interessanter beeld te komen?

Ricie: Dit keer vind ik het wel een leuk beeld! De blaadjes zijn niet overbelicht en je kunt nog goed de details zien

Mariamaaike: Erg geslaagd silhouette foto. Mooi ook de band die je ziet tussen paard en mens

NoLimit_93: Interessante foto. De weg zorgt er voor dat je diepte krijgt in de foto en het lammetje kijkt lief in de camera. Ook is alles mooi scherp.

Athelas: Gave kleuren! Past allemaal mooi bij elkaar. Doet me een beetje denken aan een waterverf schilderij…. Ik kan niet goed zien of het goed scherp is, maar dat zal wel door de upload komen.

xMayo: Wauw! De band tussen die twee knalt van het scherm. Wat ontzettend goed vastgelegd. Ook prachtige diepte in het beeld

Deniseee96: Ik vind het wel een mooie foto. Mooie diepte gecreëerd door de weg. En ook fijne kleuren

Quintenvo: Super mooi! De ogen vallen ook nog zo mooi op ondanks dat de hond donker is! Super goed gedaan. Ook een heel mooie omgeving gekozen

Leonie_M: Ik vind het een mooie foto, maar er kan nog wel ontzettend veel aan verbeterd worden. Bijvoorbeeld; Het paard kijkt naar rechts, maar juist links is er meer ruimte overgelaten. Je wil die ruimte juist aan de kant waar het paard naar toe kijkt. Ook kun je in de bewerking nog wat doen aan de kleuren om het beeld wat opvallender en kleurrijker te maken. Verder, ga zo door!

Suuszels: Mooi! Fijne kleuren en leuk zon doorkijkje.

Fris: Wat een fijn beeld! Twee super geconcerteerde koppies hard aan het werk op een fijne en vriendelijke manier.

Bnet: Inderdaad niet de standaard manier van een paard fotograferen, maar als dit precies weergeeft hoe jouw merrie is dan is het waarschijnlijk wel een mooi dierbaar beeld voor jou, dat is waar fotografie ook omdraait natuurlijk.

Bellatrix: Leuke foto! Fijne scherpte en lekker contrast er in! Het past goed bij de laarzen

Murosch: Ik vind dit een helee mooie foto van je! De manier waarop je bewerkt hebt vind ik heel passend bij de foto en de spiegeling in het water is ook prachtig!

Calice: Wat een schattige foto! Hij lijkt helaasa niet scherp, maar dat kan natuurlijk ook door de manier van uploaden komen.

Magda_90: Ja, ontzettend gaaf! Supermooi hoe je het er in verwerkt hebt.

8nnemiek: Deze is nog gaver dan de vorige! Zo leuk hoe je de hond op een totaal andere manier fotografeert en ook zo scherp op precies de juiste punten.

Drawnhorse: Gave stoere foto! Mooi contrast, alleen jammer van de persoon op de achtergrond…

Sharani: Wauw gaaf beeld! Verder niks op aan te merken!

Crazy_horses: Mooi beeld van het paard! Zeker mooi met de bijpassende tuigage. Misschiendat ie met nog een tikje meer contrast en wat meer licht in het oog hij nog wat meer opvalt.

LoveUggs: Mooi zeg! Toevallig geinspireerd door Andreas Romijn? Daar doet dit me namelijk aan denken. Ik vind je echt top in de studio!

Biebz: Mooi! Is de foto zwart wit en het oog in kleur? Want dat vind ik bij deze foto erg passend! En normaal haat ik dat effect echt ontzettend. Dus goed gedaan!

CubaLibre: Gaaf! Ik denk dat het effect alleen wel beter was geweest als je dat stukje grond net niet mee had gefotografeerd. Dan bleef het beeld wat mysterieuzer

JewEmm: Interessante foto. Je geeft aan dat de foto niet is geworden wat je wilde, wat wilde je dan voor foto?

Niobe: Wat een krachtig beeld! De vrouw knalt van mijn scherm af! Super gaaf

Hamsterfan: Wat een mooie rustgevende foto, mooi lijnenspel in de foto ook. Rechts had ik nog wel iets meer ruimte overgelaten persoonlijk.

R_emkee: Prachtig. Supermooie bewerking ook!

Dandy200: Mooi! Misschien had je beeld nog iets interessanter geweest als je met een groter diafragma had gefotografeerd.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:38

@Gerdjee, dank je wel! Klopt! De foto is ook tijdens een cursus gemaakt :D nu 2 studio cursussen gedaan en beiden bij Andreas. Echt een aanrader vind ik zelf! Ik vind het een heel mooi compliment dat je mijn studio werk zo tof vind, want dat betekend dat ik er toch echt wat van heb opgestoken! :j

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:48

Gerdjee schreef:
Feedback voor de 3e week op rij!

Heb ik al mensen geïnspireerd om ook een keertje feedback te geven? Ik vind het namelijk super leerzaam om te geven :D

Feedback week 9]


Bentefoto: Mooi beeld, De witte hond valt lekker op zo! Verder niks op aan te merken


Thanks! Ik zal kijken of ik ook feedback kan gaan geven van week 10! Hoop dat ik genoeg tijd heb.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:56

Super bedankt! <3

Ik vind het ook heel leuk, maar ik mis echt de motivatie / tijd om er voor te gaan zitten! :o Ik ga er mijn best voor doen :)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:33

Gerdjee schreef:
Feedback voor de 3e week op rij!


Leonie_M: Ik vind het een mooie foto, maar er kan nog wel ontzettend veel aan verbeterd worden. Bijvoorbeeld; Het paard kijkt naar rechts, maar juist links is er meer ruimte overgelaten. Je wil die ruimte juist aan de kant waar het paard naar toe kijkt. Ook kun je in de bewerking nog wat doen aan de kleuren om het beeld wat opvallender en kleurrijker te maken. Verder, ga zo door!


Heel erg bedankt voor je feedback. Ga ik zeker iets mee doen. Vind het qua kleuren erg lastig. Het was een hele grauwe dag. Heb hier de levendigheid al een stuk omhoog gegooid. Wat kan ik nog er nog meer aan veranderen?

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:42

Gerdjee schreef:
Feedback voor de 3e week op rij!

Heb ik al mensen geïnspireerd om ook een keertje feedback te geven? Ik vind het namelijk super leerzaam


Ik vind jouw feedback ook altijd heel interessant, lees meestal heel je post door en scroll dan elke keer terug om de desbetreffende foto erbij te zoeken waar het over gaat.

Had al een beginnetje gemaakt met feedback maar afgehaakt, ga het vanmiddag na werk denk ik weer even proberen.

Het was echt een toeval dat ik het geitje zo op de foto kreeg want de rest van zijn kudde liep alweer de bosjes in :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:06

Feedback week 9

Ik ben nog niet zo ervaren maar hoop dat jullie wat aan deze feedback hebben

8nnemiek: Ik vind de foto vanuit een hele mooi hoek gefschoten, weer eens wat anders dan hoe het normaal gedaan wordt. Wel vind ik de witte stip van de zon een beetje vervelend ofzo, misschien was het net wat mooier geweest als die achter de hond weg viel maar dat is iets persoonlijks

Athelas: mooie interessante foto, ben echt fan van bloemen op macro.

Biebz: Hele mooie foto, niks op aan te merken. Het oog is echt een eye catcher.

Bellatrix: Klopt het dat je 2x een week 9 hebt aangeleverd? Ik had feedback voor je laarzenfoto en kom ineens ook nog een hondenfoto tegen :=

Mooie hond, jammer dat het takje net bij zijn snuit zit waardoor deze niet helemaal scherp erop staat.

Mooie laarzen, ik weet niet of je ze expres bij de hoek van de muur heb gezet in plaats van voor het rechte stuk. Het is creatief maar ik ben er nog niet over uit of ik het mooier vind dan wanneer ze voor een rechte muur staan.

Bentefoto: Mooie compositie en de kleuren zijn ook erg goed gelukt. Het verschil in scherpte zorgt ook echt dat hij eruit springt.

Bnet: Het is inderdaad niet de standaard oortjes naar voren foto maar het heeft ook wel wat. Misschien dat iets meer ruimte om het hoofd wat mooier was geweest, vind hem vooral aan de onderkant wat dicht op het onderwerp zitten.

Calice: Mooie foto, de liefde straalt ervan af.

Crazy_horse: Interessante uitsnede, mooie foto.

CubaLibre: Ik vind de foto en je naam echt bij elkaar passen haha. Mooie kleurrijke foto.

Dandy200: Mooie foto, gave jurk. Jammer van de achtergrond maar daar kan je zelf natuurlijk niks aan veranderen.

Deniseee96: Geslaagde foto, mooi landschap.

DrawnHorse: Gave foto, motor en persoon zijn mooi scherp maar inderdaad jammer van de persoon op de achtergrand. Vind het blauwe licht ook heel mooi bij de sfeer passen.

Fem: Mooie locatie met al die krokusjes, dat geeft echt een lente gevoel.

Fris: Je voelt de concentratie door de foto heen. Wat een mooi beeld.

Gerdjee: Mooi harmonieus beeld.

Hamsterfan: Goed getimde foto, het silhouet en de kleuren zijn erg mooi.

JewEmm: De grote en kleine dingen lijken apart te liggen (groot rechts/onder en de kleine dingen linksboven) Misschien geeft het een ander beeld als je klein en groot door elkaar husselt. Ook is de reflectie op het metalen ding niet heel fijn, deze springt er nu uit terwijl je door het licht niet veel details kan zien. Denk dat het met wat aanpassingen een hele interessante foto kan worden.

Leonie_M: Niks op aan te merken, erg goed geslaagd.

LoveUggs: Mooie stijl, lijkt haast wel een schilderij uit de vroegere jaren.

magda_90: Leuk al die neusjes. De kleine neusjes zijn wel moeilijk te zien in de afbeelding en sommige vallen volledig weg wat jammer is, misschien kan je nog een beetje spelen met de verwatering hiervan (weet niet wat de juiste term is maar hoop/denk dat je me wel snapt).

MariaMaaike: Hele mooie foto, vooral de band tussen paard en mens is goed vastgelegd en de houding van beide.

MarijeR: Zo jaloers op jouw gave foto’s.

Murosch: De reflectie in het water is erg mooi gelukt.

Niobe: Energieke en levendige foto, je voelt de emotie van de vrouw.

Quintenvo: Al die sneeuwklokjes geven een erg leuk contrast met de donkere hond. Misschien dat het wat mooier was als de wazige vlek linksvoor wat kleiner was maar over het algemeen een zeer mooie foto.

R_emkee: Geweldig hoe de lucht reflecteert in de neusriem, mooie foto.

Ricie: Mooie foto die het begin van de lente aankondigt vanwege het contrast met de grauwe achtergrond.

Sharani: Wauw wat een gaaf landschap. Zonder de lantaarnpaal zou hij denk nog mooier zijn.

Suuszels: Mooie foto, lijkt alsof je heel dicht bij de leeuw in de buurt bent wat juist weer wat extra’s geeft aan de foto.

xMayo: Je ziet het hondje echt genieten van de aandacht die het krijgt van zijn baasje, als ik fotogeniek was voor de camera zou ik echt blij worden met zo’n foto.

Ik heb geen uitroeptekens gebruikt omdat ik dacht dat alles er dan zo dik opgelegd werd maar nu lijkt het juist weer een beetje plat en saai zonder de uitroeptekens, zo is het zeker niet bedoeld. Het zijn stuk voor stuk allemaal mooie foto’s op hun eigen manier!

Ik heb geprobeerd daar waar ik kon wat tips te geven maar dit is absoluut niet bedoeld om jullie af te kraken!