[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:36

Hier ook toevallig gisteren nog eens mijn oude D50 tevoorschijn gehaald! Ik blijf het een fijne camera vinden. Maar ik vond em juist enorm groot en zwaar in vergelijking met mijn nieuwe.
Ik ben overgestapt op een Sony systeemcamera, en dan is die D50 echt giga ineens :))

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:15

Libiris schreef:
Wat leuk om over de D50 te lezen!
Af en toe gebruik ik deze ook nog en ben dan altijd weer verrast over de kwaliteit vd fotos en wat is die toch lekker licht in de hand!

Later een D300 gekocht en nu wil ik mss een D500, maar vind t wel een hele uitgave.
hoe zijn hier de ervaringen met de D500?


Ik heb er mee mogen fotograferen en het is echt een waanzinnig snelle camera en qua cropcamera's echt het beste wat er op de markt is van Nikon. Maar of hij zijn prijs waard is, daar ben ik eigenlijk nog altijd niet over uit. Ik neig er nog altijd naar om te zeggen dat de D500 een fantastische camera is, maar dat de prijs die ervoor gevraagd wordt niet reëel is.

Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om een D750 te kopen als vervanger voor mijn D300s. Nog altijd geen spijt van.

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:22

Dan ga ik mij ook eens in die verdiepen
Ik blijf t moeilijk vinden en klmoet ook nog veel leren qua fotografie

Wil vooral voetbalfotos maken...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:42

Ik zie de D500 regelmatig bij natuur fotografen voor het bereik en dan combineren ze het vaak met een D850 erbij.
Maar voor wildlife en sport een mooie camera.
Zelf een paar keer in de hand gehad maar ben dan weer blij met m'n olympus setje qua gewicht :D

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:08

Tja... dat gewicht hè.... pfff soms echt zwaar ja
Daarom ben ik soms nog zo blij met mijn D50

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:55

Is er hier iemand in het bezit van een Canon EOS 4000D?

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:31

Citaat:
CalipsoLover schreef:
Ik zit dus te twijfelen:

-Ik schakel over naar Canon Full Frame 6D of een 5D Mark II of III (al dan niet tweedehands, nog niet zeker) met een nieuwe Canon EF 70-300mm lens en verkoop mijn Nikon lenzen

-Ik blijf bij Nikon, en ga naar een nieuwe D7200 of D7500 en kan mijn lenzen behouden: Sigma 18-200mm (was iets rond de 400 euro) en Nikkor 55-200mm lens (Was tussen de 100-200 euro)

Om het even zuiver te houden, hier het antwoord op je vraag in het lenzen-topic:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -iii-body/
Deze heeft kennelijk een en ander meegemaakt, gezien z'n ranking, maar dan heb je 'm wel in de buurt van je budget.

Bedrijven die ook tweedehands hebben:
https://www.fotokonijnenberg.nl
https://www.cameranu.nl
https://www.kamera-express.nl
Wat me nu zo even te binnen schiet als betrouwbare toko's. Ik heb zeker niet de illusie dat dit alles is :D


Dankjewel!
Ben nu aan het communiceren met iemand voor een tweedehands Canon 5D Mark 3 met een lens voor ongeveer 1000 euro, camera zou zo goed als nieuw zijn. Maar vind dit extreem weinig geld, dus ik weet niet goed of ik dit kan vertrouwen of niet...

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:12

Aantal clicks zelf goed controleren en de camera uitgebreid testen met een eigen lens.

Ik heb ooit voor extreem weinig een D750 weten te kopen. Camera was technisch in orde, hij zat alleen onder het witte plakspul. Kerel kreeg hem niet verkocht, en zo had ik met een uurtje of 2 poetsen en 50 euro kosten bij Nikon een prachtige camera. Het kan wel. Maar je moet goed kijken of de technische aspecten kloppen.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:01

maaikemuis schreef:
Aantal clicks zelf goed controleren en de camera uitgebreid testen met een eigen lens.

Ik heb ooit voor extreem weinig een D750 weten te kopen. Camera was technisch in orde, hij zat alleen onder het witte plakspul. Kerel kreeg hem niet verkocht, en zo had ik met een uurtje of 2 poetsen en 50 euro kosten bij Nikon een prachtige camera. Het kan wel. Maar je moet goed kijken of de technische aspecten kloppen.

Heb gevraagd voor het aantal clicks, maar man beweert dat hij dus gloednieuw is en hij de camera nooit gebruikt heeft omdat hij het als cadeau gekregen heeft, en zelf al een andere goede camera heeft. Ik vraag toch even nog na voor het aantal clicks.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:12

Heel raar verhaal wordt het dan want de canon 5d Mark 3 komt uit 2012 en is in 2016 reeds opgevolgd door de Mark 4. Als deze camera gloednieuw in de doos heeft gelegen de afgelopen 3 tot 7 jaar zou ik het alsnog een vreemd verhaal vinden.

Ik ben heel benieuwd naar het aantal clicks. Voor hetzelfde geld heeft hij hem gekregen en nooit gebruikt. Maar dat dat ding nieuw in een doos zit geloof ik niet zo op het eerste gezicht. Mocht je besluiten de camera te willen kopen, deze alleen ophalen (niet verzenden) en een eigen laptop en geheugenkaart meenemen zodat je de shuttercount kan controleren.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:57

CalipsoLover schreef:
maaikemuis schreef:
Aantal clicks zelf goed controleren en de camera uitgebreid testen met een eigen lens.

Ik heb ooit voor extreem weinig een D750 weten te kopen. Camera was technisch in orde, hij zat alleen onder het witte plakspul. Kerel kreeg hem niet verkocht, en zo had ik met een uurtje of 2 poetsen en 50 euro kosten bij Nikon een prachtige camera. Het kan wel. Maar je moet goed kijken of de technische aspecten kloppen.

Heb gevraagd voor het aantal clicks, maar man beweert dat hij dus gloednieuw is en hij de camera nooit gebruikt heeft omdat hij het als cadeau gekregen heeft, en zelf al een andere goede camera heeft. Ik vraag toch even nog na voor het aantal clicks.

Mijn pa zaliger zou zeggen: ze kunnen ook wel zeggen dat Onze Lieve Heer Peer heet en op de hei aan 't klotten (heideplaggen steken) is. Oftewel: ik geloof er niks van.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:02

Nee idem ditto: de prijs is 1000 euro voor een gloednieuwe body en een canon ef 24-74mm lens... Zie nu juist of zijn advertentie nog online staat en hij heeft hem verwijderd, dus geen idee of ik nog antwoord ga krijgen. Verzenden zou ik sowieso niet doen met een tweedehandscamera

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:08

Het verhaal wordt steeds vreemder... een 24-74 lens bestaat niet, 24-70 wel maar die ga je nooit voor die prijs krijgen samen met de genoemde body en dan al helemaal niet een nieuwe...

Vreemd verhaal op zijn minst.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:08

maaikemuis schreef:
Het verhaal wordt steeds vreemder... een 24-74 lens bestaat niet, 24-70 wel maar die ga je nooit voor die prijs krijgen samen met de genoemde body en dan al helemaal niet een nieuwe...

Vreemd verhaal op zijn minst.

Het zal dan een 24-70 zijn, aangezien ik de advertentie niet kan terugvinden kan ik het niet checken welke het juist was.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:06

Goedemorgen, hoe is het hier?

Ik zit er aan te denken om te gaan sparen voor een FF en dan de Nikon D750. Veel mensen hebben in dit topic (en de voorgangers) advies gevraagd en daar is deze camera erg positief uit gekomen. Maar dat advies is wel gedateerd.
Is deze camera daarom nog steeds aan te raden als je nu werkt met een D7200? Mijn doel is uiteindelijk de D7200 als tweede camera te gaan gebruiken omdat ik niet steeds buiten van lens wil wisselen (0f de 70-200 f2.8 van Tamron moet een 40 mm macrofunctie krijgen _O- ).

De nieuwste van Nikon is wel echt boven mijn budget, dat had ik al gezien.

Edit, hoe kijk ik ook alweer of mijn lensen ook op een fullframe passen? De D750 heeft een F(FX) mount maar mijn macrolens bijvoorbeeld een F(DX), die past niet dan denk ik?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:46

magda_90 schreef:
Goedemorgen, hoe is het hier?

Ik zit er aan te denken om te gaan sparen voor een FF en dan de Nikon D750. Veel mensen hebben in dit topic (en de voorgangers) advies gevraagd en daar is deze camera erg positief uit gekomen. Maar dat advies is wel gedateerd.
Is deze camera daarom nog steeds aan te raden als je nu werkt met een D7200? Mijn doel is uiteindelijk de D7200 als tweede camera te gaan gebruiken omdat ik niet steeds buiten van lens wil wisselen (0f de 70-200 f2.8 van Tamron moet een 40 mm macrofunctie krijgen _O- ).

De nieuwste van Nikon is wel echt boven mijn budget, dat had ik al gezien.

Edit, hoe kijk ik ook alweer of mijn lensen ook op een fullframe passen? De D750 heeft een F(FX) mount maar mijn macrolens bijvoorbeeld een F(DX), die past niet dan denk ik?


Ik fotografeer inmiddels al weer 2 jaar met een D750 en ik ben zo ontzettend blij met deze camera, ik vind het echt een fantastisch ding. De beeldkwaliteit is super en de bediening is fijn (al mis ik de bediening van de D300 nog altijd).

In mijn optiek is het de beste FF in het Nikon segment voor de gewone gebruiker. Je hebt nog de D610, maar die is zo uitgekleed dat je een instapcamera overhoudt met een grotere sensor, een beetje vlees noch vis. En dan heb je de D810 en zijn opvolger de D850. Vooral die D850 is waanzinnig en ik zou hem zo willen hebben, alleen ligt deze ver buiten mijn budget. De D750 heeft feitelijk alles waar je blij van wordt voor een nog enigszins betaalbaar budget.

Lenzen zijn wel een dingetje want je DX lenzen passen er niet op. Ja, je kan ze er op schroeven maar je houdt dan last van beeldafval (zwarte randen) en kwaliteitsverlies in de hoeken. Maar alles wat jij in bezit hebt aan analoge lenzen zal ws wel passen want die zijn voor 35mm formaat gemaakt.

Mocht je in de buurt van Hoorn komen, dan mag je altijd even komen proeven hoor!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:12

Bedankt Maaike zeker aardig van je aanbod! Zal ik je binnenkort over berichten. :)

Ik zal vanavond mijn lensen ook even rustig bij langs gaan inderdaad naar dat mijn macrolens niet past vind ik al wel zuur. -O-

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:17

Dat probleem had ik met mijn 11-16 f2.8 lensje, maar de rest maakt het goed. Je zou kunnen kijken naar een Tokina 100mm macrolens. Die past wel en is niet zo gek prijzig voor de kwaliteit die hij levert.

Je mag ook wel even mijn Nikkor 105mm macro even testen }:) . Ben je gelijk verpest <3

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:06

Die past in mijn broekzak dat weet je he. <<)

Thanks kijk ik daar even naar!

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:22

Hoi allemaal, kom even binnenvallen als dat mag.

Ik zou graag een eerste spiegelreflexcamera aan willen schaffen, liefst tweedehands want heb geen heel groot budget.

Wat ik er mee wil is binnen en buiten mooie foto's kunnen maken van mijn dochtertje. Maak nu veel foto's met mijn mobiel maar vind het jammer dat veel foto's zo slecht van kwaliteit zijn en bewogen. Wil graag kwalitief mooie foto's maar hoeft niet perfect. Heb wel een gewone compact camera maar wil dus graag spiegelreflex. Welk merk en/of type kan ik het best voor gaan en waar moet ik op letten?

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:48

Emoe schreef:
Hoi allemaal, kom even binnenvallen als dat mag.

Ik zou graag een eerste spiegelreflexcamera aan willen schaffen, liefst tweedehands want heb geen heel groot budget.

Wat ik er mee wil is binnen en buiten mooie foto's kunnen maken van mijn dochtertje. Maak nu veel foto's met mijn mobiel maar vind het jammer dat veel foto's zo slecht van kwaliteit zijn en bewogen. Wil graag kwalitief mooie foto's maar hoeft niet perfect. Heb wel een gewone compact camera maar wil dus graag spiegelreflex. Welk merk en/of type kan ik het best voor gaan en waar moet ik op letten?


Ik zou gaan voor een goedkope body en een duurdere lens. Wat is je budget? Let op bij een tweedehands body kopen wat het aantal clicks is.

Via facebook heb je verschillende groepen die camera's/lenzen verkopen.
Zelf ben ik lid van: canon fotografie koop en verkoop nl

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:00

Als je nog weinig verstand hebt van camera’s dan zou je ook nog via een fotozaak een tweedehands camera kunnen kopen, daar zit meestal nog wat garantie op.

Houd er wel rekening mee dat een spiegelreflex niet meteen ook betere foto’s maakt, op de auto stand. Een spiegelreflex krijgt vaak pas echt meerwaarde als je de handmatige instellingen gaat gebruiken, en inderdaad de juiste lenzen gebruikt voor verschillende situaties.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:17

maaikemuis schreef:
Dat probleem had ik met mijn 11-16 f2.8 lensje, maar de rest maakt het goed. Je zou kunnen kijken naar een Tokina 100mm macrolens. Die past wel en is niet zo gek prijzig voor de kwaliteit die hij levert.

Je mag ook wel even mijn Nikkor 105mm macro even testen }:) . Ben je gelijk verpest <3


Ik besef mij nu, ik zou ook kunnen kijken naar converters zodat ik of mijn Tamron 100 mm macro of mijn Canon FD 100 mm macro op de D750 kan zetten. }>

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 02:40

Hoihoi!

Ik wil heel graag een camera kopen en heb een tijd geleden een Panasonic getest. Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van de Panasonic FZ82 voor een beginnende fotograaf. Of weten jullie nog andere (goedkope) camera's voor beginners?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:02

Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbij :+ Ik studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?