Tyrza.com update

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Tyrza.com update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 17:03

Het was weer eens zover...

Ik had weer wat tijd over dus ben weer wezen knutselen aan de site van Tyrza Lachen

Wat eigenlijk alleen een update had moeten worden van enkele foto's op de site, werd aan het eind van de rit een totaal nieuwe layout.... Bloos!

Gisteren is deze online gegaan, ondanks dat enkele links nog niet werken (het fotoboek bv.)

Hoe vinden jullie hem geworden? (Voor degene die de vorige site al eens gezien hadden: Vinden jullie het een verbetering?) Lachen

http://www.tyrza.com/nl/home.asp

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:48

De pagina kan niet worden weergeven Verdrietig

edit: via je onderschrift wel!
edit: nu doen ze het allebei Haha!
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 21-07-04 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:49

Ik ga nu kijken.....................

edit heb gekeken. Moet er wel even aan wennen, dat andere vond ik ook erg mooi eruit zien. Het valt me op dat de letters wat knijpen, ik zou voor een ander lettertype gaan. Maar verder heel netjes, ben benieuwd naar de foto's!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:51

Natasja91 schreef:
De pagina kan niet worden weergeven Verdrietig

edit: via je onderschrift wel!
edit: nu doen ze het allebei Haha!


Sorry, ik was even een aanpassing in de database aan het uploaden. Wanneer ik dat doe ligt de site er een tel uit... Scheve mond

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:53

LuvdaTossa schreef:
Ik ga nu kijken.....................

edit heb gekeken. Moet er wel even aan wennen, dat andere vond ik ook erg mooi eruit zien. Het valt me op dat de letters wat knijpen, ik zou voor een ander lettertype gaan. Maar verder heel netjes, ben benieuwd naar de foto's!


Ik heb Arial Narrow gebruikt en de letters 1px meer op elkaar laten staan. Ik zal zo eens kijken hoe het staat als ik die ene pixel weghaal Lachen

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:56

Ik vind de letters ook wat dicht op elkaar staan. Zeker omdat de rest van de site nogal vol is, is het lezen wat vermoeiend Haha! wat is de reden dat je dit lettertype hebt gekozen?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:57

Arial vind ik te standaard, Century Gothic zie ik al teveel en Comic Sans begin ik niet aan Lachen

Arial Narrow vind ik een net lettertype, alleen de keuze om ze 1px dichter op elkaar te zetten was blijkbaar een verkeerde Scheve mond Maar dat wordt aangepast

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:15

Ik vond de vorige een stukje rustiger en daardoor prettiger om te lezen.
Verder ziet het er goed uit, voldoende info en filmpjes.
Fotoboek werkt nog niet.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 20:22

Klopt, het fotoboek ga ik van het weekend in orde maken.

Ik heb het lettertype inmiddels aangepast Lachen

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 20:24

Even een andere vraag. Dit is iets wat ik in de vorige statistieken al zag.

Bezoekers die op Training klikken, klikken zelden door naar bv. privé lessen.

Waarom niet? Valt deze link niet op? Moet ik deze link in de tekst verwerken of moet ik fototjes plaatsen met een link erbij?

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:39

Ziet er goed uit Menno Knipoog!

Strak en mooi! Lachen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:22

Ik vond de andere er veel en veel mooier uitzien. Op de een of andere manier ziet deze site er scherp en vierkant uit. Ik vind het niets, sorry

[edit: bij het online fotoboek staat denk ik een typfout: ect.. moet dat niet etc. zijn ? ]

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:37

ik zou het zelf prettig vinden als ik de prijzen van de trainingen en de privelessen zou zien, weet je gelijk waar je aan toe bent en kan je eventueel bellen voor een afspraak, nu is die stap nog te groot vind ik
je moet nu eerst bellen en als je dan de prijs hoort en je vindt het te duur dan is dat voor sommige mensen vaak toch lastig om te zeggen.

vond trouwens de vorige site wat vriendelijker
deze is te strak

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:31

Het lettertype vind ik niet echt prettig lezen. Als je kleine lettertjes wilt gebruiken raad ik je Verdana aan, dat is een no-nonsence en doorgaans echt goed leesbaar lettertype.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:35

ja, het lettertype moet anders, voor de rest vind ik hem erg mooi, ook met die kleuren en de plaatjes bovenin, bij trainingen & dan privelessen, zou je dan misschien bij de tekst een plaatje kunnen zetten van een training..

Eindelijk foto's in profiel!!!!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:41

Ik vind het erg druk.
Het andere was overzichtelijker.

<3 Galanto <3

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:39

Ik vind het een stuk netter lijken, en heb niet zo'n moeite met de lettertype. Wél vind ik het jammer dat er geen mogelijkheid is om eventuele lesklanten / clinic mensen aan het woord te laten over de lessen van Tyrza en wat voor vooruitgang ze boeken...

Ik wacht op het foto boek

:){

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:41

erg leuk al was het andere overzichtelijker dit ziet er wel professioneler uit

Just Beleve and HOPE

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 14:05

kimmy schreef:
Wél vind ik het jammer dat er geen mogelijkheid is om eventuele lesklanten / clinic mensen aan het woord te laten over de lessen van Tyrza en wat voor vooruitgang ze boeken...


Dit is wel de bedoeling. Van iedere training wil ik een aantal reacties met foto's plaatsen, en voor iedereen die een clinic gaat volgen wil ik de mogelijkheid bieden hun foto's hiervan naar de website te uploaden. (zie login rechtsonder)

Deze foto's komen in het fotoboek onder het kopje Clinics te staan en kunnen tevens gebruikt worden op hun eigen website of op diverse fora zoals Bokt. (voordeel hiervan is dat onze site altijd online is, zodat deze foto's niet gauw kruisjes worden. Tegelijkertijd is het voor ons weer wat reclame, want in een hoekje zet ik in het klein natuurlijk www.tyrza.com Knipoog)

Dit zit echter in de planning, al moet het script hiervoor ook nog geschreven worden Lachen

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:11

ik vind 'm wat druk. Die ander vond ik zelf duidelijker Lachen
Komt wel erg professioneel over!

Ook vind ik die paarsige achtergrond niet mooi bij het groen en bruin wat je gebruikt.

Qua kleuren lijkt het mij mooier als je een goede basis maakt (en misschien hier ook een beetje de (achtergronden) van de foto's op uitzoekt).

Over je eigen opmerking over doorklikken.
Kan je misschien beter een menu maken zoals op mijn site (www.petart.nl) of als op www.geraldtroost.nl dat schuift uit meteen als je erop komt. Dan klik je veel sneller door (tenminste dat vind ik).

Verder is het wel fijn om ook van de privelessen de prijzen te zien.
En van de miniclinics bijvoorbeeld.

Maar goed er zijn veel en veel meer sites die veel brakker zijn hoor Haha!
Je mag er trots op zijn Lachen

:evaw:

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 14:16

Sjimmy schreef:
Qua kleuren lijkt het mij mooier als je een goede basis maakt (en misschien hier ook een beetje de (achtergronden) van de foto's op uitzoekt).


Klopt, zoals je kunt zien heb ik hier al rekening mee gehouden bij Home, Biografie, Clinics, Exclusive en Contact

De kleuren van Home/contact komen uit het jasje
De kleuren van Biografie uit de lucht
De kleuren van Clinics/Exclusive uit de bak

De foto van Training wil ik laten vervangen en de kleuren in de foto van Sales kan ik niet gebruiken (te groen).

Ook wil ik de foto's van de paarden bij Sales nog vervangen, daar was ik nog niet aan toe gekomen Lachen

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:20

ik vind die kleuren juist wel heel mooi, heel rustig en netjes!

Eindelijk foto's in profiel!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:23

Ik zie wel dat je die kleuren heb gepakt. Dat is ook wel mooi (dat groen/grijs/bruin)
Maar neem dan een andere achtergrond (dat paars) dat paars past niet bij dat groen/grijs/bruin achtige vind ik.

Ik vind het een beetje teveel kleuren
achtergrond paars
tekst zwart
tekstvak wit
menu donkergrijs/bruin
achtergrond onderdelen groen/geel
Misschien kan je voor het tekstvak en de achtergrond van de gehele site nog iets anders kiezen dat het meer eenheid wordt.

Maar goed smaken verschillen Knipoog

:evaw:

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:35

*Het ziet er nu naar mijn idee net te 'strak' uit, en dit komt waarschijnlijk door de titels boven de pagina's. Arial Narrow is op zich oké voor een site (netjes en leesbaar) alleen veel te saai voor de titels.
*Wat betreft het doorklikken naar privé-training; dat komt denk ik omdat het er zo onderaan de pagina staat. Dan heb je minder snel de neiging om erop te klikken en bovendien vind ik het minder overzichtelijk. Ik ga dus met Sjimmy mee Als je het toch onderaan wilt laten zou ik het iig groter en duidelijker zetten, weer liefst met een ander lettertype (zelfde als de titels dan bv Knipoog ).
*En ook ik vind de kleuren nu niet zo geweldig. Het ziet er een beetje rommelig uit, alsof je verschillende versies van de site aan elkaar hebt geplakt. Je kan beter het 'raster' van de site hetzelfde houden (iig moet die balk bovenaan dezelfde kleur houden).
Plinge opmerking van gijs ben ik het trouwens ook mee eens: mensen willen graag weten waar ze aan toe zijn.
*Verder ziet het er wel erg netjes en professioneel uit en is de site ook echt informatief (heb 'n ontzettende hekel aan 'informatieve' sites waar eigenlijk totaal geen nuttig/zinnig woord opstaat). En het zijn ontzettend mooie fotos!

en tot zover mijn gezeur voor vandaag... Tong uitsteken

You can either agree with me or be wrong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:50

Mooie site! OK dan! Alleen de andere vond ik persoonlijk duidelijker en overzichtelijker.
Je moet proberen te voorkomen dat mensen moeten gaan scrollen, dat kan als zeer vervelend worden ervaren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leonyr en 7 bezoekers