Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:09

Super lief de reacties, Mist is momenteel niet bereikbaar maar als het goed is heb ik de priveberichten beantwoord.

Mist en ik omgeving Breda, na verzamelen/inpakken brengen we het naar Houten.

Het verzamel punt vanwaar het vertrekt naar Oekraïne is in Houten (Utrecht)

Heb ook nog iemand rond Someren (Eindhoven) waar ik spullen ga ophalen(of halverwege).

En mijn man werkt momenteel in Alkmaar, lange dagen.
Maar daar of ergens op zijn weg naar Strijbeek zou ook kunnen.

Op Facebook kan je het verzenden volgen maar we zullen hier nu ook zeker dingen delen.

Hulp aan mens & dier in oorlogsgebied Oekraïne.

Ik heb eerst 2x met Ukrain Equestrian Federation Charity Foundation, UEF CF spullen meegegeven vanuit Waalwijk. Daar produceren ze een mineraalbrok vd donaties, voor de winter hebben ze 4 vrachtwagens vol met big bags brok vervoerd. Maar dat ligt nu in de winter stil.

Toen ben ik op zoek gegaan naar een andere vervoers mogelijkheid, en zo dus bij hun uitgekomen. Werkt super kan ook dozen maken voor mensen die me privé vragen om hulp. Vorige keer een doos voor Chernihiv voor 3 verschillende stallen en nu gaat er een doos mee voor Zjytomyr. De rest gaat naar Yanna, zelf paarden en heeft er 4 opgevangen uit een gebombardeerde stal, deze stonden in een ander gebouw en zijn toen losgelaten. Wat zij niet nodig heeft verdeeld ze weer verder onder degene die hulp vragen aan haar.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:37

FCSA, dank je wel ook voor het naar Houten brengen.

jibberjabber, dank je wel voor de koffie, super leuk om je te ontmoeten. En de dekens heb ik inmiddels ingepakt en ga ik vrijdag naar Houten brengen. De vliegendekens stuur ik de volgende keer mee, dan past er nu hopelijk nog wat voer bij.
Afbeelding

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:10

Top dat jullie dit willen doen! Mijn pakket komt vrijdag

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:06

Nogmaals, geen dank hoor. Ik vind het top dat je het doet en je inzet is geweldig.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:11

Ik heb nog wat dekens liggen die weg mogen, maar ze moeten eerst gewassen worden. Ik ga er in elk geval mee bezig voor je

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:55

Ania, Mist heeft een grote wasmachine dus als het voor jou lastiger is dan zal zij het best willen doen. Zaterdag is ze terug uit Zweden.

AaronYve, ooo super lief als de bezorger een beetje op tijd is kunnen ze nog mooi mee met dit transport.

jibberjabber, :o het kost inderdaad veel tijd maar de dankbaarheid van de mensen daar en het feit dat ze daar de kracht uithalen om vol te houden maakt dat ik niet kan/wil stoppen.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:15

Ik heb twee staldekens in perfecte staat, gewassen, merk Pagony. Heb ze op mp staan maar geen animo voor. Dus….dan doneer ik ze graag! Details ontvang ik graag per pb!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:35

Viennanova schreef:
Ik heb twee staldekens in perfecte staat, gewassen, merk Pagony. Heb ze op mp staan maar geen animo voor. Dus….dan doneer ik ze graag! Details ontvang ik graag per pb!


Ik stuur je een pb, dank je wel

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:58

Ik heb nog wat dekens liggen. Is wel maat 215. Dus grote maat. Hebben jullie daar wat aan? Psylium heb ik ook nog en moet even kijken wat voor spullen ik nog meer heb. Moet het dan wel opsturen. Ze zijn volgens mij allemaal schoon.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:58

Is er een mogelijkheid dat er een ophaalpunt ergens in Drenthe Groningen te maken? Ik heb nog bakken met spul liggen (kan je ongeveer doodgooien met bandages bv :+ en dekens heb ik er ook nog wel het een en ander van liggen), maar opsturen gaat me daarmee teveel in de papieren lopen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:26

Zammie schreef:
Ik heb nog wat dekens liggen. Is wel maat 215. Dus grote maat. Hebben jullie daar wat aan? Psylium heb ik ook nog en moet even kijken wat voor spullen ik nog meer heb. Moet het dan wel opsturen. Ze zijn volgens mij allemaal schoon.


Ooo helemaal super, je zit niet in de lijn Alkmaar/Breda of in de buurt van Utrecht?
Moet zelf binnenkort ook nog een keer richting Someren (Einhoven)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:29

rina schreef:
Is er een mogelijkheid dat er een ophaalpunt ergens in Drenthe Groningen te maken? Ik heb nog bakken met spul liggen (kan je ongeveer doodgooien met bandages bv :+ en dekens heb ik er ook nog wel het een en ander van liggen), maar opsturen gaat me daarmee teveel in de papieren lopen.


Ik zou dat graag willen, weet ook nog dingen in Friesland te liggen.

Zodra ik Mist spreek zal ik is vragen of er iets te regelen is. Heb zelf oude Aygo waar de uitlaat nu met ijzerdraad vast zit :D

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:43

jobamara schreef:
Zammie schreef:
Ik heb nog wat dekens liggen. Is wel maat 215. Dus grote maat. Hebben jullie daar wat aan? Psylium heb ik ook nog en moet even kijken wat voor spullen ik nog meer heb. Moet het dan wel opsturen. Ze zijn volgens mij allemaal schoon.


Ooo helemaal super, je zit niet in de lijn Alkmaar/Breda of in de buurt van Utrecht?
Moet zelf binnenkort ook nog een keer richting Someren (Einhoven)

oh, wanneer?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:54

Lielle, Someren bedoel je denk ik? Heel misschien komende week anders de week erop.... Zal ik het je laten weten in een pb als ik ga?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:51

Graag! Ik zit net onder Ehv, dus dat is mooi op de route. Ga ik zondag eea klaar leggen

ElfBeau_067

Berichten: 1993
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:58

jobamara schreef:
[ [url=m/h9YF7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow!! Wat goed bezig!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 01:06

Lielle schreef:
Graag! Ik zit net onder Ehv, dus dat is mooi op de route. Ga ik zondag eea klaar leggen


Top heel graag, dank je wel alvast

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 01:08

ElfBeau_067 schreef:
jobamara schreef:
[ [url=m/h9YF7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow!! Wat goed bezig!


Dank je wel, zodra ik het wat rustiger heb zal ik nog meer foto's plaatsen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 02:08

jobamara schreef:
Zammie schreef:
Ik heb nog wat dekens liggen. Is wel maat 215. Dus grote maat. Hebben jullie daar wat aan? Psylium heb ik ook nog en moet even kijken wat voor spullen ik nog meer heb. Moet het dan wel opsturen. Ze zijn volgens mij allemaal schoon.


Ooo helemaal super, je zit niet in de lijn Alkmaar/Breda of in de buurt van Utrecht?
Moet zelf binnenkort ook nog een keer richting Someren (Einhoven)

Nee, woon in Drenthe. Als er hier ergens een verzamelpunt zou komen, kan ik het daar eventueel heenbrengen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 08:44

Ik weet in Gasselte iemand die verzameld voor de Oekraïne, is dat in de buurt ?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:27

Zammie, ik ga maandag met Mist is kijken hoe we dat kunnen gaan doen, heb per pb al wat mensen die ook willen verzamelen. Zou top zijn als we zo meer plaatsen kunnen krijgen.
Laat het je nog weten of het lukt.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:29

Letsdunit, vaak willen ze alleen spullen voor mensen meenemen. Maar misschien is deze plek wel bereid om ook bij stallen spullen te brengen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 08:18

jobamara schreef:
Zammie, ik ga maandag met Mist is kijken hoe we dat kunnen gaan doen, heb per pb al wat mensen die ook willen verzamelen. Zou top zijn als we zo meer plaatsen kunnen krijgen.
Laat het je nog weten of het lukt.

Top en anders stuur ik het op hoor. Moet dan wel even op dozenjacht :)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:07

Update:

Gisteren even bij Mist geweest, 2 dekens gebracht om te wassen (dank je wel). En even overleg gehad.

Want de chauffeur is rond 13.00 uur in Houten vandaag, maar heeft bijna geen plaats meer over, een paar lichte spullen kunnen mee. Toch rij ik naar Houten vanuit Strijbeek, even helpen en hem een goede reis wensen.

En prop ik alle spullen die ik al gebracht had weer in mijn auto terug naar Strijbeek.

Gisteren bij Mist geweest en besloten zelf pallet vervoer naar Chelm ( grens Polen Oekraïne) te regelen en betalen.

Dus nu opzoek naar een vervoerder. Vanuit Chelm brengt Nova Poshta (oekrainse post) het verder Oekraïne in.

Dit zal vermoed ik op zijn vroegst eind volgende week zijn.

Voor degene in het noorden, heb ik een paar die aanbieden om te verzamelen. En een lief iemand die het naar Ermelo kan meenemen.
We gaan hier zeker op terug komen, maar nu even kijken als we alle spullen weer op 1 plek bij mij hebben. Hoe vol(hoog) de europallet mag zijn en een goede vervoerder.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Winterdekens gevraagd voor Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:27

Mocht iemand langs Kampen willen rijden om het op te halen dan heb ik dus ook nog spul.