Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 11:08

Hoewel het de allerlaatste uitweg is voor de hoogbejaarde voormalige manegepaarden in Dalmsholte, dreigt de slachterij wel. Als er namelijk binnen twee weken niet genoeg geld bij elkaar komt, dan kan stichting 't Olde Manegepeerd op de huidige plek niet verder. En als er geen vervangende plek mogelijk is, dreigt de slacht.
Rika Lassche is al maanden bezig om investeerders te vinden. Dat lijkt voor een deel gelukt, maar er is nog steeds een gat van 350.000 euro. Vorig jaar werd de huur opgezegd, omdat de eigenaar de grond, het woonhuis en de stallen wil verkopen. De stichting heeft de mogelijkheid om het als eerste te kopen, maar zo'n goed gevulde portemonnee is er natuurlijk niet.

Oproep

Op 15 december moet het geld er zijn, dus doet Rika via social media een laatste oproep voor donaties. Ze hoopt dat ze met 'haar oudjes' in Dalmsholte kan blijven. De vrijwilligers die er zijn hopen dat met haar. "Deze paarden hebben hun hele leven heel hard gewerkt voor jong en oud die kwamen rijden in de manege. Ik geef ze hier een waardige oude dag. Nu staan ze op stal omdat het buiten nat en guur is, maar ze kunnen hier rustig paard zijn. Buiten, met elkaar in de kudde. Niet via de achterdeur na gedane arbeid op een manege naar de slacht."

Dat die slacht nu alsnog dreigt, voelt zuur voor Rika. "Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik heb al die maanden moed gehouden en gehoopt dat met de toezeggingen het goed zou komen. Maar we zijn er nog niet. Dus nu roep ik de hulp in van iedereen met een hart voor dieren."

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1433085/S ... Dalmsholte
https://www.facebook.com/StTOldeManegepeerd/

We hebben het wel over 45 paarden en pony's...

Hopelijk met een happy end dat ze het geld bijeen kan krijgen... Meer info in mijn onderschrift!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:16

Heel erg naar, vooral voor de paarden, dat er nu ´gedreigd´ wordt met slacht.
Als vorig jaar de huur al werd opgezegd hebben ze bijna 1 jaar de tijd gehad om een andere locatie te kunnen zoeken die beter in hun budget past. Het huidige pand is kennelijk veel te duur.
Om nu 2 weken voor D-day te roepen dat de paarden anders naar de slacht moeten vind ik wel heel erg erg.
Hopelijk lukt het ze om een of meer financiers te vinden.. Maar jeetje, 350.000 euro tekort, dat is nogal een gat!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:24

Ik hoor al een poosje verhalen over dat ze een nieuwe locatie zoeken. Dus zeggen dat ze dat pas twee weken van te voren doen is niet op z'n plaats.

Bovendien verhuis je niet even snel 45 paarden naar een andere locatie. Stallen genoeg te vinden maar niet zomaar voor dat aantal.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:41

Koekeroekus schreef:
Ik hoor al een poosje verhalen over dat ze een nieuwe locatie zoeken. Dus zeggen dat ze dat pas twee weken van te voren doen is niet op z'n plaats.

Bovendien verhuis je niet even snel 45 paarden naar een andere locatie. Stallen genoeg te vinden maar niet zomaar voor dat aantal.

Dat zeg ik ook niet. Of sloeg dit niet op mijn post?

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:44

Een stichting kan nooit dat geld ophoesten. Zelfs met een crowd funding actie gaat het hem niet worden.
Hoe sneu ook, de dieren hebben hun laatste jaren daar een prachtig leven gehad.
Goede baasjes vinden die "een oudje erbij" willen zijn amper te vinden...of ze komen wellicht in een verkeerd circuit terecht.
Dan is de beste optie denk ik toch slachten of inslapen.... waar de eigenaar het beste gevoel bij heeft.
hoe sneu ook....

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:14

Ik verplaats dit topic naar Links omdat het hier om een inzameling gaat.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:22

ElCamino schreef:
Een stichting kan nooit dat geld ophoesten. Zelfs met een crowd funding actie gaat het hem niet worden.
Hoe sneu ook, de dieren hebben hun laatste jaren daar een prachtig leven gehad.
Goede baasjes vinden die "een oudje erbij" willen zijn amper te vinden...of ze komen wellicht in een verkeerd circuit terecht.
Dan is de beste optie denk ik toch slachten of inslapen.... waar de eigenaar het beste gevoel bij heeft.
hoe sneu ook....

Maar zou dat dan automatisch betekenen dat de stichting ophoudt te bestaan?
Of gaan ze ergens anders opnieuw beginnen (stallen en weide huren, minder paarden) met het ingezamelde geld?

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 14:36

Ymor schreef:
Ik verplaats dit topic naar Links omdat het hier om een inzameling gaat.

Hey bedankt! +:)+

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:43

Irma wil ze wel opvangen :P

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 15:11

Earth schreef:
Irma wil ze wel opvangen :P

ALS DÁT ZOU KUNNEN! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:24

Nicky1963, geen idee, maar het lijkt me niet dat ze opnieuw kan beginnen. Ws zullen de donaties teruggestort moeten worden of zo, geen idee hoe dat gaat.
Sneu is het wel....

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:27


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:28

Al die mensen die hun geld altijd verspillen aan vuurwerk kunnen het nu doneren aan een goed doel!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Slacht dreigt voor paarden Olde Manegepeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:49

350.000 lijkt me gewoon niet haalbaar...vóór de 15e...