Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:01

superpony schreef:
Wat er aan de hand is? Die shet is de verkeerde mensen tegengekomen. Arm dier........

En als ik de reacties zo lees, snap ik waar het vandaan komt. Mensen kunnen en weten nog heel weinig.

Heeft ook niks met shetlander zijn te maken. Hopelijk wordt ie gered van zijn baasje/begeleider.

Proest, gered?!? Dit dier heeft het geweldig daar!!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


Hikje
Berichten: 32
Geregistreerd: 01-03-15

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:14

Jeetje, leg je camera weg, pak dat halster en doe de haak eraan. Ik word er als toeschouwer al zenuwachtig van.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:36

Waar hij last van heeft? Van het gemis van een schop onder zijn hol.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:49

Suzanne F. schreef:
Waar hij last van heeft? Van het gemis van een schop onder zijn hol.


Konden we dat maar met mensen die niet luisteren, niks willen leren etc ook doen..........

Wat een trieste reacties dat mensen denken dat dat iets op gaat lossen.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:51

Wauw als die van mij zou zijn roep ik "enkeltje slager" }>
Reken maar dat ze zich direct omdraait. :D
Maar zonder dollen.
Zelfs die van mij zou daar kregelig van worden, wat een getrut.
Oplossing gewoon lief uitnodigend desnoods met een handje lekkers en bij goed gedrag belonen. Bij narrig zijn omdraaien en gewoon een stukje weglopen.
Paarden zijn van nature nieuwsgierig.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 10-06-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:52

superpony schreef:
Suzanne F. schreef:
Waar hij last van heeft? Van het gemis van een schop onder zijn hol.


Konden we dat maar met mensen die niet luisteren, niks willen leren etc ook doen..........

Wat een trieste reacties dat mensen denken dat dat iets op gaat lossen.

Wat zie jij nu dan als oplossing met dit meisje in de wei?

Dus stel jij loopt nu in de wei en die shet schhopt je? (oke kans klein dat hij dit doet omdat je zelfverzekerd bent, maar stel hij doet het toch)
En hij moet nu naar binnen want de smid staat te wachten.

Ik heb het dus niet over dat je gaat trainen over lange tijd. Nee nu die wei.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:05

Cowgirl schreef:
Ik zie eigenlijk niet meer als een onopgevoed paard en een oetsie koetsie eigenaar.


Precies dit haha en oetsie koetsie eigenaar. Hét woord wat ik zocht _O-

Instagram: JC_dressage

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:21

Gillbo schreef:
superpony schreef:
Wat er aan de hand is? Die shet is de verkeerde mensen tegengekomen. Arm dier........

En als ik de reacties zo lees, snap ik waar het vandaan komt. Mensen kunnen en weten nog heel weinig.

Heeft ook niks met shetlander zijn te maken. Hopelijk wordt ie gered van zijn baasje/begeleider.

Proest, gered?!? Dit dier heeft het geweldig daar!!

Op dit moment, ja. Maar als zo'n dier onderweg is steeds onhandelbaarder te worden, wellicht tot gevaarlijk aan toe, eindigt dit mogelijkerwijze niet goed.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:38

superpony schreef:
Suzanne F. schreef:
Waar hij last van heeft? Van het gemis van een schop onder zijn hol.


Konden we dat maar met mensen die niet luisteren, niks willen leren etc ook doen..........

Wat een trieste reacties dat mensen denken dat dat iets op gaat lossen.


Oh dat gaat in dit geval zeker iets oplossen. Het is gewoon al veel te ver gekomen. Een paard heeft geen schop onder zijn hol nodig als de eigenaar niet verzaakt om hem op te voeden. En dat is hier heel erg mis gegaan. Dus de enige manier is corrigeren en hem zijn plaats leren. En dat is niet met koetjiekoetjsjie en snoepjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:17

Benadering maakt echt wel een wereld van verschil. Ik heb paarden in mn handen gehad waarvan ik niet eens wist dat ze een reputatie hadden en dat maakte al het hele verschil.

Een schop onder de hol deel ik echt wel uit als het echt niet anders kan.

Maar dit is Bokt. Dit paardje doet helemaal niks fout dan reageren op slechte baasjes die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Blijkbaar vindt Bokt, waar zogenaamde paarden liefhebbers zitten, dat je dan maar moet schoppen..........

Geloof me, ik heb paarden ( gehad ook ) die flink zijn toegetakeld en die worden daar ook echt doof voor. Je moet steeds vaker en harder schoppen.

Het is gewoon schandalig dat het beestje moet lijden onder het gebrek van de mens.

En het is natuurlijk "maar"' een shet...........die horen wij zo vaak. Ja, we hebben een shet. Heel keurig opgevoed en super braaf. Zoonlief was 3 dat ie hem kreeg. Heeft nooit gebeten of geschopt naar kind of mens. Liep zelfs naast een rolstoel braaf mee.

Al zou je het denken, geef dan alsnog niet zo een advies op Bokt, waar nu tig penny meisjes denken dat schoppen alles gaat oplossen en het een vrijbrief is voor die weg ipv iets nuttigs leren om dit op te lossen en te voorkomen in de toekomst.

En ja, ik zou liever mensen een schop onder hun hol geven. Helaas mag het niet en helpt het vaak ook niet.

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:30

Mooi betoog superpony!

Hoe zou jij dit aanpakken?

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:58

Suzanne F. schreef:
Oh dat gaat in dit geval zeker iets oplossen. Het is gewoon al veel te ver gekomen. Een paard heeft geen schop onder zijn hol nodig als de eigenaar niet verzaakt om hem op te voeden. En dat is hier heel erg mis gegaan. Dus de enige manier is corrigeren en hem zijn plaats leren. En dat is niet met koetjiekoetjsjie en snoepjes.


Waar zie je in dit filmpje iets dat niet opgelost kan worden met gewoon een beetje meer duidelijkheid en doorpakken? (En met doorpakken dus gewoon: met een tamelijk moeiteloze beweging het halster pakken, touw vastklikken en naar stal lopen.)

Waarom zou je hier willen schoppen? Want dat kont naar de eigenaar draaien, dat ben je dus al voorgeweest door gewoon het halster te pakken. En als je toch even de tijd neemt om op te voeden (en als je dat niet neemt, schop dan geen pony), dan kun je dat daarna gewoon meepakken.

Praktisch gezien zou ik zeggen: dat scheelt namelijk in elk geval een negatieve associatie bij het vangen, en daarnaast: met op het juiste moment reageren hoef je het helemaal niet groots te doen.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:03

Ik trap zeker terug, als een pony zijn kont naar me, of tégen me draait en uithaalt. Doet íe maar één keer en daarna is het klaar.

En er is een verschil tegen een trap geven, en je paard verrot schoppen. Niemand geeft het advies dat gaan schoppen alles oplost, ik geef aan wat ík zou doen. En echt, been there, done that met mijn paard, wij zijn beste vriendjes, maar wel vriendjes die elkaars grenzen respecteren.

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:18

Als je moet schoppen, dan heb je toch meestal al een hele serie aan dingen gemist die je had kunnen doen. Soms niet maar in het filmpje dat getoond wordt in elk geval zeker. Ik vind het echt niet normaal dat schoppen zo gewoon gevonden wordt.
(En nee, er zijn dus niet maar 2 opties: of te slap zijn of schoppen. Gewoon duidelijk zijn in wat je doet is meestal een veel beter begin en heel vaak gewoon genoeg. En je kunt je grenzen meestal prima duidelijk maken op veel kleinere en effectievere manieren.)

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:21

Ik vind het ook zo vreemd dat dit filmpje, waar je van alles over kan vinden, zoveel agressie bij deze lezers oproept.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:34

Waarom is dat vreemd? Van iemand zo te zien klungelen word ik altijd een beetje agressief. Dan zou ik zo'n mensje bij de kladden willen pakken, eens flink door elkaar rammelen en als ze dan bij zinnen is laten zien hoe het werkt, zo'n paard opvoeden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:40

en ik lig hier helemaal in een deuk van het lachen.
geweldig om te zien.
wat een portretje die pony.
_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:12

XxLiEsJuHhxX schreef:
En toch zie ik ook nog iets wat hier nog niet genoemd is..

Een aardige noodzaak om eens hakkie takkie weg is zakkie te doen, dat zal ook al helpen.

Want buiten dat hij zijn baasje goed afgricht heeft is hij niet zozeer bezig met eten maar wel met poep ruiken.


Ik denk ook dat het een hengstje is, gezien aan zijn gekap met de voorbenen.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:53

Nou zo'n klein etterbakje hoeft echt niet zo uit te halen naar mij nog met de voor of achterkant. En bij bijten krijgen ze hier altijd meteen een tik.

Ik schop zo'n pony echt niet verrot hoor, een goede trap net als dat er zou gebeuren als die dit flikt bij een ander paard. Bij mij op pension staat ook een meisje met zo'n Shetlander, althans bij haar. Ze kan hem zelf niet pakken want dan rukt die zich los met een flinke aanloop. Bij mij heeft dit dit 1 keer geflikt gewoon de achterhand hard opzij gedrukt, hij struikelde over zijn eigen achterbenen. Nooit meer een probleem gehad. Moet je meteen de kop in drukken, zou wat zijn als die zich los rukt op het erf en hem peert.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

silvia58

Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:01

Kuggur schreef:
Oh, ik zie dat meteen; die is natuurlijk GETRAUMATISEEEEERD... _O-



Haha.......en te veel voer gehad *\o/* *\o/* *\o/*

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:07

Onopgevoed en verder stijf staand van de hormonen. Typisch hengsten gedrag met die poepjes af te gaan. Wat een doos met dat klipje verder. Pak gewoon dat halster vast en klip vast. Deze vrouw zit zwaar onder de plak bij meneer pony. Geen goede combi.

Stop met trutten en leer duidelijk en consequent te zijn zou mijn advies zijn.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 10-06-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:09

Gewoon een lastige oliebol...schop onder zijn hol

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:18

pien_2010 schreef:
Mooi betoog superpony!

Hoe zou jij dit aanpakken?


Dat ligt er echt aan. Pas als je bij zo een pony bent en ermee bezig gaat, kan je een beetje aanvoelen waar het vandaan komt en wat de juiste aanpak is.

Mijn merrie heb ik 6 mnd en was kopschuw. Bij tandarts goed kunnen zien dat haar tong doormidden heeft gelegen, dus schuld van de mens. Ze is super nieuwsgierig en wil wel bij je zijn, maar deinste nog vaak terug. Ging echt super goed..........Maar moest zondag oog zalfen vanwege gestoken, dus stond rechtop. Ik ga daar gewoon helemaal niet in mee en heb gewoon geduld. Maandag liep ze nog rondjes om me heen en wilde rechtop en naar achter. Maandag avond deed ze dat al niet meer en dinsdag ochtend stond ik het zo in te smeren.
Ja, kost 2 a 3 dagen, maar ben niet kwijt wat ik heb opgebouwd. En ze heeft gelijk. Zij heeft alle reden om een hekel te hebben aan mensen. Sommigen vonden haar rot, maar als je ziet wat ze heeft meegemaakt is ze dat juist niet. Na zoveel ellende ben je super braaf dat je nog zo graag naar de mens wil en zo snel vertrouwen hebt.

Maar als ik de reacties zo lees, word ik echt beroerd. Wat een stoer gel*l.

Ik loop al 45jr mee in de paarden en zie alleen maar mensen die OF geen kennis en kunde hebben. Totaal niet met hun dier bezig zijn en als ie dan wat doet, onterecht corrigeren.
Mensen die allerlei problemen hebben en denken dat ze het oplossen met trekken, schoppen en van alles..........
Of ze staan te rillen als een rietje, hebben ene grote mond, maar maken hun paard helemaal nerveus.

Paarden krijgen een slechte naam, maar de mens is zoals je hier kan lezen...........Totaal onterechyt dat mensen paarden/dieren mogen bezitten.

Ja, ik geef een elleboog of schop als een paard echt iets zou doen. Ik weeg 55, mijn quarters 550......

Maar die mensen die zo stoer kletsen en denken dat ze het wel even oplossen met een schop.........Ik hoop dat ze een flinke rake trap terug krijgen. Je paard moet luisteren, maar is ook een levend wezen. Jij moet ook luisteren naar je paard.
En nee, ilk ben geen boomknuffelaar en geiten wollen sokken type. Alles behalve dat. Maar ik heb 5 paarden in een kudde lopen waar ik 100% veilig tussendoor kan. Kan met 5 tegelijk rijden en de straat op. Niet vanwege mijn agressieve en domme gedrag. Maar omdat ik duidelijk ben.

1 wijze les heb ik geleerd; je kan zeggen; ik vertrouw mijn paarden. Maar ik heb iets veel belangrijkers; Mijn paarden vertrouwen mij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:19

geerke schreef:
Gewoon een lastige oliebol...schop onder zijn hol


Heeft er niks mee te maken!! Zegt meer iets over jou, dan de shetlander. oliebol bestaan niet. Hopelijk heb je geen paarden. Trieste reactie nr zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:35

superpony schreef:
Benadering maakt echt wel een wereld van verschil. Ik heb paarden in mn handen gehad waarvan ik niet eens wist dat ze een reputatie hadden en dat maakte al het hele verschil.

Een schop onder de hol deel ik echt wel uit als het echt niet anders kan.

Maar dit is Bokt. Dit paardje doet helemaal niks fout dan reageren op slechte baasjes die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Blijkbaar vindt Bokt, waar zogenaamde paarden liefhebbers zitten, dat je dan maar moet schoppen..........

Geloof me, ik heb paarden ( gehad ook ) die flink zijn toegetakeld en die worden daar ook echt doof voor. Je moet steeds vaker en harder schoppen.

Het is gewoon schandalig dat het beestje moet lijden onder het gebrek van de mens.

En het is natuurlijk "maar"' een shet...........die horen wij zo vaak. Ja, we hebben een shet. Heel keurig opgevoed en super braaf. Zoonlief was 3 dat ie hem kreeg. Heeft nooit gebeten of geschopt naar kind of mens. Liep zelfs naast een rolstoel braaf mee.

Al zou je het denken, geef dan alsnog niet zo een advies op Bokt, waar nu tig penny meisjes denken dat schoppen alles gaat oplossen en het een vrijbrief is voor die weg ipv iets nuttigs leren om dit op te lossen en te voorkomen in de toekomst.

En ja, ik zou liever mensen een schop onder hun hol geven. Helaas mag het niet en helpt het vaak ook niet.
Mijn gedachte was hoofdzakelijk: gelukkig is het “maar” een Shet. Ik wil niet weten hoe het die vrouw was vergaan als het een groter exemplaar was geweest, wat een gehannes. Pony geeft haar zeeën van tijd en mogelijkheden om dichterbij te komen, en ze blijft maar staan trutten. :x


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers