Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:16

Die is echt niet boos hoor... die staat gewoon met z'n oortjes naar voren tot z'n buik in het gras en heeft geen zin in dat mens met d'r getrut :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:23

Ik heb welgeteld 30 seconden kunnen kijken, daarna werd ik er kriegel van. Wat een mens! Pak het halster, klip eraan, klaar. En ja, met getrap naar mij had hij mooi een trap terug kunnen krijgen.
Dit is gewoon een pony die dondersgoed in de gaten heeft dat zijn baasje bang van hem is, en hij vindt het helemaal prima.
Oftewel, niet zo mutsen, gewoon doorzetten en niet zo met die klip lopen kl*ten. Ik zou ook een geïrriteerde pony zijn met dat gehannes om me heen.

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:27

En TS , wat was er volgens jou gaande dan?

Don't take anything for granted

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 13:30

Lukasje schreef:
En TS , wat was er volgens jou gaande dan?

Dat hij ergens pijn had en zich verzette... :o (kon toch?)

Have You Hugged Your Horse Today?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:35

CoonArt schreef:
Lukasje schreef:
En TS , wat was er volgens jou gaande dan?

Dat hij ergens pijn had en zich verzette... :o (kon toch?)


Alleen maar leuk om op deze manier te kunnen leren toch? :)

Het verschil tussen angst/pijn en “etteren” is bij paarden vaak snel zichtbaar; paarden zijn vluchtdieren. Als ze iets spannend/eng/pijnlijk vinden dan willen ze weg. En dan het liefst ver weg!
Deze pony zet 2 stappen verder en dan gaat zijn koppie weer naar beneden :)) dat doet een angstig paard over het algemeen echt niet. En dreigen is ook over het algemeen geen teken van angst, eerder irritatie of boosheid.

Die heeft zijn baasje goed opgevoed :))

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:45

Ok, ik ben helemaal van de positieve benadering en rust en tijd geven en noem het maar op, maar dit filmpje ben ik niet verder dan 1 minuut geraakt, heb het hele probleem niet eens gezien maar ik werd helemaal wild van de eigenaresse. Kan me heel goed voorstellen dat die pony denkt: bekijk het maar even, ik doe wel gewoon verder.

Neen, veel onkunde en veel te bang. Ze heeft dan geluk dat het nog maar een shet is.
Ik weet niet of ik een voet onder de pony z'n gat zou duwen, maar dat touw had toch zeker op een andere manier gebruikt geweest. En verder gewoon even doorpakken, belonen als je hem hebt en klaar, leven gaat weer verder.

Je weet natuurlijk het verleden niet en het kan best dat er vanalles met de shet gebeurd is waardoor die zich niet makkelijk laat vangen, maar op deze manier kom je helemaal nergens en leer je nog meer dingen aan die helemaal niet handig zijn. Dan beter een paar keer de korte pijn en goed belonen, dan gaat het ook steeds makkelijker. Je kan trouwens ook corrigeren zonder los te gaan op je paard of boos te worden, gewoon simpel "dit gaan we niet doen" en weer verder, belonen wat wel goed is.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:46

Deze shet heeft het helemaal begrepen: ik doe lelijk en ik word met rust gelaten.

De filmende dame loopt te mutsen en de shet steekt een dikke hoef naar haar op. De dame moet opgevoed worden in "hoe manage ik een paard" zodat zij de shet kan opvoeden. Daarbij staat duidelijkheid voorop en dat zal in dit geval waarschijnlijk wel eens betekenen dat de shet kennis maakt met haar maat 38.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:23

Het enige wat ik tijdens het hele filmpje dacht was...

Mens hou op te knoeien met die gesp.
Doe die telefoon uit, pak je pony en neem hem mee.
Geen gezeik!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:15

CoonArt schreef:
Lukasje schreef:
En TS , wat was er volgens jou gaande dan?

Dat hij ergens pijn had en zich verzette... :o (kon toch?)

Goed dat je daar bewust aan denkt maar op welk moment zie je dat?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 15:25

En TS , wat was er volgens jou gaande dan?
[/quote]
Dat hij ergens pijn had en zich verzette... :o (kon toch?)[/quote]
Goed dat je daar bewust aan denkt maar op welk moment zie je dat?[/quote]
Ontwijken en zo...

Have You Hugged Your Horse Today?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:30

CoonArt schreef:
Ontwijken en zo...


Dat is best een goede observatie hoor!
K nap dat je de vraag durfde te stellen om er meer van te leren!

Je hoeft je verder niet te schamen hoor, het is juist goed dat je hebt gezien dat dit gedrag niet normaal is, want dit hoort inderdaad niet als je een goed opgevoed paard hebt :)

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:31

Die pony heeft gewoon een trap onder de reet nodig. Grijp hem gewoon vast en geen gelul.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:36

Ik was een jaar geleden in een natuurgebied aan het wandelen daar hadden 2 meiden hun pony los gelaten in een omheind stuk voor honden. Doet me heel erg aan deze pony denken :P elke keer als ze hem wilde pakken draaide hij snel zijn kont naar ze toe en dreigen of snel wegdraven, zo gemeen :') had ook geen hoofdstel meer om dus ze kregen 'm echt niet. Wilde ook niet bemoeizuchtige overkomen dus Eerst nog een ronde gelopen en toen waren ze nog bezig dus toen heb ik gevraagd of ze hulp nodig hadden en toen zei ze ja graag. erheen gelopen en gepakt :+ wat een draakje was dat.

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:43

Wat een gemiep met die gesp en dat filmen er omheen :roll: waarom die telefoon er toch meteen bij. Vindt ze het leuk? Daar snap ik dus echt niks van.
Die pony is slim, z'n mens gedraagt zich ontzettend dom. Niks schop onder de kont nodig (het paard, z'n mens allicht wel), maar gewoon normaal doen, niet miepen en behandelen en opvoeden als een paard, met twee handen en zonder telefoon.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:45

Hij ontwijkt idd maar niet omdat hij pijn heeft maar omdat de haak twijfelend en heel langzaam naar hem wordt bewogen, ook bij het dreigen krijgt hij geen goede reactie.Hand op de kont, in de natuur komt dat gedrag niet voor. Daar rent een paard weg of mept terug wanneer er een dreigt.
In dit geval krijgt de pony dus echt een gekke reactie dus zet hij door en het levert hem een half uurtje extra eten op haha.


Het filmen snap ik wel, je wil toch zien wat er gebeurt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:48

Ik ken de situatie niet, maar even serieus.. als iemand zo op mij af zou komen met een clip... en zo zou afwachten tot ik wat zou kunnen gaan doen.. bloednerveus wordt ik ervan.
Pak gewoon met je hand het halster vast en neem het dier mee potverdrie.
Nee kom lekker aan lopen met die clip in je klauwen omdat je weet dat pony dan boos wordt. geen gezanik gewoon beet pakken en meenemen.
Of het nu pijn, angst, geen zin, bokkigheid is... die manier waarop die persoon beest benaderd kun je wachten tot ze dit gedrag gaan vertonen.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:52

Gillbo schreef:
Hij ontwijkt idd maar niet omdat hij pijn heeft maar omdat de haak twijfelend en heel langzaam naar hem wordt bewogen, ook bij het dreigen krijgt hij geen goede reactie.Hand op de kont, in de natuur komt dat gedrag niet voor. Daar rent een paard weg of mept terug wanneer er een dreigt.
In dit geval krijgt de pony dus echt een gekke reactie dus zet hij door en het levert hem een half uurtje extra eten op haha.


Het filmen snap ik wel, je wil toch zien wat er gebeurt


Je ziet ook prima wat er gebeurt zonder te filmen, ze wil graag laten zien wat er gebeurd.... Waarom, geen idee. Waarschijnlijk om te laten zien hoe woest het beestje is, denk niet om te laten zien hoe onhandig ze zelf is :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:54

Gillbo schreef:
Halster vastpakken, haak eraan en klaar, wat een getut zeg.
En dreigend naar achter lopen, schop onder zijn kont ipv een een handje op zijn staart.
Deze pony geeft geen probleem, degene die de pony verzorgt des te meer. Ze straalt aan alle kanten onzekerheid uit.

Precies wat een getrut met die pony.
Daar met dat haakje staan wijzen.Zo onzeker als wat. Knol die keihard lacht.
Pak dat beest vast, haakje vast lopen maar.
Trapt die schop je hem onder zijn hol.

Maar ik denk dat hij mishandeld is, een naar verleden heeft en heel veel knuffeltjes nodig heeft want hij trapt niet zo maar hoor.
Ik zou er een fluisteraar bij halen die minstens 150 per uur kost want die kan dit alleen nog verhelpen.
*sarcasme uit*

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:56

Als je iets een paar keer hebt geprobeerd en het wordt niet beter, dan moet je iets veranderen.. In dit geval zou ik het halster of des noods gewoon even de voor pluk pakken en daarna de clip vastmaken.

Wel fijn dat het geen Belgisch trekpaard is bijv :')

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:59

Het begint al dat ze accepteert dat hij zijn kont naar haar toe draait vrij in het begin . Dat is al zo een "no go".
Hij heeft gewoon geen zin om mee te gaan want het gras is veels te lekker. Ze aarzelt en loopt te tutten. En hij loopt te "bullen" en steeds meer want schrikt haar af. Jammer hoor en onnodig dit stoute gedrag.
Leerzaam filmpje hoe het niet moet. Ze had hem gelijk bij zijn halstertje moeten pakken, even streng toespreken en voilà klaar.
Ze bevestigd hem zelfs door te zeggen "it's allright". Dat is het dus niet, maar dan ook echt niet.

Ik weet dat Polie ooit 1x niet mee Wilde en haar kont naar me toedraaide op de volle wei. Gelijk een boos "on fait pas ça (dat doen we niet), met een pets op de kont (niet hard want Polie is te bang). Het was gelijk klaar, aanklikken knuffel en naar huis en gelijk vergeten en vergeven. Ze heeft die kont nooit meer gedaan.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:33

En toch zie ik ook nog iets wat hier nog niet genoemd is..

Een aardige noodzaak om eens hakkie takkie weg is zakkie te doen, dat zal ook al helpen.

Want buiten dat hij zijn baasje goed afgricht heeft is hij niet zozeer bezig met eten maar wel met poep ruiken.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:54

turtlelito schreef:
Gillbo schreef:
Hij ontwijkt idd maar niet omdat hij pijn heeft maar omdat de haak twijfelend en heel langzaam naar hem wordt bewogen, ook bij het dreigen krijgt hij geen goede reactie.Hand op de kont, in de natuur komt dat gedrag niet voor. Daar rent een paard weg of mept terug wanneer er een dreigt.
In dit geval krijgt de pony dus echt een gekke reactie dus zet hij door en het levert hem een half uurtje extra eten op haha.


Het filmen snap ik wel, je wil toch zien wat er gebeurt


Je ziet ook prima wat er gebeurt zonder te filmen, ze wil graag laten zien wat er gebeurd.... Waarom, geen idee. Waarschijnlijk om te laten zien hoe woest het beestje is, denk niet om te laten zien hoe onhandig ze zelf is :D

Als TS omschrijft wat er gebeurt dan staat er binnen 5 reacties dat ze het op film willen zien.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit eenmalig is om te laten zien wat er gebeurd of zelf achteraf te kunnen zien waar het mis gaat en dat ze natuurlijk niet altijd zo naar haar pony gaat.
En ze vraagt tips, vind ik alleen maar erg goed
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-06-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:55

Gillbo
Ts is toch niet de persoon van de pony?

Hij vroeg zich alleen maar af wat er aan de hand is na het zien van dit filmpje.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:56

_Penotti schreef:
Gillbo
Ts is toch niet de persoon van de pony?

Hij vroeg zich alleen maar af wat er aan de hand is na het zien van dit filmpje.

ik dacht asking for a friend.

Is het wel toegestaan om iemand te laten beoordelen als je niet degene bent die het betreft.....

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:58

Wat er aan de hand is? Die shet is de verkeerde mensen tegengekomen. Arm dier........

En als ik de reacties zo lees, snap ik waar het vandaan komt. Mensen kunnen en weten nog heel weinig.

Heeft ook niks met shetlander zijn te maken. Hopelijk wordt ie gered van zijn baasje/begeleider.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers