Airvest at work... Filmpje

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Airvest at work... Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:08

Tijdens het rondkijken naar wat er tegenwoordig aan airvests/air jackets te koop is kwam ik dit filmpje tegen. My god, zo wil je zelfs met airvest niet vallen, maar bizar dat ze het door dat ding heeft overleefd...



Geen idee of het al eens op Bokt heeft gestaan, maar ik vond het wel de moeite waard. Dit is volgens mij een Point 2 vest over een bodyprotector heen.


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Airvest at work... Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:11

Ik heb er ook 1. Nu is het wel zo dat hij vaak met rotatievallen niet werkt omdat je niet ver van je zadel af komt. Daarom is het bij de cross ook verplicht om ook een gewone bodyprotector erbij te dragen. Maar ik vind het echt wel een super uitvinding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:14

Jeetje gelukkig heb ik zoiets nooit gezien.. Het zal je maar gebeuren een paard dat met z’n volle gewicht op je borstkast valt :oo Maar ik dacht eigenlijk meteen, veroorzaakt ze de val van het paard niet zelf door hem zo ontzettend terug te trekken? Maargoed daar gaat het hier niet om. Jeetje..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Anoniem

Re: Airvest at work... Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:18

Zij had inderdaad het geluk dat ze net voor het paard zijn koprol maakte al gelanceerd werd en dat haar airvest dus aansloeg, want als dat niet was gebeurd was ze denk ik ondanks de bodyprotector aardig geplet.
Ik dacht ook 'oh, weer zo'n val-filmpje', maar toen ik dit zag dacht ik wel even WOW... :wow: :oo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:04

Mijn man draagt er altijd 1 met crossen over zijn BP, al rijdt hij natuurlijk niet op dat niveau. Ik vind het een fijn idee.

SavannahX: als je na een sprong naar beneden een opsprong hebt, dan moet je de kop erop zetten zoals ze dat in de eventing noemen. Je zet je paard weer op het achterbeen, en zorgt dat hij zijn hoofd omhoog heeft. Anders kan hij nooit omhoog komen en gaat het juist fout. Het is moeilijk te beoordelen omdat je niet precies kan zien wat er gebeurt (ik gok vanuit het water opsprong en dan gelijk die volgende hindernis) maar paard komt niet van de grond. Is 9 van de 10 keer een ruiterfout. Dat het elkaar zo snel opvolgt is juist de moeilijkheid hierin.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:48

SusanH schreef:
Mijn man draagt er altijd 1 met crossen over zijn BP, al rijdt hij natuurlijk niet op dat niveau. Ik vind het een fijn idee.

SavannahX: als je na een sprong naar beneden een opsprong hebt, dan moet je de kop erop zetten zoals ze dat in de eventing noemen. Je zet je paard weer op het achterbeen, en zorgt dat hij zijn hoofd omhoog heeft. Anders kan hij nooit omhoog komen en gaat het juist fout. Het is moeilijk te beoordelen omdat je niet precies kan zien wat er gebeurt (ik gok vanuit het water opsprong en dan gelijk die volgende hindernis) maar paard komt niet van de grond. Is 9 van de 10 keer een ruiterfout. Dat het elkaar zo snel opvolgt is juist de moeilijkheid hierin.


Aaah zo! Sorry voor mn reactie dan!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:35

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :D je moet het net even weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 47 bezoekers