'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: 'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 04:02

Ik kan hier ook wel de humor van in zien. Kijk het beestje zal heus wat stress hebben, maar is niet als een dolle aan het rondrennen. Als ik mijn jonkie voor het eerst meeneem voor een rondje bos zal hij ook stress hebben. Net als ik voor een sollicitatie. Ga je niet dood aan, soms niet zo leuk maargoed, het went en deze stier zal dus over 3x ws stom in het midden staan van jullie doen maar raak

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 04:12

Velen malen beter dan het stierenvechten, maar alsnog brengt het veel stress mee met de stier.

Ik vond het wel grappig om te zien hoe debiel die mensen doen hahahah... vond het alleen een beetje sneu voor de stier. Er wordt echt een beetje met hem gesold en dat geeft hem stress.

Maar vooralsnog is dit beter dan het stierenvechten!

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:26

Cayenne schreef:
Palmera schreef:
Vooropgesteld: het is een hele verbetering t.o.v traditionele stierengevechten.

Maar verder ben ik zo'n simpele ziel die niet snapt waarom een dergelijke vorm van vermaak überhaupt nodig is.


Ik zal de vergelijking zelf dan maar alvast maken voor iemand anders het doet :D
Dat is toch ook het geval met paardrijden? Dan vind ik dit nog een stuk diervriendelijker.

Ik vind paardrijden anders liggen, mits de ruiter respect heeft voor zijn dier en er geduld mee heeft. Want daarmee leer je een paard met plezier iets voor jou te doen.

Als dit een verwilderde hengst was geweest i.p.v een stier was bokt ontploft. ;)

Anoniem

Re: 'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:33

Ik denk dat de voorste meneer op 1:00 wel een nieuwe onderbroek aan moest trekken :D
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, heb 10x liever dat ze dit doen dan dat stierenvechten maar zulk vermaak is mijn inziens uberhaupt niet nodig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:32

Palmera schreef:
Cayenne schreef:


Ik zal de vergelijking zelf dan maar alvast maken voor iemand anders het doet :D
Dat is toch ook het geval met paardrijden? Dan vind ik dit nog een stuk diervriendelijker.

Ik vind paardrijden anders liggen, mits de ruiter respect heeft voor zijn dier en er geduld mee heeft. Want daarmee leer je een paard met plezier iets voor jou te doen.

Als dit een verwilderde hengst was geweest i.p.v een stier was bokt ontploft. ;)

Wanneer heb jij voor het laatst nog rond gekeken bij ruiters en op wedstrijden?
Als dit een verwilderde hengst geweest was had ik het ook eerder geinig gevonden dan zielig.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:19

Ayasha schreef:
Wanneer heb jij voor het laatst nog rond gekeken bij ruiters en op wedstrijden?
Als dit een verwilderde hengst geweest was had ik het ook eerder geinig gevonden dan zielig.

De eerste en laatste keer een wedstrijd? Rond mijn 14e geloof ik.... Ik vond het niet mijn manier van paardrijden. ;)
Hier zie ik regelmatig ruiters. En hun gescheur over asfalt, vermomd als aardappelzak, ben ik ook niet over te spreken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: 'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:21

Denk je dan nog steeds dat die stier het zoveel erger heeft dan het gros van de paarden?

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: 'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:24

Imo worden ze beiden niet met respect behandeld.
Ik ben heel erg tegen diertje treiteren. En dit met die stier valt absoluut in die categorie. Maar je hebt gelijk, hoor, sommige ruiters lijken ook ernstig hun best te doen hun paard zoveel mogelijk dwars te zitten.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: 'Diervriendelijk stiervechten': zo kan het dus ook?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:36

Ik vind dit eigenlijk wel een erg grappige vorm van dierenentertainment. De koe vind ik er niet bepaald gestrest uitzien, en deze is duidelijk mensen gewend. Ik zou met alle plezier mijn beesten voor zo'n vorm van vermaak uitlenen. :)