Stalling in de tropen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:31

Heel leuk on te zien hoe bij jullie de stallen eruit zien! Je hebt t goed voor elkaar zo volgens mij!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:42

Ik heb me ook op je youtube kanaal geabonneerd.
Ziet er leuk uit.
Ben wel benieuwd hoe je voer schema er voor deze paarden uit moet zien. Dat zal natuurlijk anders zijn dan in nederland.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:46

Hoe went een mens eigenlijk aan altijd om en bij de 30 graden als je niet geboren bent in die regio ? {:}

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 21:28

paardje1983 schreef:
Mooi filmpje. Kan je geen afdak maken in de bak dat ze alleemaal samen los kunnen en in de schaduw kunnen staan met de hete zon?


Zowiezo allemaal samen los gaat 'm niet worden, dan krijgen we dikke ruzies maar op het achterterrein gaan we dus paddocks maken met afdaken erboven zodat ze wel de hele dag buiten kunnen :-)

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 21:38

@Djoopie Thnx!
@Madje1992 om 7.15am compact gras, hooi en brok voor degenen die dat nodig hebben, 11.30am hooi, 5.30pm compact gras, brok en hooi grofweg gezegd, en sommige extra muesli/olie dat soort dingen :-)
@Pandora2 Dat duurt wel een tijd hoor, denk zeker wel een half jaar bij mij en in het begin had ik heel vaak bloedneuzen omdat je bloed 'dunner' wordt. Nu als het boven de 35 graden is vind ik het nog steeds erg warm hoor, maar normaal rond de 30 graden is te doen, ik heb gewoon elke dag lange broek en sokken en schoenen aan, alleen je zweet je wel snel helemaal lek {:} Ben al 4 jaar niet in NL geweest maar als ik ga dan heb ik het echt enorm koud zelfs bij 20 graden al!

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 21:40

Pearls14 schreef:
Zijn de kleuren van de stal zo gekozen omdat de kleuren mooi zijn of omdat


De originele Bonaire kleur, dus de kleur waarin alle landhuizen van plantage-eigenaren geschilderd waren, was savonat geel, iets meer mosterd geel, en dit is de moderne variant ervan. We vinden het wel gezellig zonnig :o

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 21:43

Barb schreef:
Firstofjuly schreef:
Dat doen wij dus niet, veel te gevaarlijk met het risico dat er iemand afvalt of een paard zich kapot loopt. Alleen draf als mensen kunnen rijden en soms een galopje als ik zeker weet dat mensen kunnen rijden 8-)



Verstandig!

Wij moesten bij die stal toen iets ondertekenen dat het risico voor ons zelf was.
De begeleiding gaf ook aan dat de meeste Amerikanen vinden dat ze zelf heel goed kunnen
rijden terwijl dit dus niet zo is.

Mocht ik ooit nog op Bonaire komen dan stuur ik je een berichtje!


Onze verzekeringsmaatschappij zegt idd dat we dat kunnen doen om mensen er meer van bewust te maken, maar juridisch gezien houdt het geen stand. Veel Amerikanen vinden idd dat ze kunnen rijden als ze 3 keer op een paard gezeten hebben _/-\o_

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:21

Mijn reactie over de weides was echt niet gemeen bedoelt overigens, ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat dan in werking gaat omdat het minimum hier 4 uur per dag op weide of paddock is! :o

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 22:26

AlwaysH schreef:
Mijn reactie over de weides was echt niet gemeen bedoelt overigens, ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat dan in werking gaat omdat het minimum hier 4 uur per dag op weide of paddock is! :o


Is ok hoor, maar bijna alles is hier anders en dat dus ook, we moeten het doen met de mogelijkheden die er zijn :-)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:30

Daarom ben/was ik er ook juist nieuwsgierig naar! Ik wil in de toekomst ook in het buitenland op stage, dus ik ben erg aan het rondneuzen wat mij aanspreekt! (Welk land)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:43

Oh super leuk om te zien!
Wij hebben vorig jaar een rit met jullie gedaan en dankzij jullie is mijn droom van het zwemmen met paarden in vervulling gegaan!

Wij hebben toen gereden op poko en blondy!
Ondanks dat mijn vriend nog niet vaak gereden had heeft hij zich goed op zijn gemak gevoeld op brave blondy!

Jullie paarden zagen er echt tip top uit! Wij willen nogmaals naar Bonaire volgend jaar wss en dan komen we zeker weer bij jullie een rit doen toppie

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 00:35

meisje_ schreef:
Oh super leuk om te zien!
Wij hebben vorig jaar een rit met jullie gedaan en dankzij jullie is mijn droom van het zwemmen met paarden in vervulling gegaan!

Wij hebben toen gereden op poko en blondy!
Ondanks dat mijn vriend nog niet vaak gereden had heeft hij zich goed op zijn gemak gevoeld op brave blondy!

Jullie paarden zagen er echt tip top uit! Wij willen nogmaals naar Bonaire volgend jaar wss en dan komen we zeker weer bij jullie een rit doen toppie


Zo leuk om te horen! Blondy is inderdaad echt superbraaf, daar kan iedereen zo op wegrijden <3 Poco zie je vaak in de vlogs terugkomen, die zwemt bijna elke dag /3

DutchFarm

Berichten: 43
Geregistreerd: 10-05-14
Woonplaats: Ocala, Florida

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 02:19

Leuk om te zien, je paardenplekje op Bonaire. Ik heb zelf 10 jaar in Phoenix, Arizona gewoond met paarden en woon nu, nog steeds met paarden, in subtropisch Florida, dus ik begrijp de hitte en het ermee om gaan erg goed.
Overigens let wel op het loslopende lieve oudje en die Oleander. Die plant is heel giftig en slechts 1 blaadje kan al fataal zijn. Ook de afgevallen bladeren die door de wind richting je stal worden geblazen kunnen door de andere paarden opgegeten worden en fatale gevolgen hebben. In Arizona sterven er jaarlijks paarden als gevolg van het eten van slechts een snel hapje van een Oleanderstruik. Het is echt een vreselijke lijdensweg voor die dieren en de dierenarts staat machteloos. Toen ik mijn farm in Arizona kocht heb ik meteen alle Oleanders verwijderd. Wilde geen enkel risico lopen, want Oleanders en paarden gaan niet samen.
Vraagje: hoeveel komt er nou bovenop de prijs van een baal hooi doordat je het van zover moet halen?

Dutch Dream Farm; your place to stay for a Bed & Breakfast experience at our horse farm in sunny Ocala, Florida. For reservations and availability, please PB.

www.dutchdreamfarm.com

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 02:48

@DutchFarm dank voor je tip, maar de paarden komen er niet aan en kijken er niet eens naar, geiten en ezels ook niet, zelfs de vreetgrage quarter kijkt er niet eens naar, ook niet aan de losse blaadjes, er zijn genoeg andere dingen te vinden die veel lekkerder zijn. Zo komen ze wel aan de palmen helaas ;-) De meeste paarden weten instinctief wat wel of niet goed voor ze is, enkele vreetzakken daargelaten natuurijk!

Planten zoals oleanders maar ook andere giftige planten komen hier heel veel voor, maar de geiten en ezels in het wild gaat het meest dood aan tetanus, dat is hier wel een groot probleem.

Hooi komt uit Venezuela, zijn kleine baaltjes van vaak middelmatige kwaliteit waar we $4,50 voor betalen en baaltje compact gras kost $18

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:01

AlwaysH schreef:
Mijn reactie over de weides was echt niet gemeen bedoelt overigens, ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat dan in werking gaat omdat het minimum hier 4 uur per dag op weide of paddock is! :o



Alleen houden maar weinig stallen zich hier aan.. controle is hier niet en dat zal op bonaire nog minder zijn..!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:29

Ik heb hem nog niet helemaal afgekeken, maar wat een superleuk filmpje tot nu toe!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:01

Omdat het topic gaat over een filmpje in de link verplaats ik het topic naar [LN] Links.

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 11:40

pol1 schreef:
AlwaysH schreef:
Mijn reactie over de weides was echt niet gemeen bedoelt overigens, ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat dan in werking gaat omdat het minimum hier 4 uur per dag op weide of paddock is! :o



Alleen houden maar weinig stallen zich hier aan.. controle is hier niet en dat zal op bonaire nog minder zijn..!


We hebben niet eens wetgeving op het gebied van dierenwelzijn laat staan controle...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:02

leuk filmpje!
is het geen optie om de paarden snachts buiten te zetten en overdag op stal?

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 18:22

Duhelo schreef:
leuk filmpje!
is het geen optie om de paarden snachts buiten te zetten en overdag op stal?


Thnx!

Dat zou een optie kunnen zijn, maar op dit moment vinden we dat nog niet veilig genoeg aangezien we zelf nog niet op het terrein wonen en er verder niemand in de de buurt is dan.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:02

Ohja, dat kan ik begrijpen. maar naar kosten toe zal het wel schelen of je gewone pzddocks kan maken en ze snachts buiten laten, dan als je moet gaan overkappen.
Ik denk dat de stallen zowiezo koeler zijn dan onder een overkapping, en ls ze overdag op stal staan zijn ze ook gemakkelijker bij de hand voor trainingen/lessen/ritten.
Zodra het dan wat koeler wordt kunnen ze dan naar buiten tot wss ergens halverwege de voormiddag. lijkt me een prima en budgetvriendelijkere oplossing dan overkapte paddocks.
Als je er nog niet woont en de boel niet goed afgesloten kan worden zou ik het ook nog niet aandurven...

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:46

Barb schreef:
Firstofjuly schreef:
Dat doen wij dus niet, veel te gevaarlijk met het risico dat er iemand afvalt of een paard zich kapot loopt. Alleen draf als mensen kunnen rijden en soms een galopje als ik zeker weet dat mensen kunnen rijden 8-)



Verstandig!

Wij moesten bij die stal toen iets ondertekenen dat het risico voor ons zelf was.
De begeleiding gaf ook aan dat de meeste Amerikanen vinden dat ze zelf heel goed kunnen
rijden terwijl dit dus niet zo is.

Mocht ik ooit nog op Bonaire komen dan stuur ik je een berichtje!


Zo herkenbaar, die Amerikanen. Mensen kunnen zichzelf soms zo overschatten :j

Spoiler:
(met als toppunt een keer bij een rit die ik ging begeleiden met Amerikanen die zichzelf hadden opgegeven als 'gevorderd': ''Have you ever been on a horse before? '' ''No, but I have been on an elephant before, so I can definitely ride a horse'' :') :')

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:50

Wanneer komt er weer een video op bit

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Re: Stalling in de tropen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 20:59

aanstaande maandag :-) moet m nog opnemen, ideeen?

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:25

Firstofjuly schreef:
aanstaande maandag :-) moet m nog opnemen, ideeen?

Trektocht door de Bonaire?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 59 bezoekers