Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 20:36

Omdat ik vond dat er zoveel mis gaat bij de aanschaf en verzorging van cavia's en konijnen, heb ik websites ontwikkeld die (potentiële) baasjes informeren. Allemaal zodat de beestjes beter verzorgd gaan worden en dus meer dierenwelzijn! :)

Ik wil cavia's - http://www.ikwilcavias.nl - https://www.facebook.com/ikwilcavias/
Ik wil konijnen - http://www.ikwilkonijnen.nl - https://www.facebook.com/ikwilkonijnen/

Ken je mensen die cavia's of konijnen willen? Geef vooral de website door zodat ze zich in kunnen lezen :)

Afbeelding

Stukje geschiedenis:
In 2014 als afstudeerproject 'Ik wil knaagdieren' gemaakt, na mijn afstuderen omgezet in een echt werkende website en verder uitgebouwd met het plan alle soorten knaagdieren te behandelen. Onlangs besloten het klein te houden en het alleen over de dieren te hebben waar ik zelf veel van weet: cavia's en konijnen. Daarom heb ik de site in tweeën gesplitst: een voor cavia's en een voor konijnen.

SuperTiny - Webdesign / Visual Design / Grafisch ontwerp
Ik wil cavia's - Informatieve websites voor (potentiële) cavia-baasjes.
Ik wil konijnen - Informatieve websites voor (potentiële) konijnen-baasjes.


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:17

Ik zat even te scrollen op de websites, ziet er goed uit! Alleen, waarom zou je als particulier die de beestjes voor de lol wil hebben liever naar een opvang gaan dan naar een fokker? Ik snap niet helemaal waarom een fokker slechter zou zijn.

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-16 09:46

Dankje Destination!

Om de simpele reden dat er opvangen overvol zitten met cavia's. Dus waarom nieuwe, "versgefokte" cavia's kopen als er al zoveel op een baasje wachten in opvangcentra? Als mensen per se jonkies willen: ook in de opvang zitten regelmatig jonkies vanwege gedumpte zwangere cavia's of "oeps"-nestjes.

SuperTiny - Webdesign / Visual Design / Grafisch ontwerp
Ik wil cavia's - Informatieve websites voor (potentiële) cavia-baasjes.
Ik wil konijnen - Informatieve websites voor (potentiële) konijnen-baasjes.

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:05

Super strakke website! leuk! :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:06

Sperziemone schreef:
Dankje Destination!

Om de simpele reden dat er opvangen overvol zitten met cavia's. Dus waarom nieuwe, "versgefokte" cavia's kopen als er al zoveel op een baasje wachten in opvangcentra? Als mensen per se jonkies willen: ook in de opvang zitten regelmatig jonkies vanwege gedumpte zwangere cavia's of "oeps"-nestjes.

Maar dan is een opvang toch niet per definitie slechter?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:47

Ik heb geen verstand van knagers, dus weet niet hoe correct jouw informatie is, maar goed initiatief! +:)+

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-16 10:18

Kaaaren schreef:
Super strakke website! leuk! :)

Dankjewel, collega grafisch ontwerper! :D


Destination schreef:
Maar dan is een opvang toch niet per definitie slechter?

Nee, dat is toch ook juist mijn punt? :P Of bedoel je fokkers? Daarover zeg ik volgens mij ook nergens dat ze per definitie slechter zijn (correct me if I'm wrong). Ik vind een opvang alleen verreweg moreel gezien beter.

antje_vip schreef:
Ik heb geen verstand van knagers, dus weet niet hoe correct jouw informatie is, maar goed initiatief! +:)+

Dankjewel! De info is behoorlijk correct ;) Natuurlijk blijft er altijd een stukje "eigen interpretatie", dat hou je altijd. Maar de info die er staat vormt een goede basis om veel gemaakte fouten te voorkomen.

SuperTiny - Webdesign / Visual Design / Grafisch ontwerp
Ik wil cavia's - Informatieve websites voor (potentiële) cavia-baasjes.
Ik wil konijnen - Informatieve websites voor (potentiële) konijnen-baasjes.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ik wil cavia's / Ik wil konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:51

Ik bedoelde fokker inderdaad :))
Maar doordat je er een grijze emoticon voor gebruikt lijkt het alsof je die slechter vindt.

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 14:56

Destination schreef:
Ik bedoelde fokker inderdaad :))
Maar doordat je er een grijze emoticon voor gebruikt lijkt het alsof je die slechter vindt.

Ja klopt, omdat de keuze voor een opvang moreel gezien natuurlijk veel beter is dan een fokker. Dierenwinkel is ronduit slecht, fokker is sowieso al een véél betere keuze dan de dierenwinkel, maar het diervriendelijkst is de opvang. Maar dat betekent niet dat fokkers slechter zijn ;)

SuperTiny - Webdesign / Visual Design / Grafisch ontwerp
Ik wil cavia's - Informatieve websites voor (potentiële) cavia-baasjes.
Ik wil konijnen - Informatieve websites voor (potentiële) konijnen-baasjes.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:40

Super leuk idee dit en goed uitgewerkt! :) Zulke websites zijn voor veel huisdieren eigenlijk echt nodig. Vaak zie je dat mensen toch niet helemaal weten waar ze aan beginnen. (Zo ook met vissen..)

Overigens vatte ik de grijze emoticon in de eerste instantie ook op als 'negatief', maar ik snap nu dat je eerder 'neutraal' bedoelt.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:32

Sperziemone schreef:
Dankje Destination!

Om de simpele reden dat er opvangen overvol zitten met cavia's. Dus waarom nieuwe, "versgefokte" cavia's kopen als er al zoveel op een baasje wachten in opvangcentra? Als mensen per se jonkies willen: ook in de opvang zitten regelmatig jonkies vanwege gedumpte zwangere cavia's of "oeps"-nestjes.



Maar in de opvang zitten ook zat cavia's die oorspronkelijk uit dierenwinkels komen..

indirect houd je dus door cavia's uit de opvang te halen, ook de broodfok in stand..
immers ze komen uiteindelijk wel ergens terecht.. als je in de dierenwinkel koopt, dump je ze gewoon bij de opvang en daar komen ze wel weer ergens terecht.

ook hobbyfokkers zeggen weinig tot niets.. Immers tenzij er een echte goede boekhouding is en stambomen etc. kunnen de ouderdieren dan net zo goed afstammen van de broodfok toch? of is het caviafokkers gebeuren al zo goed in kaart? want in dat laatste geval, wordt een cavia ook wel weer erg duur om aan te schaffen gok ik.. voor zover mij bekend wordt er in cavia en konijnenland nog aardig wat gewoon bijeen gezet en noemen mensen zich al snel hobbyfokker als de cavia drachtig is van pietje van de buren?

en grof betalen als je een cavia afstaat aan de opvang, zodat diegene niet even weer een nieuwe haalt bij de dierenwinkel anders zit de opvang vol broodfok producten en kun je net zo goed rechtstreeks bij de dierenwinkel halen in mijn ogen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers