Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 04:07

Ik ben bezig met een serie op mijn blog: Key Lessons for clicker trainers. De Key Lessons zijn de basisoefeningen die de sleutels zijn tot je succes.

Afgelopen maandag kwam deel 1 online: 'Tafelmanieren' van je paard. Het hoe en waarom van aanleren van veilig gedrag rondom voer en voerbeloningen. /3

Vrijdag komt er een blog online over de emoties van het paard tijdens trainen: welke wil je zien en welke moet je vermijden en waarom.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:12

Fenrir schreef:
Zal als ik tijd heb even bijlezen. Hoe vaak plaatsen jullie eigenlijk iets op je blog, proberen jullie daar nog enige regelmaat in te houden of gewoon als je wat te plaatsen hebt?


Net als Tazzey merkte ik direct aan mijn bezoekers toen ik regelmatig ging posten. Ik post op maandag en vrijdag.

Voor mezelf is hetook fijn: ik heb afgelopen jaar meerdere malen gehad dat ik pas op ma of vrijdagavond een blog schreef. Het is toch een stok achter de deur, want het is zo gemakkelijk om te zeggen:"Ik ben heel moe," "Vandaag lukt het niet want..." enz.

In de vakantie (juni) heb ik 2x een blog gemist en dat is echt een dieptepunt in mijn bezoekers als ik naar mijn stats kijk. Interessant om te zien.
Ik ben wel trots want verder heb ik netjes vanaf januari 2x per week gepost.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:04

Hoi Eveliien. welkom

Happypaardje: gefeliciteerd met je nieuwe paard. Leuk toh om daar over te bloggen!? Ik zeg: doen!

Gefeliciteerd Yasmine en welkom terug in het land der Bloggers, haha. ;)


Mijn tweede deel (van 7) staat online:KEY LESSON Horse, stay in thinking mode

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:14

Emma; ik denk dat over alle onderwerpen volgens een vast rooster te posten valt. Dat is de reden dat er week- en maandbladen bestaan over alle onderwerpen die je kunt verzinnen. :+ Ik ben het wel met je eens dat het moeilijk is volgens een vast schema te posten, maar het heeft ook zo zijn voordelen.

Je kunt ook bv eenmaal per week als onderwerp feminisme of opinie nemen en op een andere dag iets anders posten wat je leuk vindt. Iets luchtigs, wat je toch in contact houdt met je lezers.

Ik doe nu regelmatig WP weekly Photo Challenges. Vooral als ik even geen inspiratie heb voor een clicker training post. :o Ik maak mijn challenges altijd wel paardgerelateerd. Het levert me heel veel nieuwe lezers uit allerlei hoeken en zelfs ook paardenmensen die me daardoor gaan volgen. Veel likes wat ik anders niet krijg, wat leuk is.

In het begin 'mocht' ik dat niet van mezelf en wilde ik echt aan how- to -do clicker training vasthouden, nu ik dat los heb gelaten krijg ik meer lezers en meer interactie uit verschillende hoeken wat juist mijn blog bevorderd. En het is leuker voor mezelf.

Ik zie in de paardenwereld dat de meeste clickertrainers lange stukken posten met wetenschappelijke inhoud: interessant maar super bewerkelijk en met een kleine niche. Mijn doel was dat ook, maar sinds ik laagdrempeliger schrijf krijg ik gewoon veel meer shares en likes. Ik probeer me op 500 woorden te richten, minder "instructies" te schrijven en meer motiverende post ("wat kun je met clickertraining").

De How-to en instructies schrijf ik wel, maar bewaar ik voor mijn boek en online clicker training cursus die ik aan het ontwikkelen ben.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 06:53

Vandaag op mijn blog twee gemakkelijke Key lessons: head lowering & backing

Ik heb ook een video gemaakt van Kyra die haar hoofd heel schattig in haar halster steekt (handig als je je paard 'hoofd laag' hebt geleerd) en ook het commando 'nu mag je grazen' ging super op de video. Zo leuk!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:51

Ik heb weer bijgelezen. Het valt me echt op dat ik de laatste maanden meer en meer bezoekers via Google search krijg, gister maar liefst 19! En dat is meer dan via FB (gister dan). Ik doe toch iets goed met mijn tags en categories. :P

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:09

WP (wordpress)!:D

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:45

@Yontheke: ik woon idd in Canada. Ik merk wel dat ik een groter lezers bereik heb: ik heb lezers over de hele wereld, tot aan China, Azarbijan en Belize toe. Dat heb ik nooit gehad toen ik nog in het Nederlands schreef. ;)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:48

Ik heb geteld: bezoekers uit 86 verschillende landen in 2015. :wow:

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:53

MorningGlory Muffins dan? Lekker en gezond ;)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:05

Met WP kun je juist makkelijk rebloggen!
@|Fenrir: USA, op de 2e plek NL en daarna UK en op 4 Canada.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 02:33


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 01:22

Tips
Ik ben het eens met de tips die anderen je geven, Lau.

Kritiek

Ik heb nog een puntje met (opbouwende) kritiek. Ik vind het heerlijk dat ik met slechts een klik op je blogpost kom. :)

Doorklikken

Sommige bloggers hebben alleen een klein stukje post ophun voorpagina. Dan moet ik 2x klikken: 1e keervoor de blog en een 2e keer voor de rest van het artikel. Dan haak ik eigenlijk altijd al af: ik hou niet van doorklikken.

Mijn serie over Key Lessons gaat vandaag over 'targetten', de meest veelzijdige oefening die je je paard kunt leren.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:06

Volgende week ben ik een jaar (weer) actief aan het bloggen. Ik heb het bloggen in december 2014 opgepakt, na een radiostilte van 4,5 jaar.

In januari 2015 ben ik met 2x per week een artikel plaatsen begonnen en het is tijd voor een evaluatie:
- bloggen is leuk!
- ik heb veel geleerd over schrijven: welke stijl ik op mijn blog wil gebruiken en dat ik korte stukken het moelijkst vind (maar het fijnst om te lezen, rond 500 woorden)
- mijn Engels is enorm vooruit gegaan, mijn editor heeft nauwelijks nog verbeteringen te maken
- ik heb 69 trouwe abonnees *\o/* Yeey!
- ik ben nog lang niet uitgeblogd
- mijn statistieken zijn pieken en dalen, maar de dalen zijn steeds 'hoger'. ;)
- mijn artikelen worden gewaardeerd, gedeeld en geprezen door andere clicker trainers en professionals :D
- ik heb veel geleerd over bloggen en sociale media
- ik lees dagelijks blogs van anderen (wat ik voorheen nooit deed)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:28

Lau schreef:
Drunksheep schreef:
Bloglovin?



Hoe werkt dat ik heb namelijk echt geen idee.
Heb namelijk de gratis versie van wordpress.

Ja bloglovinen als je lezers ook WP hebben dan kunnen ze jevolgen en komen je posts inhun reader te staan.Met de bloglovinlink krijgen ze het inhun mailbox.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:26

Bunn schreef:
RianC schreef:
Als het goed is kan je een account aanmaken en je blog gewoon claimen. En dat hoeft maar 1 keer. :)


True that! Simpeler kan het niet. :j

Ik heb ook een account, maar ik plak de link wel onder elke blog.

Als je de link aanlkikt krijg je een popup waar je je e-mail in kunt vullen en dan elke nwe blog in je mailbox krijgt. (Of is dat niet zo?)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:38

Voor de mensen die give-aways doen: sturen jullie dan over de hele wereld of richt je je alleen op mensen uit Nederland die meedoen (ivm de verzendkosten). Ikzie zoveel leuke give-aways maar dan denk ik: die sturen toch niet op naar Canada, ook al wordt zelde vermeld dat het voor 1 land bedoeld is.

Ik heb vandaag een stuk over Mat Training. Dat is net zo veelzijdig als targetten, eigenlijk is het targetten met de hoeven. In mijn artikel een aantal voorbeelden hoe je de matten kunt inzetten om ander gedrag te trainen. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden van de matten ontdekt en de inzetbaarheid blijft maar groeien.

Omdat mijn blog nu 1 jaar weer actief is heb ik opgezocht welk artikel ik vorig jaar plaatste. Toen liepen ze niet echt. Ik had nog weinig lezers en mijn sociale media stond ook nog in de kinderschoenen, nog steeds eigenlijk.

Ik heb mijn post van december 2014 gedeeld op FB en nu lopen ze als een tierelier. Ik heb de afgelopen 3 dagen 1000 views gehad. Dat is echt heel veel voor mijn blog. Het ziet er naar uit dat ik de 20.000 views voor dit jaar toch ga halen! *\o/* Iets waar ik begin dit jaar niet van had durven dromen. Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd wat er gebeurd als ik blijf bloggen. Nouja, nog maar een jaar proberen dan.

Beide post zijn met een dikke knipoog. ;)

5 Reasons NOT to start clicker training

en

Dangers of working with food (a warning about Clicker Training)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:47

Myrthe2003 schreef:
HippoLogic schreef:
Voor de mensen die give-aways doen: sturen jullie dan over de hele wereld of richt je je alleen op mensen uit Nederland die meedoen (ivm de verzendkosten). Ikzie zoveel leuke give-aways maar dan denk ik: die sturen toch niet op naar Canada, ook al wordt zelde vermeld dat het voor 1 land bedoeld is.

Ik heb vandaag een stuk over Mat Training. Dat is net zo veelzijdig als targetten, eigenlijk is het targetten met de hoeven. In mijn artikel een aantal voorbeelden hoe je de matten kunt inzetten om ander gedrag te trainen. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden van de matten ontdekt en de inzetbaarheid blijft maar groeien.

Omdat mijn blog nu 1 jaar weer actief is heb ik opgezocht welk artikel ik vorig jaar plaatste. Toen liepen ze niet echt. Ik had nog weinig lezers en mijn sociale media stond ook nog in de kinderschoenen, nog steeds eigenlijk.

Ik heb mijn post van december 2014 gedeeld op FB en nu lopen ze als een tierelier. Ik heb de afgelopen 3 dagen 1000 views gehad. Dat is echt heel veel voor mijn blog. Het ziet er naar uit dat ik de 20.000 views voor dit jaar toch ga halen! *\o/* Iets waar ik begin dit jaar niet van had durven dromen. Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd wat er gebeurd als ik blijf bloggen. Nouja, nog maar een jaar proberen dan.

Beide post zijn met een dikke knipoog. ;)

5 Reasons NOT to start clicker training

en

Dangers of working with food (a warning about Clicker Training)


Ga nederlands bloggen _/-\o_ :) :')

Dat deed ik maar dan had ik lezer uit Nederland en soms een Belg, nu trek ik lezers uit 86 landen.
Ik zit er wel eens over te denken hoor, mijn blog te vertalen naar Nederlands. Dan wil ik die plugin hebben dat je op de NL vlag kan klikken en dan bij de NL versie komt. Maar toch is het nog best veel werk dat vertalen. Ik wil het ook consequent doen als ik eraan begin.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:50

Ja ik weet het, maar ik ben nog niet zover dat ik ze geinstalleerd heb. :+

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:48

Tazzey schreef:
Ik zou absoluut geen translate plugin gebruiken dat wordt echt een "make that the cat wise" vertaling. Ik schrijf zelf alles in het Nederlands en Engels. Verreweg het meeste van mijn verkeer komt uit de VS en verder heb ik nu dit jaar totaal 115 andere landen geloof ik.

O nee dat wil ik ook absoluut niet, dat is geen doen met het jargon dat ik gebruik. Maar, volgens mij was jij dat, die over een plugin vertelde dat je op het landen vlaggetje klikt en dan naar de pagina gaat dieje zelf vertaald. Die bedoel ik.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:37

Leuk hoor!

Ik heb vandaag mijn laatste artikel uit de serie Key Lessons (the key to success): 'patience'

Mijn blog doet het erg goed de laatste weken! En ik heb de 20.000 views gehaald in een jaar. Ben benieuwd wat volgend jaar gaat doen.

En ik ben vandaag gevraagd of ik in een top 10 van paardenblogs genoemd wil worden op http://www.horse-companion.com/. Tuurlijk wil ik dat! Blogs are for sharing. *\o/*

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:38

Leuke artikelen allemaal!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:02

Travel_me schreef:
Ik krijg net een berichtje van iemand dat mijn site niet te bezoeken is.
Ze krijgt deze melding: NET:ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
Iemand enig idee hoe dit kan? Ze bevind zich wel in het buitenland

Ik kan er ook op vanuit Canada.
Misschien is haar datum op haar pc verkeerd. Soms schiet de tijd/datum wel eens terug (als je pc vastloopt|) naar 10 jaar geleden en dan doen veel sites het niet ivm invalid certificates.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:03


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:44

danitiapuck schreef:
Super mooi gemaakt!

Dank je. Het is heel gemakkelijk. Ik ben nu bezig met de tutorial video te maken.

@maureen95 jij bent toch pas 4 maandjes bezig met je blog? Hoe zijn je statistieken veranderd vanaf het begin?
Bij mij kan het aantal views per dag heel erg verschillen. Soms halen mensen oude blogs naar boven en delen ze waardoor ik ineens heel veel heb, op andere dagen lijkt het niet te willen. Zoals gister. Ook per maand lijkt het wel uit te maken. Ben er nog niet achter of dat met content te maken heeft, met het weer, het aantal post enz. Zal wel een combi zijn.

Ik zie wel dat steeds meer mensen mijn blog via Google vinden. Gister 35, waar ik heel blij mee ben.Maar ja dat verschilt ook heel erg per dag.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers