Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Muurp, zonnebloem18

Amable

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:14

Als de mensen die in het insta groepje willen mij even een pb sturen met hun insta naam dan ga ik proberen om mijn eerste groep te creëren 8-)

www.amable.nl Sinds kort ook informatieve blogs op de website!
Volg ons op facebook/instagram! https://www.facebook.com/Amable.nl https://www.instagram.com/amable_paard_en_inzicht/

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:22

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:11

Een eerlijke mening. Over alles.
Nieuwe blog pagina met mijn dinnetje.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:32

Hoe zijn jullie op naam/onderwerp gekomen?
En misschien een gekke vraag maar wil iemand Mn 'buddy' zijn? Dus helpen met opzet en naam etc

Een koude trui, is geen goede trui.

RachelleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:35

Een naam moet wel een beetje uit jezelf komen en bij je passen. Ik begon m'n blog als 'verrassingsei' maar dat werd daarna kaboutermama, omdat ik niet alleen maar over m'n spontane bevalling wilde bloggen. Ons zoontje heet wouter, werd al snel kabouter, en zo is kaboutermama 'geboren' :+
Maar het ligt er dus ook helemaal aan waar je over wil bloggen. Wat je veel ziet is 'lifeof*naam*' ofzo als blognaam. Handig als je het neutraal wilt houden.

Mama van Wouter (Kabouter) 21-10-2015
Op Kaboutermama blog ik over alle perikelen van het ouderschap in combinatie met het Ehlers Danlos Syndroom. Ook te volgen op Facebook en Instagram

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:16

Over mijn naam heb ik best heel lang nagedacht, wat je niet zou verwachten als je de naam ziet..
Het idee voor een blog is geboren toen ik in Spanje was bij een vriendin en ik heb heel lang met de naam 'cabloggo' in m'n hoofd gezeten. Caballo is paard in het Spaans en daar dan een verblogging in. Als ik nu die naam zie ben ik heeeel blij dat ik die niet gekozen heb. Zonder uitleg erbij is het een vreemde naam.
Ook heb ik een hele pagina vol geschreven met woorden. Paard, equi, caballo, schrijven, inspiratie, passie, de namen van mijn paarden etc. Stalgenootje kwam opeens in me op, wat ik met mijn blog wil bereiken is namelijk een (online) stalgenootje zijn die soms slimme tips heeft (al zeg ik het zelf :Y) ) maar die het ook deelt als het allemaal even helemaal k.t gaat.

Een naam is heel persoonlijk, ik denk niet dat een 'buddy' je daar echt mee kan helpen.

Stalgenootje.nl Elke week een nieuwe blog, column of review online :list:

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:20

De naam van mijn eerste blog, Dreaming Out Loud, komt van een liedje met dezelfde titel van We Are The In Crowd. Ik vond het ook wel passen omdat ik op mijn blog met verlanglijstjes en dergelijken wel een beetje hardop droomde. Voor mijn paardenblog heb ik daar nu Neighing Out Loud van gemaakt. Een naam bedenken is misschien wel het moeilijkste van het hebben van een blog, en inderdaad moeilijk voor iemand anders (die jou niet kent) om dat voor jou te doen. Succes met het vinden van een naam :) Qua het opzetten van een blog mag je me altijd pb'en met vragen

Paardenblog: Neighing Out Loud
YouTube: Dreaming Out Loud
Instagram: @neighingoutloud

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:47

Ik wilde een blog om binnen de paardensport mensen aan te sporen 'out of the box' te denken. En dan het liefste het paard 'uit de box' te denken (of te wel in een paddock paradise ;) ) En zo is Horse Out Of The Box ontstaan :D

Het is dus een heel persoonlijke naam die je op meerdere manieren kan interpreteren. Ik denk dat een naam inderdaad 100% uit jezelf moet komen :j

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:53

Ik ben vooral fan van no-brainer namen. Namen waar niemand ooit bij hoeft te vragen; 'wat betekent dat?'. Als mensen het moeten vragen is je concept imo niet succesvol, een naam zou geen vragen moeten oproepen maar juist in een krachtig woord (of een paar woorden) moeten uitleggen wat het onderwerp is. Ik had eerder een ontzettend vage naam voor mijn blog maar omdat mijn blog nu onder mijn portfolio en freelance werk zit blog ik gewoon met mijn voornaam + achternaam.

Don't look back in anger.
Lees mijn schrijfsels

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:20

Ik heb niet direct een blog naam, maar wel een bedrijfsnaam. Ook daar hebben we flink over gebrainstormd. Uiteindelijk uitgekomen op Amable, Paard en Inzicht. De naam Amable gebruik ik al jaren, ooit als Bokt gebruikersnaam gekozen door gewoon woorden in de vertaalmachine te gooien, daarna als bedrijfsnaam met vrijheidsdressuur erachter. Maar omdat ik breder wil dan alleen vrijheidsdressuur moest er iets anders achter Amable komen. Paard en Inzicht vind ik heel mooi omdat het echt past bij mijn filosofie. M.i. kan je pas echt een connectie met je paard krijgen wanneer je hem ook echt begrijpt :)

www.amable.nl Sinds kort ook informatieve blogs op de website!
Volg ons op facebook/instagram! https://www.facebook.com/Amable.nl https://www.instagram.com/amable_paard_en_inzicht/

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:26

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:13

Wat leuk al die verhalen over de gedachte achter je blog naam :). Ik heb er zelf ook enige tijd over na gedacht. Uiteindelijk vond ik Mini Equi perfect aansluiten en kreeg niet meer uit mijn hoofd.

Ik wil graag laten zien hoe groots Shetlanders zijn en niet onderdoen aan de grotere paarden :) andere namen hadden meer betrekking op 1 disicipline zoals lange teugelen of iets. Alleen wil ik juist over alles wat er bij komt kijken schrijven. Voor mij is Shetlander gewoon een paard in klein formaat ;) en dat omvat Mini Equi perfect.

Grappig dat stalgenootje zo ineens opkwam. Dat vind ik echt super goed gevonden! En eigenlijk alle namen zijn goed, zodra ze bij je passen en idd geen vragen oproepen is het eigenlijk al perfect!

Stephanie
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:38

Isabel_k schreef:
Ik heb net een artikel online geplaatst over mijn mening over bitloos rijden en met bit rijden. :) Ik zie en hoor de laatste tijd steeds meer vijandigheid vanuit beide kampen komen, helaas. :(
https://horseoutofthebox.wordpress.com/ ... ot-to-bit/

Leuke blog, ik ben het met je eens. Ik maak zelf ook gebruik van beide. Elke situatie wat wils ;) .

Trui schreef:
Hoe zijn jullie op naam/onderwerp gekomen?
En misschien een gekke vraag maar wil iemand Mn 'buddy' zijn? Dus helpen met opzet en naam etc

Misschien kun je eens een brainstorm doen. Bijvoorbeeld associaties leggen met het onderwerp waarover je wilt schrijven. Misschien dat je via daar op een naam komt bijvoorbeeld:
Paarden - rijden - buitenritten - stap - warm rijden - wedstrijd etc.

Wat leuk om alle verhalen achter jullie namen te lezen! Ik begon als Ponyzaken, dat was meer omdat ik niet echt een naam wist, ik heb een Shetlander en wilde gewoon dingen over haar leven vertellen in het Nederlands. Voor Nederlanders is het een hele duidelijke naam. Maar van buitenlanders kreeg ik wel eens de vraag wat het betekende.

Ik ben toen gaan nadenken over een nieuwe naam. Eentje die internationaal is. Ik heb er denk ik wel een half jaar over nagedacht voordat ik het echt zeker wist. Ik heb nu voor 3 week terug de naam veranderd op mijn Instagram, YouTube en Facebook-pagina.
De gedachte erachter is om het paardenvirus verder te verspreiden door te vertellen over het leven van Qupido en Flame /3 :j .
Keep it stupid simple, daar ben ik ook wel een voorstander van. Zo makkelijk en duidelijk mogelijk :j .

Overigens merk ik wel dat door de naamsverandering de activiteit een klein beetje minder is. Maar dat geeft niet, we gaan gewoon door en mensen komen vast en zeker terug als ze de verandering door hebben :') :Y) :Y) .

Viral Horses /3 : Instagram - YouTube

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:40

Hey ik volg ponyzaken op insta

Een koude trui, is geen goede trui.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:56

Ik heb gister na 2 weken niets gepost te hebben ( :oo ) een review geplaatst over de Gallop Colour Shampoo
Een typisch product die ik als niet-blogger nooit gekocht zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 07-09-17 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

Stalgenootje.nl Elke week een nieuwe blog, column of review online :list:

RachelleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:19

_Lauwtje_ schreef:
Ik heb gister na 2 weken niets gepost te hebben ( :oo ) een review geplaatst over de Gallop Colour Shampoo

Je review leest lekker weg! Zelfs zonder paard word k er enthousiast van :j

Op Kaboutermama blog ik over alle perikelen van het ouderschap in combinatie met het Ehlers Danlos Syndroom. Ook te volgen op Facebook en Instagram

BernetteO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:22

Ik lees momenteel door drukte vooral mee hier, maar stoor me ook aan Astor's post. Ik heb dan ook geTEMd.

Grappig om te lezen hoe iedereen hier aan zijn/haar naam voor een blog gekomen is!
Bij mij is het simpelweg mijn stalnaam geworden.

Verder heb ik een maand of drie niks gepost, want ik heb het ongelooflijk druk gehad. Een samenvatting van mijn chaotische tijd vind je hier: Efnisstaðir Update!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

RachelleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:26

Poeh ik snap wel dat het even te druk was om te bloggen.
Maar gefeliciteerd met de drachtige merrie! Fijn dat het gelukt is :j

Mijn laatste blog is van 3 dagen geleden gaat over de ellende die UWV heet.. wat een hufters...

BernetteO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:29

Dankjewel!

Wat een frustratie rondom het UWV zeg, wat een prutsers... Tijd dat daar eens een lampje gaat branden!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

RachelleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:35

Ja t is rampzalig.. niks meer dan een 'systeem'.. terwijl je met zieke mensen te maken hebt. Dat is maatwerk, geen 'protocollen volgen'..

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:04

Hoi! Mag ik mij ook melden?

Ik ben deze week begonnen met een blog bijhouden over mijn (avond)eten. Ik liep al een tijdje met het idee rond, omdat ik vaak zelf mijn recepten niet kon onthouden haha! Ik ben eigenlijk niet zo'n held met dingen op internet zetten, maar naar wat aanmoediging van mijn vriend toch maar begonnen. Ik doe het dus voornamelijk voor mezelf, maar misschien kan ik mensen die moeite hebben om iedere dag weer wat te verzinnen, ook een beetje helpen.

De eerste posts staan er nu op, nu maar even kijken of ik een systeem kan vinden dat voor mij goed werkt. Ik wil eigenlijk iedere avond posten wat ik gegeten heb zodat ik het niet vergeet, maar merk dat ik er niet iedere avond zin in heb om mijn laptop te pakken. Zijn er nog meer bloggers die hun eten bloggen? Hoe doen jullie dat?

Net trouwens de statistieken bekeken, whuuuut! Blog sinds 4 september (mijn startdatum) al 50x bekeken! Gok dat de helft van mezelf komt haha, maar toch bizar!

De leukste, makkelijkste en lekkerste recepten op één website!

https://easykoken.blogspot.nl/

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:38

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:42

Mijn blog is mijn bedrijfsnaam, daar heb ik ook lang over nagedacht. Ik wilde iets met equi (paard) , maar equilibre bestond al. Toen ben ik verder gaan denken, wat wil ik dan met paarden (mensen) bereiken? Ik wilde mensen voorlichten en kennis over alles met paarden delen. Hippo = paard in Grieks en Logic = wetenschap. Ik vind het Franse woord 'hippologique' (paarden betreffend) ook erg mooi. Maar omdat dit een gewoon woord is wilde ik iets zelf verzinnen. Het klinkt Engels, in Canada is het een minder geschikte naam omdat mensen bij hippo snel aan nijlpaard denken en bij 'logic' meer aan logisch/vanzelfsprekend (ze zijn hier minder van de oude talen :+ ). Maar als ik het een keer uitleg blijft het ook hangen.

Anyway, na een tijdje heb ik overal op internet mijn naam veranderd naar HippoLogic en ook mijn blogs: HippoLogic en HippoLogic Blog (voor mijn NL blog)

Hier is mijn nieuwe blog, het gaat over de 'basis' in trainen. Ik had vroeger echt een hekel aan 'de basis' gekregen (lees over waarom in mijn blog) maar op een gegeven moment ging het kwartje om en snapte ik waarom ik er zo'n hekel aan had gekregen...
What is so exciting about 'The Basics' in horse training (and riding)?

Stephanie
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:18

Ik zou vandaag naar Horse Event gaan en wilde daar een vlog over maken. Maar helaas de boel is afgelast. Overigens heb ik van de week weer een nieuwe video geüpload en ik hoop vanavond of morgen vroeg weer een nieuwe video te uploaden.

Horse dental care

Trui schreef:
Hey ik volg ponyzaken op insta

Oh wat leuk :D , het account heet nu dus @viralhorses /3 :j .

_Lauwtje_ schreef:

Wat leuk, ik wist helemaal niet dat je shampoo voor bruine paarden had :+ .

RachelleV schreef:
Mijn laatste blog is van 3 dagen geleden gaat over de ellende die UWV heet.. wat een hufters...

|o 8)7 om niet goed van te worden...

HippoLogic schreef:
Mijn blog is mijn bedrijfsnaam, daar heb ik ook lang over nagedacht. Ik wilde iets met equi (paard) , maar equilibre bestond al. Toen ben ik verder gaan denken, wat wil ik dan met paarden (mensen) bereiken? Ik wilde mensen voorlichten en kennis over alles met paarden delen. Hippo = paard in Grieks en Logic = wetenschap. Ik vind het Franse woord 'hippologique' (paarden betreffend) ook erg mooi. Maar omdat dit een gewoon woord is wilde ik iets zelf verzinnen. Het klinkt Engels, in Canada is het een minder geschikte naam omdat mensen bij hippo snel aan nijlpaard denken en bij 'logic' meer aan logisch/vanzelfsprekend (ze zijn hier minder van de oude talen :+ ). Maar als ik het een keer uitleg blijft het ook hangen.

Anyway, na een tijdje heb ik overal op internet mijn naam veranderd naar HippoLogic en ook mijn blogs: HippoLogic en HippoLogic Blog (voor mijn NL blog)

Hier is mijn nieuwe blog, het gaat over de 'basis' in trainen. Ik had vroeger echt een hekel aan 'de basis' gekregen (lees over waarom in mijn blog) maar op een gegeven moment ging het kwartje om en snapte ik waarom ik er zo'n hekel aan had gekregen...
What is so exciting about 'The Basics' in horse training (and riding)?

Wat een herkenbare blog! Heerlijk om te lezen.

Viral Horses /3 : Instagram - YouTube

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:25

Ik zou vandaag ook op HE gaan vloggen. Zo jammer dat het niet door ging

Paardenblog: Neighing Out Loud
YouTube: Dreaming Out Loud
Instagram: @neighingoutloud