Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:52

Je kan eventueel als je engels schrijft ook grammarly gebruiken, de gratis versie helpt je al een eind op weg!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:36

Hoi hoi, ik kom ook weer even binnenvallen. Ik ben in 2020 weer fanatieker aan het bloggen.

IN deze blog beschrijf ik stap voor stap Hoe leer je een paard liggen op cue (zonder dwang)
Het is in het Engels, want ik woon in Canada en ik schrijf voor een groot publiek.

Ik zou het leuk vinden als je mijn blog bezoekt! /3

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:35

Gini schreef:
Thats_Me, ik zou je teksten luidop voorlezen en goed nakijken voordat je ze plaatst. Door minder goede zinsbouw en hier en daar zelfs een heel echte spelfout :D verlies je mij als lezer een beetje. Je zegt 2 à 3 keren (je kont) keren. De woorden 'door' en 'ook' worden veelvuldig gebruikt. En zo kan ik nog wel wat dingetjes opsommen. Misschien heb je iemand die de teksten voor je kan nalezen voordat je ze online post?
Goedbedoelde tips btw, ik vind een blog beginnen sowieso al wel getuigen van lef, dus daarvoor neem ik mijn petje al af. :)

Travel_me, waarom doe je de sliders op je homepage in het Engels terwijl je blogt in het Nederlands? Ik zou het houden bij 1 taal (is ook duidelijker voor je SEO). Daarnaast maakt de taalfout 'Life your dream' dat ik als lezer al een meh-gevoel krijg. Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te maken. :) Je blogposts zijn namelijk wel aangenaam om te lezen. En die kaart onder bestemmingen is gewoon prachtig. Love it!


Bedankt voor je feedback! :)

Die spellingsfout... Oei!! Daar lees ik al een maand overheen. Heb hem meteen veranderd. Thanks!

Qua sliders heb je wel gelijk. Ik vind alleen Nederlandse quotes vaak heel erg mwahhhh.. Maar misschien moet ik nog eens goed rondkijken op Pinterest of er eventueel iets anders neerzetten..
Zelf vind ik de site wel nog iets te druk, maar vind het nog lastig dingen weg te halen.. Daar moet ik ook nog eens naar kijken. Het is maar een hobby, dus alles gaat wat langzamer :D

Sowieso moet ik even naar mn footer kijken want die vind ik lelijk zo.

@ Hippologic: Ik keek destijds regelmatig op je blog. Heb nu ook even weer een kijkje genomen :) Leuk!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:39


Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:59

Kennen jullie leuke en goede schrijfcursussen?

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:14


Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:50

ik ben zojuist een youtube kanaal gestart, het zou leuk zijn als jullie mijn eerste video zouden willen bekijken :D


chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:47

Hey dames, ik werk heel saaie tijden op mijn werk en browse nogal veel door bokt op zoek naar leuke topics. Mag ik mij als twitch streamer ook melden? Is soort van een beetje vloggen? :+

Wellicht kan ik hier wat inspiratie opdoen voor als ik op game events ga vloggen. Er komen binnenkort weer wat dingetjes aan en ik wilde mijn community toch wel meenemen zonder dat ze er zelf bij kunnen zijn.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:24



er staat een vlog online :)

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:14


Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:27


Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:50

Hoi allemaal!

Vorige week heb ik dan eindelijk mijn diploma gehaald en kan ik me volledig gaan focussen op de paarden en het maken van video's. Samen met een vriendin die multi media design studeert gaan we aan de slag om leuke video's te maken van goede kwaliteit.

Een linkje naar mijn al bestaande kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCXKXGa ... 1d1nReYbsw

EN weer een Instagram account aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden en behind the scenes van het filmen of momenten die niet in de vlog zullen komen:
https://www.instagram.com/zaffay_vlogs/

Voorheen gebruikte ik de naam Paardengevoel, deze naam koos ik in 2015 toen ik begon. Nu 5 jaar later wou ik toch een bedrijfsnaam die ik voor zowel mijn kanaal als voor andere doeleinden kon gaan gebruiken. Zaffay is een samenvoeging van de namen van mijn paarden!

Wil je meer van ons zien, heb je leuke ideeën of feedback? laat het dan zeker weten op Instagram en op YouTube.

Zaf & Fay

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:45

er is al een poosje niet meer gereageerd in het topic, maar heb een vraag aan jullie.
wat doen jullie om je site te promoten mbt social media ed?

Ik ben sinds kort een reisblog begonnen (www.buitendereisgids.nl) en zit nu te denken aan een instagram of facebook pagina om meer mensen te bereiken. Wat is jullie ervaring daarmee?

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:43

Beide zijn eigenlijk onmisbaar. Ook Pinterest is handig om te gebruiken.
Let wel op. De eerste tijd ga je hier niet echt veel extra lezers mee krijgen. Dit kost flink wat tijd en die moet je er wel in willen investeren, anders is het zonde. Mocht je 3 social media kanalen teveel vinden, dan raad ik aan om er eerst 1 uit te kiezen en daar je vol op te richten.
Vooral Pinterest is nu booming.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:06

dankjewel, jou site & social medias zien er echt super goed uit! fijn om te lezen en mooie indeling!
Ik combineer de blog naast een fulltime baan, schrijven kost al wel wat meer tijd als vooraf gedacht dus 3 soorten social media bijhouden is ms niet verstandig om mee te starten, beter dan eerst focussen op 1 en dat goed onder de knie krijgen, en als dat lukt en er tijd over blijft uitbreiden. Heb persoonlijk enkel facebook wat ik veel gebruik, pinterest en insta wel een account maar nog nooit iets mee gedaan.
Maar ik denk voor een blog dus beter 1 van deze 2 ipv facebook? ik zie bij jou ook veel meer volgers op die kanalen.

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:28

boeflover schreef:
dankjewel, jou site & social medias zien er echt super goed uit! fijn om te lezen en mooie indeling!
Ik combineer de blog naast een fulltime baan, schrijven kost al wel wat meer tijd als vooraf gedacht dus 3 soorten social media bijhouden is ms niet verstandig om mee te starten, beter dan eerst focussen op 1 en dat goed onder de knie krijgen, en als dat lukt en er tijd over blijft uitbreiden. Heb persoonlijk enkel facebook wat ik veel gebruik, pinterest en insta wel een account maar nog nooit iets mee gedaan.
Maar ik denk voor een blog dus beter 1 van deze 2 ipv facebook? ik zie bij jou ook veel meer volgers op die kanalen.


Ikzelf zie vaak dat Facebook en Instagram de beste platformen zijn bij mijn eigen doelgroep (paardensporters tussen 15-35 jaar), Pinterest gebruik ik zelf zelden. Denk dat dit echt van jou doelgroep afhangt. Het kost inderdaad best veel tijd om alles bij te houden en te zorgen voor de eerste volgers. Mijn tip is ook om te gaan voor kwaliteitsvolle berichten waar misschien wat meer tijd in gaat zitten inplaats van heel veel online zetten waar je misschien later toch niet tevreden mee bent.

Zaf & Fay

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:32

Ik heb mijn eerste vlogs/video's weer online gezet!! Nemen jullie even een kijkje en laat vooral feedback achter :D

De eerste 3 video's:
Wie zijn wij!? Paarden voorstellen | Zaffay vlogs
https://www.youtube.com/watch?v=mf_J44JG-64

Te veel gekocht!? Shoplog | Zaffay vlogs
https://www.youtube.com/watch?v=DW46yYpz5L0&t=2s

Ochtend routine en DRIE paarden trainen| Zaffay vlogs
https://www.youtube.com/watch?v=nBh2_HMJAuA

Ik ben heel blij dat ik weer lekker aan de gang kan gaan en er nu ook echt de tijd voor heb, ik ben ook druk bezig met het bijhouden van Instagram dus het zou super leuk zijn als je me daar ook wilt volgen. O:) https://www.instagram.com/zaffay_vlogs/

Groetjes!!

Zaf & Fay

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:51

Zo ik kom weer even binnenvallen.

Ik heb mijn Engelstalige paardentraining blog op mijn eigen website geplaatst (meer dan 350 posts! :)) Dus dat is veel werk (nieuwe SEO maken)

Ik ben voorzichtig ook begonnen in het Nederlands te bloggen.

Hoe maak je een leuke paarden kerstkrans. Leuk om in je stal te hangen!

Tevens ook mijn meest bekeken video op YT. _O- (Nouja het is ook een veel grotere doelgroep!)

Ik besteed het meeste tijd aan mijn Engelse blog omdat ik ook online coaching geef en online cursussen heb die allemaal Engelstalig zijn. Ik woon in Canada. ;)
Anyways, enjoy!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:58

HippoLogic schreef:
Zo ik kom weer even binnenvallen.

Ik heb mijn Engelstalige paardentraining blog op mijn eigen website geplaatst (meer dan 350 posts! :)) Dus dat is veel werk (nieuwe SEO maken)

Ik ben voorzichtig ook begonnen in het Nederlands te bloggen.

Hoe maak je een leuke paarden kerstkrans. Leuk om in je stal te hangen!

Tevens ook mijn meest bekeken video op YT. _O- (Nouja het is ook een veel grotere doelgroep!)

Ik besteed het meeste tijd aan mijn Engelse blog omdat ik ook online coaching geef en online cursussen heb die allemaal Engelstalig zijn. Ik woon in Canada. ;)
Anyways, enjoy!


Gaaf! Super goed bezig jij! :D

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:41

HippoLogic schreef:
Zo ik kom weer even binnenvallen.

Ik heb mijn Engelstalige paardentraining blog op mijn eigen website geplaatst (meer dan 350 posts! :)) Dus dat is veel werk (nieuwe SEO maken)

Ik ben voorzichtig ook begonnen in het Nederlands te bloggen.

Hoe maak je een leuke paarden kerstkrans. Leuk om in je stal te hangen!

Tevens ook mijn meest bekeken video op YT. _O- (Nouja het is ook een veel grotere doelgroep!)

Ik besteed het meeste tijd aan mijn Engelse blog omdat ik ook online coaching geef en online cursussen heb die allemaal Engelstalig zijn. Ik woon in Canada. ;)
Anyways, enjoy!


Ik zit ook wel eens te dromen om mijn blogs naar het engels te vertalen maar twijfel nog een beetje omdat de concurentie met andere sites dan natuurlijk wel veel groter word en ik me afvraag of je website dan nog wel wordt gevonden. Wat is jouw ervaring daarmee?

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 03:49

petra8 schreef:
Ik zit ook wel eens te dromen om mijn blogs naar het engels te vertalen maar twijfel nog een beetje omdat de concurentie met andere sites dan natuurlijk wel veel groter word en ik me afvraag of je website dan nog wel wordt gevonden. Wat is jouw ervaring daarmee?


Mijn ervaring is dat het best heel moeilijk is om goed in het Engels te bloggen. Het kostte mij in het begin in elk geval heel veel tijd om alles goed te verwoorden. Nederlands heeft meer woorden en ik vind het makkelijker om daarmee meer (en mooie) nuances aan te brengen.

Mijn Nederlandse blog is nooit groot geworden omdat het (wat nu mijn Engelstalige blog is) eerst mijn Nederlandse online trainingsdagboek over het temmen van mijn wilde paard was. Natuurlijk alleen trouw gelezen door mijn moeder en een paar vriendinnen.

Toen ik naar Canada verhuisde ben ik in het Engels begonnen want ik zat veel op fora. Ik hoorde mezelf elke keer hetzelfde uitleggen en ik zat mezelf continu te herhalen. Toen ben ik begonnen met blogs over clickertraining in het Engels zodat ik de link kon delen. Zodoende kon ik dan een heel uitgebreid antwoord geven zonder telkens hetzelfde in te typen.

Later ben ik een nieuwe NL blog begonnen, maar omdat mijn Engelstalige blog zo goed liep al (toen met iets van 100 views per dag) had ik niet zo heel veel motivatie (of tijd en zin) om mijn Nederlandse blog met dezelfde hoeveelheid energie te schrijven en promoten. Mijn klantenkring is ook Engelstalig dus, tja...

Nu schrijf ik maar af en toe in het Nederlands (en moet ik ook over woorden denken en soms zelfs opzoeken :+ ). Ik woon inmiddels 8 jaar in Canada en mijn Engels is veel beter dan ooit.

In het begin wilde nog wel eens andere mensen min blog van Engels naar Nederlands vertalen, maar dat is heel veel werk. Om het goed te doen. ;) Dus dat heb ik wel gedaan, maar het was makkelijker om gewoon een nieuwe blog te schrijven.

Mijn vbraag aan jou is:
- Waar gaat je blog over? -> Edit: Ik zie het al :D (onderschrift)
- Wat is je doel met je blog? Als je meer mensen wilt helpen, kun je in het Engels meer mensen bereiken (meer mensen spreken Engels dan Nederlands)
- Als je blog bedrijfsmatig is (Ik heb ff snel gespiekt) dan is het misschien handiger om in het Nederlands te blijven bloggen, als je ook producten verkoopt.

Ik denk dat veel mensen het toch wel erg fijn vinden om jouw blog in het Nederlands te lezen. Vooral als het over wat meer wetenschappelijke onderwerpen of holistische geneeswijzen gaat. Dan is het voor veel mensen toch iets te 'technisch Engels' als het niet hun moedertaal is.

Ik heb wel regelmatige de vraag gekregen (in het begin) of ik niet in het Nederlands kon bloggen over clickertraining, want het was voor veel mensen toch fijner in het Nederlands.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:29


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:56

HippoLogic schreef:
petra8 schreef:
Ik zit ook wel eens te dromen om mijn blogs naar het engels te vertalen maar twijfel nog een beetje omdat de concurentie met andere sites dan natuurlijk wel veel groter word en ik me afvraag of je website dan nog wel wordt gevonden. Wat is jouw ervaring daarmee?


Mijn ervaring is dat het best heel moeilijk is om goed in het Engels te bloggen. Het kostte mij in het begin in elk geval heel veel tijd om alles goed te verwoorden. Nederlands heeft meer woorden en ik vind het makkelijker om daarmee meer (en mooie) nuances aan te brengen.

Mijn Nederlandse blog is nooit groot geworden omdat het (wat nu mijn Engelstalige blog is) eerst mijn Nederlandse online trainingsdagboek over het temmen van mijn wilde paard was. Natuurlijk alleen trouw gelezen door mijn moeder en een paar vriendinnen.

Toen ik naar Canada verhuisde ben ik in het Engels begonnen want ik zat veel op fora. Ik hoorde mezelf elke keer hetzelfde uitleggen en ik zat mezelf continu te herhalen. Toen ben ik begonnen met blogs over clickertraining in het Engels zodat ik de link kon delen. Zodoende kon ik dan een heel uitgebreid antwoord geven zonder telkens hetzelfde in te typen.

Later ben ik een nieuwe NL blog begonnen, maar omdat mijn Engelstalige blog zo goed liep al (toen met iets van 100 views per dag) had ik niet zo heel veel motivatie (of tijd en zin) om mijn Nederlandse blog met dezelfde hoeveelheid energie te schrijven en promoten. Mijn klantenkring is ook Engelstalig dus, tja...

Nu schrijf ik maar af en toe in het Nederlands (en moet ik ook over woorden denken en soms zelfs opzoeken :+ ). Ik woon inmiddels 8 jaar in Canada en mijn Engels is veel beter dan ooit.

In het begin wilde nog wel eens andere mensen min blog van Engels naar Nederlands vertalen, maar dat is heel veel werk. Om het goed te doen. ;) Dus dat heb ik wel gedaan, maar het was makkelijker om gewoon een nieuwe blog te schrijven.

Mijn vbraag aan jou is:
- Waar gaat je blog over? -> Edit: Ik zie het al :D (onderschrift)
- Wat is je doel met je blog? Als je meer mensen wilt helpen, kun je in het Engels meer mensen bereiken (meer mensen spreken Engels dan Nederlands)
- Als je blog bedrijfsmatig is (Ik heb ff snel gespiekt) dan is het misschien handiger om in het Nederlands te blijven bloggen, als je ook producten verkoopt.

Ik denk dat veel mensen het toch wel erg fijn vinden om jouw blog in het Nederlands te lezen. Vooral als het over wat meer wetenschappelijke onderwerpen of holistische geneeswijzen gaat. Dan is het voor veel mensen toch iets te 'technisch Engels' als het niet hun moedertaal is.

Ik heb wel regelmatige de vraag gekregen (in het begin) of ik niet in het Nederlands kon bloggen over clickertraining, want het was voor veel mensen toch fijner in het Nederlands.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wat mee!

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:19

Top!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:57


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers