Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:28

mama heeft de jasjes vn mijn hond en katje gepast :D dat van de kat is iets te kort voor de rest past het perfect :D en dat van de hond paste geweldig :D ik had 11 november besteld en vandaag binnen
(met mama haar fotografietalent :') )
Afbeelding

Afbeelding

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:31

Welke maat heb je voor de hond besteld?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:34

De hond heeft XL en de kat heeft S :)
Mijn hondje is dan ook nogwel te dik nu, dus die borstomtrek heeft ze nodig, maar ook van lengte heeft ze die maat nodig ookal is ze niet zo groot.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:35

De ene keer heb ik mijn pakjes al met 9 dagen binnen, de andere keer duurt het 6 weken ofzo.
Verschilt heel erg per pakje, sommige (vnl grotere pakjes) blijven ook op de douane hangen voor een steekproef.
Ik kreeg 1x een mailtje van een verkoper dat m'n pakje niet door de douane was gekomen en dat hij het opnieuw wilde verzenden maar dat het helaas niet meer op voorraad was.
Mocht kiezen:
geld terug of iets anders van dezelfde waarde bestellen in zijn shop (gewoon op aliexpress), heb voor het tweede gekozen en binnen 2 of 3 weken lag het nieuwe pakketje keurig op de mat.

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:55

Zoe_97 schreef:
De hond heeft XL en de kat heeft S :)
Mijn hondje is dan ook nogwel te dik nu, dus die borstomtrek heeft ze nodig, maar ook van lengte heeft ze die maat nodig ookal is ze niet zo groot.



Tnx, ik heb een ook een xl besteld van een soort regenjas voor de hond, maar denk dat die dan misschien wel te klein is. Die is voor een cockerspaniel, jou hond lijkt zo op de foto wat kleiner.

Nja zal het wel zien wanneer het binnen is.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:59

Volgende keer even de ruglengte en borstomvang opmeten, bij de jasje staat vaak wel wat de maten zijn. :)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:01


Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:12

Ik heb zojuist ook mijn 1e bestelling gedaan!
Nieuw iphone hoesje van hout, tempered glass screenprotectors, telefoonhouder voor in auto en een laser lampje voor de kat *D

Alles moet binnen 39 dagen in huis zijn, behalve telefoon hoesje, dat kan 60 dagen duren. Wel krijg je je volledige aankoopprijs terug als je het dus niet binnen die tijd binnen hebt, ookal krijg je het daarna nog binnen? Mooie deal, werkt het ook echt zo? :D

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:36

Nu zie ik het idd, ik denk dat het dan niet past. Nu ik goed zoek zie ik idd ook grotere maten. Tnx voor de tip :)

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:52

hoi,
Ik kwam dit topic tegen en las dat er mensen ook schoenen en kleding via aliexpres kopen. Ik vroeg em af hoe is het met de maten? zelfde als hier, groter/kleiner?

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:53

Valt kleiner, meest gehoorde advies is om 2 maten groter te bestellen qua kleding. Schoenmaten worden aangeduid met Amerikaanse maten dus hoe het dan zit weet ik niet precies of het dan groter of kleiner valt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:08

in ieder geval altijd meten! En accepteren dat het gewoon een risico is :)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:32

Kleding valt inderdaad kleiner uit.
Voor mij ook de reden waarom ik bijna nooit kleding via ali bestel :')

Toen ik schoenen bestelde stond er een tabel bij welke maat wat voor Europese maat was.
Daar heb ik me aangehouden en dat klopte ook :)

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:19

Voor kleding en schoenen koop ik alleen bij verkopers die alle maten erbij hebben staan en dat gaat eigenlijk altijd goed! Heb zelfs een jurk gekocht voor de bruiloft van mijn zusje, zat prachtig!

Ben nu aan het wachten op mijn nieuwe schoenen, maar wachten duurt altijd lang ;)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:29

Ik blijf me verbazen over het succes van aliexpress en de enthousiasme hier op bokt.

Heb al vaak besteld, nu net een horloge bandje besteld. Alleen hopen dat ie past. Staan nog 2 bestellingen open momenteel die nog binnen moeten komen. Ben benieuwd!

Maestroox3

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-01-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:58

ik wacht op mijn dashcam '' Your parcel arrives in destination country, please wait for dispatch in your local post office''
dus ik snap niet moet ik hem nu gaan afhalen of zijn ze hem nog aan het sorteren om aan huis te komen leveren? :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:52

Ik zit er aan te denken om gewoon maar dispute te gaan doen. Vandaag 1 mailtje van die toko: have you tried C cells or 2 26650? We have tested the light before shipping with 2 26650 and it was functioning.

Ik heb teruggereageerd, met C-cellen wil de lamp niet dicht, en ik heb geen 26650, want volgens de specificaties passen er ook 18650 accu's in. Daarom heb ik de lamp uitgezocht.
(is ook echt zo, want ik wil niet meer typen accus hebben, ik vind 18650 fijn omdat die ook in andere lampen passen). En toen was het weer stil, hun werkdag zit er nu op en dan ben je dus weer een dag verder.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:55

Ik zou gewoon e-mailen dat je alles al geprobeerd heb en dus of een nieuwe wil of je geld terug en dat je dan een andere besteld. En als ze daar dan weer over blijven steggelen die dispute openen :)

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:02

En als je hem nu (in een winkel) kunt testen met andere accu's..?
Lijkt me de snelste oplossing, aangezien je het imo vorige week al geregeld wilde hebben...

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:44

M'n oorbellen zijn binnen *\%/* is toch snel gegaan! :j

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:07

Yes! Mijn speelkleed voor de kleine is net binnen gekomen! Hij is groter al ik gedacht had maar wel super fijn,is geen stof maar ook geen plastic dus ideaal voor vd zomer buiten ook! :)
Afbeelding

Weet iemand wat dit betekent trouwens? Postbode kwam m aam de deur brengen,maar hoefde verder niks te betalen ofzo?

Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:14

Citaat:
Artikel II

1.Met betrekking tot de omzetbelasting dienen voor goederen die voldoen aan de artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap en die overeenkomstig de op 31 december 1992 van toepassing zijnde douanewetgeving zich op of na 1 januari 1993 onder een douaneregeling bevinden, na 1 januari 1993 wat betreft de beëindiging van deze douaneregeling de douaneformaliteiten te worden vervuld overeenkomstig de douanewetgeving zoals deze op 31 december 1992 van toepassing was.
2.De in het eerste lid bedoelde douaneregelingen zijn:
a. een regeling voor communautair douanevervoer (interne procedure);
b. opslag als douanegoederen in een douane-entrepot of een vrij entrepot dan wel tijdelijke opslag;
c. een regeling voor tijdelijke invoer met vrijstelling van belasting.


http://wetten.overheid.nl/BWBR0007279/g ... 01-12-2015

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:16

Door dit topic ben ik ook gaan sneupen. Ik heb wat spulletjes voor wielrennen gekocht, ben benieuwd. :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:30

@obelisk extra kosten zijn alleen nodig boven de 22 euro. Met dit labeltje moet je wel oppassen dat ze in China andere richtlijnen hebben voor veiligheid, eisen etc. enz (daarom bestel ik dus echt nooit make up, etenswaren of klein speelgoed via China). Zou bij dit kleed even opletten dat er geen stukjes stof los kunnen raken ofzo :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:56

Weet iemand wat dit in jip en janneke taal is? "Voelt zich blond "

fjordjes schreef:
Citaat:
Artikel II

1.Met betrekking tot de omzetbelasting dienen voor goederen die voldoen aan de artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap en die overeenkomstig de op 31 december 1992 van toepassing zijnde douanewetgeving zich op of na 1 januari 1993 onder een douaneregeling bevinden, na 1 januari 1993 wat betreft de beëindiging van deze douaneregeling de douaneformaliteiten te worden vervuld overeenkomstig de douanewetgeving zoals deze op 31 december 1992 van toepassing was.
2.De in het eerste lid bedoelde douaneregelingen zijn:
a. een regeling voor communautair douanevervoer (interne procedure);
b. opslag als douanegoederen in een douane-entrepot of een vrij entrepot dan wel tijdelijke opslag;
c. een regeling voor tijdelijke invoer met vrijstelling van belasting.


http://wetten.overheid.nl/BWBR0007279/g ... 01-12-2015