Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Siamsmeesje

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:43

Waarom zou het niet mogen? Het zijn bamboe hoezen, dat is geen beschermde planten.
Ik vind ze trouwens waanzinnig mooi :j

Herfst Op naar de mooie herfstkleuren

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:43

Grainey schreef:
Ik had hier trouwens nog de wierook brander besteld waarbij de rook als een waterval naar beneden loopt (nog niet gepost omdat degene die het kreeg meeleest op bokt ;) ) maar die doet het wel! Het loopt heel mooi naar beneden en kolkt dan in het opvang reservoir <3 en het ruikt ook nog lekker ook zonder dat het te sterk wordt. Heel blij mee dus! :j

Was dat inclusief de speciale kegeltjes? Linkje? :D

Hier is het laatste pakketje ook binnen, een telefoonhoesje met een pauw. Erg mooi, al zeg ik het zelf :o

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:17

Ik had er ook naar gekeken, maar twijfelde toch. Als het een zen kat op kan leveren is het misschien toch eens de moeite waard om te proberen :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:27

Heeft iemand hier al eens thee geprobeerd via Ali?
Ik ben met de meeste voedingsmiddelen wat huiverig als het China komt, maar thee is zo'n klassiek chinees product. En ze hebben zoveel verschillende soorten.... :9

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:49

Alle argumenten die jullie nu geven zijn dus ook door mijn hoofd geschoten :j
En juist omdat ik geen fan ben van smaakjesthee, wilde ik daar eens kijken. Een mooie Lapsang direct van een teler.... :9k
Er zijn een aantal thee-plantages die het zelf aanbieden (tenminste, ze zeggen dat ze dat zijn... :=), en ik wil ze nog even googelen voor de zekerheid. Ben gisteravond alleen een beetje aan het snuffelen geweest, en heb best een aantal interessante theesoorten gezien.

Ik heb van het hele voedselcontrole-systeem waar in de wereld dan ook geen hoge pet op, om de simpele reden dat er in die industrie niets wordt weggegooid. Kan je het niet een mens door de strot duwen, dan wel een huisdier....
@Luxje, zo heb ik ook een ervaring bij een voormalige grote bakkerij in de omgeving Rotterdam. Daar werden de pistoletjes die dik over de datum en heel vochtig waren weer gewoon opnieuw ingepakt met een 'verse' datum erop :r Sindsdien daar nooit meer brood of gebak gehaald, en blijkbaar werd het bekend want inmiddels is het bedrijf al jaren failliet.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:46

Ja..... Die hebbedingen.... Ik kijk momenteel maar even niet meer.... :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:49

Hebben jullie ook bij Ali dat als je je whishlist bekijkt je nog niet een kwart te zien krijgt van wat erin zou moeten staan? Ik mis steeds het grootste deel, en iedere dag dat ik kijk krijg ik ook steeds andere dingen te zien.
Nu ook, ik heb een losse gelsteun voor m'n pols erbij staan, die ik graag wil bestellen. Maar mooi dat ik die vandaag niet te zien krijg >;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:18

Sammie schreef:
Geen idee, ik heb wel gezien dat ik dingen mis, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het dan niet meer te bestellen/leveren was :))

Dat was mijn eerste gedachte ook. Tot vandaag de wierook ineens weer opdook als zogenaamd enige inhoud van mijn wishlist. Wierook die al minstens 4 weken erin staat :')

Nadat ik die dus verwijderd had, en opnieuw de gelpolssteun had toegevoegd kreeg ik vervolgens weer een andere wishlist te zien, met daarop weer een aantal items die ik toch maar niet wil gokken uiteindelijk...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:37

Cchanny schreef:
Siamsmeesje schreef:
Hebben jullie ook bij Ali dat als je je whishlist bekijkt je nog niet een kwart te zien krijgt van wat erin zou moeten staan? Ik mis steeds het grootste deel, en iedere dag dat ik kijk krijg ik ook steeds andere dingen te zien.
Nu ook, ik heb een losse gelsteun voor m'n pols erbij staan, die ik graag wil bestellen. Maar mooi dat ik die vandaag niet te zien krijg >;)

Klopt dat had ik ook. Totdat ik nog een keer op mijn wishlist klikte, toen stond ook wel alles er in

Hmmm..... Dubbel klik of gewoon twee echt losse klikken? Want bij twee losse klikken zegt Ali nu dat ik helemaal geen wishlist heb -O-
En om het helemaal leuk te maken, toen ik het laatste item aan m'n wishlist toevoegde stond er dat er minstens 250 advertenties (!) in zouden moeten staan. Zo raak je toch als welgemeende klant het hele spoor bijster :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:47

lor1_1984 schreef:
In de app zie je maar een deel vd wishlist, als je op een computer inlogt is je wishlist gewoon compleet. :)
Maar dat geldt ook voor berichten/mailcontact met een verkoper; soms zie je maar een half bericht ofzo en op de computer wordt hij dan wel helemaal weergegeven. :)

Nope.... :n
Ik log alleen maar in op de pc, en ik mis gewoon een groot deel van m'n wishlist. En zoals vandaag ineens bleek zegt Ali doodleuk dat ik helemaal geen wishlist meer had, terwijl er minstens 15 items (zo uit m'n hoofd) op moeten staan, waarvan alleen al 4 vandaag erbij gezet >;)

Nou ja, ik zal eens kijken of opnieuw inloggen over een uurtje me een andere lijst zal laten zien. Want een groot deel wil ik er inmiddels wel weer vanaf halen :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:27

Ohhhh.....
Zoiets zoek ik ook voor mezelf. Heb er gelijk ook maar 2 in m'n karretje gemikt :D
Ik kan zo slecht tegen warmte, nu gebruik ik een coolpad uit de vriezer, maar dat is ook niet ideaal

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:41

Bedankt voor de waarschuwing :D
Ik bestel ze straks gelijk met m'n polssteunen. Kan niet wachten, misschien doe ik er nog wel een stel bij voor dat geld. Kan ik er een paar strategisch neerleggen (auto, sportspullen, e.d.) O:)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:20

Net weer een bestelling gedaan. Een stel gelpolssteunen en een nieuwe muismat.
M'n kat heeft mijn huidige gelpolssteun verknald door er met z'n nagels een paar mooie gaten in te maken. Dus die hele muismat is niet meer bruikbaar. Nu dus maar een stel losse polssteunen besteld die ik tenminste veilig kan opbergen :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:48

Hier is inmiddels een gelpolssteun en de muismat aangekomen. Wat een verrekt handig dingetje is dat, voor mij ook precies de juiste hoogte.

Nu is het dus wachten op de coolbandana's, die ik nu wel heel goed zou kunnen gebruiken {:}

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:55

lor1_1984 schreef:
http://nl.aliexpress.com/item/2016-free ... .56.K5MNJx
Je moet ze even in water leggen, dan zwellen de korreltjes op tot gelbolletjes. :)
Bij gebruik zal de bandana wat losser gaan zitten, di komt doordat het water verdampt en de bolletjes weer slinken, is een kwestie van eens in de zoveel tijd weer even in een bak met water leggen.

Precies degene die ik ook besteld heb. Ik heb er maar gelijk 4 genomen, kan ik ze eens mooi verdelen over bepaalde plekken (auto, huiskamer, enz) :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:37

lor1_1984 schreef:
Deze, ik heb de 'zwarte' met de sterren:
http://nl.aliexpress.com/item/100-linen ... 264.WV44Di

Mowgli zat er de hele tijd aan te pulken en likken en nam hem later mee naar een ligplekje en lag er zo bij:
[ Afbeelding ]
<3

Oeh.... Die heb ik ook maar op m'n nieuwe bestellijstje gezet. Zal Sjakie wel leuk vinden denk ik :j
De coolbandana's zijn sinds gisteren ook binnen, en mooi op tijd voor de warmte hier in huis O:)
Ze doen prima hun werk, en als ze toch wat warm worden is een uurtje in de koelkast genoeg om ze weer helemaal fris te krijgen +:)+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:05

Hier is vandaag de laatste gelposlsteun binnen gekomen. Alles weer naar volle tevredenheid in deze bestelling

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:03

Roosch schreef:
De katten waren hier zo blij! De catnip speeltjes van een paar pagina's geleden kwamen binnen.

Dat ging van :):) :):) :):) naar <3 <3 <3 en weer terug. :')

Hoe lang waren ze onderweg? Want ik heb er ook eentje besteld, maar die is al ruim een maand onderweg nu... Het laatste van de bestelling, de rest is allemaal al pakweg een maand binnen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:25

Oef, ik word helemaal hebberig van de kerstkussenslopen op de vorige pagina :j
Wil ze eigenlijk ook wel hebben, heeft iemand daar een linkje van?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:36

MarliesV schreef:
Ik heb ze hier besteld
Christmas Cushion Cover Santa Claus Pattern Square Pillow Case Sofa Home Decorative Pillow Christmas Almofadas Cojines
http://s.aliexpress.com/ayyQ7rei
(from AliExpress Android)

Ben ook begonnen aan mijn diamond painting. Nu hopen dat de bakjes snel binnen zijn. Zul je altijd zien dat die het langste duren...

Dank je wel, ik heb al gezien dat er een stel hele leuke bijzitten. Denk dat ik er inderdaad een paar bestel :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:13

Hier wel speciaal besteld, had sommige dingen al ruim een maand in m'n mandje staan, en daar was tussentijds geen prijsverhoging geweest. Wel een korting op 11-11, niet altijd veel, maar alles bij elkaar wel leuk meegenomen.
Nu vooral schoolspullen besteld (vulpotloden, vulpotloodvullingen, laptop sleeve) die daar een stuk goedkoper zijn dan hier. En nog een twee paar oorbellen, die passen mijn setje van lapis lazuli sieraden (die ook al van reststukjes gemaakt zijn :D)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:08

Ik heb er eentje in bestelling staan, dus wacht nu tot het binnenkomt.
"Technisch" zou het moeten passen, volgens de verkoper misschien iets krap, maar ik sluit ook niet uit dat het misschien zelfs iets te groot kan zijn. Ik heb hem 11-11 besteld, dus verwacht hem eigenlijk wel rond deze tijd (hopelijk dan :Y))

Inmiddels wel m'n vulpotloodvullingen binnen, mooier nog dan verwacht. Fijn doosje, 40 stiften en dat voor nog geen 3 euro! Hier betaal je bijna 6 euro voor net 12 stiftjes.... :+
En m'n oorbellen van lapis lazuli zijn sinds vanmiddag ook binnen, heel mooi gemaakt, en passen mooi bij m'n hanger. Die vallen zeker niet tegen :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:36

Stamper schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik heb er eentje in bestelling staan, dus wacht nu tot het binnenkomt.
"Technisch" zou het moeten passen, volgens de verkoper misschien iets krap, maar ik sluit ook niet uit dat het misschien zelfs iets te groot kan zijn. Ik heb hem 11-11 besteld, dus verwacht hem eigenlijk wel rond deze tijd (hopelijk dan :Y))

Ah okee.. Het is een 14 inch.
Maar misschien beter de maten op meten denk ik dan?

So wie so altijd de maten opnemen, en zoals al PeerAppel al zegt, altijd de recensies bekijken. Die vertellen vaak ook al een hoop. De meeste verkopers hebben ook de maten op de site staan, alleen niet altijd de dikte van de sleeve. Dat is voor mij dus een gokje, maar als die niet past op de laptop, kan ik hem nog altijd gebruiken als ik het tabletscherm los meeneem. Dus ik heb er uiteindelijk altijd wel iets aan :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:16

Wolkje schreef:
Dit is oneerlijke concurrentie.
En het heet niet voor niets ONEERLIJKE concurrentie.
Dus het is niet zo gek dat dit aangepakt zal gaan worden, en nee, dat is niet omdat de overheid geld wil verdienen aan jouw telefoonhoesjes en diamandpaintings en weet ik veel wat.

Nee, dit is geen oneerlijke concurrentie, dit is nou eens echte vrije marktwerking 8-)
Onze overheid en bedrijfsleven heeft er steeds de mond over vol, maar zodra de burger die vrije marktwerking gaat benutten is het ineens oneerlijke concurrentie.... Ze willen graag een vrije markt, maar dan ook graag zonder concurrentie..... <<)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:13

Wolkje schreef:
Siamsmeesje schreef:
Nee, dit is geen oneerlijke concurrentie, dit is nou eens echte vrije marktwerking 8-)
Onze overheid en bedrijfsleven heeft er steeds de mond over vol, maar zodra de burger die vrije marktwerking gaat benutten is het ineens oneerlijke concurrentie.... Ze willen graag een vrije markt, maar dan ook graag zonder concurrentie..... <<)

Nee, het is geen vrije marktwerking. Het betreft hier twee verschillende markten, waarbij één van de beide markten beperkingen vanuit de overheid heeft. Als de Chinese markt/ overheid dezelfde belastingen, toeslagen enzo zou gaan toepassen als de Nederlandse, dan kan er pas sprake zijn van een soort vrije marktwerking. (Of als de Nederlandse overheid dezelfde belasting zou gaan toepassen als de Chinese, maar dat zie ik niet gebeuren. :+ )

Nu moeten de Nederlandse bedrijven gaan concurreren met anderen die overheidswege veel lagere kosten hebben. En daardoor gaan ze op de langere termijn simpelweg kapot.

Maar het zal nog wel even duren voordat dit uiteindelijk allemaal geregeld is. Dus ik zou zeggen: Sla je slag 8-)

Ik blijf het vrije marktwerking vinden, we hebben immers een global market tegenwoordig? En ja, dan moeten ze als bedrijven maar eens gaan beseffen dat ze met hun huidige prijzen en alle belastingen vanuit de overheid de concurrentie wel eens kunnen verliezen. Er zijn steeds meer markten die wel inzien dat klanten liever lagere (gesubsidieerde) prijzen hebben. Klanten die dankzij diezelfde overheden (o.a. door alle extra opgelegde (directe) kosten zoals een zorgverzekering) netto steeds minder te besteden hebben. Dus ja, ik kijk voor nieuwe aankopen tegenwoordig eerst of ome Ali ze ook heeft, daarna tante Action en dan eventueel verder :j