Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz

Siamsmeesje

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:42

Rustig afwachten, meestal gebeurt er niets. Ik verwacht zelf ook nog een stapel, waaronder een tent-model klamboe om onder m'n matras te vouwen

Herfst Op naar de mooie herfstkleuren

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:22

Toen ik een hoes voor mijn laptop zocht, heb ik eerst in Nederland rondgekeken welke veel verkochte laptop dezelfde hoezen paste. En vervolgens op Ali gezocht onder dat merk, uiteindelijk een perfect passende hoes gevonden.
Misschien dat dat je kan helpen?

Edit: in pakweg 13 uur verloopt de buyers protection van een van mijn bestellingen. De verkoper roept alleen maar dat ik geduld moet hebben maar doet verder niets aan de buyers protection. Ik heb nu geantwoord dat ik prima geduld wil hebben, maar wel met een verlengde buyers protection.
Wanneer zouden jullie een dispute open? Vlak voor de buyers protection afloopt of nu al? Want ik wil niet wachten en dan ineens geen kant meer op kunnen om te protesteren natuurlijk :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:16

Ik heb geen post NL app, en als ik die nu nog moet aanvragen is de tijd ook al voorbij :=
Misschien toch maar even op de tablet zetten voor later.

Punt is nu dat de verkoper helemaal niets wil doen met de buyers protection en alleen maar zegt dat ik geduld moet hebben. En daar zit nu net het probleem, ik wil best geduld hebben, maar wel graag met een geldige buyers protection :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:27

caro29 schreef:
Dan dispuut openen.

Dat is dus inmiddels gebeurt, en terwijl ik het invulde bleek er ineens een soort T&T naast m'n dispuut te staan. Geen idee of het klopt, maar volgens die T&T zou het pakketje zelfs China nog niet verlaten hebben.
And now we wait :D

Ik vraag me soms ook af wat ze nu eigenlijk zelf verwachten van bewijsfoto's dat een product niet is aangekomen :=

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:31

Die staat dus ook inderdaad op de screenshot :j
Maar ik heb tot nu toe zo weinig disputen nodig gehad, dat het iedere keer weer een veranderde pagina is :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:06

Klopt, heb ik ook eens gehad. Verkoper riep dat het ontvangen was, en ik wist van niets, postkantoor wist ook van niets.
T&T vanuit China is meestal niet erg betrouwbaar, maar in dit geval kan het misschien een klein mazzeltje zijn.

In ieder geval is Ali akkoord gegaan met m'n verzoek en ik krijg mijn geld terug.
Ik vind het echt jammer dat ze de buyers protection niet wilden verlengen, juist omdat ik hun wat extra tijd wilde gunnen. Dit is ook voor het eerst dat ik dat meemaak, dat een verkoper daar niet in mee wil gaan :roll: 8)7

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:06

Zie ik dat goed, geeft die usb-lader ook het voltage van de accu weer? Dat zou wel handig zijn.

Die activity-tracker klinkt ook goed. Geeft die ook meerdere mogelijkheden voor sporten aan?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:14

Dan ga ik er eens serieus over nadenken of ik mijn huidige lader zal vervangen (de eraan vastzittende telefoonhouder is nl niet geschikt voor huidige telefoon :=)

Dan moet ik me ook maar eens verder verdiepen in google fit, want ik wil iets hebben om mijn motivatie voor de laatste kilo's verder op te schroeven <<)
Volgens mij heb ik die activity tracker nu in 2 verschillende aanbiedingen gezien bij hetzelfde bedrijf, voor verschillende prijzen -O-
Als iemand even mee wil kijken (nr 2 en 3 van de hot deals)?
https://lerbyee.nl.aliexpress.com/store/3564008?spm=a2g0o.detail.1000002.2.2b221087iMlnaH

Ik kan soms zo knullig bezig zijn on-line :roll:
Dus ik zal me niet verbazen als ik ergens een miniscuul dingetje over het hoofd heb gezien wat ze dus verschillend maakt :=

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:02

Pepperrr schreef:
Keet schreef:
Porcelein is de hele foute vertaling van China :)

Ik vroeg me idd al af wat Porselein was :')

Omdat het eerste porselein uit China kwam, noemen de Britten porselein nog steeds 'china' of 'china ware'.
Dus inderdaad een hele slechte vertaling van google translate :=