Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:47

Ik heb net 2 disputen geopend omdat mijn bescherming bijna afloopt en de track en trace al sinds half juli niet verandert. Krijg je meteen een berichtje op je je dispuut wil cancelen, want ze werken eraan.. Wat doen jullie dan? Ik trek mijn dispuut wel in als ik mijn pakketje daadwerkelijk heb, toch?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:49

Relaxed schreef:
Ik heb net 2 disputen geopend omdat mijn bescherming bijna afloopt en de track en trace al sinds half juli niet verandert. Krijg je meteen een berichtje op je je dispuut wil cancelen, want ze werken eraan.. Wat doen jullie dan? Ik trek mijn dispuut wel in als ik mijn pakketje daadwerkelijk heb, toch?

Yep

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:57

Heeft er iemand een linkje van een glasplaatje voor een IPhone 6S en 7?
Die deze week binnen zijn gekomen zijn hele dunne plastic ‘stickers’ kan het niet eens plaatje noemen :+ Ben dus op zoek naar echt glas.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:15

Hmmm, vraagje, soms wordt er gevraagd om details apart door te geven. In dit geval:
" innerlijke papers: totaal 80 sheets/160 pages (lijn, grid, stippen en doen innerlijke papier)
er andere 3 soorten innerlijke papers: dagelijkse planner, wekelijkse planner, maandelijkse planner
u kunt 1/2/3/4 soorten hen, en laat de boodschap over dit in uw bestelling"

Hoe geef ik dat door? Want bij de bestelling zie ik geen veld voor opmerkingen, of komt dat pas als je echt de koop afsluit?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:19

Vooraf een berichtje sturen, dan krijg je vaak een persoonlijke link

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:19

Voordat je besteld staat er een vakje bericht aan de verkoper.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:26

Ah, inderdaad! Ben benieuwd.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:08

Mijn liion accus zijn eindelijk binnen, heeft meer dan 3.5 maand geduurd. Ze hebben een maand in China bij export declarations gelegen, daarna nog een tijd hier in Nederland. Maar het zijn de lichte li ion accu's dus deze mogen gewoon mee met het vliegtuig. Als ze er echter zo moeilijk om doen hou ik mijn hart vast over een paar maanden met Tuifly, want ik neem 20 stuks mee in de handbagage (dat mag dus gewoon). Al mijn lampen voor duiken werken er op. Nu weet ik dat als je ze in een lamp doet dat je minder gezeur hebt, maar dan zit ik over die 10 kg. Ook daar heb ik al weer een Ali oplossing voor: een vissersbodywarmer met heel veel zakken besteld. Dan is het immers geen bagage meer maar kleding ;)

En mijn visetui is GAAF, ik zag die op ali en dacht, laat ik die eens bestellen. Erg leuk bedacht.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:23

Zo ik kan eindelijk ook eens hier melden. Eerste keer een bestelling gedaan bij ali. 4-9 aangekomen in nederland, ben benieuwd wanneer dat ze het leveren en hoe de producten zijn. Eerste aankoop zijn twee hoofdlampen.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:22

Ik lig in het ziekenhuis en ben platinum menner sinds vannacht.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:58

4 september, dan zijn ze zo binnen, mijn batterijen zijn gisteren gekomen. Ook 4 september in Nederland.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 05:36

Ik had er sinds een tijdje weer eens iets besteld. Een poppetje en paard dat je kunt bewegen zodat je het kunt gebruiken om na te tekenen.

Krijg ik het binnen, ligt het hoofd van poppetje ernaast.. goed die kun je er weer opklikken, maar dit hoofd blijft eraf vallen. Zelfs mijn man heeft het gisteren geprobeerd. Daarnaast zijn de benen ongelijk, en simpel het poppetje geheel recht maken, platliggend op de tafel...lukt dus al niet.

Het paard kun je wel een beetje in positie brengen, maar zodra je het neerzet en loslaat zakt het door de achterbenen of laat bijvoorbeeld het hoofd naar beneden hangen. Er zit ook een zadel bij dat je erop moet klikken... Maar de staafjes zijn veel te kort, waardoor het zadel er los opligt en steeds eraf valt.


Probeer nu maar eens de verkoper hiervan te overtuigen, die zegt dus dat je de gewrichten los kan halen of in elkaar klikken. En met het paard is een staander meegeleverd waar je het op moet klikken... Maarja, die valt gewoon om onder het gewicht van het paard....
Wordt nog leuk om de verkoper hiervan te overtuigen...

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:46

Een naamsticker besteld. In de reacties uw had iemand een volle zin staan als ontvangen sticker met foto en nergens staat een maximum aan tekens. Alleen hoogte 10 of 15 cm ende breedte afhankelijk van het aantal tekens de 2 namen hebbeb in totaal 9 letters maar ik kreeg een bericht afgekeurd, per sticker 1 naam. Aangegeven dat de voorbeeldnaam met verschillende lettertypes op hun site uit 10 letters bestond en deze 2 uit minder maar hij bleef moeilijk doen. Ik hen voor de eerste x een bestelling geannuleerd

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:15

Arrived in destination country; awaiting customs clearance

Is dit standaard of is het pakje dan eruit gehaald voor controle? Hoop dat het deze week nog komt zou fijn zijn als ik de lampjes kan gaan gebruiken.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:16

Waar kijken jullie naar als jullie bestellen? Wanneer bestel je niet bij bepaalde producten?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:52

Wanneer de recensies niet goed zijn en er veel 1-2 sterrenrecensies bij staan.
Daarnaast wanneer ik twijfel of iets echt of nep bont is, is iets overduidelijk nepbont dan bestel ik, is het twijfelachtig of staat erbij dat het echt is dan niet.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:48

Bont wordt hier ook niet besteld, net als make up (wordt daar allemaal op proefdieren getest).

Alles onder de 4.5 ster bestel ik niet en verder lees ik altijd de 1 en 2 sterren recensies. Daarop baseer ik mijn keuze.

Als ik een winkel heb die goed is qua verzending en communicatie en ik ben een soortgelijk product nodig dan kijk ik eerst in die winkel, voordat ik heel Ali afzoek.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:06

Ik heb vorige week besteld bij een toko die 468 positieve reacties heeft. Maar mijn bestelling is nog niet verzonden. Morgen verloopt de processing time.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:55

germie schreef:
Ik heb vorige week besteld bij een toko die 468 positieve reacties heeft. Maar mijn bestelling is nog niet verzonden. Morgen verloopt de processing time.

Mijn ervaring is dat als het later wordt verzonden. Het eerder aankomt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 06:10

raket schreef:
germie schreef:
Ik heb vorige week besteld bij een toko die 468 positieve reacties heeft. Maar mijn bestelling is nog niet verzonden. Morgen verloopt de processing time.

Mijn ervaring is dat als het later wordt verzonden. Het eerder aankomt.

In de laatste 2 uren van de processingtime is het verzonden. Ik had er ook een berichtje achteraan gestuurd van moet ik maar cancellen en een andere kiezen? Dit was lang niet de goedkoopste verkoper, maar de enige die een ballmount er bij levert i.p.v. alleen een goodman.
Ook ben ik benieuwd of de lamp het gaat doen met mijn accus. Er staat een heel verhaal bij over dat je ze moet nemen zonder beschermende plaat en dat je evt een compleet pakket kunt kopen ( te duur en te weinig capaciteit). Vervolgens staat er een foto bij van een batterij zonder beschermende plaat als nee doet het niet en een foto van liitikola batterijen met ja doet het wel (type nr staat op foto, merk niet, maar ik herken ze). En die Liitikola accus liggen hier, en hebben wel degelijk een bescherming, pcb tegen ontladen.
Ik heb de lamp gekozen met 12000 lumen en 15 xml leds ( zal op 8000 uikomen heb ik nagerekend),want de lampen met xpe leds vertrouw ik niet (dit type led laten draaien op 18650 accus is vragen om problemen ).
Ik durf de gok in dit geval te nemen, want mocht het niet werken dan ga ik even naar een vriend die alles kan doormeten ( driver e.d.) en ali is op dat gebied erg goed met disputes.

Mijn bestelling van alibaba van 450 dollar heb ik maar niet gedaan. Ja, 1 zon lamp kost hier 500-650,en nu had ik er 2, en je krijgt wel 2 jaar garantie in China, maar het is me toch even te duur. Bovendien gaat het al dagen via berichtjes, you want to order? Nee, en heb netjes gezegd waarom, you want to order? Next month 400 dollar each, so you have to order now. Enz. Daar hou ik niet van. ( Ik heb geen alibaba account, maar je kunt via mail wel de verkoper benaderen, ik maak pas eenaccount aan bij bestellen. Ik doe daarom ook niets met wish, ik wil zonder ingelogd te zijn rondkijken).

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:27

Bij wish krijg je, als je iets in je winkelmandje propt en het uiteindelijk niet koopt, geen irritante berichten (uberhaupt niet) of je het toch niet wil kopen, dus Wbt vind ik wish veel fijner omdat je dus geen zeurende verkopers hebt

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:49

Verdorie eerste keer iets besteld, vandaag netjes binnen de tijd binnen gekregen en niet compleet.... morgen maar eens uitzoeken wat ik moet doen. Ze hebben de opladers er niet bij gedaan voor een hoofdlamp.

Moet ik wel al aangeven bestelling ontvangen of eerst bericht naar verkoper?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 01:18

Ik lees heel veel stilletjes mee maar heb een vraag....

Ben al lang op zoek naar een goeie powerbank...wil graag minimaal 10.000 miliampere. Hebben jullie ervaringen of tips met goeie powerbanks van Ali?

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:54

Ricie schreef:
Ik lees heel veel stilletjes mee maar heb een vraag....

Ben al lang op zoek naar een goeie powerbank...wil graag minimaal 10.000 miliampere. Hebben jullie ervaringen of tips met goeie powerbanks van Ali?

Nee. Ik zou investeren in een anker.

Ik heb et 1 gekocht een paar jaar terug, doet het nog altijd super goed, zelfs nadat ie zeiknat is geworden!

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:20

joyce83 schreef:
Verdorie eerste keer iets besteld, vandaag netjes binnen de tijd binnen gekregen en niet compleet.... morgen maar eens uitzoeken wat ik moet doen. Ze hebben de opladers er niet bij gedaan voor een hoofdlamp.

Moet ik wel al aangeven bestelling ontvangen of eerst bericht naar verkoper?


Eerst contact opnemen met de verkoper.
Ondertussen de protection time in de gaten houden en op tijd verlengen als deze bijna afloopt (<6 dagen).
Mocht je er met de verkoper niet uitkomen dan kan je altijd nog een dispute openen.