Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:34

Tinkerloos schreef:
Niet het bestelnummer,maar met het traceernummer lukt het vaak wel!

[ [url=m/TRwj0k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XQHuwy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, ik weet wat je bedoeld, maar de tracking staat tot 17-12 stil. Dus dat werkt niet ;-)
Maar we zullen het gaan zien wat er binnen gaat komen, ALS Het binnen komt!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:37

Nou de postbode belde toevallig net aan! Inderdaad het pakketje wat volgens 17-12 succes afgelverd was, en de refund van terug gekregen had! :=

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:42

Weer een zorg minder :)

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:51

Keet schreef:
Gewoon afwachten. Alle post buiten de eu vandaan wordt ingeklaard door de douane. Als je geen namaak hebt bestelt of boven de 22 euro hoef je niets te vrezen

Nou dat klopt niet hoor. Ik heb geen namaak besteld en beneden de 22 euro en toch heeft de douane het al sinds eind december. -O-

Huh, mijn status is ineens veranderd naar onderweg en daar staat dan ook 28 december bij? :o?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:58

Jorex schreef:
Keet schreef:
Gewoon afwachten. Alle post buiten de eu vandaan wordt ingeklaard door de douane. Als je geen namaak hebt bestelt of boven de 22 euro hoef je niets te vrezen

Nou dat klopt niet hoor. Ik heb geen namaak besteld en beneden de 22 euro en toch heeft de douane het al sinds eind december. -O-

Huh, mijn status is ineens veranderd naar onderweg en daar staat dan ook 28 december bij? :o?


Uhmn? Ik zeg helemaal niets over jouw bestelling. En daarnaast, ook al zou het over jouw bestelling gaan, dan is hij nog steeds relevant :) al zou hij daar sinds december liggen, dan heb je nog niets te vrezen van de douane, anders had je inmiddels wel post gehad.

Denk dat mensen over het algemeen eens wat minder waarde moeten gaan hechten aan de tracking info via Alie :+ over het algemeen is hij namelijk niet zo accuraat

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:03

DubbelDun schreef:
Weer een zorg minder :)


Ik had geen zorgen hoor, vond het beetje apart, mag dat niet?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:06

Tuurlijk, ik bedoel er verder niets mee :)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:07

De pakjes komen nu met het vliegtuig via Liege/Luik

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:33

Iemand ervaring??
Heb geen brief oid gehadAfbeelding

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 08:31

just_kiki schreef:
Iemand ervaring??
Heb geen brief oid gehad[ [url=m/T430x3.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou je trackingcode even invoeren op de PostNL (eventueel de international versie) tracker, dan krijg je wat betrouwbaardere informatie. Misschien een foutieve melding, misschien ligt je pakketje al te lang op een pakketpunt zonder dat je het wist. Is hier wel vaker gebeurd, postbode neemt vaak niet de moeite om een briefje in de bus te doen en brengt t gewoon naar de dichtstbijzijnde PostNL locatie. Vervolgens weet ik van niks en gaat dan ding uiteindelijk retour, moet daar af en toe zelf goed op zitten azen.

Mocht je code niet werken met PostNL tracking dan kun je ook 17track.net proberen.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 08:44

Staat helaas ook niet meer info

Postnl kent herkent de code nietAfbeelding

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:38

Even snel voor je gekeken, PostNL international tracker vind hem ook wel maar die zegt hetzelfde, return to sender. Denk dat je er vanuit mag gaan dat je dan je pakketje niet meer gaat krijgen. Wel apart dat het zo kort na aankomst bij PostNL al retour is gegaan. Kan natuurlijk zijn dat de data niet kloppen maar misschien is het adres op je pakketje ook wel verkeerd of beschadigd.
Heb dit zelf dus ook wel eens gehad en wel altijd de kosten van het item teruggekregen, alleen verzendkosten niet terug. Je zou het dus even kunnen afwachten en aan het eind van je buyer protection een dispute openen dat je het nooit hebt gehad, of nu alvast contact opnemen met PostNL/de seller op Ali van wie je het hebt gekocht voor een oplossing.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:56

Ik had via Aliexpress een instructiesetje besteld. Dat zouden 2 zenders en een ontvanger zijn. Ik moest 50.73 invoerrechten betalen omdat de verzender geen verzendkosten had vermeld en men dan standaard van 100 verzendkosten uit gaat. Ik heb van de verzender een nota gekregen waarop 16 verzendkosten vermeld staat. Ik kan nu een gedeelte van de invoerrechten terug vragen. Maar dat gaat minimaal 6 weken duren.


Nu heb ik alleen maar 2 zenders ontvangen. Volgens de verkoper betreft het ook maar 2 zenders. De foto's en omschrijving laten mij anders geloven. Ik voel me misleid.

https://www.aliexpress.com/item/3299240 ... 4c4dSDqpQe
Men heeft de tekst nu veranderd.
Afbeelding

Ik heb een geschil geopend. Als uitkomst daarop kreeg ik een mail dat ik het setje op mijn kosten terug kan sturen en dat ik dan mijn geld terug krijg maar dan ben ik 57 euro aan verzenden via DHL en 50.73 aan invoerrechten kwijt en dan heb ik niets.

In de mail stond een link naar het geschil met de melding dat ik daar bezwaar kan maken. Maar bij het geschil kan ik alleen de trackinggegevens invullen en verder niets.

Ik ben al op zoek geweest hoe ik via de mail oid in contact kan komen met AE maar dat kan ik nergens vinden. Ik heb wel een telefoonnummer maar ik ben niet zo sterk in mijn mondelinge Engels.

Kan iemand mij helpen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:43

Toen ik een geschil opende bij Ali kon ik gewoon tekst invoeren. eerst kijkt de verkoper er dan naar en na een bepaald aantal dagen (als er geen oplossing komt) komt Ali er bij.
Ik heb ze toen een foto van de verkooptekst gestuurd zoals die tóen was en gezegd dat ik het ontbrekende nagestuurd wilde hebben of anders de helft van mijn geld terug.
Die helft heb ik toen gekregen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:45


YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:49

Het dispuut is afgehandeld, Ze boden me aan om voor 39 nog wat een ontvanger te sturen dus heb ik 40 teruggevraagd. De uitkomst van het dispuut/geschil is dat ik het op eigen kosten terug mag/moet sturen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:21

Maar daar hoef je toch niet mee accoord te gaan. Ali heeft tegen mij ook wel eens gezegd dat ik iets terug kon sturen, maar die oplossing kun je 'declinen'.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:22

Ze noemen het in het voorbeeld 'reject'.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:35

dat kan dus niet. Ik kan alleen maar de trackinggegevens in vullen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:56

Vreemd, ik zal eens zoeken hoe het er bij mij uit zag.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:06

Heb je wel het scherm van Refonds and Disputes geopend?? (links in de kolom). En dan bij het item naar Details.
Dat ziet er ong zo uit Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:26

Ja
Afbeelding

En daaronder staat een scherm zoals jij laat zien

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:51

Het ziet er uit alsof je dispuut al is gesloten door AliExpress, dan wel dat je al ergens in het proces op accepteren hebt geklikt (zie ook bij ‘do you want to return goods’ namelijk ‘yes’ ingevuld staan). Je zou wel bezwaar moeten kunnen maken (knopje “appeal”) ergens in je dispute maar daar zit wel een tijdslimiet aan.
Je kan ook chatten met de klantenservice van AliExpress op de ‘help’ pagina, zou dat eens proberen.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:16

Memories schreef:
Het ziet er uit alsof je dispuut al is gesloten door AliExpress, dan wel dat je al ergens in het proces op accepteren hebt geklikt (zie ook bij ‘do you want to return goods’ namelijk ‘yes’ ingevuld staan). Je zou wel bezwaar moeten kunnen maken (knopje “appeal”) ergens in je dispute maar daar zit wel een tijdslimiet aan.
Je kan ook chatten met de klantenservice van AliExpress op de ‘help’ pagina, zou dat eens proberen.



Ik heb nergens op accepteren geklik en op de overzichtspagina staat Dispute in progres . Die chat kan ik niet vinden Alleen Eva een computerchat

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:21

Ik zou Eva aanspreken, die helpt je vast wel verder. :)