Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:53

Vind ik ook. Ik zit ziek thuis dus spendeer wat tijd bij Ali, maar zeker de dingen duurder dan 10E zijn er snel!

...

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:49

Li ion 18650 accus niet. Ik wacht al 8 weken. Duurt elke keer zo lang. Het maakt dus ook uit wat je bestelt. Deaccus zijn in juni besteld en hebben tot 9 aug bij export declarations gelegen. Nu zitten ze nog in transit. Dus zijn nog in china.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:01

Maakt vast uit - Li-ion accus mogen niet zomaar met het vliegtuig verstuurd worden.

Het boekje dat ik besteld had was er ook al binnen een paar dagen.

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:50

Hier ook sieraden met acht dagen binnen, nog nooit zo snel geweest.
Wacht nu alleen nog op een waaier, met het schilderij van Mount Fuji door Kanagawa erop. Hij is inmiddels verstuurd, dus ben benieuwd :)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:01

Ik heb gisteren mijn pakketje opgespoord bij een postkantoor, was klein genoeg om door de brievenbus te passen :? Anyhow de zwembril op sterkte doet het hartstikke goed, en dat voor een tientje! :))

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:50

Sommige verzendmethodes worden direct bij het postkantoor gebracht. Hoe klein het ook is

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:46

Keet schreef:
Sommige verzendmethodes worden direct bij het postkantoor gebracht. Hoe klein het ook is


ah vandaar, bijzonder dat ik dat nog niet eerder heb gehad. Ik kreeg gewoon een halve week na dat hij bij het postkantoor afgeleverd was een berichtje met dat de levering niet gelukt was :') Maar ach, ben blij dat ik hem heb. En de volgende keer weet ik waar ik moet zoeken :D

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:53

2018-08-09 16:53
Delivered by air transport

2018-07-26 15:49
Urumqi Processing Center, has been exported straight seal

2018-07-26 13:52
Urumqi, the export has been opened and dismantled

Nog steeds geen wijziging. Bah.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:22

En nog geen wijziging.

Maar heb net een fotografiebodywarmer besteld. Ik ga namelijk weer vliegen. Kan lekker veel in de pockets. En is nog handig ook omdat ik dus echt de jungle inga. Je wilt er eigenlijk niet dood in gevonden worden, maar ja, handig is het wel, dus dan zet ik mijn schaamte even een 15 uur opzij.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:54

Keet schreef:
Sommige verzendmethodes worden direct bij het postkantoor gebracht. Hoe klein het ook is


Hm dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ik morgen naar een postkantoor in een dorp verderop moet om mijn pakketje op te halen.
Nog nooit eerder gehad -O-

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:40


Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:01


create your own sunshine

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:28


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:00

Maakt 't scheerapparaat veel herrie of valt 't mee?

keep calm, I'm engaged!!! <3

welmoed__

Berichten: 6551
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:09

Ik heb ook die Annenas heeft en ik vind hem erg fijn. Maakt zeker niet veel lawaai.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:38

Annenas schreef:
Ja ik heb er een besteld die precies de sectolin is!
Gebruik hem voor de sokken van mn paard, ideaal!
http://s.aliexpress.com/B3I7BFbm

Bedankt voor de tip, ik heb hem ook meteen besteld. :D

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:37

Ik krijg opeens een kaartje van post NL dat er een pakketje ligt waar ik nog 18 euro invoerkosten voor moet betalen?
Ik snap niet waarom?
Enige pakketje waar ik nog op wacht kostte 1,31 dan hoef ik toch geen invoerkosten te betalen?

Weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet doen?

Heb wel een jas besteld van 20 euro maar die is vannacht pas verzonden dus dat kan het niet zijn..

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:38

Tasje had ik trouwens al geannuleerd omdat ik wist dat die niet op tijd binnen kwam, maar verkoper heeft hem alsnog verzonden..

Kan ik ook gewoon het pakket niet ophalen of krijg ik dan schulden?

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:38

NNikki schreef:
Ik krijg opeens een kaartje van post NL dat er een pakketje ligt waar ik nog 18 euro invoerkosten voor moet betalen?
Ik snap niet waarom?
Enige pakketje waar ik nog op wacht kostte 1,31 dan hoef ik toch geen invoerkosten te betalen?

Weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet doen?

Heb wel een jas besteld van 20 euro maar die is vannacht pas verzonden dus dat kan het niet zijn..


Toch even gaan kijken wat het is, misschien iets wat je wel besteld hebt, maar ontschoten is?

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:39

Inklaringskosten zijn 13E en dan blijkbaar 5 euro btw wat ze vinden dat je de Nederlandse staat verschuldigd bent :)
Of ze hebben de waarde hoger ingeschat of de waarde staat hoger op de verpakking

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:47

Ben er al achter wat het is, was geen aliexpress maar Fashion Nova die ik gisteren al had opgehaald.
Mijn vader had het bedrag gepind en hij had het over 8 euro, maar blijkt dus 18 euro te zijn.

Wat ik heb besteld past ook niet eens dus lekker bijna 50 euro weg gegooid. :+

Nog bedankt voor het mee denken, gelukkig hoeven we niet nog een keer te betalen.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:49

Siamsmeesje schreef:
Geen idee, ik kreeg vandaag wel de draadloze oordopjes binnen die ik besteld had. Helaas in de verkeerde kleur -O-
Ik had grijs/silver besteld, maar kreeg van die lelijke rood/koperkleur. Dus maar gelijk een mailtje met foto naar de verkoper gestuurd, en me even blond opgesteld dat het helemaal nergens matched met mijn kleren en spullen :P Dus nu maar even zien of ze bereidt zijn me te helpen.


Heb je een linkje? werken de oordopjes wel gewoon goed?

Ik heb ook weer wat spulletjes besteld, ook laatst bij Wish nog wat.
Wat telefoonhoesjes, sleutel omhulsels (zie hier, nieuw bandje voor mijn xiami mi band en wat andere spulletjes. Nu weer eventjes wachten :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:15

De oordopjes werken perfect, batterij gaat een 5 uur mee, maar dat is voor mij meer dan genoeg (hardlopen en tuinieren), en de microfoon bij telefoongesprekken is zeer goed verstaanbaar aan de andere kant.

Ik zou ze alleen niet bij onderstaande verkoper bestellen. Hij leverde mij dus de verkeerde kleur, en had toen nog het lef om te stellen dat ik maar tevreden moest zijn omdat een of andere Rus dat ook was 8)7
Vervolgens heeft hij mij verder genegeerd, en na het openen van een dispuut heeft hij ook Ali zelf compleet genegeerd. Het is dan ook geen wonder dat hij het dispuut verloor, en Ali dus rap klaar was ~~}>

https://nl.aliexpress.com/item/Draadloze-Bluetooth-Oortelefoon-Met-Microfoon-Sport-Oordopjes-Headset-Stereo-Oortelefoon-Bluetooth-V4-1-Oortelefoon-Hoofdtelefoon-fone/32845284478.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dWMmYNB

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:23

Ik wil nu wat bestellen wat ruim boven die 22 euro zit. Dus ik zal wel moeten betalen. Maar hoe gaat dit? Als de verkoper een rekening in het pakket doet van 60 of 100 dollar of wat ik ook maar betaal voor het produkt, dan hoeven ze niet te schatten.
En als ze een zgn. waarde schatten, maar die klopt totaal niet met wat ik betaal, kan ik dan aangeven wat ik betaal?
Het verschil met een produkt hier is gewoon een paar 100 euro, of zelfs nog meer. Zelfs als ik de invoerkosten meereken. Ze kunenn dus niet zeggen het produkt kost hier zeg 800 euro en ik betaal maar 100 dollar in china dat ik over 800 euro moet betalen, omdat ik maar voor 100 dollar gekocht heb.
De verkoper wil er een rekening bijdoen van het bedrag wat ik betaal.
Iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door germie op 05-09-18 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:29

Meestal zetten ze de waarde op de verpakking. Dat zou je eventueel nog aan de verkoper kunnen vragen van Ali. Dan heeft de douane niets te gokken.

En je kan volgens mij wel een soort bezwaar maken bij de douane maar wat ik ervan heb gehoord duurt dat erg lang met een kleine kans op winnen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers