Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:22

Ondertussen is het ruim 10 jaar terug en ze doen het best goed. Ze zijn verder gegaan met hun leven.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:40

LovingTweety schreef:
Ondertussen is het ruim 10 jaar terug en ze doen het best goed. Ze zijn verder gegaan met hun leven.


Heeft die vader eigenlijk recht op een omgangsregeling met de kinderen?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:50

Dat willen ze absoluut niet. De oudste is ondertussen 25 geloof ik. De jongste toevallig net 16.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:08

Dat die kinderen dat niet willen kan ik me voorstellen. ...
Hopelijk weet de vader niet waar ze zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:30

Wie beheert en onderhoudt deze site? Het aantal spelfouten is gigantisch namelijk.

edit: Laat maar, ik zie nu pas dat Moordzaken zelf heeft gereageerd :Y) Sorry.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:43

Ach die paar spelfouten...ik lees daar wel overheen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:46

ThreeFingers schreef:
Ach die paar spelfouten...ik lees daar wel overheen hoor.

Bedoelde het ook niet om te grammar-nazieen maar die spelfouten kunnen wel een groot deel van eventuele evaluaties verpesten ivm. echtheid ed.

Buiten dat vraag ik me ook af of ik er gelukkig van zou worden als mijn naaste als slachtoffer al dan niet dader op die website zou staan incl voor en achternaam etc...

Zoolgangster

Berichten: 9580
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:49

En dan te bedenken dat ik een paar dagen terug het levensverhaal las van de zoon van een Hamas-leider...
Kreeg voor het eerst sinds járen nachtmerries ervan.

En dan dit topic eroverheen. :P

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:27

Doanique, mz haalt haar info van internet ed dus het staat sowieso al op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:06


Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:13

Wat ontzettend interessant! ik heb de website even opgeslagen onder mijn ´favorieten´ binnenkort als ik weer wat meer tijd heb alles maar eens doorlezen.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:55

Interessant.

Wat ik me wel afvraag of waar ik bij elke moordzaak bij stilsta is dat een verhaal natuurlijk altijd 2 kanten heeft. Zelfs de meest gruwelijke dingen kunnen ineens heel anders overkomen als je de andere kant van het verhaal kent.

Voorbeeld: (dit verhaal heb ik jaren geleden eens gelezen over een moord die is gepleegd op een 45-jarige man, het kan zijn dat ik niet meer alle facts straight heb, maar het gaat even om het verhaal).

Texas, vader van 3 kinderen wordt levenloos in huis gevonden. Lichaam is bewerkt met een mes. Man heeft snijwonden aan handen, gezicht, ogen uitgestoken, tong afgesneden en geslachtsdelen zijn afgesneden. Uit autopsie blijkt dat de man door hevig bloedverlies is komen te overlijden.

In het onderzoek blijkt dat de 16-jarige zoon van de man zijn vader in een bui van woede heeft bewerkt. De zoon en de vader blijken bij navraag al langer opvoedkundige geschillen te hebben.


Tot dusver denk je: 'Jezus wat gruwelijk, 16 jarige puber krijgt z'n zin niet dus snijdt z'n vader op de meest gruwelijke wijze dood.'

In de rechtbank verklaart de zoon dat hij op 10-jarige leeftijd aan zijn vader heeft verteld dat hij homo is (dit is tot op heden een enorm taboe in Texas), sindsdien wordt hij dagelijks geslagen, mishandeld, misbruikt en verkracht door zijn vader. Dit blijkt na onderzoek bij plaatselijke instanties zoals kerk en politie bekend te zijn. Omdat dit volgens de plaatselijke community valt onder 'opvoeding' wordt hier nooit iets aan gedaan.

Ik kan me wel voorstellen dat als je 6 jaar lang gekleineerd en mishandeld wordt door je eigen vader vanwege je sexuele voorkeur, en dat dit bekend is en geaccepteerd wordt door de lokale instanties, je op een gegeven moment kan doorslaan, omdat je je zo machteloos voelt. Die jongen had het dus al gemeld, eerst bij de pastoor, later bij de politie. Hij wordt door niemand geholpen… -O- Ik weet niet, ik praat het niet goed, maar ik kan me wel inbeelden wat iemands motief is.

Hij heeft overigens levenslang gekregen in een van Texas meest zware gevangenissen. Hij zit daar nu nog steeds.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:25

Tsja.. Het heeft altijd twee kanten :)
Maar moord is eigelijk nooit goed te praten..

Al is het wat anders met de verhalen dat iemand wordt gedwongen. (met Flashpoint eens gezien dat een moeder met wapen de straat op werd gezet en iemand voor eeen bepaalde tijd dood moest schieten anders gingen haar man, kinderen en zezelf dood. ) Dan is het in mijn ogen meer de schuld van degene die de vrouw dwingt,
De vrouw heeft immers een hele moeilijke keus voor de kiezen.

Er zijn natuurlijk allerlij situaties te bedenken. En hopelijk bestaat er geen perfecte moord en wordt de dader altijd gevonden :)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:46

Nee natuurlijk is het nooit goed te praten. Ik bedoel, die jongen in mijn verhaal had ook weg kunnen lopen of het hogerop kunnen zoeken. Maar toch, lees het topic maar eens van de mensen die met gedetineerden schrijven. 9 van de 10x is er best een soort redelijke verklaring te vinden.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:50

Imo is moord idd nooit goed te praten maar vind het toch zeker anders of je je vader vermoord zoals hierboven of je je dader van een verkrachting vermoord en verdediging van jezelf tegenover een kille moord gewoon omdat iemand in je weg staat..

Brrr Texas, daar wil je echt niet vastzitten

Moordzaken

Berichten: 6
Geregistreerd: 27-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:31

trustHim schreef:
Ik vroeg me af of er meer te vinden is over de moord op mijn buurman een paar jaar geleden


Heb je een naam/datum/locatie?


Doanique schreef:
Wie beheert en onderhoudt deze site? Het aantal spelfouten is gigantisch namelijk.

edit: Laat maar, ik zie nu pas dat Moordzaken zelf heeft gereageerd :Y) Sorry.


Ik geloof het direct ;) Ik zie ze soms ook (en dan verbeter ik ze), maar de meeste zaken worden niet actief door mij meer gelezen/bijgehouden. Ik merk dat ik veel fouten begin te maken in de avond/nacht (en dat is voor mij nou net de fijnste tijd om bezig te zijn. ;)



_Nelleke_ schreef:
Interessant.

Wat ik me wel afvraag of waar ik bij elke moordzaak bij stilsta is dat een verhaal natuurlijk altijd 2 kanten heeft. Zelfs de meest gruwelijke dingen kunnen ineens heel anders overkomen als je de andere kant van het verhaal kent.

Voorbeeld: (dit verhaal heb ik jaren geleden eens gelezen over een moord die is gepleegd op een 45-jarige man, het kan zijn dat ik niet meer alle facts straight heb, maar het gaat even om het verhaal).

Texas, vader van 3 kinderen wordt levenloos in huis gevonden. Lichaam is bewerkt met een mes. Man heeft snijwonden aan handen, gezicht, ogen uitgestoken, tong afgesneden en geslachtsdelen zijn afgesneden. Uit autopsie blijkt dat de man door hevig bloedverlies is komen te overlijden.

In het onderzoek blijkt dat de 16-jarige zoon van de man zijn vader in een bui van woede heeft bewerkt. De zoon en de vader blijken bij navraag al langer opvoedkundige geschillen te hebben.


Tot dusver denk je: 'Jezus wat gruwelijk, 16 jarige puber krijgt z'n zin niet dus snijdt z'n vader op de meest gruwelijke wijze dood.'

In de rechtbank verklaart de zoon dat hij op 10-jarige leeftijd aan zijn vader heeft verteld dat hij homo is (dit is tot op heden een enorm taboe in Texas), sindsdien wordt hij dagelijks geslagen, mishandeld, misbruikt en verkracht door zijn vader. Dit blijkt na onderzoek bij plaatselijke instanties zoals kerk en politie bekend te zijn. Omdat dit volgens de plaatselijke community valt onder 'opvoeding' wordt hier nooit iets aan gedaan.

Ik kan me wel voorstellen dat als je 6 jaar lang gekleineerd en mishandeld wordt door je eigen vader vanwege je sexuele voorkeur, en dat dit bekend is en geaccepteerd wordt door de lokale instanties, je op een gegeven moment kan doorslaan, omdat je je zo machteloos voelt. Die jongen had het dus al gemeld, eerst bij de pastoor, later bij de politie. Hij wordt door niemand geholpen… -O- Ik weet niet, ik praat het niet goed, maar ik kan me wel inbeelden wat iemands motief is.

Hij heeft overigens levenslang gekregen in een van Texas meest zware gevangenissen. Hij zit daar nu nog steeds.


Ik probeer dat als motief neer te zetten, maar dan wel als: "De dader zei...", aangezien het slachtoffer geen verweer meer heeft kunnen voeren.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:41

_Nelleke_ schreef:
Interessant.

Wat ik me wel afvraag of waar ik bij elke moordzaak bij stilsta is dat een verhaal natuurlijk altijd 2 kanten heeft. Zelfs de meest gruwelijke dingen kunnen ineens heel anders overkomen als je de andere kant van het verhaal kent.

Voorbeeld: (dit verhaal heb ik jaren geleden eens gelezen over een moord die is gepleegd op een 45-jarige man, het kan zijn dat ik niet meer alle facts straight heb, maar het gaat even om het verhaal).

Texas, vader van 3 kinderen wordt levenloos in huis gevonden. Lichaam is bewerkt met een mes. Man heeft snijwonden aan handen, gezicht, ogen uitgestoken, tong afgesneden en geslachtsdelen zijn afgesneden. Uit autopsie blijkt dat de man door hevig bloedverlies is komen te overlijden.

In het onderzoek blijkt dat de 16-jarige zoon van de man zijn vader in een bui van woede heeft bewerkt. De zoon en de vader blijken bij navraag al langer opvoedkundige geschillen te hebben.


Tot dusver denk je: 'Jezus wat gruwelijk, 16 jarige puber krijgt z'n zin niet dus snijdt z'n vader op de meest gruwelijke wijze dood.'

In de rechtbank verklaart de zoon dat hij op 10-jarige leeftijd aan zijn vader heeft verteld dat hij homo is (dit is tot op heden een enorm taboe in Texas), sindsdien wordt hij dagelijks geslagen, mishandeld, misbruikt en verkracht door zijn vader. Dit blijkt na onderzoek bij plaatselijke instanties zoals kerk en politie bekend te zijn. Omdat dit volgens de plaatselijke community valt onder 'opvoeding' wordt hier nooit iets aan gedaan.

Ik kan me wel voorstellen dat als je 6 jaar lang gekleineerd en mishandeld wordt door je eigen vader vanwege je sexuele voorkeur, en dat dit bekend is en geaccepteerd wordt door de lokale instanties, je op een gegeven moment kan doorslaan, omdat je je zo machteloos voelt. Die jongen had het dus al gemeld, eerst bij de pastoor, later bij de politie. Hij wordt door niemand geholpen… -O- Ik weet niet, ik praat het niet goed, maar ik kan me wel inbeelden wat iemands motief is.

Hij heeft overigens levenslang gekregen in een van Texas meest zware gevangenissen. Hij zit daar nu nog steeds.


Als het waar is wat jij schrijft. Kan ik de jongen de moord niet kwalijk nemen.

Was er niet eens een film of een doku over een moeder die de moordenaar van haar kind in de rechtzaal neerschiet?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:03

Wat mij verbaasd.. Ik lees nu alles waarbij een voertuig het 'moordwapen' is, is dat deze straffen heel erg laag zijn.. En vaak zijn de bestuurders stom dronken en hebben al meerdere vergrijpen op hun naam staan..
Ik snap dat echt niet.. Van mij mogen deze ook 10 jaar cel krijgen al dan niet meer..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:41

Zoolgangster schreef:
En dan te bedenken dat ik een paar dagen terug het levensverhaal las van de zoon van een Hamas-leider...
Kreeg voor het eerst sinds járen nachtmerries ervan.

En dan dit topic eroverheen. :P


Zou ik de link mogen van dit verhaal? :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:47

De straffen in Amerika (VS) zijn erg streng. Zoals 'Three strikes and you're out'. Ik denk, als de politie niks kan doen, jij daar gevangen zit, zou jij het anders hebben gedaan? Welke oplossingen zouden er anders zijn? Je kunt je ook eens gaan inbeelden hoe dit een kind erg beïnvloedt. Ik denk, als zo'n kind dat in zijn jeugd meemaakt en (op die leeftijd) er bewust van wordt, dat dit een kind ongelooflijk doordraait en uit wanhoop dit soort acties maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:18

Even het topic weer omhoog halen :)
Ik las het weer toen ik door mijn berichten aan het bladeren was..

man, wat zijn moorden toch naar!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:44

Blehh. Ik ben ook wat aan t lezen! Best interessant. Maar sommige motieven.. Snap echt niet dat mensen zo kunnen doen!

Zat ook op provincie te zoeken. Yay. 1 onopgeloste in de buurt, en op heden (februari 2015) nog niet opgelost.. Gadver.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:48

Blijf me verbazen over ons rechtsysteem , 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk omdat hij met zijn dronken kop een persoon doodrijd met zijn auto

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:49

Er zitten wel een aantal moorden bij die toch wel een waarschuwing vooraf hadden mogen hebben over de details.........

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:10

Weer een beetje leven in dit topic! Ik vond het voorheen erg interessant, totdat er iemand die ik "kende" vermoord is... Vanaf dat moment vond ik eigenlijk alles een beetje gruwelijk worden om het te lezen (ook andere zaken).

Ik vind vooral het idee eng dat een aantal zaken niet opgelost zijn (zeker als ze niet heel lang geleden gebeurt zijn.