Meisje van 2!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:15

Sjira schreef:
Moeten we hier serieus rij technisch commentaar op geven? Kom op zeg, we praten over een kind van twee en een supermakke pony.


Inderdaad. Wát een topic :=

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:16

Nee idd buitnebeen aandrijven voor het aanspringen in de juiste gallop.
en binnenbeen idd niks, zelfs het tegendeel , net losser laten.
Er zijn idd verschillende technieken en elk zal zijn voordeel wel hebben.
Dit is idd ook mijn manier van aangaloperen, maar er horen nog een paar extra's bij hoor, hier niet gezegd.

VragenKop schreef:
little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 14:17

chelle_dora schreef:
VragenKop schreef:


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.



En dat komt van iemand die op basis van 2 minuten film roept dat ze niet hebben losgereden, zonder eerst daarover na te denken? :')[/quote]

Ik heb al gezegd dat ik idd der niet bij was dus niet kon weten of ze hebben losgereden, een neetje later na mijn reactie over losrijden.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 14:18

aeolusnr1 schreef:
Nee idd buitnebeen aandrijven voor het aanspringen in de juiste gallop.
en binnenbeen idd niks, zelfs het tegendeel , net losser laten.
Er zijn idd verschillende technieken en elk zal zijn voordeel wel hebben.
Dit is idd ook mijn manier van aangaloperen, maar er horen nog een paar extra's bij hoor, hier niet gezegd.

VragenKop schreef:



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.
[/quote]

Doorzitten, teugels korter enzovoort...

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:19

Een paard kan ook gewoon op het klakken van de tong aanspringen.... dit terzijde.

Overigens wat betreft het galopperen zonder losrijden, buiten het feit dat we niet weten wat er voordat er gefilmd is is gedaan, galopperen kun je gebruiken ALS losrijden.
Er is geen wet in steen die zegt dat het alleen via stap en draf kan.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:21

Wat een gedoe over dat losrijden. Het meisje hobbelt wat, daar is geen losrijden voor nodig :')

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:28

dit is toch alleen maar ontzettend gaaf! prachtig als je je pony zo kan vertrouwen!! is het niet te vaak ( voor haar heupjes) dan is dit toch de ultieme manier om met paarden op te groeien.. zou het zelf never nooit niet durven met mijn kind maar dat terzijde.
kindje zit er mooi op, trekt niet in de mond en zit hem geen cm in de weg.
en losrijden... wahah als ik die van mij smorgens uit de stal laat na een vieze koude winterdag gaan ze ook niet rustig zichzelf warm stappen hoor! die gaan ook flink aan de kletter.
kindje weegt hetzelfde als een zak aardappelen dus overbelasting is totaal geen sprake van. hij is niet van porselein

xcaro

Berichten: 841
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:28

Op dit filmpje hobbelt ze idd beetje en is het helemaal niet erg voor de paarden.
maar toen ik de andere filmpjes vroeg ik me toch wel echt af waar ze daar mee bezig zijn.

Pony had halster om en meisje nam hem aan halstertouw mee. pony loopt super netjes mee ookal heeft meisje het touw helemaal niet stevig vast en dan op gegeven moment stopt het meisje en geeft ze hem een ruk aan het hoofd omdat die niet braaf was.

Zo ook met rijden pony moet stoppen. Hup teugels naar achter rukken en paard staat stil. Meisje weet natuurlijk nog niet goed wat ze aan het doen is, maar vind het wel apart dat die moeder dat meisje dat allemaal laat doen en dat dan ook nog aan te moedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:30

Lusitana schreef:
Een paard kan ook gewoon op het klakken van de tong aanspringen.... dit terzijde.

Overigens wat betreft het galopperen zonder losrijden, buiten het feit dat we niet weten wat er voordat er gefilmd is is gedaan, galopperen kun je gebruiken ALS losrijden.
Er is geen wet in steen die zegt dat het alleen via stap en draf kan.


Mensen hier gaan er vanuit dat er geen andere techniek bestaat dan engels rijden :+

Zoals ik al zei, bij western gebruik je ook je stem met rijden. Als je je paard dan los laat lopen kun je dus alles op stem doen!!
Kijk maar :
[ITP] zwanger zijn en Sierra trainen....(filmpje)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:30

VragenKop schreef:
Ze hebben de pony zo te zien niet eens losgereden, en nu al galloperen?

Paarden op de wei/paddock gaan ook niet braaf eerst een kwartiertje stappen en draven voor ze de eerste galop doen. ;)
Of je moet het stukje naar de wei/paddock al warmlopen vinden. :+
Dit zijn gewoon rondjes recht toe recht aan, hoef je imo niet echt voor los te rijden.
'Goede' hulpen geeft het meisje mss niet, maar dat maakt niet uit, paard reageert grotendeels op de stem (klakken met tong oa).

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:39

ts, in alle topics waar ik jou tegen kom reageer je zelf ook niet al te aardig...

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:47

VragenKop schreef:
Lara_Silver schreef:
TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.


Ach stel je niet aan! Mijn post is kan er prima mee door. De enige zin die je ietwat verkeerd op zou kunnen nemen is de eerste, en dat is ook nog eens een oprechte vraag.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:03

Wat een grappig topic. Onze cowboy girl heeft een hoog schattigheid gehalte. Ik geloof niet dat je er veel achter moet zoeken. Meiske is een droppie, paard is super braaf en zorgt heel goed voor haar en het geheel is gewoon grappig. Kind zal ongetwijfeld op latere leeftijd zeer goed paardrijden want ze is als het ware geboren in het zadel net zoals de kleine cowboy boy. Tja wie weet hebben de ouders een ranch en dan doen kinderen de volwassenen gewoon graag na en dat natuurlijk al op een jonge leeftijd. Daar ontkom je als ouders vaak niet aan mochten ze dat al willen.

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:07

Weet je, om het paard zou ik me niet druk maken, dit is totaal geen belasting voor hem, maar snap niet dat mensen zo'n risico nemen met een kindje van 2! Je paard mag dan nog zo braaf zijn, je weet nooit wat er kan gebeuren! Als bij ons een klein kindje es op een pony wil zitten, dan houdt er iemand de pony vast en loopt er ook nog es iemand naast het kind: veiligheid boven alles!!! Ze hebben later nog tijd genoeg om het te leren!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:11

VragenKop schreef:
Lara_Silver schreef:
TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.


Jeetje inderdaad, nu stel je je echt heel erg aan..
Ik snap echt niet waarom je hier nou commentaar op moet gaan geven, of je het zelf later zou doen met je kind is aan jezelf.
Dit is gewoon een heel klein meiske met een pony die ontzettend braaf is, lief toch? Hier kan ze veel van leren.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:16

mdr schreef:
Weet je, om het paard zou ik me niet druk maken, dit is totaal geen belasting voor hem, maar snap niet dat mensen zo'n risico nemen met een kindje van 2! Je paard mag dan nog zo braaf zijn, je weet nooit wat er kan gebeuren! Als bij ons een klein kindje es op een pony wil zitten, dan houdt er iemand de pony vast en loopt er ook nog es iemand naast het kind: veiligheid boven alles!!! Ze hebben later nog tijd genoeg om het te leren!

In principe wel met je eens, maar een kind kan ook een noodval van een klimrek maken of uitglijden en in coma raken...of onder een auto komen als het achter een bal aan gaat. Feit is dat we ze niet voor alle ellende kunnen behoeden.

Het gaat een beetje om inschatten van risicos. Als je een pony hebt die goed reageert op instructies van iemand die er bij is maakt het niet zoveel uit of je die dan vast houdt of niet.
Als een paard dat je vast hebt een zijsprong maakt ligt het kind er ook af als de begeleider van het kind net aan de andere kant staat.
Er zijn ook kinderen die er nog niet afvallen als een pony een complete rodeo uitvoert. Het ene kind is het andere niet.

In de VS gaan ponies aan een type stapmolen op feestjes en worden de kinderen in het zadel vastgebonden. Dat is het andere uiterste.

Overigens had ik wel altijd iemand er naast in de les van kleintjes, maar in een particuliere situatie snap ik het wel. Mijn tantezegger heeft ook wel los om mijn paard gezeten toen hij nog in de luiers liep.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:21

Ik zie een heel braaf paardje met er peuter erop die veel plezier heeft, geen angst heeft en waarschijnlijk een fantastisch ruitergevoel gaat ontwikkelingen. Ik zie geen meisje dat paardrijdt.
Verkeerde hulpen? Nee hoor echt niet.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:36

ik heb dit al superveel bekeken maar voor een 2jarige........ WAAW

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:57

Dit noem ik eigenlijk geen rijden, meer hobbelen en maar wat trappen..
Ze rijdt wel goed voor 2jarige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:52

Zo wow, maar anatomisch gezien, niet best voor zo een jong kind.....het bekken....

Maar zij gaat een kanjer worden in de paardensport en wat een braaf paard!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:54

Nogmaals het kan geen kwaad. Een kind kan volkomen in spagaat zitten de hele dag bij wijze van spreke. De pezen zijn nog niet zo stijf als bij grotere kinderen.

Het paard is zo´n westernpaard met een "lope" die je slaapwandelend bij kunt bij houden. Dat zorgt ook dat het gevaar miniem is.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:02

Ik vind dat ze al super kan zitten en veel durft!
Maar ik durf het niet aan, voor onze pony sta ik helemaal in, ook die staat stil zodra er een kind gaat schuiven maar die kleintjes hebben nog zo weinig grip! Onze Enya mag er alleen op als papa ernaast mee kan lopen (ze wil dolgraag meer maar daarvoor ben ik veel te chickensjit)

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:07

Ik vind het eigenlijk een beetje onverantwoord om zo'n klein kind op zo'n grote pony te laten galopperen. Zal best een heel braaf diertje zijn, maar het blijft een paard, kan schrikken enzovoorts. Zulke jonge kinderen hebben genoeg aan even een paar rondjes stappen op een pony, aan de hand.

Wel knap dat ze het durft, maar als het mijn kind was...

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:04

En dan schrikt ie. Wat dan nog? Beestje loopt in een roundpen. Dan doet ie een beetje meer gas erop, maakt het niet meteen onmogelijk om te blijven zitten. Stopt vanzelf wel weer.
Ziet er verder ook niet uit alsof er ook maar enig leven in dat dier zit en schrikken lijkt me eigenlijk uitgesloten.

Als het een shetlander was geweest was er niks ander behalve dat het dier kortere benen heeft en vluggere bewegingen . Een groter dier is een stuk comfortabeler.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:07

-> LN