Roamler, geld verdienen met je telefoon! #2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
StonedRomy

Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:54

Weet iemand hoevaak er nieuwe experience opdrachten komen?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.


Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:58

Mijn account maar weer actief laten maken ivm de online opdrachten. Even interessant gesprekje met Roamler gehad over dat je niet gewoon screenshots kan maken. Wel keurig antwoorden gehad moet ik zeggen. T klinkt inderdaad allemaal wat omslachtig maar tenminste níet illegaal en te doen wanneer je maar wil, gewoon thuis. Dat spreekt me wel aan!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

StonedRomy

Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:07

Maar bij mijn weten is het niet illegaal om foto's te maken in een winkel. Het kan inderdaad in hun huisregels staan en dan is het netjes om minimaal te vragen of je even wat foto's mag maken voor roamler. Zelf ook veel foto's gemaakt in supermarkten om te vragen aan mijn ouders of het product goed was en nooit moeilijkheden mee gehad. In het buitenland vaak nog hele productenlijnen op de gezet omdat ik aan de winkeleigenaar vroeg of ik 1 product mocht fotograferen omdat we dat in Nederland niet hebben en mijn vader de smaak graag wou namaken. Liep dan vaak de winkel uit met foto's van 30 producten omdat ik een rondleiding kreeg.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:18

StonedRomy schreef:
Maar bij mijn weten is het niet illegaal om foto's te maken in een winkel. Het kan inderdaad in hun huisregels staan en dan is het netjes om minimaal te vragen of je even wat foto's mag maken voor roamler. Zelf ook veel foto's gemaakt in supermarkten om te vragen aan mijn ouders of het product goed was en nooit moeilijkheden mee gehad. In het buitenland vaak nog hele productenlijnen op de gezet omdat ik aan de winkeleigenaar vroeg of ik 1 product mocht fotograferen omdat we dat in Nederland niet hebben en mijn vader de smaak graag wou namaken. Liep dan vaak de winkel uit met foto's van 30 producten omdat ik een rondleiding kreeg.


Ik zie dat je nog geen/weinig ervaring met Roamleren hebt. Dan ga je het in de praktijk nog wel merken denk ik wat ik bedoel met 'illegale gedoe'. In principe is het niet illegaal, máár net wat je zegt de meeste winkeleigenaren verbieden het als huisregel. Daarbij moet je het 9 van de 10 keer doen als mysterieguest dus stiekem. Nou dat wil echt niet hoor bij 15+ foto's. Het gebeurde 1,5 jaar geleden steeds en steeds meer dat winkels kwamen vragen wat je aan het doen was, boos werden etc. Even vragen of je wat foto's mag maken is dus NIET de bedoeling, tenzij de opdracht anders aangeeft. Ik vond zelf de opdrachten waarbij ik me gewoon mocht melden en de winkel vooraf geïnformeerd was door het hoofdkantoor het fijnste, maar ook dat ging niet altijd vlekkeloos. Ik kreeg er de zenuwen van en vond de in verhouding steeds lagere vergoedingen dat gewoon echt niet waard.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:18

Illegaal is het niet, soms wel wat ongemakkelijk.
In de Mediamarkt meerdere malem door de beveiling aangesproken dat het bij hun niet mag. Na uitleg waarvoor ik kwam wel.

In de Etos ooit aangesproken (ik deed er elke week de babymelk). Wat ik zo interessant vond aan de babymelk dat ik elke week foto's kwam maken, dat ze de beelden hadden bekekeken en me elke week terugzagen. Nu kent al het personeel me en zwaai ik vriendelijk als ik binnenkom ervoor op zaterdagmiddag. Laatst kwam ik binnen en zei 1 van hun: goh, we hebben je gemist vorige week :') :') _/-\o_

De opdrachten zijn de laatste tijd inderdaad een stuk uitgebreider en tijdrovender. Ben dan ook selectief met wat ik doe. Die (online) product checks zijn me teveel werk...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:21

jooproo schreef:
Illegaal is het niet, soms wel wat ongemakkelijk.
In de Mediamarkt meerdere malem door de beveiling aangesproken dat het bij hun niet mag. Na uitleg waarvoor ik kwam wel.

In de Etos ooit aangesproken (ik deed er elke week de babymelk). Wat ik zo interessant vond aan de babymelk dat ik elke week foto's kwam maken, dat ze de beelden hadden bekekeken en me elke week terugzagen. Nu kent al het personeel me en zwaai ik vriendelijk als ik binnenkom ervoor op zaterdagmiddag. Laatst kwam ik binnen en zei 1 van hun: goh, we hebben je gemist vorige week :') :') _/-\o_

De opdrachten zijn de laatste tijd inderdaad een stuk uitgebreider en tijdrovender. Ben dan ook selectief met wat ik doe. Die (online) product checks zijn me teveel werk...


Haha dat is echt wel ideaal! De keren dát ik aangesproken ben liepen er eigenlijk steevast op uit dat ze het toch niet zo'n geweldig idee vonden. -O- Ik vind die stress gewoon niet fijn.
Ik heb nog geen online opdracht geprobeerd, maar ik vind lang bezig zijn op zich niet zo erg, wel relaxed gewoon thuis en zonder risico op 'betrapt worden'. Lijkt me meer mijn ding. Maar gelukkig verschillen mensen, anders zaten we allemaal op dezelfde opdrachten te azen en konden ze voor de rest niemand vinden :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

StonedRomy

Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:26

Tja ze kunnen wel zeggen dat je niet mag vertellen waarvoor je komt, maar in een kleine winkel ga ik niet zoveel foto's ongemerkt kunnen maken. Zeg dan meestal dat iemand iets heel specifieks zoekt en of ik daarvoor wat foto's mag maken. Heb dan niets over de app gezegd, niet veel abnormaler gewinkeld dan ik normaal doe en ik voel me niet ongemakkelijk. Win win situatie.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:46

StonedRomy schreef:
Tja ze kunnen wel zeggen dat je niet mag vertellen waarvoor je komt, maar in een kleine winkel ga ik niet zoveel foto's ongemerkt kunnen maken. Zeg dan meestal dat iemand iets heel specifieks zoekt en of ik daarvoor wat foto's mag maken. Heb dan niets over de app gezegd, niet veel abnormaler gewinkeld dan ik normaal doe en ik voel me niet ongemakkelijk. Win win situatie.


Ben benieuwd of die nog opgaat als je foto's van 8 meter frisdrankschap en 4 meter watervariantenschap wil maken :') En die moeten dan wel van top tot teen goed en scherp erop staan enzo. Ik zie mezelf nog staan en nee ik zou mezelf met die smoes níet geloofwaardig vinden haha. Ik zie dat je net 4 dagen bezig bent, toen was ik ook nog wild-enthousiast en zag nergens een probleem in. Reuze nieuwsgierig hoe je er over 3 maanden over denkt als je actief blijft. Maar zeggen dat je van Roamler komt en daarom wat foto's wil maken is dus echt niet volgens de regels (tenzij de opdracht zo is dus).
Hoe dan ook, als het jouw ding is en het gaat goed, prima toch. Maar ik werd een beetje moe van de Ga naar de supermarkt en maak 20-30 goede scherpe foto's van dat en dat (en dat kreeg ik dan amper in beeld omdat het domweg niet paste qua ruimte in het pad) en of je dan ook nog ff 10 datums door wil geven. Of de stiekem foto's maken van de diepvries, met de deur open, en dan van die deuren hebben die niet open blijven staan. :') Voor 1 deur ff een klant vragen hem open te houden met een smoesje wil nog wel, bij 5 deuren vind ik het niet grappig meer (en dan nog proberen niet op te vallen want Mysterie guest :+ ).

Ben benieuwd naar de online opdrachten. Wil het nu niet doen want erg moe en geen zin in afkeur omdat ik mijn moeheid fouten maak. Maar misschien vind ik dat ook wel niks, dat moet ik nog gaan ondervinden. :)

StonedRomy, doe je eigenlijk ook SmartSpotter (of leeft dat al niet meer?).

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

StonedRomy

Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:50

Heb het geluk met hele kleine supermarkten die geen lange rekken hebben :+ en er staat genoeg open om te kunnen selecteren. Ga ook echt niet in de grote AH een frisdrank opdracht doen, zo wanhopig ben ik nu ook weer niet voor 2 euro. Maar 15 euro om een drankje te bestellen in een kroeg of 10 om even te controleren of bij een maaltijd bij een snackbar automatische gevraagd wordt of je wat drinken wilt doe ik graag.

SmartSpotter doe ik inderdaad ook, maar is wat doodser dan roamler naar mijn idee.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:55

StonedRomy schreef:
Heb het geluk met hele kleine supermarkten die geen lange rekken hebben :+ en er staat genoeg open om te kunnen selecteren. Ga ook echt niet in de grote AH een frisdrank opdracht doen, zo wanhopig ben ik nu ook weer niet voor 2 euro. Maar 15 euro om een drankje te bestellen in een kroeg of 10 om even te controleren of bij een maaltijd bij een snackbar automatische gevraagd wordt of je wat drinken wilt doe ik graag.

SmartSpotter doe ik inderdaad ook, maar is wat doodser dan roamler naar mijn idee.


Ja zo'n snackbar opdracht klonk dan leuk tot ik las dat ik dan (even virtueel, ik ken deze niet) ongezien een foto vanuit de ingang moet maken, een foto van de kassaplaats moet maken, een foto van de koeling, en eentje van de kassabon. Blabla, van die dingen dat ik denk dat kán niet ongezien in zo'n klein zaakje. Heb ook echt vaak met zo'n opdracht op mijn telefoon in de hand gezeten met de uitroep "Die zien ze vliegen" opdrachten die dan ongezien moesten waarvan ik dacht een kind kan bedenken dat dat niet kan. :')

Wel nieuwsgierig nu: Heb je met Roamler al veel verdiend in die 4 dagen?
Smartspotter heb ik nooit gedaan, wel toegang gehad, maar die vond ik al helemaal een ramp qua opdrachten. En had trouwens weinig zin in nog meer administratie. Ik hield voor Roamler wel keurig al mijn km's bij ivm aftrek bij de belastingaangifte!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

StonedRomy

Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:01

Nee, zit ook nog keurig onder de grens van wat ik mag bijverdienen. En met keurig bedoel ik ook echt heel loyaal onder die grens :')

Snackbar opdracht was in BE of DU en was qua foto alleen je bestelling, menu deal, gevel van buiten en je kassabon.

Smartspotter is een ramp ja. Heb je wel toestemming vanuit het hoofdkantoor... Maar mag je 50 foto's maken in een hele drukke winkel voor 3 euro.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:54

Ik heb een Wajong, dus alles wat ik bijverdien moet ik gewoon netjes opgeven aan UWV en uiteraard ook aan de belastingdienst want mijn heffingskorting is gewoon verrekend in de uitkering dus over wat daarbij komt mag ik gewoon netjes belasting betalen. Ach ik zet het meteen apart zodra het binnenkomt dus vind het niet erg, maar als ik af kan trekken voor mijn km zal ik dat niet laten natuurlijk. Al kan ik dat met online opdrachten wel shaken haha.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:06

Ik moet zeggen dat ik het wel in grotere winkels doe en het helemaal niet zo erg vind. Soms sta ik inderdaad recht voor de kassa’s en dan krijg je wel eens rare blikken, maar zorg meestal voor een smoesje (babymelk voor broertje, weet niet welke sultana’s m’n moeder wil, etc). Maar nog niet aangesproken tot nu toe. Terwijl zeker met de instore-checks hang ik soms wel 25 minuten in een winkel rond.

Heb de afgelopen 6 weken ook geen opdrachten gehad waarbij je écht veel foto’s moest maken. Soms wel 6-8 bij het sultana schap bijvoorbeeld. Maar dat vind ik prima. We de Aldi check met heel veel foto’s, die doe ik dan ook gewoon niet :+

Je moet het gewoon zien als een leuk extraatje in mijn ogen. Je hoeft het niet te doen, maar het mag wel. Staat de opdracht je niet aan? Dan vindt vast iemand anders het wel prima.

Ik doe het ondertussen bijna 6 jaar af en aan actief. Maar herken dus ook zeker niet alle negatieve kanten. Is ook grotendeels wat je er zelf van maakt denk ik

Anoniem

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:15

Ik kan het hier helaas niet op Curacao... ):

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:38

Kun je die opdrachten ook via een tablet doen?
Ik heb een rustend account maar ben nu aan huis gebonden ivm bekkenbreuk, lijkt me een goede tijdsbesteding.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:12

Colien, jij ook hier?! Dat wist ik niet :P

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:34

Colien schreef:
Kun je die opdrachten ook via een tablet doen?
Ik heb een rustend account maar ben nu aan huis gebonden ivm bekkenbreuk, lijkt me een goede tijdsbesteding.


Ik ben bang van niet, ze vragen heel specifiek om laptop of desktop.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:35

Colien schreef:
Kun je die opdrachten ook via een tablet doen?
Ik heb een rustend account maar ben nu aan huis gebonden ivm bekkenbreuk, lijkt me een goede tijdsbesteding.

Nee je kunt deze opdracht alleen op een pc of laptop uitvoeren! Wat heftig een bekkenbreuk, sterkte!

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:14

Hmm eens zien of ik mijn laptop dan verplaatst krijg, dat is nog een optie.

Ik hier ook ja joopie :')

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:19

Roamler is erg meedenkend. Zag dat je de online opdrachten pas vanaf level 3 kon doen, ik was helaas pas level 2, moest nog 450xp. Ik kan nu natuurlijk niet naar de winkel voor opdrachten te doen. Heb ze een mailtje gestuurd of ze een uitzondering kunnen maken en me al dan niet tijdelijk naar level 3 kunnen overzetten. Kreeg heel vriendelijk mailtje terug dat ze uiteraard meewerken :D Dus ik ben nu naar level 3 overgezet en kan aan de online opdrachten beginnen.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:25

Ik vind de shift opdrachten overigens ook altijd wel fijn! Zeker die van de Etos. Vandaag weer even 4 gedaan en dus 8 euro :D

Maar ik vind het stiekem foto’s maken eigenlijk ook altijd wel leuk. Dit weekend alleen niet in Groningen, dus minder opdrachten. Volgens mij doet in groningen bijna niemand het want daar staan echt altijd veel opdrachten best lang open. Heel prettig!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Roamler, geld verdienen met je iPhone! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:08

Ik wilde vandaag voor het eerst zo'n online opdracht proberen, maar krijg het zoals ik al verwacht had absoluut niet voor elkaar om foto's van het beeldscherm te maken zonder allerlei vertekening en strepen erop. Al vanalles geprobeerd qua camera instellingen enzo. Hoe doen jullie dit? Ik kan van Roamler ook echt geen instructies vinden wat dat betreft.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:57

Met mijn laptop had ik hetzelfde probleem. Ik doe het nu met mijn ipad, maak dus foto’s van mijn ipad, dat werkt wel en word gewoon goedgekeurd.
Moet wel bekennen dat ik die opdrachten wel erg groot vind. Ben er elke keer ruim een uur mee bezig, en dan probeer ik nog de opdrachten te zoeken waarbij je van sommige items maar 1 vergelijking hebt.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:07

Colien schreef:
Met mijn laptop had ik hetzelfde probleem. Ik doe het nu met mijn ipad, maak dus foto’s van mijn ipad, dat werkt wel en word gewoon goedgekeurd.
Moet wel bekennen dat ik die opdrachten wel erg groot vind. Ben er elke keer ruim een uur mee bezig, en dan probeer ik nog de opdrachten te zoeken waarbij je van sommige items maar 1 vergelijking hebt.


Hoe het qua tijd gaat voor mij moet ik gewoon eens uitproberen. Dat ze het goedkeuren op een tablet vind ik wel bijzonder, ze zijn zo expliciet dat de opdracht alleen op pc/laptop gedaan mag worden.
Heb ze maar even bericht gestuurd over het vervormen, want geen zin om een uur bezig te zijn en dat het dan daar op afgekeurd wordt. Het meest idiote vind ik nog dat je geen screenshots kan indienen. Dan zou het hele probleem van de baan zijn. Ze zeiden trouwens tegen mij dat ik de foto nog zou mogen bijsnijden voor het indienen, maar wat ik even snel zag in de opdracht kan je helemaal geen vooraf gemaakte foto kiezen, dus ik zou niet weten hoe dan :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:30

Bijsnijden lukt inderdaad niet volgens mij, althans nooit uitgeprobeerd.
Nouja ik denk dat er expliciet staat dat het alleen met pc mag omdat sommige tablets qua internetten andere voorbeelden geeft, of hoe zeg je dat, dat ziet er anders uit.
Op mijn ipad ziet het er gewoon precies hetzelfde uit als op mijn laptop maar dan een kleiner scherm.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers