Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:03

Ali heeft nu echt rete veel vertraging. Zij betalen niks aan PostNL voor de bezorging dus qua prio liggen ze echt suuuuper laag. Tijdens de Black Friday en Sinterklaasdrukte zijn ali/wish/ebay pakketjes als buffer gebruikt dus ook amper tot niet bezorgd, het komt nu weer op gang dus er komen nu ineens weer een hele bups pakketten aan. Die tracking zou ik niet geloven, het komt maar heel weinig voor dat ze daadwerkelijk accuraat zijn.

Of het thuis wordt bezorgd of bij het postkantoor ligt er een beetje aan hoe lief je postbezorger is. Pakketjes van Ali worden allemaal als brievenbuspost gefrankeerd en dus ook zo aangenomen door PostNL. Als dingen niet door de brievenbus passen worden ze meestal gelijk bij het postkantoor geleverd (want, Ali betaalt niks aan PostNL dus bezorgers hoeven er ook niet hun best voor te doen) maar heel af en toe als je een vriendelijke bezorger hebt bellen ze wel even aan.

Als het bij het postkantoor bezorgd is en niet eerst thuis aangeboden krijg je een briefje in de bus, soms eentje met een LOCA code (3SLOCA), dan past het niet door de brievenbus maar is het wel meegenomen door een postbezorger. Anders krijg je een geautomatiseerd geprint bericht van PostNL zelf dat er een pakketje uit het buitenland voor je ligt (meestal een 3SRETA code bij Aliexpress) en daarmee kan je hem afhalen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:07

Jodym schreef:
Hoe weet je of je zon weggevertje hebt gewonnen?

Je gaat naar de weggevertjes. (Ik doe Alie op mijn mobiel)

Dan klik je rechtsonderin op mijn weggevertjes
Afbeelding



Dan klik je op aanmelden gelukt.
Afbeelding

Als je wat gewonnen hebt zie je het daar.
Ik heb nog niks gewonnen:

Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:10

Emmaa_ schreef:
Ali heeft nu echt rete veel vertraging. Zij betalen niks aan PostNL voor de bezorging dus qua prio liggen ze echt suuuuper laag. Tijdens de Black Friday en Sinterklaasdrukte zijn ali/wish/ebay pakketjes als buffer gebruikt dus ook amper tot niet bezorgd, het komt nu weer op gang dus er komen nu ineens weer een hele bups pakketten aan. Die tracking zou ik niet geloven, het komt maar heel weinig voor dat ze daadwerkelijk accuraat zijn.

Of het thuis wordt bezorgd of bij het postkantoor ligt er een beetje aan hoe lief je postbezorger is. Pakketjes van Ali worden allemaal als brievenbuspost gefrankeerd en dus ook zo aangenomen door PostNL. Als dingen niet door de brievenbus passen worden ze meestal gelijk bij het postkantoor geleverd (want, Ali betaalt niks aan PostNL dus bezorgers hoeven er ook niet hun best voor te doen) maar heel af en toe als je een vriendelijke bezorger hebt bellen ze wel even aan.

Als het bij het postkantoor bezorgd is en niet eerst thuis aangeboden krijg je een briefje in de bus, soms eentje met een LOCA code (3SLOCA), dan past het niet door de brievenbus maar is het wel meegenomen door een postbezorger. Anders krijg je een geautomatiseerd geprint bericht van PostNL zelf dat er een pakketje uit het buitenland voor je ligt (meestal een 3SRETA code bij Aliexpress) en daarmee kan je hem afhalen.

Dit heb ik werkelijk nog nooit gehad!
Mijn pakketbezorger neemt altijd de Alie pakketjes mee. Ze stopt ze in de bus als het past. Past het niet dan belt ze aan.
Ben ik niet thuis ligt er een briefje met wanneer de volgende bezorging zal zijn.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:14

Dat kan hoor, sommige postbezorgers en postkantoren hebben er andere afspraken over. Het ligt ook heel erg aan de drukte. Ik werk bij een postkantoor in de randstad en wij hebben echt gigantische bakken met Ali zooi liggen, soms ook dingen die wel door de brievenbus passen. Er is echt geen peil op te trekken, maar als je iets groters verwacht loont het soms om ff langs te lopen bij het postkantoor om te vragen of er iets voor je ligt, kan zijn dat het daar al een paar dagen rondhangt maar het briefje er nog niet is. Blijft overigens ook maar 14 dagen liggen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:22

Dayanara schreef:
Ik zou het dan apart bestellen. Ik had met handschoenen, stalgenootjes wilde ze ook. Dus ik had er eerst 4 besteld, kwamen er opeens verzendkosten bij. Ik heb alles apart besteld bij dezelfde verkoper. En ik kreeg alles alsnog in 1 pakket zonder verzendkosten :')


maar dan heb je toch al shipping betaal

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:38

Petrichor schreef:
Deze broek is trouwens ook een echte aanrader: https://s.click.aliexpress.com/e/DGwEM3PcR

Hij is echt zo lekker warm, ik heb in deze tijd altijd doorgestoken benen na het rijden of het bezig zijn op stal. Met deze broek geen doorgestoken benen meer. Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat je met deze broeken prima kan paardrijden ondanks het geen paardrijbroek is. :D Ook een goede verkoper had de broek na 10 dagen binnen.


Interessante broek! Hoe vallen de maten? Ik loop liefst hele dagen in sportleggings tegenwoordig maar dat kan niet op mijn werk haha ik denk dat deze broeken een mooie vervanging zijn.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:09

Trui schreef:
nou oke :)

ik wilde dus twee dingen van 1 verkoper bestellen maar moet alsnog twee keer shipping betalen, klopt dit? want t kan toch lekker in 1 pakketje


Bij wish betaal je altijd per product de verzendkosten
Dus 3x bij dezelfde verkoper is ook 3x verzendkosten.
Bij Ali niet en Ali is echt veel goedkoper maar ik bestel ondanks dat het duurder is altijd bij Wish

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:41

Hier nog steeds geen weggevertjes gewonnen. Het lijkt erop dat degene die steeds een goede beoordeling schrijven, ook steeds winnen. Ik wil ook best een goede beoordeling schrijven, maar dan moeten ze me wel eerst een weggevertje geven.....

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:08

Linda_Fleur schreef:
Petrichor schreef:
Deze broek is trouwens ook een echte aanrader: https://s.click.aliexpress.com/e/DGwEM3PcR

Hij is echt zo lekker warm, ik heb in deze tijd altijd doorgestoken benen na het rijden of het bezig zijn op stal. Met deze broek geen doorgestoken benen meer. Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat je met deze broeken prima kan paardrijden ondanks het geen paardrijbroek is. :D Ook een goede verkoper had de broek na 10 dagen binnen.


Interessante broek! Hoe vallen de maten?


+1, ben ik ook benieuwd naar. En is hij net zo degelijk als de Ali foto's? Lijkt me een fijne legging.

Verder hier ook redelijk wat vertraging op de Ali pakketjes, maar heb niks dringend nodig dus dat scheelt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:52

Merk hier niks van de vertraging. Eerste pakket is binnen heeft 10 dagen geduurt. Nog 16 pakketjes te gaan. :+

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:29

Had een jurkje voor een jaren 50 feestje besteld op alie, had hem binnen tien dagen binnen en hij staat ook nog eens super leuk. :D
En dat voor maar 18 euro.

Wanneer ik hem gedragen heb kan ik wel even een foto posten, dit is hem: Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/cqxXqPiZ

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:58

Link doet het niet helaas.

Heb net ook 4 jurkjes besteld. Hopelijk juiste maat :=

Beide jurkjes in zowel turqoise als paars
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:44

Linda_Fleur schreef:
Petrichor schreef:
Deze broek is trouwens ook een echte aanrader: https://s.click.aliexpress.com/e/DGwEM3PcR

Hij is echt zo lekker warm, ik heb in deze tijd altijd doorgestoken benen na het rijden of het bezig zijn op stal. Met deze broek geen doorgestoken benen meer. Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat je met deze broeken prima kan paardrijden ondanks het geen paardrijbroek is. :D Ook een goede verkoper had de broek na 10 dagen binnen.


Interessante broek! Hoe vallen de maten? Ik loop liefst hele dagen in sportleggings tegenwoordig maar dat kan niet op mijn werk haha ik denk dat deze broeken een mooie vervanging zijn.


Ik loop ook het liefst de hele dag in leggings, deze zijn echter net even wat degelijker dan een normale legging en kan je ook met een gewone trui dragen.

Ik heb broekmaat 44 en ik heb maat XXXXXXL besteld die maat heb ik ook echt wel nodig. Mijn zus heeft maatje 36 en heeft een XL besteld en die is toch eigenlijk wel wat aan de kleine kant.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:41

Ik heb mijn eerste geschil geopend.
Had in Oktober een kerst truitje besteld.
En even geleden stond er opeens dat de bestelling geannuleerd was.
Dus ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik zie dat de bestelling geannuleerd is, en hoe nu verder.
Stuurt ie terug : klopt de maat die je besteld hebt?

Ik heb maar een dispute gedaan.
Stel dat ie het nog gaat opsturen, dan heb ik het niet voor de kerst.
En het is echt een kerst ding.
Met sneeuw kerstmannen erop. :+

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:54

Vanwege dingen die hier geschreven werden over Ali pakketjes die bleven liggen eens gaan google-en, en kwam dit tegen.

https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... rland.html


Samengevat: Ali is klant bij PostNL, en pakketjes zouden in 9 tot 15 dagen aan moeten komen. Lekker dan als die pakketjes blijkbaar als buffer worden gebruikt en er zo verdomde lang over doen....

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:29

Hier gaat het normaal eigenlijk altijd wel goed.. Het zit in de brievenbus of ligt ergens onder het afdak. Alleen 1 pakketje wat ik 4-11 besteld heb is nog steeds niet binnen.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:55

ik heb begin dec eind november mijn eerste bestellingtjes gedaan bij ali dus ben heel benieuwd of het goed binnen komt

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:11

lifaya schreef:
Link doet het niet helaas.

Heb net ook 4 jurkjes besteld. Hopelijk juiste maat :=

Beide jurkjes in zowel turqoise als paars
[ [url=m/wewCsn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9oQWTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 heb je een linkje?

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:00

Schrijven jullie als jullie een dispute openen in het engels of in het Nederlands?

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:08

Engels.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:14

colunder schreef:
Schrijven jullie als jullie een dispute openen in het engels of in het Nederlands?


Engels :+ dan heb ik nog het idee dat er enige kans is dat de communicatie goed gaat lopen.
Nederlands tegen een Chinees gaan praten is in mijn ogen compleet zinloos. Google translate maakt het nooit beter :+

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:58

Ik heb het in het Engels gedaan.
Toevallig deze week voor het eerst gedaan.
Werd meteen in behandeling genomen, en gesloten, door Ae zelf. Ik krijg mijn geld terug. :D
Ben blij.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:20

Mag ik jullie om advies vragen?
Via de weggevertjes had ik een jasje 'gewonnen' Super leuk natuurlijk.
Echter kreeg ik vandaag een kaart van post NL in de bus dat het klaar ligt op het afhaalpunt en dat ik bijna 75 euro moet betalen?
Dit is natuurlijk niet de bedoeling want dan wordt het een heel duur jasje? Wat kan ik doen?

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:21

Je hoeft het pakketje niet aan te nemen, dan word het terug gestuurd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:22

Ik kreeg deze week een telefoontje van een man uit Rijswijk, hij had een pakketje, klein met chineese letters erop gekregen met mijn naam en adres en tel nr erop.
ik woon in Limburg, hoe komt mijn pakketje in zijn brievenbus terecht?? Ik hoop dat hij het zoals hij gezegd heeft op het postkantoor afgeeft