Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:44

op instagram ben ik ook actief ja. leuk isabel. wat is jou instagram?

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:50

Bonsoir! Tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Mijn blog heeft ook een beetje stil gelegen. Zat vol ideeen maar kreeg niks uit m’n vingers. Tijdens mijn vakantie weer heel veel inspiratie en motivatie gekregen! Dus er komen binnenkort weer leuke blogposts aan.

Aantal nieuwe mensen op Instagram (ik ben laura.stalgenootje) en/of YouTube gaan volgen dus ben weer aardig bij geloof ik.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 02:27


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 02:53

In verband met mijn komende reisje naar Nederland en mijn clinic heb ik de gelegenheid aangegrepen om weer eens in het Nederlands te bloggen. Deze publiceerde ik vorige week op mijn Engelstalige blog en nu heb ik hem (vrij vertaald) in het NL.
5 Tips om de band met je paard te versterken in Training

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:58


_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:32


Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:16

Hoi allemaal. Jullie weten allemaal dat de nieuwe AVG is ingegaan. Nu vroeg ik me af of dit ook enige gevolgen heeft voor ons bloggers/vloggers.

Stel dat je op een manege of pensionstal staat, mag je dan bijvoorbeeld gewoon vloggen (met alleen jezelf en je paard in beeld dat je aan het rijden bent in de rijbak etc?). Ik vlog nog niet zo heel lang, maar vindt het wel steeds leuker worden en wil er ook mee doorgaan. Wel wil ik eventuele problemen voorkomen.
Hopelijk is er hier iemand die enigszins een beetje verstand heeft hiervan?

Groetjes!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:20

Voor zover ik weet heeft de AVG niet zoveel met vloggen te maken, omdat dit over persoonsgegevens gaat. Die wordt dus van kracht wanneer jij gegevens van mensen verzameld. Welke gegevens, wat ga je ermee doen. Met vloggen heeft het verder volgens mij weinig te maken

Hier wel een blog over de gevolgen voor bloggers: https://www.charlotteslaw.nl/avg-en-privacy-bloggers/

Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:35

@Nienke, nee dat vermoeden had ik ook wel. Zeker omdat je geen persoonsgegevens verzameld (namen, telefoonnummers, e-mailadressen etc.)

Ik zal het even kort toelichten. Ik sta met mijn paard op een manege/pensionstal. De eigenaren wonen er ook in een aparte woning. Hier vlog ik over de dagelijkse dingen op stal, maak ik informatieve filmpjes en noem maar op wat nog meer. Hierbij film ik op het erf (alleen mijzelf en mn paard bijv, als we richting de wei of bak lopen), als ik aan het rijden ben in de bak, in de gang waar mijn paard staat etc. Op die manier vergaar ik toch geen persoonsgegevens?

Stel dat ik nou een filmpje zou maken waarop op de achtergrond een aantal mensen zouden staan en deze in een vlog zou gebruiken, is er dan op die manier dan wel sprake van persoonsgegevens?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:45

Ik denk dat je dan niet met AVG te maken hebt, maar mogelijk wel met andere wetten. Hoe dat precies zit durf ik echter ook niet te zeggen. In openbare ruimtes mag je in principe gewoon filmen volgens mij, alleen hoe dat op stal zit weet ik niet

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:57

Ik zelf vraag als diegene in beeld is of ze dat goed vinden en anders maak ik ze onherkenbaar

Heb bij 1 vlog wel met longeren een stalgenoot die aam t longeren is, maar zei zelf is niet echt herkenbaar.

Maar met rijden zorg ik dat ik alleen ben of ik vraag toestemming. Als ik al aan t rijden ben en komt iemand in de bak, meld ik dat ik aan t filmen ben voor een vlog dus dat ze weten dat ze in beeld komen

Mer editen probeer ik dan de beelden te pakken waar diegene dan niet opstaat.

Heb 1x ‘gezeik’ gehad van stalgenoot.. die begon ineens te blèren dat ik haar paarden niet mocht filmen... ik was niet eens aan t filmen.. zei al geen zorgen ik film niet zomaar anders mans paarden. Maar daar sta ik toch boven. Want geen idee welke paarden allemaal van haar zijn. Ze staan niet bij stan in de groep dus zou ze niet snel filmen.

Zo maak ik ook geen staltour vlog
Laatst bijgewerkt door plutolover op 21-09-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:02

@plutolover: Dat doe ik ook. Meestal ben ik de enige die in beeld is of eventueel mijn stalgenootjes die weten dat ik vlog en het niet erg vinden om in beeld te komen. Let daar namelijk altijd op! Zo kom ik alleen op tijdstippen op de manege om te filmen wanneer het niet druk is. En zorg er ook voor dat de privéwoning van de eigenaren ook niet op beeld komt enzo.

Een staltourvlog doe ik om die reden dan ook niet.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:05

Ind. Meestal als je uitlegd hoe en wat is het vaak niet erg.

Laatst in een filmpje zie een kont van een weidemaatje van Stanley, toen eigenaar bericht of hij t erg vond. Was geen probleem

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:19

Ik film paarden van stalgenoten wel (niet dat ik echt hun film, maar wel in de achtergrond), maar iedereen weet ook dat ik vlog. Als ik film als ik niet alleen in de bak ben, gebruik ik inderdaad alleen de stukken dat anderen niet in beeld zijn.

Ik heb wel een staltour gedaan, maar laat hierbij wel de zadelkamer etc buiten beeld, dat gaat niemand aan waar die precies zit

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:09

HippoLogic schreef:
5 Tips to Bond with your horse

is mijn blog van vorige week. Het is altijd leuk om te zien dat je blog gedeeld wordt op social media.


Zo leuk: naar aanleiding van deze blog ben ik door een journalist van de Bit benaderd en nu staat ereen artikel online. :)

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:56

ik meld me weer! op mijn youtube kanaal merlebertbart staat er een leuke winactie online!

https://youtu.be/BpXslzzNl6k

verder heb ik bijna de 300 abonnees! :) wie wil me helpen door te abonneren?

ik heb ook instagram! daar heet ik ook merlebertbart op.

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:44

er staat weer een nieuwe vlog op mijn youtube kanaal!



veel plezier met kijken :)

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:11

Ik had hem hier nog nooit gedeeld , maar mijn bokt vlog van horse event staat al even online.


AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:23

Sinds korte tijd een YT kanaal voor mijn hamstery, vooral informatief en amuserend bedoelt.
Nu film ik gewoon met mijn Iphone 6, maar ik wil graag wat betere kwaliteit leveren en dus ook de achtergrond mooi in diepte kunnen werken (fotografie is een hobby dus wel verstand van spiegelreflex, maar niet van echte video camera's).

Ik wil wel mijzelf kunnen zien als ik film, en wil hem op standaard kunnen zetten.

Nijg naar een Sony; maar welke? :')

Iemand enig idee? Niet te duur aub, kan niet heel veel betalen met m'n bijbaantje.

edit: https://www.youtube.com/channel/UCtynl8 ... subscriber
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 09-10-18 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:30

Ik ben heel blij met mijn sony HDR cx 450 !

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 02:24


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:43

Ik gebruik een Canon G7X, maar dat is nou niet echt een goedkope (en ook niet meer verkrijgbaar, alleen de Mark 2, die is nog duurder). Zit hier niks bij? De Panasonic Lumix bijvoorbeeld? Volgens Coolblue zijn deze allemaal geschikt om mee te vloggen https://www.coolblue.nl/cameras/compact ... ra:vloggen

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:55


bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:59

weer een nieuwe video online gekomen!!


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:03

Ik heb ook weer een nieuwe video, waarin ik ga oefenen voor het handtrail dat wij volgende week op de onderlinge wedstrijd op stal gaan doen: