Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:40

billionache schreef:
Ja echt bizar. Kwam een hele tijd terug een advertentie tegen in zo'n paardenspullen-verkoop-groep op Facebook, van een meisje die paardenkettinkjes verkocht. Werden verkocht voor €6 per stuk terwijl die van Ali komen aan 20 cent oid per stuk. Heb daaronder gereageerd, kreeg meteen een PB dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien, dat ik kinderachtig ben en dat bijna alle webshops hun spul via Ali en dergelijke kopen _O- Zwaar triest.

volgens mij is meisje in kwestie een bokker, dus hoop dat ik dadelijk niet weer zo'n happy PB krijg :')

Ergens snap ik het wel want je wil gewoon omzet maken en als het op die manier kan heb ik er ergens nog wel begrip voor. Maar het is gewoon zo zuur ofzo, vooral omdat niet iedereen weet dat Aliexpress/Ebay bestaan en dat je daar dezelfde kleding voor veel goedkoper kan vinden. Als het echt goede kwaliteit is vind ik het niet zo erg, een verkoper heeft dan ook veel moeite gedaan om een wholeseller te vinden die echt goede kwaliteit verkoopt waarschijnlijk want dat is best lastig op alie, maar ik heb ook via herverkopers wel eens echt troep binnen gekregen en dan ben je echt een rat imo :=

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:43

Hier ook een vintage winkel. Verkopen sokken van Ali express voor 6euro....
Ik kom nu niet meer bij die winkel. Het vertrouwen is geschaad....

...

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:43

Mee eens hoor :j maar vind dat er ook nog wel een verschil zit tussen een webshop/bedrijf en een particulier. Een bedrijf betaalt nog belastingen, BTW etc. Een particulier niet. Dan vind ik het behoorlijk lef hebben om op die manier geld binnen te rijven en dan nog boos te worden als iemand je hier op wijst :+

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Maris
Berichten: 15900
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:55

Hebben jullie ervaring met piloten zonnebrillen, maar dan voor kinderen ? zijn die heeel klein ? Ik wil er namelijk graag eentje, maar mijn gezicht is zo smal dat ik vaak een kindermontuur nodig heb...

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Blue_flower
Berichten: 1916
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:00

Niet van ali maar wel in het algemeen. Bij kinder brillen zijn de pootjes vaak te kort voor een volwassene waardoor de boog die achter je oor hoort te vallen al voor/ op je oor begint.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:03

Is toch simpel op te lossen door een volwassen bril te bestellen en een kinderbril en de pootjes van de grote op de kleine te monteren?
Moet je wel zorgen dat je kleine schroevendraaiers hebt maar ook die kun je wel bij Ali bestellen. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Blue_flower
Berichten: 1916
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:13

Als de scharnieren exact hetzelfde zijn wel ja; maar dat is dan nog maar net de vraag.

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:16

Als je bij een Nederlandse webshop besteld heb je garantie, dat is bij Ali maar de vraag.

Ik ben overigens ook geblocked bij afslankringen toen ik vroeg of het niet dezelfden waren als van Ali.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ClaudiaHS

Berichten: 8051
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:47

germie schreef:
Als je bij een Nederlandse webshop besteld heb je garantie, dat is bij Ali maar de vraag.

Ik ben overigens ook geblocked bij afslankringen toen ik vroeg of het niet dezelfden waren als van Ali.


_O- heel goed dat je dat hebt gevraagd.
Ik ken deze mensen namelijk persoonlijk.

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:22

ClaudiaHS schreef:
germie schreef:
Als je bij een Nederlandse webshop besteld heb je garantie, dat is bij Ali maar de vraag.

Ik ben overigens ook geblocked bij afslankringen toen ik vroeg of het niet dezelfden waren als van Ali.


_O- heel goed dat je dat hebt gevraagd.
Ik ken deze mensen namelijk persoonlijk.

Ik kreeg die advertenties te zien bij Facebook, alsof dat passend zou zijn. :+ Dus tja, dan ga ik kritisch worden. Doe ik ook bij andere irritante reclames waar het elders goedkoper is. Of die reclame voor je zoon of dochter om die op wintersport te sturen: Nu heb ik geen kinderen, maar ik voel me ook nog maar 17, dus dan ga ik maar eens boeken voor deze gezellige skireis. }:0 :D

Het is trouwens ook erg leuk (en is geheel offtopic) om in priveberichten eens met iemand het 2 dagen over 1 bepaald onderwerp te hebben. Ga dan in Facebook naar 'je interesses' en ja hoor, je hebt een gerelateerde interesse. Ik zet 1 keer per week alle interesses uit. Scheelt veel onzinreclames.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:10


Ginger1991
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:31

Zijn er mensen die dingen voor baby's besteld hebben op Ali en zo wat? :D :+

maessie

Berichten: 5693
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:22

Ja ik, vooral xxl hydrofiele, heerlijk zacht en véél leuke printjes! Qua prijs maakt het met hier niet zo heel veel uit, maar vond de printjes zo leuk :D

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:26

Minder en minder free shipment. Best jammer. Ik merk dat ik minder bestel nu er opeens verzendkosten bij komen. Sommige dingen zijn dan amper meer goedkoper dan in de winkel hier en dan haal ik liever hier.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Siamsmeesje

Berichten: 2215
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:02

Daar loop ik ook steeds vaker tegenaan, maar dat beloon ik dan vooral door verder te zoeken. Tot nu toe is het me nog steeds gelukt om wat ik zocht alsnog gratis te laten verzenden.
Al reken ik het wel na hoor, want soms werd het wel gratis verzonden, maar was de prijs alsnog duurder dan met verzendkosten :=

Winter Niet te koud, precies genoeg en dromen van een perfect voorjaar

Zidore

Berichten: 5786
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:04

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/RvaMjyqq
Deze is net binnengekomen en gaat gebruikt worden bij m'n wedstrijd as zaterdag, ik ben er super tevreden van!!!!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:19

Zidore schreef:
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/RvaMjyqq
Deze is net binnengekomen en gaat gebruikt worden bij m'n wedstrijd as zaterdag, ik ben er super tevreden van!!!!



Die ziet er echt super leuk uit! :D

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Zidore

Berichten: 5786
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:12

Hij werkt ook heel makkelijk. Ik maak een knotje met een zwart elastiekje en dan klip ik hem in: klaar! :D


Ik zit nu te kijken voor een knotje met pruikstukje (ik heb kort haar) en zie dit <3

http://s.aliexpress.com/Qv2mqUrA

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

_kimm

Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:37


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:45

Hubolino heb je ook in Nederland. Dat is in ieder geval goede kwaliteit.
Geen ervaring met deze chinese versie

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Letizia

Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:51

Zidore schreef:
Hij werkt ook heel makkelijk. Ik maak een knotje met een zwart elastiekje en dan klip ik hem in: klaar! :D


Ik zit nu te kijken voor een knotje met pruikstukje (ik heb kort haar) en zie dit <3

http://s.aliexpress.com/Qv2mqUrA

Laat eens weten hoe dat bevalt, ziet er leuk en simpel uit :)

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:28

Siamsmeesje schreef:
Daar loop ik ook steeds vaker tegenaan, maar dat beloon ik dan vooral door verder te zoeken. Tot nu toe is het me nog steeds gelukt om wat ik zocht alsnog gratis te laten verzenden.
Al reken ik het wel na hoor, want soms werd het wel gratis verzonden, maar was de prijs alsnog duurder dan met verzendkosten :=

dat klopt, maar het gekke is ook dat als je dus iets 2 of 3 keer bestelt dat dan de verzendkosten ook 2 of 3 keer zo hoog worden, terwijl het niet in 2 of 3 pakketjes komt.
Mij lukt het niet altijd om het zonder verzendkosten te vinden. En soms koop ik het dan maar niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Zidore

Berichten: 5786
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:14

Je kan rechts aanvinken of je producten wil zien waar geen verzendkosten op zitten, dan filtert hij die :) :j

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Siamsmeesje

Berichten: 2215
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:58

Stijgende verzendkosten heb ik nog niets van gemerkt, Germie. Dat is pas echt heel vervelend :(

@Zidore, helaas werkt dat filter dus niet altijd :n
Ik zoek altijd op gratis verzenden, maar al meerdere malen gehad dat zodra ik iets in m'n mandje stopte, er spontaan de tekst verscheen dat, omdat ik in NL woon, er dus verzendkosten bij kwamen -O-
Dan werd het door mij dus net zo snel weer uit m'n bestelling gehaald :evaw:
Toppunt is zelfs, dat ik het één keer heb gehad dat het pas bij betalen ineens een post verzendkosten erbij stond. Toen heb ik de hele betaling natuurlijk afgebroken.

Verzendkosten is nog tot daar aan toe, maar vermeldt het dan netjes voor je je bestelling in je mandje stopt.

Winter Niet te koud, precies genoeg en dromen van een perfect voorjaar

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:39

Iemand toevallig ervaring met de robot stofzuiger van ali?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers