Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:11

Eviii_x schreef:
Zo, ik heb inmiddels een twitter account aangemaakt voor mijn blog (@vanderzonblog voor de geïnteresseerde). En vanochtend een nieuwe blogpost online gezet (http://www.vanderzonfotografieblog.com).

Even een vraagje voor jullie!
Welke social media platformen gebruiken jullie om je blog te promoten? Zelf ben ik nog een beetje huiverig voor Facebook omdat daar veel vrienden op zitten en ik bang ben voor rare opmerkingen

Ik ga zometeen jullie Posts even lezen!

Bokt en FB

Ik ben mijn WP blog ook gekoppeld aan Bloglovin' en Tumblr dus daar komen ze ook

Je kan ook beginnen met je blog op FB in groepen te delen en niet op je wall. En mensen aansporen het te delen als ze het leuk vinden. Het groeit, maar dat moet je systematisch opbouwen.

Van de andere kant, hoe privé denk je dat internet eigenlijk is? Het doel van bloggen is openbaar schrijven, anders koop je een boek met een slotje erop. ;) Even serieus: ik snap je wel hoor, het is een drempel waar je denkt dat je over moet, maar die drempel bestaat niet echt. Alleen in je hoofd.

Ik heb nu ook een blog erop gezet dat waarschijnlijk wel tegen de haren instrijkt van sommige paardenliefhebbers (ik vind the term "Happy" Athlete nogal hypocriet namelijk):
Do you ask enough Questions? It can be hard because you might feel stupid that you don't know the answer. I think people who ask questions are the smartest: they take every opportunity to learn (if they are open to hear answers, but starting with the Q is a good first step)

Asking Questions can be really hard, especially if they are critical Q's...

It can push people into cognitive dissonance (Wiki:"In the field of psychology, cognitive dissonance is the mental discomfort experienced by a person who simultaneously holds two or more contradictory beliefs, ideas, or values.")

Here are some examples. Enjoy!


Questions that may change the way you think about Horse Training

Ja, dat is wel een beetje spannend, :D maar ik ga gewoon op mijn handen zitten en denken: Het is slechts een mening. Ja, ook dat wat ik in deze blog schrijf is gewoon 'een mening', mijn mening. Misschien dat ik hem herzie na het lezen van commentaar, maar misschien niet. We zullen zien.

Nu moet ik zeggen dat ik al een paar jaar blog en het me niet zo kan schelen of mensen het wel of niet goed vinden. Gewoon "unfuckwithable" zijn. :+

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:39


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:11


yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:08


mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:13

Ook ik ben vandaag weer goed bezig en heb een aantal recepten geplaatst/ingepland, waaronder de allerlekkerste cheesecake die ik ooit maakte! Mocht je van bakken houden, dan zou ik dat recept zeker bekijken, echt een hele dikke vette aanrader!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:21



Weer een nieuwe vlog :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:27

Die frontriem is te gek Peelie! <3

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:36

xRivaldo schreef:
Die frontriem is te gek Peelie! <3

Dankjewel :D ben er ook heel blij mee. Zeker icm mijn bijpassende zadeljuweel <3

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:08


_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:43

Zooo, ik heb m'n blog even moet afstoffen. Erg druk gehad met verhuizen en de aansluiting van het internet liet ook op zich wachten. Maar! Ik heb weer internet en gisteren een column online gezet.
Dit had ik als teaser op Facebook gezet: Code oranje? Alarmfase rood! Wat doen rammelende eierstokken in mijn column? En waarom ruik ik naar Zwitsal?! [Column] Baby's

Vandaag ook een winactie in samenwerking met PharmaHorse online mogen zetten, maar uhm, de interesse is niet echt overweldigend -O-

Peelie schreef:
[ Video ]

Weer een nieuwe vlog :D


Ooooh, ik wil nu ook weer dekjes shoppen.


mrieeek schreef:
Ook ik ben vandaag weer goed bezig en heb een aantal recepten geplaatst/ingepland, waaronder de allerlekkerste cheesecake die ik ooit maakte! Mocht je van bakken houden, dan zou ik dat recept zeker bekijken, echt een hele dikke vette aanrader!


:') Ik geloof je meteen haha. Maar ik heb nu een keuken waar ik mijn kont kan keren dus ik kan wel baksels gaan proberen :j Jammer dat ik geen pepernoten meer heb, maar zonder de pepernoten smaakt hij vast ook lekker!

Anoniem schreef:
Ik gebruik inderdaad facebook en instagram. En ook bekenden van me zitten op FB en insta. De rare reacties krijg ik vooral onder m'n blogs zelf ipv op social media (tot aan doodsbedreigingen en verwensingen naar het pieter baan centrum aan toe op mn blog of per mail) en krijg eigenlijk van vrienden en bekenden alleen maar leuke reacties. Dat ze niet wisten dat ik zo leuk kon schrijven etc :)


Wauw. Ik vraag me dan echt af wat er bij zulke mensen in hun hoofd omgaat. Hoe ongelofelijk ongelukkig moet je met jezelf zijn om jezelf te verlagen tot dat niveau?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:47

Ik had die actie van PharmaHorse op Instagram gezien inderdaad. Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik niet geinteresseerd was. Volgens mij vond ik het product gewoon niet zo zo :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 03:13

Isabel_k schreef:
@HippoLogic:
Wat een super artikel heb je geschreven! Ik heb hem gedeeld op mijn Facebook :)

Dank je! Het is altijd zo leuk als mijn blog gedeeld word. Ik waardeer het erg +:)+

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:52

Een nieuwe blog: ben jij paard gefocust of mens gefocust als het gaat om problemen oplossen met je paard? Wil je een short cut of een duurzame, paardvriendelijke oplossing?

Dit is wat HippoLogic doet: paard gecentreerde (trainings-) oplossingen vinden en alleen win-win is goed genoeg.

How to Solve Problems with Your Horse Once and For All

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:39

Er is een paar dagen geleden weer een video online gekomen!

https://youtu.be/ddl0f99KMNU

Het gaat over mijn touwshop, te volgen op Instagram: freedom.ropes


Afbeelding


Afbeelding

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:39


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:22

Als je mijn blog volgt weet je dat ik een grote fan ben van het vieren van je successen, klein en groot. Nu mijn blog binnenkort de *\o/* 100.000 hits *\o/* gaat halen vind ik dat een feestje waard en jij bent uitgenodigd!

Doe mee en win 30 minuten persoonlijke coaching over Skype twv $35 (zie http://clickertraining.ca) of krijg een deelname aan de HippoLogic Clicker Challenge twv $47

Jij mag je prijs kiezen (mijn filosofie is dat de ontvanger bepaalt wat de beloning is, ook in training ;) ), wil je meedoen galoppeer naar mijn blog om te zien wat je moet doen.

*Click* hier

HippoNatura

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-10-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:55

Hallo,

Ik zou graag mijn blog hier voorstellen: http://www.hipponatura.be --> Blog

Ik ga er regelmatig artikels op plaatsen i.v.m paarden. Hiervoor zal ik samenwerken met dierenartsen, instructeurs, trainers, voedingsdeskundigen ...

Daarnaast zal ik ook mijn ontwikkelingen delen die ik doormaak met mijn paarden en pony én hoe het staat met mijn instructeursopleiding en opleiding tot trainster voor paarden en pony's.

Binnenkort mag ik zelfs Eva Roemaat en Jesse Drent van Nalanta interviewen! Daar kijk ik echt naar uit :D
Omdat ik heel erg ver weg woon (in België) zal het een mail-interview zijn. Maar toch, ik mag het toch maar even doen :D

Hier vind de artikels die ik tot hiertoe al gedeeld heb:
http://blog.hipponatura.be/blog/

Ook heb ik een 'in the spotlight rubriek' Morgen komt mijn eerste artikel over mijn beste vriendin erin als voorbeeld. De rubriek kan je hier vinden --> http://blog.hipponatura.be/in-the-spotlight/

Feedback en tips zijn altijd welkom... En jah, er zullen nog wel een paar schrijffouten instaan. Ik kijk mijn artikels vaak na voor ik ze publiceer, maar toch blijf ik er vinden (gelukkig maar een paar _O-

Ik zal ook eens dit topic goed gaan doorlezen, maar daar ga ik even mee bezig zijn 8-)

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Brenda

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 02:15

Leuk Brenda!

HippoNatura

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-10-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 04:22

HippoLogic schreef:
Leuk Brenda!


Dank je wel :)

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:04


Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:54

Ik had vannacht een bijzondere droom. Alles was nog zo helder, vaak vergeet je toch een paar stukjes zodra je wakker bent of even daarna, maar vandaag niet. Dat resulteerde dus mooi in een nieuwe tekst op mijn website! Ben je benieuwd naar mijn droom? :P www.roosvlaar.nl/bonusmateriaal/onze-bruiloft

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:49

@Roos04 @Hipponatura Welkom :)

@yarkayunda Ik heb toevallig deze week mijn nieuwe vlogcamera kunnen uitproberen. Tip: Veel winkels hebben kerstkorting nu, dat scheelt een hoop geld. *\o/*

@posh Ik vindt het zo leuk dat je voor Bit gaat vloggen <3 Ik volg je volgtopic over Californië al sinds het begin,ik reageer alleen nooit

@hippologic Gefeliciteerd :):) Je verdient het ook echt, met alle tijd die je erin steekt. :j

Leuke blogs en videos weer allemaal +:)+ . Ik lees de meeste blogs als ik tijd heb en op youtube videos reageer ik eigenlijk alleen via youtube.

Ik heb met Spike /3 gesleëed vorige week. Dat was echt een van de beste momenten die ik tot nu toe met hem heb gehad. **\O/** Ik rij vooral western met Spiks, maar we doen ook springen, crossen, met neckrope rijden en met de koets rijden. Hij is dus een hele hoop gewend, maar we hebben alsnog natuurlijk voorzichtig gedaan.

Ik heb een muziekedit gemaakt op het nummer Jingle Bells, het is was al een hele tijd geleden dat ik voor het laatst een muziekedit had gedaan. Ik was even vergeten hoe leuk ik dat vind om fe doen. Zelf vind ik het leuker om te editen dan om voor de camera te staan. Wat vinden julie leuker?

De video:

https://youtu.be/YawMSG5CAsI

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:45

Sleeen lijkt me ook leuk om eens te doen, ook al ben ik daar al veel te oud voor :P Maar ik denk niet dat mijn paarden het zo grappig zouden vinden.

Mijn 24ste vlog is er: https://youtu.be/JX4n4wt5MFk

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:56

Wat een leuk filmpje! Wat heerlijk dat je zo in de sneeuw hebt kunnen genieten. Hier is niet zoveel sneeuw gevallen. Voor Sleeën ben je nooit te oud! :D

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:07



Hier ook weer een nieuwe vlog :D