Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:42

Hey allemaal!

Sommigen kennen mij misschien nog wel. Ik heb een blog - www.horseoutofthebox.wordpress.com - over het natuurlijk houden en trainen van paarden. Helaas heb ik het ontzettend druk gehad met mijn school en natuurlijk paardlief haha. Inmiddels ben ik weer begonnen. Wel heb ik al mijn eerdere berichten verwijderd , omdat ik niet meer achter de content stond. :D Wel ga ik ongeveer dezelfde content maken, maar iets anders ;)

Voorlopig staat er alleen een kort bericht online waar ik uitleg wat er gaat gebeuren en waarom ik gestopt was. Ik ben in ieder geval weer enthousiast om te gaan schrijven!

*gaat bijlezen*

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 03:18

EllisL schreef:
Vraagje, wie oh wie is er handig met wordpress codes en het aanpassen van thema's?

Wil een zijmenu wat nu rechts staat aan de linkerkant hebben... Maar het lukt niet..

Als je niemand kan vinden kun je beter op zoek naar een thema dat het menu aan de jusite kant heeft. Tenminste zo doe ik het, ik heb geen tijd om daar 10 uur aan te besteden (ik ben niet zo handig met aanpassen van bestaande thema's) :o

_Lauwtje_ schreef:
Zijn het aantal comments omhoog gegaan bij jou na het installeren van Commentluv? Ik heb zelden reacties op mijn website, als ik reacties krijg is het op Facebook. Vind weinig reacties ook niet erg, ben net zo blij met een like-je en eigenlijk ook al tevreden met een website bezoeker.

@HippoLogic, negative nancy over here heeft weer even een eye-opener gekregen. Thanks!

Ik heb zelf deze week een blogpost geschreven over Biotine, inclusief voor en na foto's van het gebruik er van. Het duurt een paar maanden voordat je zo'n artikel dan kunt schrijven, maar dan heb je ook wat :Y) Voor de liefhebbers: [Voeding] Biotine voor paarden


Ik krijg niet veel comments op mijn blog, maar ik heb een deelknop voor bv FB en Twitter en als ik dan zie dat een blog 200+ keer gedeeld is, dan denk ik "Mooi!". Ik vind dat mensen het lezen belangrijker dan een comment, hoewel ik een reactie wel altijd leuk vind.

:wow: Altijd leuk om een eye-opener te zijn. :D Thanks!

Biotine is goed spul!

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:32

Klopt @HippoLogic, maar ik beheer sinds een paar weken een website van een kennis van me en iemand heeft voor haar dat thema ontworpen, maar zat er dus even mee te vechten, haha oeps.

Ik blog vandaag over CP: emotionele onbalans begrijpen en ermee omgaan

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:04

Stephanie schreef:
Hihi 31K bedoel je? Dat is niet een truc hoor. Dat zijn wel echt een aantal dingen: elke dag minimaal 1 post. zorgen voor de juiste hashtags en deze regelmatig updaten. Spelen met locatietags. Stories hashtags en locatietag meegeven. Super veel reageren op andere accounts en natuurlijk ook op je eigen posts actief meepraten.Participeren in verschillende groepen op Instagram, zo houd je contacten warm en kan je een vaste groep volgers creëren. Deze zijn een belangrijke basis om je post in 'uitgelicht' te krijgen.

Want uiteindelijk is mijn missie iedere post in Top Hashtags en uitgelicht te krijgen. Want daar bereik je potentiële volgers.


Hey, post is alweer van een tijdje terug, maar wilde hier toch graag nog wat over vragen :o

Hoe weet je wat de juiste hashtags zijn? Is dat een app of kom je daar ook op een andere manier achter?
"Stories hashtags en locatietag meegeven." Hoe doe je dit? Want je bedoeld toch die dingen waar je ook life kan gaan filmen enzo, die bovenin weergegeven worden?
Hoe ontdek je welke groepen er zijn op instagram? Ik dacht dat het vooral persoonlijke accounts waren :o

Alvast bedankt! Zou het namelijk wel heel tof vinden als ik wat meer volgers zou krijgen :) Is ook zakelijk leuk, ben benaderd door een dame die mij heel graag naar Rusland wil halen voor les. Ik weet nog niet of het helemaal gaat lukken, maar zou wel super vet zijn natuurlijk en al heel gaaf om daarvoor gevraagd te worden! Wat dat betreft kan je met instagram echt wel heel veel!

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:17

O wat leuk, ik spot dit topic nu pas!
Ik heb sinds kort een blogpagina (gewoon via google hoor) waar ik over van alles mijn mening geef;
www.watiknouvind.blogspot.nl

Ik ga eens even jullie blogs doorsnuffelen!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:00

Vandaag weer eens een Nederlandse blog geschreven. Clickertraining is nog steeds een ondergeschoven kindje in paardentraining. Dat is jammer want het is een ethische (geen dwang) manier van trainen en het geeft langdurige en betrouwbare resultaten. De band met je paard veranderd wanneer je dwang en dreigementen (van meer druk) achterwegen laat. Ja ik vind het heel bijzonder wat clickertraining met je relatie met je paard doet.

Zoals mijn vriendin en collega bij de dierenbescherming zei (ze is erg goed met dieren): I have a really good relationship with my horse, but when I started clicker training I discovered a 'spark' in my horse's eyes I hadn't seen before.

Clickertraining, dat is toch alleen voor kunstjes?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:10

Ik heb nog niet alle blogs bij gelezen, dat ga ik later even doen. Zit al een week ziek thuis dus ik heb een marathon slapen achter de rug :z :') .

Ondertussen heb ik al weer twee nieuwe video's geüpload:
How to saddle a horse
What you need for your first horse

Voor deze week is het nog even spannend of ik weer een nieuwe kan uploaden. Vorige week had ik het druk dus ik ben door mijn buffertje heen. Ik zit nog steeds met een oorontsteking en ik weet niet of ik de puf heb om iets op te nemen en te monteren :+ . Het is wat :Y) .

Amable schreef:
Stephanie schreef:
Hihi 31K bedoel je? Dat is niet een truc hoor. Dat zijn wel echt een aantal dingen: elke dag minimaal 1 post. zorgen voor de juiste hashtags en deze regelmatig updaten. Spelen met locatietags. Stories hashtags en locatietag meegeven. Super veel reageren op andere accounts en natuurlijk ook op je eigen posts actief meepraten.Participeren in verschillende groepen op Instagram, zo houd je contacten warm en kan je een vaste groep volgers creëren. Deze zijn een belangrijke basis om je post in 'uitgelicht' te krijgen.

Want uiteindelijk is mijn missie iedere post in Top Hashtags en uitgelicht te krijgen. Want daar bereik je potentiële volgers.


Hey, post is alweer van een tijdje terug, maar wilde hier toch graag nog wat over vragen :o

Hoe weet je wat de juiste hashtags zijn? Is dat een app of kom je daar ook op een andere manier achter?
"Stories hashtags en locatietag meegeven." Hoe doe je dit? Want je bedoeld toch die dingen waar je ook life kan gaan filmen enzo, die bovenin weergegeven worden?
Hoe ontdek je welke groepen er zijn op instagram? Ik dacht dat het vooral persoonlijke accounts waren :o

Alvast bedankt! Zou het namelijk wel heel tof vinden als ik wat meer volgers zou krijgen :) Is ook zakelijk leuk, ben benaderd door een dame die mij heel graag naar Rusland wil halen voor les. Ik weet nog niet of het helemaal gaat lukken, maar zou wel super vet zijn natuurlijk en al heel gaaf om daarvoor gevraagd te worden! Wat dat betreft kan je met instagram echt wel heel veel!

Welke hashtags geschikt zijn hangt van je account af. Jij zit nu boven de 1000 volgers en je hebt gok ik even zo'n 200-600 likes per post? Wat je wilt is hashtags vinden waarin jij met jouw engagement in de tophashtag kan komen.
#horse en #horses is dan bijvoorbeeld iets te hoog gegrepen. Daar worden namelijk per dag honderden foto's op geupload. Ik zou dus zoeken naar hashtags die iets minder verzadigd zijn, maar wel met regelmaat gebruikt worden. #friespaard (<10k posts) of #frisian (<40k posts) zijn voorbeelden van hashtags waar jij zeker in de top hashtag kan komen. Een iets ambitieuzere hashtag is bijvoorbeeld #horselovers (<250k posts). Door hashtags te zoeken die relevant zijn en waar verschil zit in activiteit (hoeveelheid posts op de hashtag) kan je voor jezelf beoordelen welke hashtags op gegeven moment vervangen kunnen worden.

Stel je staat over een tijdje altijd in tophashtag #friespaard, dan kan je ervoor kiezen om deze tag voor een iets ambitieuzere tag te ruilen. En zo klim je als het ware omhoog naar de grotere hashtags.

Voor mij is #horse en #horses nu een volgende stap. In het begin kwam ik nooit in deze top hashtags.

Wat je dus eigenlijk doet is gelijke concurrentie zoeken in hashtags. En nee helaas daar is geen app voor. De beste hashtags vind je door zelf research te doen.
Voeg bijvoorbeeld insta of ig voor een woord om een hashtag te ontdekken of plak achter een woord 'ofinstagram'. Zo kom je ook op verschillende hashtags, bijvoorbeeld: instahorse, ighorses, horsesofinstagram. Verder kan je zoeken op discipline hashtags of rassen hashtags. Ik zou zeggen wees creatief en ga op zoek naar hashtags die in de tophashtags posts hebben staan die vergelijkbaar zijn met het engagement van jouw post.

edit; ik heb net even bij je hashtags gekeken. Er zijn echt wel een aantal die je gebruikt die super groot zijn en ook niet echt relevant. Op grote hashtags worden je fotos snel weggespammed. Als je dan niet in top hashtag belandt is het eigenlijk zonde van de hashtag ruimte.

Deze zou ik sowieso vervangen voor iets relevanters en minder groot:
#HTers #HashTags #beautiful #grass #igers #instagood #instashot #nature #photooftheday #picoftheday #pretty #wild

Plus volgens mij heb je 29 hashtags dus daar kan nog 1 bij :D .

Even ter inspiratie, dit zijn de hashtags die ik gebruik, er zit misschien ook wel wat tussen dat voor jou interessant kan zijn:
#painthorse #horselove #instapony #instahorse #instahorses #horses #horse #pony #paard #paarden #pferd #pferde #cheval #ponyofinstagram #horseofinstagram #horsesofinstagram #horsey #equine #equestrian #equestrianlife #equus #ponies #horseriding #horsenation #twohearts #shetlander #shetlandpony #horsetagram # #horselife

(ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb, als je iets niet snapt vraag gerust door)

Betreft stories is het inderdaad ook dat gedeelte waar je live kan gaan. Je voegt dus een foto of video toe en dan heb je rechts boven een aantal opties. Je kan stickers toevoegen en onder die stickers zit de optie om een hashtag en locatietag toe te voegen.

Verder kan je ook tekst toevoegen en hier kan je ook je hashtags kwijt. Alleen als je meerdere hashtags gebruikt is het handig om ze even klein te swipen zodat ze niet je foto of video overschaduwen.

via de privéberichten functie is het ook mogelijk om groepen aan te maken. Deze groepen bestaan uit maximaal 15 personen. Er zijn groepen waarin mensen foto's delen als ze net gepost hebben. Instagram heeft geen chronologische volgorde meer dus posts missen is dan makkelijk. Via groepen kan je elkaar makkelijk op de hoogte houden en bovendien tussendoor ook eens wat praten zodat je elkaar wat beter leert kennen.

In het begin kon ik de groepen ook niet vinden, dus ben ik ze zelf gestart voor geïnteresseerden. En via daar kwamen anderen erachter dat ik groepen had en zo ben ik inmiddels ook voor andere groepen uitgenodigd. Misschien is het een idee om voor bokkers een groep op te richten zodat we elkaar een beetje kunnen helpen, achja ik bedenk zomaar wat ;) ...

Overigens wat mij ook helpt is bij bepaalde mensen de notificaties aanzetten. Zo vergeet je niet terug te reageren bij betrokken mensen. Die zijn toch best belangrijk namelijk *\o/* .

Ja Instagram kan zakelijk zeker interessant zijn. Ik las inderdaad in het andere topic over je aanbieding in Rusland. Super gaaf :-) ! Ik denk overigens echt dat jouw account potentie heeft om te groeien hoor, je hebt prachtige foto's en een erg concreet onderwerp op je account.

Ik verdien er zelf ook een klein zakcentje aan door advertenties te verkopen. Bovendien heb ik ook sponsordeals. Dat maakt het wel extra leuk om te doen. Ik weet niet hoe je daar zelf in staat, maar als het lukt om op gegeven moment boven die 10.000 volgers uit te komen gaan er meer deuren open :j .

Woeps mijn tekst is iets langer geworden dan ik dacht :') ...

Gaby schreef:
Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Wat een leuk filmpje, Stephanie! Ik ga, denk ik, ook de filmpjes over de paardenmelkerij, de maagzweer en het aanleren van 'kusje' nog kijken.

Edit: En de filmpjes over het inrijden van Qupido.
Pas toen ik op de filmpjes klikte en de omschrijving las, had ik door dat dit filmpjes zijn die gaan over het inrijden van een paard en niet 'zomaar' rijfilmpjes van een nieuw (bijrijd)paard zijn. Dat komt uit de titels van je filmpjes niet zo naar voren. Ik wist niet wat je onder basis training verstond. En ik wist ook niet dat Qupido een jong paard is, dat je aan het inrijden bent.
Misschien kun je een term als 'paard beleren' in de titel zetten? Ik denk dat je dan veel sneller casual rondsurfende Youtube-kijkers vangt. Zien hoe een paard wordt beleerd is erg interessant.

Thanks voor je feedback, daar kan ik wel wat mee. Dat zijn overigens wel de filmpjes toen ik nog een beetje op zoek was naar 'een manier'. Als ik ze nu opnieuw had moeten maken had ik het wat anders aangepakt. Maar ik zal eens kijken misschien is het handig om de titel en beschrijving nog eens aan te passen.

_Lauwtje_ schreef:
Dat je verschillende dingen hoort over SEO kan wel kloppen, het algoritme van Google is a. niet bekend. En b. verandert waar je bij staat. Maar de basis blijft hetzelfde; goede content.
Als je vragen over dingen hebt mag je me gerust een bericht sturen.

Oke top, misschien kom ik daar nog eens op terug :D .


HippoLogic schreef:
Maar nu, naar aanleiding van een compliment van een van mijn klanten een blog over mijn trainingsmethode die eigenlijk meer een way of life is geworden, vloeide er spontaan een blog uit mijn pen.

Lees de blog hier

Toch leuk dat je door zoiets ook ineens inspiratie kan krijgen *\o/* .

LaniFlexZ schreef:
Hoi! Ik meld me ook even.
Ik heb een youtube kanaal: Horse. TV
Heb 226 abooss. Maak video's over paarden natuurlijk.
Heb zelf een eigen paard. Zyalda :)
En nog 2 verzorg shettjes.
Maar ik word echt inspiratie loos......
Iemand leuke tips voor video ideeën?
( Heb nog niet echt wat doorgelezen hier dus zal ik maar eens doen vast wel meer mensen die ideeloos zijn) :j

Typ een onderwerp in de zoekbalk van YouTube dat je interessant vindt. En zet er dan eens een _ voor, achter of tussen twee woorden in, Bijvoorbeeld:
hoe _ paard

Dan krijg je bijvoorbeeld ook hoe paarden slapen. Misschien kan je op die manier op een leuk idee komen :-) .

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:32

Lange maar interessante post Stephanie! Ik heb nooit zo nagedacht over die hashtags.. ik doe meestal maar wat :=
Bedoel je met tophashtags de 'populaire berichten' ?
Voor zo'n Instagram Bokt-groepje ben ik wel in :j

Beterschap met je oorontsteking!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:43

Stephanie schreef:
Amable schreef:
Hey, post is alweer van een tijdje terug, maar wilde hier toch graag nog wat over vragen :o

Hoe weet je wat de juiste hashtags zijn? Is dat een app of kom je daar ook op een andere manier achter?
"Stories hashtags en locatietag meegeven." Hoe doe je dit? Want je bedoeld toch die dingen waar je ook life kan gaan filmen enzo, die bovenin weergegeven worden?
Hoe ontdek je welke groepen er zijn op instagram? Ik dacht dat het vooral persoonlijke accounts waren :o

Alvast bedankt! Zou het namelijk wel heel tof vinden als ik wat meer volgers zou krijgen :) Is ook zakelijk leuk, ben benaderd door een dame die mij heel graag naar Rusland wil halen voor les. Ik weet nog niet of het helemaal gaat lukken, maar zou wel super vet zijn natuurlijk en al heel gaaf om daarvoor gevraagd te worden! Wat dat betreft kan je met instagram echt wel heel veel!

Welke hashtags geschikt zijn hangt van je account af. Jij zit nu boven de 1000 volgers en je hebt gok ik even zo'n 200-600 likes per post? Wat je wilt is hashtags vinden waarin jij met jouw engagement in de tophashtag kan komen.
#horse en #horses is dan bijvoorbeeld iets te hoog gegrepen. Daar worden namelijk per dag honderden foto's op geupload. Ik zou dus zoeken naar hashtags die iets minder verzadigd zijn, maar wel met regelmaat gebruikt worden. #friespaard (<10k posts) of #frisian (<40k posts) zijn voorbeelden van hashtags waar jij zeker in de top hashtag kan komen. Een iets ambitieuzere hashtag is bijvoorbeeld #horselovers (<250k posts). Door hashtags te zoeken die relevant zijn en waar verschil zit in activiteit (hoeveelheid posts op de hashtag) kan je voor jezelf beoordelen welke hashtags op gegeven moment vervangen kunnen worden.

Stel je staat over een tijdje altijd in tophashtag #friespaard, dan kan je ervoor kiezen om deze tag voor een iets ambitieuzere tag te ruilen. En zo klim je als het ware omhoog naar de grotere hashtags.

Voor mij is #horse en #horses nu een volgende stap. In het begin kwam ik nooit in deze top hashtags.

Wat je dus eigenlijk doet is gelijke concurrentie zoeken in hashtags. En nee helaas daar is geen app voor. De beste hashtags vind je door zelf research te doen.
Voeg bijvoorbeeld insta of ig voor een woord om een hashtag te ontdekken of plak achter een woord 'ofinstagram'. Zo kom je ook op verschillende hashtags, bijvoorbeeld: instahorse, ighorses, horsesofinstagram. Verder kan je zoeken op discipline hashtags of rassen hashtags. Ik zou zeggen wees creatief en ga op zoek naar hashtags die in de tophashtags posts hebben staan die vergelijkbaar zijn met het engagement van jouw post.

edit; ik heb net even bij je hashtags gekeken. Er zijn echt wel een aantal die je gebruikt die super groot zijn en ook niet echt relevant. Op grote hashtags worden je fotos snel weggespammed. Als je dan niet in top hashtag belandt is het eigenlijk zonde van de hashtag ruimte.

Deze zou ik sowieso vervangen voor iets relevanters en minder groot:
#HTers #HashTags #beautiful #grass #igers #instagood #instashot #nature #photooftheday #picoftheday #pretty #wild

Plus volgens mij heb je 29 hashtags dus daar kan nog 1 bij :D .

Even ter inspiratie, dit zijn de hashtags die ik gebruik, er zit misschien ook wel wat tussen dat voor jou interessant kan zijn:
#painthorse #horselove #instapony #instahorse #instahorses #horses #horse #pony #paard #paarden #pferd #pferde #cheval #ponyofinstagram #horseofinstagram #horsesofinstagram #horsey #equine #equestrian #equestrianlife #equus #ponies #horseriding #horsenation #twohearts #shetlander #shetlandpony #horsetagram # #horselife

(ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb, als je iets niet snapt vraag gerust door)

Betreft stories is het inderdaad ook dat gedeelte waar je live kan gaan. Je voegt dus een foto of video toe en dan heb je rechts boven een aantal opties. Je kan stickers toevoegen en onder die stickers zit de optie om een hashtag en locatietag toe te voegen.

Verder kan je ook tekst toevoegen en hier kan je ook je hashtags kwijt. Alleen als je meerdere hashtags gebruikt is het handig om ze even klein te swipen zodat ze niet je foto of video overschaduwen.

via de privéberichten functie is het ook mogelijk om groepen aan te maken. Deze groepen bestaan uit maximaal 15 personen. Er zijn groepen waarin mensen foto's delen als ze net gepost hebben. Instagram heeft geen chronologische volgorde meer dus posts missen is dan makkelijk. Via groepen kan je elkaar makkelijk op de hoogte houden en bovendien tussendoor ook eens wat praten zodat je elkaar wat beter leert kennen.

In het begin kon ik de groepen ook niet vinden, dus ben ik ze zelf gestart voor geïnteresseerden. En via daar kwamen anderen erachter dat ik groepen had en zo ben ik inmiddels ook voor andere groepen uitgenodigd. Misschien is het een idee om voor bokkers een groep op te richten zodat we elkaar een beetje kunnen helpen, achja ik bedenk zomaar wat ;) ...

Overigens wat mij ook helpt is bij bepaalde mensen de notificaties aanzetten. Zo vergeet je niet terug te reageren bij betrokken mensen. Die zijn toch best belangrijk namelijk *\o/* .

Ja Instagram kan zakelijk zeker interessant zijn. Ik las inderdaad in het andere topic over je aanbieding in Rusland. Super gaaf :-) ! Ik denk overigens echt dat jouw account potentie heeft om te groeien hoor, je hebt prachtige foto's en een erg concreet onderwerp op je account.

Ik verdien er zelf ook een klein zakcentje aan door advertenties te verkopen. Bovendien heb ik ook sponsordeals. Dat maakt het wel extra leuk om te doen. Ik weet niet hoe je daar zelf in staat, maar als het lukt om op gegeven moment boven die 10.000 volgers uit te komen gaan er meer deuren open :j .


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thanks! Je hebt me echt weer een eind op weg geholpen! Zojuist een nieuwe story gemaakt met al je tips en m'n hashtag lijstje geupdate :D
Advertentie verkoop etc lijkt me ook super interessant en leuk, maar dat is nu nog niet aan de orde natuurlijk. Wil eigenlijk ook meer met youtube doen, maar weet nog steeds niet in welke vorm. Uitleg video's zijn er natuurlijk al wel heel veel, dus dat is niet echt nieuw meer :/

Ja, die Rusland aanbieding, zo vet. Het is nog niet zeker of het door gaat, ze wilde me origineel in November laten komen, maar kon nog niet genoeg deelnemers vinden en de rijbak was blijkbaar nog niet klaar, dus ze wilde het nu in mei door laten gaan. Ik zie wel, vind het gewoon al super tof om gevraagd te worden!

Een prive groepje met bokkers lijkt me al heel leuk! Zal even in het andere instagram topic een balletje opgooien wie erin willen :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:21

Wat interessant zeg! Ik had nooit geweten dat #'s zo in elkaar zaten ;)

IG groepje lijkt mij ook zeker interessant al heb ik pas 45 volgers :')
Ook staat er een nieuwe post online. Het gaat nog niet heel diep in op mijn mening, maar ik ben er weer in aan het komen! :D
https://horseoutofthebox.wordpress.com/ ... ondwerken/

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:36

Beterschap @Stephanie Y;(

Dank je wel voor je uitgebreide post over hastags. Ik ben niet super actief op instagram, ik gebruik instagram meer "persoonlijk": als je meer wilt weten over de persoon achter HippoLogic. Ik deel geen blogs of trainingsinfo maar als je mij een (beetje) beter wilt leren kennen dan kan dat daar.

Eergisteren dus een Nederlandse blog, vandaag een Engelse blog:
Fact Friday: the difference between negative and positive reinforcement En het is niet wat je denkt! Dit is een heel ander gezichtspunt dan de meest voor de hand liggende verschillen....

Nieuwsgierig? }>

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:46

Hoi allemaal ik heb een vraag aan jullie , Wat vinden de kijkers het leukste om te zien? Buitenrit videos , trainings videos , springvideos , vrijheidsdressuur gronwerk videos , wedstrijd videos etc?
Mijn doel was altijd om Z te starten met me paard nu zijn we M1 maar door me ongeluk red ik het lichamelijk niet meer het intensief trainen etc word me echt zwaar. Zoals vandaag heb ik gelest een half uur en ik kan derest van de dag niks dan ben ik echt gesloopt en heb ik veel pijn in me hoofd.

Wat denken jullie dat de kijkers echt leuk vinden om te zien?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:23

Ik denk dat voor elk onderwerp wat je noemt een publiek is te vinden, de vraag is: Wat vind jij leuk om te maken. Als je maakt wat je zelf leuk vind trek je mensen aan die dat ook leuk vinden. En enthousiasme is aanstekelijk.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:25

Precies! Je moet doen wat jij super leuk vind en enthousiast praten, enthousiast zijn: dat vinden mensen het allerleukst.
:D

Zelf doe ik veel grondwerk, maar ik kijk liever naar iemand die totaal niet natuurlijk met zijn paard bezig is en plezier heeft dan naar een chagrijnig stuk vreten dat toevallig mijn filosofie deelt :+

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:58

Ik zou gaan willen bloggen maar geen idee waarover en ik heb wel een mooie site nodig en met opbouwen raak ik altijd in de war. Als alles is opgebouwd en alles goed staan kan ik wel stukjes schrijven als je me snapt.

Ik doe het niet alleen omdat ik wil gaan bloggen voor het geld ofz :')
Maar ik vind stukjes schrijven ontzettend leuk alleen pakkende sites en een naam zijn niet Mn sterkste punt

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:04

Waar wil je over bloggen? Dat is wel een belangrijke eerste stap.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:07

Ik hou gewoon ontzettend veel van stukjes schrijven. Maar doe niet genoeg met paarden etc om elke dag een soort verslagje te schrijven of als ik les heb gehad want het is nu eenmaal 'simpele manegeles'. En ik wil ook geen paarden logger worden die alle basisdingen die je op Google vind opnieuw uitlegt. Vandaar.

Edit: net zoals blog topics hier. Alleen heb ik niks om te volgen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:10

Je kan bijvoorbeeld schrijven over wat he doet op je manege: om het bijvoorbeeld in goed licht te zetten.
Volgens mij is er bij bit een ontzettend leuke columnist die ook manegeruiter is :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:20

Ga ervan uit dat dat elke week hetzelfde is behalve misschien de lespony dus ook niks spannends aan

MiniEqui

Berichten: 214
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:10

Wow stephanie! je hebt deze instagram leek helemaal bij gepraat en nog enthousiaster gemaakt :D . Ik ben er pas net een weekje ofzo mee aan het rommelen en begreep niet zo goed waarom sommige mensen 10+ # hebben, ik kan er met moeite vaak 3 bedenken en meer leek mij zo overdreven :o , maar nu snap ik hoe het zit. Als er een inst groepje komt van bokkers, sluit ik mij graag aan!

zoasl de rest zegt, blog over de dingen die jezelf leuk vind en aanspreken! een ding wat ik belangrijk vind is de conditie van je paard goed beoordelen en monitoren. Hierbij heb ik ook doorverwezen naar een ander artikel, daar staat alles zo goed uitgelegd, dat ik niet ga herhalen of kopieren, maar liever mijn verhaal vertel en door verwijs voor meer info op een bepaald gebied. Voor de liefhebber mijn blog over body conditie score beoordelen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:44

Trui schreef:
Ik zou gaan willen bloggen maar geen idee waarover en ik heb wel een mooie site nodig en met opbouwen raak ik altijd in de war. Als alles is opgebouwd en alles goed staan kan ik wel stukjes schrijven als je me snapt.

Ik doe het niet alleen omdat ik wil gaan bloggen voor het geld ofz :')
Maar ik vind stukjes schrijven ontzettend leuk alleen pakkende sites en een naam zijn niet Mn sterkste punt


Je kan gewoon een van de vele gratis templates kiezen in WP (WordPress).

Als je veel schrijft en veel blogs leest krijg je vanzelf ervaring in pakkende titels verzinnen. Iedereen is ergens begonnen...

Ik begon mijn blog als trainingsdagboek, nu schrijf ik over paardvriendelijke (dwangvrije) training. Iets heel anders, maar was ik niet met mijn online trainingsdagboek begonnen dan had ik nu mijn goedlopende blog niet.

Gewoon beginnen, het hoeft niet perfect. :+ Pas als je iets doet, weet je of het leuk is. Bloggen is een vaardigheid die je moet ontwikkelen. Je leert ook vanzelf waar je makkelijk over schrijft.

Ook een template kun je altijd weer veranderen. Veel plezier!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:47

Ik heb allemaal schriften in huis liggen met stukjes die nergens over gaan :') ik weet ook niet wat ik moet doen met ene blog wat over alles en niks gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:04

Trui schreef:
Ik heb allemaal schriften in huis liggen met stukjes die nergens over gaan :') ik weet ook niet wat ik moet doen met ene blog wat over alles en niks gaat


Gewoon beginnen :) ik ben ook maar gewoon met m'n eigen hersenspinsels begonnen en dat neemt nu ook serieuzere en betere vorm aan. Je ontwikkelt door het te doen! En het kost hooguit je tijd, met een gratis domein (naam.wordpress.com) verlies je er ook geen geld aan :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:20

Precies! En als het jr niet bevalt stop je gewoon weer ;)

Ik ben ook gestopt en weer opnieuw begonnen, omdat ik door mijn opleiding zo veel basis dingen heb geleerd die ik eerst nooit toepaste. Deze wilde ik wel gaan toepassen en daarom ben ik opnieuw begonnen ;) Maar je leert het meest door gewoon schijt aan iemands mening te hebben en te beginnen!

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:11

Stephanie, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik had nog nooit zo bekeken dat het zo werkt, echt een eyeopener dus!