Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
lor1_1984 schreef:Ik heb even een vraagje over een dispute.
Product is zaterdag geleverd, beschadigt gearriveerd en ik heb dus om terugbetaling van de aanschafkosten gevraagd.
De verkoper heeft nog niet gereageerd terwijl de reactietijd over ong 42u verstrijkt en er staat bij dat als de verkoper bij het verstrijken niet gereageerd heeft 'the dispute will be closed in your proposal.'
Nu snap ik die zin niet helemaal en als ik hem door translate heen haal krijg ik 'het geschil zal in uw voorstel worden gesloten.'
Betekend dat dan het in mijn voordeel wordt gesloten en ik dan dat geld terug krijg of begrijp ik het verkeerd?
Diablo schreef:Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd is omdat de betalingstermijn verstreken is. Dit kan echter helemaal niet, ik heb meteen na mijn bestelling behaald. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?
germie schreef:Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?
luxje schreef:fjordjes schreef:Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden
Dit is gewoon oplichting, dat je het überhaupt open en bloot op een forum durft te posten...
fjordjes schreef:germie schreef:Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?
Alleen als de verkoper dat voorstelt. Meestal mag je het houden en krijg je het geld terug of kosteloos een nieuwe opgestuurd. Heb je trouwens per creditcard betaald? Dan kan je ook via master/visa je geld terug krijgen.
Heb dit even van een andere site gekopieerd:
Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.
Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.
Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.
Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).
Citaat:Artikel II
1.Met betrekking tot de omzetbelasting dienen voor goederen die voldoen aan de artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap en die overeenkomstig de op 31 december 1992 van toepassing zijnde douanewetgeving zich op of na 1 januari 1993 onder een douaneregeling bevinden, na 1 januari 1993 wat betreft de beëindiging van deze douaneregeling de douaneformaliteiten te worden vervuld overeenkomstig de douanewetgeving zoals deze op 31 december 1992 van toepassing was.
2.De in het eerste lid bedoelde douaneregelingen zijn:
a. een regeling voor communautair douanevervoer (interne procedure);
b. opslag als douanegoederen in een douane-entrepot of een vrij entrepot dan wel tijdelijke opslag;
c. een regeling voor tijdelijke invoer met vrijstelling van belasting.
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 61 bezoekers