Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:58

Kun je er ook met creditcard betalen?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:58

Net een bestelling geplaats alleen staat ie er 2x in, heb ook 2x een bevestigingsmail gekregen. Bij 2 stonden het gele balkje van nu betalen en bij de andere 2 niet, die heb ik ook geannuleerd, hoop dat dat genoeg is. En dat balkje van nu betalen doe je dat pas als je het product hebt ontvangen of moet je dat van te voren al betalen?

Het bedrag is ook maar 1x afgeschreven van mijn rekening (betaald met creditcard)
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 11-11-15 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:39

Ik heb gisteren wat besteld, maar er staat nog steeds in afwachting van betaling, er is al wel geld van mijn rekening afgeschreven. Moet ik nu gewoon rustig afwachten of moet ik klikken op betaal nu?

Volgens mij moet je daar toch pas op klikken als je het product ook daadwerkelijk hebt ontvangen?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:55

Ik wacht op 3 pakketjes.

Ik las trouwens ook dat pakketten niet meer via post nl bezorgt worden maar dat je die bij het postkantoor moet ophalen, mensen dat al gehad? Dan krijg je een brief en moet je je legitimeren als je het pakket ophaalt.

En als de pakjes zo klein zijn dat ze door de brievenbus passen worden ze dan ook via de brievenbus bezorgt?

Oh en nog een tip: www.forum-china.nl staat veel info op ook handig voor vragen etc.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:08

Nee dat betekent dat ze onderweg zijn en als je ze dan hebt ontvangen moet je op confirmed klikken als je ze hebt ontvangen. Dan weten hhun dat ze aangekomen zijn.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:55

@ suus_pepper hou er rekening mee dat de Chinese maten kleiner uitvallen dan westerse maten. Ik raad je dus aan om 2 maten groter te bestellen als je eigen maat. Je kan in de zoekbalk aangeven welk kledingstuk je zoekt en zet daar de maat bij. Dan krijg je de meeste resultaten in die maat. Overigens kloppen ook niet alle maattabellen die erbij staan, per verkoper kan het enorm wisselen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:19

suus_pepper schreef:
Oef lastig dus, ik had een hele mooie jurk gevonden. De jurk zelf heeft geen reviews, de verkoper wel. Zouden jullie dat aandurven of niet?


Zonder reviews zou ik het niet gauw doen

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:46

Volgens mij wel ja. Heb er ook twee met die status. 1 pakketje is niet traceerbaar maar heb die wel op dezelfde dag besteld als de andere, van die weet ik dus niet wanneer die aankomt iemand daar ervaring mee?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:14

lor1_1984 schreef:
Ik heb even een vraagje over een dispute.
Product is zaterdag geleverd, beschadigt gearriveerd en ik heb dus om terugbetaling van de aanschafkosten gevraagd.
De verkoper heeft nog niet gereageerd terwijl de reactietijd over ong 42u verstrijkt en er staat bij dat als de verkoper bij het verstrijken niet gereageerd heeft 'the dispute will be closed in your proposal.'
Nu snap ik die zin niet helemaal en als ik hem door translate heen haal krijg ik 'het geschil zal in uw voorstel worden gesloten.'
Betekend dat dan het in mijn voordeel wordt gesloten en ik dan dat geld terug krijg of begrijp ik het verkeerd?


Volgens mij hoeft het niet altijd zo te zijn dat jij dan ook daadwerkelijk geld terug krijgt. Heb je ook foto's gemaakt van het beschadigde product? Dat kan helpen. Verder zou ik een mail naar AliExpress sturen met de foto's zo vergroot je de kans dat je je geld terug krijgt of dat je het mag houden en een nieuwe krijgt.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:59

Klopt 2 pakketjes hebben bij mij ook die status, 1 pakketje heeft helemaal geen status. Je hebt een App waarmee je de pakketjes kan volgen. 17 track heet die.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Daarbij moet je boven de 22 euro inklaringskosten betalen dus ben je alsnog duurder uit.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:18

Bij mij staat er al een week dat ie per vliegtuig gaat :P

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:49

Bericht sturen naar de verkoper

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:32

Als je een berichtje stuurt naar de verkoper met foto's van wat kapot is dan kan de verkoper of je geld terug geven of een nieuwe opsturen. Meestal komen ze wel met een oplossing want ze willen geen negatieve feedback krijgen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:20

Diablo schreef:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd is omdat de betalingstermijn verstreken is. Dit kan echter helemaal niet, ik heb meteen na mijn bestelling behaald. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?


Mailen naar AliExpress. Of wachten tot je je geld terug hebt en opnieuw bestellen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)


fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:50

germie schreef:
Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?


Alleen als de verkoper dat voorstelt. Meestal mag je het houden en krijg je het geld terug of kosteloos een nieuwe opgestuurd. Heb je trouwens per creditcard betaald? Dan kan je ook via master/visa je geld terug krijgen.

Heb dit even van een andere site gekopieerd:
Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.

Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.

Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.

Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).

Bron: http://www.ervaringen.nl/aliexpress.com
Laatst bijgewerkt door Paisano op 29-11-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek bron toegevoegd.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:42

luxje schreef:
fjordjes schreef:
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden


Dit is gewoon oplichting, dat je het überhaupt open en bloot op een forum durft te posten...


Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik het gekopieerd en is de tekst niet door mij getypt, heb van een andere site, dat was om germie te helpen.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 29-11-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:49

fjordjes schreef:
germie schreef:
Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?


Alleen als de verkoper dat voorstelt. Meestal mag je het houden en krijg je het geld terug of kosteloos een nieuwe opgestuurd. Heb je trouwens per creditcard betaald? Dan kan je ook via master/visa je geld terug krijgen.

Heb dit even van een andere site gekopieerd:
Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.

Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.

Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.

Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).


Hier de bron: http://www.ervaringen.nl/aliexpress.com

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:31

Je krijgt het geld met een week ongeveer terug gestort. Ik had laatst wat besteld maar geannuleerd omdat ik het ergens anders goedkoper zag en heb met ongeveer een week mijn geld terug gekregen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:53

Valt kleiner, meest gehoorde advies is om 2 maten groter te bestellen qua kleding. Schoenmaten worden aangeduid met Amerikaanse maten dus hoe het dan zit weet ik niet precies of het dan groter of kleiner valt.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:14

Citaat:
Artikel II

1.Met betrekking tot de omzetbelasting dienen voor goederen die voldoen aan de artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap en die overeenkomstig de op 31 december 1992 van toepassing zijnde douanewetgeving zich op of na 1 januari 1993 onder een douaneregeling bevinden, na 1 januari 1993 wat betreft de beëindiging van deze douaneregeling de douaneformaliteiten te worden vervuld overeenkomstig de douanewetgeving zoals deze op 31 december 1992 van toepassing was.
2.De in het eerste lid bedoelde douaneregelingen zijn:
a. een regeling voor communautair douanevervoer (interne procedure);
b. opslag als douanegoederen in een douane-entrepot of een vrij entrepot dan wel tijdelijke opslag;
c. een regeling voor tijdelijke invoer met vrijstelling van belasting.


http://wetten.overheid.nl/BWBR0007279/g ... 01-12-2015

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:46

Slechte review neerzetten? Of daarmee dreigen?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:04

Mijn eerste bestelling is binnen! Echt snel, mijn nieuwe telefoonhoesje. Nu nog wachten op 2 dingen :)

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:26

13 november besteld.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

fjordjes

Berichten: 12021
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:49

Heb je via ideal of creditcard betaald? Misschien dat dat ook nog scheelt?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers