Meisje van 2!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:03

Ynepien schreef:
Waarom zou het paard hiervoor losgereden moeten worden? Dit is gewoon een super braaf paard,wat waarschijnlijk ook nog eens heerlijk zit.Super schattig :D
Al zou ik er niet naar durven kijken als ik het zo in het echt zou zien :D Denk dat mijn hart niet meer op zijn plek zou zitten dan :')


Haha, na ja ik begrijp het wel verder nu ;)

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:03

VragenKop schreef:
EliseXJoelle schreef:
Naar wat ik kan zien wil ze steeds galopperen, dan geeft ze toch (bijna) de goede hulp?
Haar linker been is wel wat activer met het aangeven van de hulpen, maar hoe hard en vaak raakt ze de pony echt? volgens mij voelt dit beestje dat als een kleine kietteling en heeft hij er vast geen last van.

Wel schattig zo'n klein meisje op zo'n paard!


Ja, maar misschien moet dat ook om aan te galloperen? Want je moet natuurlijk met de binnenbeen aansporen en buitenbeen naar achter.

Ja dat vond ik zelf indd ook schattig haha


waarom moet dat? wat een onzin.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:04

Salsa schreef:
Waar ik me vooral over verbaas is dat deze ouders hun 2 jarige dochter op deze manier op een paard laten rijden. Erg onverantwoord imo. Kindjes van 2 horen niet zo op een paard te zitten al is het alleen al omdat ze qua evenwicht, kracht en groei dit lichaamlijk nog niet aan kunnen

Hier ben ik het wel mee eens, ondanks dat ik het best schattig vind...

Onze dochter zal haar iig niet na gaan doen... Vind het voor een 2 jarige gewoon onverantwoord :o

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:04

VragenKop schreef:
EliseXJoelle schreef:
Naar wat ik kan zien wil ze steeds galopperen, dan geeft ze toch (bijna) de goede hulp?
Haar linker been is wel wat activer met het aangeven van de hulpen, maar hoe hard en vaak raakt ze de pony echt? volgens mij voelt dit beestje dat als een kleine kietteling en heeft hij er vast geen last van.

Wel schattig zo'n klein meisje op zo'n paard!


Ja, maar misschien moet dat ook om aan te galloperen? Want je moet natuurlijk met de binnenbeen aansporen en buitenbeen naar achter.

Ja dat vond ik zelf indd ook schattig haha


waarom moet dat? wat een onzin.[/quote]

Of andersom voor de contragalop, of nog iets anders als je je paard iets anders geeft aangeleerd.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:05

VragenKop schreef:
little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.

:D

Ik zal het tegen mijn paarden vertellen :)
Doen ze het hier allemaal verkeerd :+

Mensen die wissels willen rijden komen allemaal in de knoop zoals jij het zegt.

Rechterbeen naar achter is linker galop, linkerbeen naar achter is rechtergalop.
Wil je wisselen gebruik je je zit en alleen dat veranderde been.
Dan heb je geen tijd voor binnenbenen.
En nee contra krijg je dan ook niet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:05

VragenKop schreef:
little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.


Wat jij hebt geleerd geldt niet persé voor de paarden op de rest van de wereld ;) Er is niet één waarheid bij het paardrijden; er zijn veel wegen die naar Rome (of in dit geval, daar de galop) leiden.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:07

VragenKop schreef:
little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.


Wat jij hebt geleerd geldt niet persé voor de paarden op de rest van de wereld ;) Er is niet één waarheid bij het paardrijden; er zijn veel wegen die naar Rome (of in dit geval, daar de galop) leiden.[/quote]

Dat is wel waar, maar ik denk dat als ze bij haar zeggen dat ze het fout doet, dat ze het toch wel echt fout doet ;')
Daar heb je wel gelijk in.

rose68

Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Bad Bentheim

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:12

Oooh wat moet je een vertrouwen hebben in je paard om dit te doen met je kind. Hier zal ongetwijfeld al heel veel geoefend zijn. Als moeder weet je de grens van het kunnen van je kind redelijk in te schatten, en zal ze haar echt niet zomaar van de een op de andere dag dit laten doen. Maar het blijven dieren hoe braaf ook. Een keer schrikken of iets en ze ligt eraf. Maar schattig is het..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:15

ik moet even zeggen dat ik het knap vind hoe dit meisje blijft zitten, zo zonder beugels en 'echt' zadel! :j

Brainless

Berichten: 29736
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:16

VragenKop schreef:
celano schreef:
wat zijn verkeerde hulpen? het is maar net wat je je pony aanleert.


Daar heb je inderdaad gelijk in, maar toch zit ik u te denken...
Ze hebben de pony zo te zien niet eens losgereden, en nu al galloperen?

Mijn paarden trekken regelmatig een sprintje in het land zonder dat ze losgereden zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:23

VragenKop schreef:
Dat is wel waar, maar ik denk dat als ze bij haar zeggen dat ze het fout doet, dat ze het toch wel echt fout doet ;')


Fout in de zin dat ze het anders doet dan de vaste berijder het paard heeft aangeleerd. Niet fout in de zin van dat je het op een ander paard nooit zo zou mogen doen. Want een ander paard heeft het misschien heel anders aangeleerd.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:27

dat diertje wordt gewoon gestuurd vanaf de kant,
want dat meisje stuurt echt niet.
haha, ken genoeg diertjes die in de round-pen super braaf zijn en waar je ukkies dus gerust op kan zetten...

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:31

Wat ik zie is een heel braaf paard wat zijn rondje loopt, en op de stem aan de kant, en de stem van het meisje wat er op zit aangestuurd wordt.
Dat ze vaak galoppeert is waarschijnlijk omdat dat makkelijker zitten is dan draven.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:31

TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:38

Het is niet schadelijk voor een kind om paard te rijden. Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan. integendeel, het heeft therapeutische waarde.

Wel is het zo dat je natuurlijk niet echt correcte hulpen kunt geven en er vaak dingen aangewend worden (als het kind vaak rijdt) die soms slecht af te leren zijn, zoals klapperen met de benen, hakken gebruiken en aan de teugels trekken.
Maar we zien dat ook wel bij ruiters die veel later beginnen en het meteen verkeerd leren omdat ze op te stugge manegedieren moeten rijden bv....

Hier rijden ukkies zonder cap op hengsten, dat zou pas een discussie zijn op bokt, hahaha.

*edit foto verwijderd, omdat ik geen toestemming heb gevraagd aan de vriend die hem op Facebook plaatste.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:42

VragenKop schreef:
celano schreef:
wat zijn verkeerde hulpen? het is maar net wat je je pony aanleert.


Daar heb je inderdaad gelijk in, maar toch zit ik u te denken...
Ze hebben de pony zo te zien niet eens losgereden, en nu al galloperen?


Wat knap dat jij kan zien of ze hebben losgereden ja/nee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:43

Haha laat het ze maar niet te vaak zien hier op bokt inderdaad :+

En ach het filmpje.. Meisje heeft er lol van, en heeft een doodbraaf paard. En dat gezeur om de hulpen of die wel correct worden gegeven...
Ik geef m'n hulpen ook niet volgens het boekje hoor, mijn pony draait niet alleen om mijn binnenbeen maar ook om m'n zweepje als ik deze tegen d'r schouder aanleg (let wel, niet slaan maar aanlegen en "duwen"). Is ook niet volgens het boekje en soms stuur ik alleen door het zweepje even aan te leggen :+

Je hebt te maken met twee levende wezens: het paard en de mens.. :+
En het wel of niet losrijden.. Je twijfelt of het meisje wel of niet goed rijdt, maar ze moet wel hebben losgereden? :')

Ik zou even alle bokt-filmpjes afgaan, weet je hoeveel filmpjes er in galop beginnen! Schandalig hoor, die hebben ook vast niet losgereden.. :+

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:44

Tja het is een keuze die je als ouder maakt. Gelukkig gaat het meestal goed maar soms ook niet en wil niet bij die soms horen. Wbt hengst ofzo maakt het me niet zo uit. Die cap daar in tegen wel. Een kind van de dergelijke leeftijd heeft gewoon niet de kracht en het evenwicht is niet volledig ontwikkeld. Al struikeld een paar maar even of verstapt zich en je kind valt van een enorme hoogte.

Dat paarden therapeutisch kunnen werken op oa kinderen is een feit maar je kan ook op andere, imo, veiligere manieren kinderen en paarden combineren. En het is zeker een verschil of een kind op een kleine pony zit of een enorm paard door iig de breedte en de hoogte waar ze vanaf vallen.

Offtopic: Hele gave hengst trouwens!

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:56

Braaf paard <3

En een ruitertje die leert zitten zonder aan de teugels te hangen! :) Op de meeste maneges is dat wel anders :(

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:59

Damn dit meisje zit nu al beter dan veel mensen die ik ken! Dit is ongebruikelijk voor ons voorzichtige nederlanders (incl mijzelf) maar zo kweek je wel verschrikkelijke goede ruiters natuurlijk.

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:05

Mijn dochter van twee doet enkel wat stapritjes op onze Shetlander.
Lekker rustig aan. Beetje poetsen en dan een wandelingetje maken.
Meer dan genoeg voor een tweejarige.

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:10

Rianneke schreef:
Salsa schreef:
Waar ik me vooral over verbaas is dat deze ouders hun 2 jarige dochter op deze manier op een paard laten rijden. Erg onverantwoord imo. Kindjes van 2 horen niet zo op een paard te zitten al is het alleen al omdat ze qua evenwicht, kracht en groei dit lichaamlijk nog niet aan kunnen

Hier ben ik het wel mee eens, ondanks dat ik het best schattig vind...

Onze dochter zal haar iig niet na gaan doen... Vind het voor een 2 jarige gewoon onverantwoord :o


Zo te zien kan ze het prima aan, ze zit netter dan menig ander persoon die ik op een paard heb zien zitten :=

En ze is niet de enige, deze 2-jarige doet mee aan barrel racing wedstrijden :Y) <3
http://video.news.com.au/v/8506/Austral ... est-cowboy

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 14:11

Lara_Silver schreef:
TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:12

VragenKop schreef:
Lara_Silver schreef:
TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.



En dat komt van iemand die op basis van 2 minuten film roept dat ze niet hebben losgereden, zonder eerst daarover na te denken? :')

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:13

Moeten we hier serieus rij technisch commentaar op geven? Kom op zeg, we praten over een kind van twee en een supermakke pony.