Meisje van 2!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Meisje van 2!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:50



Euh... Ik zit te twijfelen, of dit meisje nou goed rijd, of juist slecht?
Voor een tweejarige sowieso goed, maar... Geeft ze geen verkeerde hulpen of zo?
Ik vind haar zit sowieso heel goed voor iemand van 2...

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3


VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:53

celano schreef:
wat zijn verkeerde hulpen? het is maar net wat je je pony aanleert.


Daar heb je inderdaad gelijk in, maar toch zit ik u te denken...
Ze hebben de pony zo te zien niet eens losgereden, en nu al galloperen?

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:56

Rije schreef:
Dit heeft niks met wat voor 'hulpen' dan ook te maken imo :n Meiske klapt wat met de beentjes en paard is zo braaf dat ie daar op reageert. En misschien ook nog op een stemcommando van langs de kant? (heb geen audio aan). Maar dit is gewoon zitten, heeft niks met paardrijden te maken. Een tweejarige kun je ook niet uitleggen wat de bedoeling is lijkt me, alleen dat paardje harder moet.


Ja daar heb je inderdaad gelijk in!
En in de video laten ze bij sommige stukjes ook de geluid uit... Misschien daarom?

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:57

naomi_g1998 schreef:
Want jij weet of ze hiervoor niet hebben losgereden of wel? :D

Dit is ook geen rijden maar gewoon een beetje knol hobbelen. Snap ook niet helemaal wat het probleem is? Lijkt me niet dat dit paard er een trauma of schade aan over houd.


Dat weet ik indd niet ;)

Daarom vroeg ik ook, of dit wel helemaal oke is.
Ik kan het zelf natuurlijk niet beoordelen in m'n eentje

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 12:59

EliseXJoelle schreef:
Naar wat ik kan zien wil ze steeds galopperen, dan geeft ze toch (bijna) de goede hulp?
Haar linker been is wel wat activer met het aangeven van de hulpen, maar hoe hard en vaak raakt ze de pony echt? volgens mij voelt dit beestje dat als een kleine kietteling en heeft hij er vast geen last van.

Wel schattig zo'n klein meisje op zo'n paard!


Ja, maar misschien moet dat ook om aan te galloperen? Want je moet natuurlijk met de binnenbeen aansporen en buitenbeen naar achter.

Ja dat vond ik zelf indd ook schattig haha

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:01

Salsa schreef:
We hebben het over een meisje van 2 van ongeveer 13 kilo zonder enige kracht in haar ledematen. Hoezo verkeerde hulpen?
Je had toch niet gedacht dat ze dit paard even lekker over de rug kon laten lopen en met een mooie beenaanleg in galop kon krijgen ofzo. En tja losrijden hoeft niet alleen in stap ;) Ik zet mijn paarden ook vaak snel aan het werk qua tempo en zeker als het koud is.

Waar ik me vooral over verbaas is dat deze ouders hun 2 jarige dochter op deze manier op een paard laten rijden. Erg onverantwoord imo. Kindjes van 2 horen niet zo op een paard te zitten al is het alleen al omdat ze qua evenwicht, kracht en groei dit lichaamlijk nog niet aan kunnen


Der zijn meerdere video's van wat dit meisje allemaal van der ouders mag met het paardje.

Dat kon ik zelf natuurlijk niet weten, daarom vroeg ik dat ook/

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3


VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:01

little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:03

Ynepien schreef:
Waarom zou het paard hiervoor losgereden moeten worden? Dit is gewoon een super braaf paard,wat waarschijnlijk ook nog eens heerlijk zit.Super schattig :D
Al zou ik er niet naar durven kijken als ik het zo in het echt zou zien :D Denk dat mijn hart niet meer op zijn plek zou zitten dan :')


Haha, na ja ik begrijp het wel verder nu ;)

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:04

VragenKop schreef:
EliseXJoelle schreef:
Naar wat ik kan zien wil ze steeds galopperen, dan geeft ze toch (bijna) de goede hulp?
Haar linker been is wel wat activer met het aangeven van de hulpen, maar hoe hard en vaak raakt ze de pony echt? volgens mij voelt dit beestje dat als een kleine kietteling en heeft hij er vast geen last van.

Wel schattig zo'n klein meisje op zo'n paard!


Ja, maar misschien moet dat ook om aan te galloperen? Want je moet natuurlijk met de binnenbeen aansporen en buitenbeen naar achter.

Ja dat vond ik zelf indd ook schattig haha


waarom moet dat? wat een onzin.[/quote]

Of andersom voor de contragalop, of nog iets anders als je je paard iets anders geeft aangeleerd.

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:07

VragenKop schreef:
little_king schreef:
Ik spoor niet aan met het binnenbeen voor galop, doe ik het nu ook fout?
Ja volgens de manege lessen wel, maar veel ruiters leren aanspringen op enkel het buitenbeen.



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.


Wat jij hebt geleerd geldt niet persé voor de paarden op de rest van de wereld ;) Er is niet één waarheid bij het paardrijden; er zijn veel wegen die naar Rome (of in dit geval, daar de galop) leiden.[/quote]

Dat is wel waar, maar ik denk dat als ze bij haar zeggen dat ze het fout doet, dat ze het toch wel echt fout doet ;')
Daar heb je wel gelijk in.

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 14:11

Lara_Silver schreef:
TS, waar maak je je eigenlijk écht druk om? Er gaat niets verkeerd op het filmpje, het meisje is een muggengewicht en het paard staat zo te zien prima aan de hulpen. Op deze manier rijden en voelen; niets beters voor een muurvaste zit op latere leeftijd. Erg fijn en braaf paard en een prima leerpaard voor dit meisje. Ik neem aan dat manegepaarden bij jou ook vast en zeker wat te verduren hebben gehad qua 'foute hulpen' toen je begon met rijden, bij dit meisje niet anders. Daarbij vind ik je conclusie 'niet los gereden' vrij bijzonder, je was er immers niet bij toen dit filmpje gemaakt is. Mij lijkt het vrij goed mogelijk dat dit paard eerst los gereden is door een volwassene en niet uit de box/wei geplukt om direct met een uk er op te galopperen.


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 14:17

chelle_dora schreef:
VragenKop schreef:


Ik maak me nergens druk om, ik vind je reactie niet bepaald aardig ook. Ik vroeg jullie mening over het filmpje, als je zichzelf zo stoer wil voelen omdat je tegen iemand die niet bepaald lang op bokt zit onaardig kan doen, dan kan ik je zeggen dat het bij mij niet werkt.
Ik heb liever geen reacties van kleutertjes die nog niet goed kunnen lezen of die gelijk al reageren bij de eerste woord die ze niet leuk vinden, lees eerst verder totdat je der iets over zegt.
Ik gaf al iemand anders gelijk dat ik der idd niet bij was.



En dat komt van iemand die op basis van 2 minuten film roept dat ze niet hebben losgereden, zonder eerst daarover na te denken? :')[/quote]

Ik heb al gezegd dat ik idd der niet bij was dus niet kon weten of ze hebben losgereden, een neetje later na mijn reactie over losrijden.

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 14:18

aeolusnr1 schreef:
Nee idd buitnebeen aandrijven voor het aanspringen in de juiste gallop.
en binnenbeen idd niks, zelfs het tegendeel , net losser laten.
Er zijn idd verschillende technieken en elk zal zijn voordeel wel hebben.
Dit is idd ook mijn manier van aangaloperen, maar er horen nog een paar extra's bij hoor, hier niet gezegd.

VragenKop schreef:



Meid, buitenbeen aansporen voor galop: Contragalop.
[/quote]

Doorzitten, teugels korter enzovoort...

Je gallopeerd niet meisje, je vliegt als een vogel <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers