Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 00:37

Wellicht interessant:

http://www.indiegogo.com/Equestriansafe ... ?a=1110904

voor wie geen engels kan: het gaat om de ontwikkeling van een App die je buitenritten kan logegn (route en snelheid etc) en tevens een alarm functie heeft die een SMS naar je thuis front stuurt mocht je van je paard zijn gevallen en niet precies weten waar je bent (vreemd bos) mocht de ruiter niet bij bewustzijn zijn stuurt je mobiel ook automatisch een alarm naar een vooraf opgegeven nummer.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 01:45

Moet je al een iPhone hebben :=

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 02:18

werkt google niet net zo?
daar kan ik mijn routes ook terug zien. Volgens mij incl. snelheid. naderhand uiteraard.
Heb ik een navigatieapp en find my iphone.
Dochter het zelfde en die moet voor ze buiten gaat rijden in haar uppie altijd vertellen waar ze langs gaat, duurt het wat langer kunnen we in tegenover gestelde richting zoeken.

ik vind het ietwat een overbodige app.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 09:18

Behalve dan dat je met Google alleen achteraf ziet waar ze geweest is en niet weet of ze nog OP het paard zit.

Wanneer ga je haar zoeken als ze een kwartiertje te laat is?? een halfuurtje.. met deze App krijg je een SMS als ze er niet meer op zit. Wel handig.

ismy

Berichten: 3949
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Zaandam

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:00

en hoe help ik hier aan mee?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:39

via de site kan je een "contribution" maken (met creditcard) mag vanaf 1 euro wat je zelf wil.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:41

Als ik bewusteloos in het bos lig hoe weet de telefoon dan of ik van het paard geflikkerd?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:43

Menig mens is al op de telefoon gelazerd dus dan helpt het niet natuurlijk :=
En dan moet iemand anders ook maar net de telefoon aan hebben.

Wat als er een fout bericht wordt gestuurd? Ik stap met een grote zwaai af bijvoorbeeld en trigger het systeem zonder het door te sturen?
Straks pa helemaal in de stress...

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:46

Ja, en hoevaak de verbinding wel niet wegvalt. Als mijn paps en mams dan elke keer een sms krijgen worden ze niet blij denk ik. :')

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:11

Ik ga de technische details niet verklappen meiden dat is nou juist de uitvinding.. maar dit is wel door een ruiter bedacht die deze problemen natuurlijk ook weet.
En die telefoon gaat weten of de ruiter nog op het paard staat. De App kan op iedere smartphone uit eindelijk.

Wel kan ik het volgende vertellen:

het Alarm gaat af waneer de ruiter een periode niet beweegt. De telefoon zegt dan BV tegen de ruiter : alarm wordt verzonden als over 20 seconden geen beweging is geregistreerd. De ruiter hoort dit of wel en beweegt of niet (want bewusteloos) en het alarm gaat uit.

Het is een project in ontwikkeling en zal natuurlijk getest worden door een aantal vijwillige boscrossers :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:05

xTitanic schreef:
Moet je al een iPhone hebben :=

Inderdaad..

Trouwens, sorry dat ik het zeg, maar vind deze vrouw toch wel erg grappig Engels praten _O- vreselijk, dat Hollands accent :P

Maar vind het idee anders wel slim gevonden!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:54

Je hoeft er geen Iphone voor te hebben er zijn ook android apps. Iedere smartphone heeft apps

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:54

Ja, maar wat als je nou geen geld wilt uitgeven aan een smartphone? Ik ben blij met mijn nokia'tje van 60euries :)

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:58

Haha ik ben wel eens van mn paard gevallen en toen kon ik niet meer opstaan, en mn telefoon lag een stukje terug, net buiten bereik _O-
Uiteindelijk kwam na 5 minuten (na nog schreeuwen, vanaf de bank kijk je op de bak, maar ouders zaten met visite aan de keukentafel :') ze hoorden me niet..) iemand langsgefietst en riep of ze even aan moest bellen _O-
Ja doe dat hahaha :')

Nee, ik weet niet of deze app goed gaat werken :')

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:28

krijg je al ouders een sms, bel je even naar kindlief staat ze even te beppen met een kennis.
Toontjes van de telefoon negeerd ze nu ook regelmatig.

En zoiets overkomt je als ouders 3X en dan kun je een sms krijgen en negeer je dat ook.

En onbekend bos of terrrein, wie gaat daar dan zomaar in z'n uppie naar toe?

En zoals MelanieB schreef, de meeste ongelukken gebeuren thuis of op/tijdens les.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 15:55

Volgens onderzoek door TNO zijn er in relatie tot andere sporten bij paardrijden relatief weinig blessures maar is de aard van een blessure wel weer ernstiger dan bij andere spoerten. Hie is een landelijk onderzoek naar geweest.

qoute uit dat onderzoek : "303 ruiters (13%) liepen in zes maanden 341 blessures op tijdens paardrijden waardoor minimaal drie dagen niet kon worden gereden kon worden"

Het meest komen voor rug blessures. blessurea aan het bekken/ heup en blessures aan het hoofd.

54% van de ongelukken komen door een schrikkend paard

Conclusie van dit onderzoek:

"Paardrijden is een sport waarbij zich relatief weinig blessures voordoen. Wel is de ernst van de blessures vaak zodanig dat een gericht blessure preventie beleid op zijn plaats is. Uit de karakteristieken van de blessures blijkt dat een hersenschudding en bloeduitstortingen/kneuzingen aan bekken/heup, rug, schedel en knie het meest voorkomen.Maatregelen die de impact van een val kunnen beperken zoals het dragen van een veiligheidshelm, gebruik van een bodyprotector kunnen bijdragen aan veilige paardensport. Mogelijk dat een valtraining kan bijdragen aan het terugdringen van ernstig letsel ten gevolge van een val. Het kunnen beschikken
over paarden die weinig schrikachtig zijn, is tot slot nog een mogelijkheid die de moeite waard is.


voor het hele zonderzoek zie http://www.knhs.nl/objects/00010112.pdf

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:09

Gaat diegene die dit ontwikkelt ook nog wat aan de GSM netwerken doen dan??? Ik ken hier zoveel stukken waar er 0,0 bereik is. Dan is zon app leuk maar gaat echt niet werken. Oftewel leuk bedacht maar gaat echt niet overal werken.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:17

rina schreef:
Gaat diegene die dit ontwikkelt ook nog wat aan de GSM netwerken doen dan??? Ik ken hier zoveel stukken waar er 0,0 bereik is. Dan is zon app leuk maar gaat echt niet werken. Oftewel leuk bedacht maar gaat echt niet overal werken.



had ik helemaal nog niet bij stilgestaan.

Er zijn ruiterpaden/ruiterroutes in gebieden waar amper tot geen bereik is.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 16:23

Diegene die dit heeft bedacht gaat er van uit dat GPRS wel overal werkt, de sensor heeft niet met het telefoonnetwerk te maken. Er zal wellicht een klein gedeelte in het land zijn waar geen telefoon bereik is maar er zijn gelukkig hele grote gedeelten waar het wel werkt. :)

Maar ja als je provider storing heeft dan gaat de SMS niet weg dat klopt. 100% waterdicht is net zoiets als landelijk een goed netwerk dat probleem blijft. Je hoeft niet persé internet te hebben alleen wel belnetwerk.

De dekking is wel veel beter dan een paar jaar terug gelukkig. Hier in de ongeving heb ik altijd bereik ook in het bos

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:28

Het zou een goed plan zijn als t niet via een telefoon werkt maar via een zendertje/kastje wat je bij je draagt. Wat je als ketting of armband om kan doen. Dat iig de GPS te vinden is. Het sturen van een smsje is wat overdreven denk ik. Of zoiets als zo'n veiligheidsvest...wat aan je zadel is gekoppeld en aan de ruiter en dat op het moment je er af valt deze dus kapot getrokken word en er dan een GPS lokatie word doorgeven... Een sms stysteem is wat overdreven denk ik.. Ook omdat je dan elke x die oproep krijgt als je maar even stil staat met je paard... vrij irritand denk ik.

Ik denk dat als er wat uitgebreider over na gedacht wordt er een top systeem uit komt, maar ik denk niet dat je het via een telefoon moet doen. Dit omdat ook veel mensen geen smartphone hebben en de kans dat je deze stuk valt , als die in je zak zit, erg groot is!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:30

Robijn, verdorie je verklapt nu precies het geheime gedeelte van het idee ;) :oo

wat niemand zich hier verder af vroeg is namelijk : Leuk dat je de ruiter kan vinden maar hoe vind je het paard !

Idee is om een magneet te gebruiken. Dus het ene magneetje zit met een riempje aan het paard (zadel) het andere aan de ruiter. Het alarmpje zit met buetooth draadloos aan je telefoon. Het GPS gedeelte van het magneet alarm blijft op het paard en voor GPS op je telefoon hoef je geen netwerkverbinding te hebben zodoende. De te ontwiklen software zoekt dus met GPS beide signalen.

In de meeste smartphones zit een bewegingsensor dus de programmatuur wordt dan : magneet verbroken en geen beweging = alarm

Dus als je alleen de magneet verbreekt (omdat je hem vergeet als je afstapt) gaat niet persé het alarm. Als je stil staat met je paard is de magneet in tact dus gaat ook niet het alarm.

Gezien hoofdletsen en rugletsel het meest voorkomen kan het zijn dat je KO gaat. Zolang je zelf kan bellen voor hulp kan de thuispost je positie ophalen via de app. Als je echt KO ligt leek het mij handig om toch iets van een melding te sturen.

(het mag nu duidelijk zijn dat ik tevens de bedenker van dit ding ben denk ik)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Help mee aan de ontwikkeling van een nieuw ruiter Alarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:54

ik vind het compleet nutteloos, slecht over nagedacht.
telefoon stuk = nutteloos. Soms als een telefoon een opdonder krijgt valt hij uit/ batterij gaat los zitten en/of de telefoon herstart, wat niet gelijk ervoor zorgt dat iedere app ook weer werkt.

In de meeste smartphones = niet alle handy's en niet iedereen heeft of wil een smartphone.

paard? of het blijft staan en als die aan de kletter gaat/is is er altijd wel iemand die hem tegenkomt/vangt. Stoppen doet hij toch ooit een keer.

Plof je een keer naast je paard, ben je niet snel genoeg bij je handt en het hele dorp van de leg, brandweer uitgerukt, politie met helicopter op zoek.... :+

Zou eerder gaan voor een ding die geheel zelfstandig werkt, zonder telefoon/handy.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:11

En toch heb ik in mijn omgeving in al die jaren nog nooit iemand gesproken die bewusteloos is geraakt. Wat ik wel vaker heb gehoord; ik ben op mijn telefoon beland en die is nu stuk.
Hoe werkt het systeem dan?

Overigens hoef ik geen systeem om mijn paard te vinden, beestje staat stil bij gras en simpel even een naamkaartje aan het zadel met nummers en dan heb je geen gps nodig!


Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een los systeem, net zoals je voor het hardlopen hebt; daar heb je een afstandsmeter gps die je op je schoen kan vastzetten. Die kun je immers ook beter schokbestendig maken :)
Het idee van een magneet spreek mij ook niet erg aan; gaat je telefoon dan niet helemaal gek doen?

Stel ik doneer geld en de deadline wordt niet gehaald, krijg je dan je geld terug?


Het idee is leuk, maar haalbaar? Nee. In mijn omgeving in ieder geval niet.