Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:48

Ik kom hier even binnenvallen als dat mag! Ik zit er overna te denken om bordenhouders voor m'n blond Amsterdam verzameling te kopen, maar aangezien ik nog echt een broekie ben met Ali expres vroeg ik me af of jullie aanbevelingen hebben bij welke verkoper ik ze zou kunnen kopen? :).

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:48

Hier gaat het erg snel, al 2 bestellingen die maar 14 dagen onderweg zijn. Vind het best meevallen.

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:05

capopjekop schreef:
Ohana_91 schreef:
Ik had ergens gelezen dat je ook brievenbuspost via de Postnl app kan traceren. Iemand enig idee hoe dat werkt?


Dat kan idd. Met een speciale 'postzegel'. Die scannen we als ie bezorgd is en als hij niet past dan geven we in de app aan of hij naar de retail is gebracht of bij welke buren hij is afgegeven.


Bedoel je niet de dagelijkse post die bij je bezorgd wordt? Dat kan je via de PostNL aanvragen en wordt er een code naar je toegestuurd, zodat je dat kan bevestigen. Op deze manier krijg je iedere dag eventueel melding of er post komt. Zo ook pakketjes van Ali die via de brievenbus komen staan er tussen. Ik vind het ideaal.

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 07:23

Ohana_91 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Bedoel je niet de dagelijkse post die bij je bezorgd wordt? Dat kan je via de PostNL aanvragen en wordt er een code naar je toegestuurd, zodat je dat kan bevestigen. Op deze manier krijg je iedere dag eventueel melding of er post komt. Zo ook pakketjes van Ali die via de brievenbus komen staan er tussen. Ik vind het ideaal.


Dat bedoel ik inderdaad! Hoe kan je het via PostNL aanvragen? Ik ben bang dat er een pakketje kwijt is geraakt en ik zit er nu toch wel op te wachten. Anders bestel ik zoiets in Nederland, maar ik zou het zonde vinden als het net binnen komt als ik het hier heb besteld.


Ik heb even gekeken voor je. Je moet eerst de PostNL app downloaden en een account aanmaken. Dan ga je naar uw account toe, om vervolgens op mijn post te drukken. Vandaar zie je eigenlijk vanzelf wat je moet doen. Je krijgt binnen 3 dagen een code thuisgestuurd en dan moet het werken ;) .

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:07

lifaya schreef:
Hij was gefotografeerd en onderweg. Wel erg toevallig als dat gebeurd wanneer juwelen er op staat en al het andere wel gewoon binnen komt :+ net bh en melatonine binnen gekregen. Via die app weet je zeker dat je het die dag binnen krijgt.


Dit via de app betekend niet dat het direct die dag komt. Als dit in de app komt, is het zo dat PostNL het brievenbuspakket ontvangen heeft. Dit kan ook de volgende dag zijn. Heb gewoon even geduld, de brieven die erin stonden, sommige ervan waren bij mij ook 2 dagen later. Niet alles hoeft gelijk gestolen te zijn ;) .

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:52

Eleionomae schreef:
Gister hier ook weer een pakketje, een lightpad voor mijn diamond painting. Was binnen een week binnen vanuit China. Wil er wel aan wennen dat alles zo snel binnen is!

Helaas ook bestellingen uit de nieuwjaarsperiode die nog niet binnen zijn


Heb je hier toevallig een linkje van? :)

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:24

Oepss, zo heb je niets en zo heb je opeens 23 bestellingen open staan. Die sale is niet goed voor mij haha :') .

Sorry, ik heb geen ervaringen met de Bluetooth oortjes.

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:33

Het pakketje waar ik het meest op zit te wachten, wordt sinds vrijdag vastgehouden door de douane :\ . Iemand hier ervaring mee hoelang dit ongeveer kan gaan duren? Verder verwacht ik nog 21 pakjes, waarvan er vandaag al 5 komen. De arme postbezorger is sinds donderdag al elke dag geweest :') .

Edit, verder is de bezorging de laatste tijd echt mega snel. De vorige keer kreeg ik hem gewoon binnen 8 dagen, voor mij een record :wow: .

[o]


Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:01

Hier een pakket die staat op afgeleverd, volgens PostNL ook, alleen niets ontvangen. Iemand hier ervaring mee wat betreft het openen van een dispuut? Als dat niet werkt ga ik het via mijn creditcard terugvragen

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:33

KenJeMe schreef:
Ligt het niet bij de buren o.i.d


Nee, die zekerheid heb ik. Ik zie hem op de camera weglopen, het pakket vasthouden voor zijn bus en vervolgens in zijn bus gooien. En op het moment dattie hem in zijn bus gooit, tikt hij was in en op precies dat tijdstip staat hij als afgeleverd. Alles staat op beeld, dus daar twijfel ik niet aan.

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:42

SillyB schreef:
Babootje schreef:


In dat geval geen dispuut openen maar een klacht bij Post NL indienen.
Goed dat je een filmpje hebt. Ben benieuwd.

de verzender betaald postNL dus die kan er ook over klagen, jij als ontvanger bent hier geen (directe) partij in. Dat is hetzelfde als je bijv. bij bol.com of waar dan ook besteld.

Dus ja, een dispuut openen, zijn moeten het oplossen. Zij zijn hiervoor verzekerd of moeten het pakketje/schade dan weer achterhalen bij PostNL


Uiteindelijk een dispuut én geklaagd bij PostNL. Aliexpress was er nog mee bezig en PostNL ging het uitzoeken. Moeilijk moeilijk vanuit hun kant, maar na een aantal keer goed boos te zijn geworden (want 40 minuten verder en het ging me al helemaal niet Meer om het pakker, maar uit principe), stond de volgende dag opeens de postbode voor de deur. Blijkbaar is hij toch weer terug gekropen is de bus :') .
Dus ook direct het dispuut gesloten, want het product was verder compleet en in orde. Maar dat PostNL is om gek van te worden, alleen dat zou al een reden zijn om minder te bestellen haha

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:12

Wil ik eindelijk weer wat bestellen, lijk ik door een fout steeds niet te kunnen betalen. Meer mensen last van?

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:41

Pepperrr schreef:
Is dat achteraf? Want dat zegt ie bij mij ook, maar dan is het wel gewoon afgeschreven en mijn pakketten inmiddels ook ontvangen :)


Nee het was met creditcard, maar ik heb maar met iDEAL betaald. Die ging wel prima ;-)

[o]

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:55

lifaya schreef:
En nu? :+


[ [url=m/elHmnc.png]Afbeelding[/url] ]
Gaat om een tv box van 35 euro


Dan bestaat de kans dat je btw en invoeringskosten moet betalen. Als dat zo is, ontvang je vanzelf van PostNL een brief over wat je moet invullen. Misschien heb je geluk en krijg je niets. Eventjes afwachten voor nu zou ik zeggen ;)

[o]

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 46 bezoekers