Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:12

Net mijn allereerste bestelling binnen gehad van Ali (normaal bestel ik bij Wish). Bizar snel, 21 januari besteld, valt net op de mat!
Valt helaas een beetje tegen. Had 3 badjassen besteld voor mijn bruiloft (eentje met bride, bridesmaid, mother of the bride). De bride en bridesmaid zijn precies zoals ik wilde. De mother of the bride is een hele andere, ipv bedrukt zijn dat allemaal losse steentjes op de rug geplaatst.... Helaas zal ik daar dus nog een andere voor moeten bestellen. Wel stom, want zijn van dezelfde verkoper....

Afbeelding

Edit; foto bijgevoegd

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:15

Merell123 schreef:
iirrssjjee schreef:
Net mijn allereerste bestelling binnen gehad van Ali (normaal bestel ik bij Wish). Bizar snel, 21 januari besteld, valt net op de mat!
Valt helaas een beetje tegen. Had 3 badjassen besteld voor mijn bruiloft (eentje met bride, bridesmaid, mother of the bride). De bride en bridesmaid zijn precies zoals ik wilde. De mother of the bride is een hele andere, ipv bedrukt zijn dat allemaal losse steentjes op de rug geplaatst.... Helaas zal ik daar dus nog een andere voor moeten bestellen. Wel stom, want zijn van dezelfde verkoper....

[ [url=m/cmHg4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit; foto bijgevoegd

Waren ze op de voorbeeld foto’s hetzelfde? Want dan zou ik de verkoper zeker berichten erover!

Het leek hetzelfde. Pas als je echt goed kijkt zie je dat het anders is.... stond nergens in de beschrijving. Ik heb er een bericht over gestuurd maar vraag me af of ik reactie ga krijgen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:20

Pandameisje schreef:
Ik kan mijn dorp niet meer toevoegen alleen mijn gemeente??

Moest even iets opsturen naar ander adres en nu kan ik dus niet meer mijn eigen adres goed krijgen

Ik kon mijn dorp sowieso nooit aanklikken.... Ook alleen de gemeente (inmiddels gefuseerd en hebben we een andere naam). Wel juiste postcode en tot nu toe altijd aangekomen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:00

Dreamy schreef:
Ik heb mijn leggings binnen en woaaah, ben er zooo blij mee! :oo Zitten als gegoten.

Heb je misschien een linkje? O:)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:55

iirrssjjee

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:31

Even een vraagje. Ik had een product (bloemen) besteld in navyblue. Nu is de kleur een beetje groenig. Niet zoals op de foto iig. Hetzelfde product van een andere verkoper, dit was wel echt navyblue. Verkoper een bericht gestuurd. Nu krijg ik in de mail dit;

Dear NL shopper,

Regarding to your dispute about the order(order id: 98451952885409 ), we have made the following mediation.

Result:

Refund: EUR 13.50 , need to return goods and please provide the tracking number within 10 days.

Maar bij het product zelf kan ik niks vinden. Daarnaast, is het normaal dat ze vragen om een terugzending? Ik bedoel, voor 13,50 krijg ik het toch nooit naar China verzonden? :+

Een foto;
Afbeelding
De rechtse zou de binnenkant moeten zijn zoals de linker, maar het is vele malen groener!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:35

iirrssjjee schreef:
Even een vraagje. Ik had een product (bloemen) besteld in navyblue. Nu is de kleur een beetje groenig. Niet zoals op de foto iig. Hetzelfde product van een andere verkoper, dit was wel echt navyblue. Verkoper een bericht gestuurd. Nu krijg ik in de mail dit;

Dear NL shopper,

Regarding to your dispute about the order(order id: 98451952885409 ), we have made the following mediation.

Result:

Refund: EUR 13.50 , need to return goods and please provide the tracking number within 10 days.

Maar bij het product zelf kan ik niks vinden. Daarnaast, is het normaal dat ze vragen om een terugzending? Ik bedoel, voor 13,50 krijg ik het toch nooit naar China verzonden? :+

Een foto;
[ [url=m/rJMwk9.jpg]Afbeelding[/url] ]
De rechtse zou de binnenkant moeten zijn zoals de linker, maar het is vele malen groener!

Ik quote mezelf even. Het kost 46 euro het opsturen. Nu beweert de verkooer dat dat ok is en dat hij dit vergoed... Is dat ook echt zo? Of ben ik straks gewoon 46 euro kwijt?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:11

Lieszje schreef:
Gewoon niks voorschieten..
Heb trouwens nog nooit iets terug hoeven sturen.

Dan kan ik het ook niet terugsturen. :+
Het verbaasde mij eerlijk gezegd ook hoor.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:46

Esther28 schreef:
Trui schreef:
ik moet nog n beetje oefenen met geschillen

Tis echt heel simpel. Ik kies altijd optie geld terug (ik ga niks terug sturen, mij te duur). Veelal gaan verkopers niet akkoord en doen een voorstel om de levertijd door te schuiven. Ik weiger dat omdat ik vaak al minimaal 2 tot 3 maanden zit te wachten. Als je dan als koper niet met dit voorstel akkoord gaat, bemiddelt Ali en tot nu heb ik mn geld dus terug gehad via die manier.

Had ik ook gedaan. Moest het van de verkoper terugsturen (ik had nepbloemen in de verkeerde kleur ontvangen). Maar moest echt het product terugsturen... Heb ik niet gedaan, maar heb dus ook mijn geld niet terug gehad.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:03

Gisteren een bestelling gedaan voor een gepersonaliseerde taarttopper voor de bruiloft. Vandaag een bericht gehad met een voorbeeld en of dat ok is. Was hij niet, want de naam van mijn partner is langer dan de mijne en met een streepje ertussen. Had hij mijn naam en toen het eerste deel van zijn naam, en dan eronder het 2e deel van zijn naam hihi.
Heb maar meteen een bericht gestuurd dat het niet helemaal klopte, en nu hopelijk verduidelijking gebracht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:47

Mijn taarttopper van 8 euro is ingeklaard door de douane.... Krijg ik die zonder problemen alsnog thuisgestuurd? Hij was al onderweg met een lokale bezorgpartij namelijk.

Ik heb dit nog nietbeerder gehad.. Sorry ook als dit al eerder is gevraagd.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:09

Niqui schreef:
Ja hoor, had ik vorige keer ook. Komt gewoon thuis aan. Ik hoorde toen dat dat normaal is; alles wordt bij de douane ingeklaard.

Dankjewel! Had al een beetje paniek hihi. Zag net dat de status alweer veranderd was :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:18

Ik zag laatst een sleutelhanger waar je een datum op kon laten markeren enz. Was 30 eur!! Via Ali maar 8 ofzo hahaha.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:05

marlonFloris schreef:
welmoed__ schreef:
Marlonfloris, ben erg benieuwd of de mat werkt. Laat je het ons weten?

Mat werkt prima! Grit valt er echt in. Eerste 2 dagen niet want de kat sprong eroverheen hahaha. Maar nu wel minder uitloop.

Heb je misschien een linkje?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:11

Pepperrr schreef:
Eh help? Aliexpress kent mijn woonplaats niet? Heb het nu naar mijn ouders gestuurd, maar denk niet dat ze erop zitten te wachten dat zij straks 100 pakketten binnen krijgen...

Misschien staat de naam van je gemeente er wel tussen?

Was bij mij ook het geval. Ik woon in 's-Gravendeel, maar die staat er ook niet tussen. De (deel)gemeente stond er wel tussen, Binnenmaas.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:58

Ik kleine plastic zakjes besteld die je dicht kan plakken. Zouden 16 aug binnen zijn. Ik wacht nog steeds. Krijg de melding dat ik tot 1 oktober moet wachten (ligt het aan mij of is dat wel erg lang?).

Dus nieuwe besteld, aangezien ik ze 12 september binnen moet hebben, want de 19e nodig en moet ze nog vullen. Die zouden 2 september binnen moeten zijn volgens de advertentie. Dus ik ze gekocht staat er bij het product nadat ik betaald heb, dat het 23 september binnen komt.... Ondanks dat de advertentie inmiddels 13 september aangeeft.... Lekker dan. Moet ik straks nog ergens hele duren zakjes gan kopen en heb ik straks 3dubbel....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie