Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Emmaa_

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:46

One-size uit China zou ik niet vertrouwen. Denk niet dat je daarin gaat komen, ook als je erg slank bent.

Don't look back in anger.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:08

Vaak ligt hij dan gewoon ergens in een magazijn op een vliegveld te wachten tot het zijn beurt is om op een vliegtuig gegooid te worden. Het is echt niet zo dat alles direct vanuit de clearance een vliegtuig op geladen wordt jammer genoeg.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:46

De meeste dingen hebben geen verzendkosten. Je moet meestal alleen een paar weken wachten voor het binnen is.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:36

daantjuhhh schreef:
[ [url=m/aDwldb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Best brutaal dit! We do not accept negative comments... Nee. Als het gewoon goed en normaal aankomt krijgen ze 5 sterren, maar zo niet... dan ben ik ook eerlijk. Natuurlijk probeer je het eerst op te lossen.

Misschien is dit een taal/cultuur barrière ?

Ik denk eigenlijk dat dit niet op deze manier bedoeld wordt inderdaad.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:59

Ik heb soms al dingen met een week binnen, maar ook regelmatig nog super lang wachten. Heb het idee dat het wel steeds sneller gaat maar inderdaad nog lang niet altijd.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:37

Failed delivery betekent wel degelijk dat ze zijn geweest maar geen gehoor hebben gekregen. Kan ook betekenen dat je ervoor moest tekenen en er niet was of dat het niet door de brievenbus kon. Maar failed delivery betekent niet dat het niet in NL is, dat kan namelijk niet 'falen' en delivery betekent bij jou thuis.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:47

Soms heb je geluk en anders is het inderdaad 13 euro + 21% BTW. Ik heb laatst een shirt besteld uit Amerika die er op een of andere manier probleemloos doorheen is gekomen, maar ik zou er rekening mee houden dat je gewoon moet betalen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:43

Dat kan je echt niet weten. Het kan er morgen zijn, het kan ook nog drie weken duren. Tip voor de volgende keer: met alie kan je echt nooit gokken wanneer het binnenkomt. Een bericht naar de verkoper helpt ook niks omdat de lange tijd die het kost niet komt vanuit de verkoper maar vanuit het transport en het sorteerproces bij de douane.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:53

Als je er eentje wilt kopen om gewoon te kijken hoe het werkt en of het wat voor jou is kan ik je Ali aanraden, maar als je echt afhankelijk bent van de werkzaamheid ervan (hond die echt vaak ineens weg is of een kat die bij anderen snoept bv) zou ik het geld investeren in een goede tracker waarvan je weet dat hij werkt en waarbij je aan de bel kan trekken als hij niet naar behoren werkt. Ali is leuk en goedkoop maar sommige dingen werken gewoon simpelweg niet en het zou natuurlijk rot zijn als je hond hem ineens smeert en je tracker heeft maar een bereik van 20 meter ofzo.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:11

Op Aliexpress mag officieel geen namaak verkocht worden. Daarom staat er dus nooit een daadwerkelijke merknaam in de beschrijving, maar kan je het op de foto's wel zien (is een soort loophole, dan speurt Aliexpress het niet zo snel op). Altijd goed naar de foto's kijken dus, en als je daar een logo op ziet staan is het meestal namaak en dus illegaal.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:00

Elco schreef:
Mossel schreef:
Echte merken zal je op dergelijk sites niet tegen komen, dus als je het wel tegen komt is het 90% zeker namaak :)

Niet alles is nep hoor.

Rituals is een Nederlands merk dus zou er niet vanuit gaan dat je in China echte flesjes Rituals kan bestellen via Aliexpress.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:18

Ik ben er ook groot voorstander van. Het is beter voor het milieu, beter voor je lijf en aanzienlijk beter voor je portemonnee. Vooral op reis is het zo ideaal, je kan altijd wel ergens wat kokend water krijgen om hem schoon te maken en je hoeft niet moeilijk te doen met tampons die je om de zo veel tijd moet verwisselen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:03

Ik prik er ondertussen redelijk makkelijk doorheen. Al die kleine webshops die tegenwoordig uit de grond spruiten kopen meestal groothandel in op Aliexpress of vergelijkbare sites en checken het vervolgens op kwaliteit en pasvorm. Natuurlijk heb je dan iets meer zekerheid dan als je het direct bij Ali bestelt, maar ik vind het ergens wel echt belachelijk dat er jurkjes van 3 euro verkocht worden voor 40+.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:40

billionache schreef:
Ja echt bizar. Kwam een hele tijd terug een advertentie tegen in zo'n paardenspullen-verkoop-groep op Facebook, van een meisje die paardenkettinkjes verkocht. Werden verkocht voor €6 per stuk terwijl die van Ali komen aan 20 cent oid per stuk. Heb daaronder gereageerd, kreeg meteen een PB dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien, dat ik kinderachtig ben en dat bijna alle webshops hun spul via Ali en dergelijke kopen _O- Zwaar triest.

volgens mij is meisje in kwestie een bokker, dus hoop dat ik dadelijk niet weer zo'n happy PB krijg :')

Ergens snap ik het wel want je wil gewoon omzet maken en als het op die manier kan heb ik er ergens nog wel begrip voor. Maar het is gewoon zo zuur ofzo, vooral omdat niet iedereen weet dat Aliexpress/Ebay bestaan en dat je daar dezelfde kleding voor veel goedkoper kan vinden. Als het echt goede kwaliteit is vind ik het niet zo erg, een verkoper heeft dan ook veel moeite gedaan om een wholeseller te vinden die echt goede kwaliteit verkoopt waarschijnlijk want dat is best lastig op alie, maar ik heb ook via herverkopers wel eens echt troep binnen gekregen en dan ben je echt een rat imo :=

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:49

Met invoerrechten erbij is het niet meer zo lucratief dus zou hem gewoon in NL halen eigenlijk. Voor zo'n klein prijsverschil zou ik het risico niet willen nemen, vooral omdat je nooit 100% zekerheid hebt dat het echt aankomt etc.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:30

In dit topic mogen namaakartikelen niet besproken worden, hou daar rekening mee :)

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:15

Er staat toch dat de resultaten over 3 dagen worden vrijgegeven :+ Je hebt dus nog niks gewonnen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:03

Ali heeft nu echt rete veel vertraging. Zij betalen niks aan PostNL voor de bezorging dus qua prio liggen ze echt suuuuper laag. Tijdens de Black Friday en Sinterklaasdrukte zijn ali/wish/ebay pakketjes als buffer gebruikt dus ook amper tot niet bezorgd, het komt nu weer op gang dus er komen nu ineens weer een hele bups pakketten aan. Die tracking zou ik niet geloven, het komt maar heel weinig voor dat ze daadwerkelijk accuraat zijn.

Of het thuis wordt bezorgd of bij het postkantoor ligt er een beetje aan hoe lief je postbezorger is. Pakketjes van Ali worden allemaal als brievenbuspost gefrankeerd en dus ook zo aangenomen door PostNL. Als dingen niet door de brievenbus passen worden ze meestal gelijk bij het postkantoor geleverd (want, Ali betaalt niks aan PostNL dus bezorgers hoeven er ook niet hun best voor te doen) maar heel af en toe als je een vriendelijke bezorger hebt bellen ze wel even aan.

Als het bij het postkantoor bezorgd is en niet eerst thuis aangeboden krijg je een briefje in de bus, soms eentje met een LOCA code (3SLOCA), dan past het niet door de brievenbus maar is het wel meegenomen door een postbezorger. Anders krijg je een geautomatiseerd geprint bericht van PostNL zelf dat er een pakketje uit het buitenland voor je ligt (meestal een 3SRETA code bij Aliexpress) en daarmee kan je hem afhalen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:14

Dat kan hoor, sommige postbezorgers en postkantoren hebben er andere afspraken over. Het ligt ook heel erg aan de drukte. Ik werk bij een postkantoor in de randstad en wij hebben echt gigantische bakken met Ali zooi liggen, soms ook dingen die wel door de brievenbus passen. Er is echt geen peil op te trekken, maar als je iets groters verwacht loont het soms om ff langs te lopen bij het postkantoor om te vragen of er iets voor je ligt, kan zijn dat het daar al een paar dagen rondhangt maar het briefje er nog niet is. Blijft overigens ook maar 14 dagen liggen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:36

De pakbon zit inderdaad bovenop de envelop geplakt. Dat is het douaneformulier en dat wordt gezien als pakbon.