Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:13

Ik heb gisteren ook iets besteld, zonder de recensies te hebben gelezen. Toen ik de koop had gesloten kwam ik erachter dat die er waren :+ . En die waren niet zo best..

Ik heb de koop nog kunnen annuleren via het order overzicht. Ik begrijp dat het 3-15 dagen duurt voordat ik mijn geld terug heb. De verkoper reageerde trouwens direct op de annulering en wilde weten waarom ik het niet meer wilde kopen.

@Bellatrix: dat kun jij misschien ook nog doen, de order annuleren via de inlogpagina/my orders? Zolang het niet verstuurd is, kan het nog volgens mij.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:13


Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:36

Op 20 juni heb ik (voor het eerst) een aantal dingen besteld op Aliexpress. Dit hebben we inmiddels ontvangen:

Een heel leuk badpak, alleen de kleur groen is ietsje anders dan op de foto. Niet kaki maar echt groen: https://nl.aliexpress.com/item/2016-Fashion-Sexy-Swimwear-Women-One-Pice-Swimsuit-Push-Up-Padded-Bathing-Suit-High-Cut-Swimsuit/32621619966.html?spm=2114.13010608.0.0.HMvhGc

Fijne sportbh: https://nl.aliexpress.com/item/Professional-Level-4-Stretch-sports-bras-Shockproof-fixed-quick-drying-underwear-vest-women-running-GYM-zipper/32483966044.html?spm=2114.13010608.0.0.HMvhGc

Dit badpak komt er waarschijnlijk snel aan, zou inmiddels al in Nederland zijn: https://nl.aliexpress.com/item/New-Sexy-White-Crochet-Thong-One-Piece-Swimsuit-2016-Strappy-High-Waist-Swimwear-Women-Bodysuit-Leotard/32704514241.html?spm=2114.13010608.0.0.HMvhGc

Tot nu toe aangenaam verrast door de kwaliteit!

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:07

Jammer.. vanmiddag een badpak binnengekregen voor mijn dochter en helaas te klein. Ondanks twee maten groter besteld. Hij is wel heel mooi! Link Aliexpress

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:46

Volgens mij in eerste instantie wel, en dan wordt het later (uiterlijk 2 weken?) teruggestort via de creditcard. Ik zal het eens nakijken, want ik heb ook iets gecanceld.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:34

Hebben jullie ervaring met een dispute? Ik heb een badpak ontvangen dat veel te klein blijkt te zijn. Vervolgens heb ik op verzoek van de verkoper de maten van mijn dochter doorgegeven. De gekozen maat zou goed moeten zijn, maar hij/zij geeft aan dat het badpak erg kort zou zijn. Het is echter naast te kort ook veel te strak. Kortom de maten in de beschrijving op internet kloppen niet en over de lengte wordt daarin niet gesproken.

Nu wil de verkoper me de helft vergoeden. Als ik een dispute open voor het hele bedrag, dan moet ik het badpak terug sturen en zijn de verzendkosten voor mij, zo lees ik het althans. En die zullen vanuit Nederland misschien wel meer bedragen dan het badpak gekost heeft?

Wat is jullie advies? De helft toch maar accepteren? Het badpak is sowieso niet groter te verkrijgen en mijn dochter vindt de andere zwemkleding uit die winkel niet mooi..

Het gaat natuurlijk ook niet om een wereldbedrag, maar.. toch ook om het principe :=
Laatst bijgewerkt door Niqui op 14-07-17 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:30

Marjoow schreef:
Keet schreef:
Nou ja..... op zich heb je het badpak natuurlijk wel gekregen en in huis. Volledige refund en het badpak houden is wat dubbel.
Denk ook wel dat dit een beetje bij het risico van Alie hoort.
Zou de helft aannemen en in je review aangeven dat de maten niet kloppen en 2 sterren geven ofzo :)

Risico van verkopen op Ali. Als de verkoper gewoon eerlijk is met de maten is er niks aan de hand.

Ik heb genoeg spul thuis liggen waar ik mijn geld op heb teruggekregen. Heb nog nooit wat teruggestuurd maar wel altijd 100% refund ;)

Ik heb gisteren een dispute geopend en nu al bericht van Ali ontvangen dat ik het volledige bedrag terugkrijg en het badpak niet terug hoef te sturen. Netjes opgelost!

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 03:22

Zag ik laatst ook bij het verzendingsoverzicht. Heeft het iets met douane/invoer te maken?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:35

Letizia schreef:
Gezien mij koffer niet zo opvallend is en de laatste keer iemand er bijna met mijn koffer vandoor ging omdat het de zelfde was als van die persoon, heb ik een kofferhoes besteld, ben benieuwd wanneer ie binnen komt. Begin omtober vlieg ik naar Italiƫ :)
[ [url=m/ijtw1D.png]Afbeelding[/url] ]
:')


heb je een linkje voor me?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:40

@MarlonFloris: heb je een linkje van de jas?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:11

Ik begrijp dat de bezorging over het algemeen wat langer duurt in de periode rond de kerst. {:)
Laatst bijgewerkt door Niqui op 13-12-17 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:48

Ik heb vier afstandbedieningen (sleutelhangers) voor de garage besteld. Deze week kwamen ze binnen. Drie ervan werken prima, eentje doet het niet. Dus heb ik een berichtje naar de verkoper gestuurd met het verzoek om ons een nieuwe te sturen. Hij wilde vervolgens dat we hem ons emailadres mailden zodat hij ons een video kon sturen om te laten zien hoe het werkt.
Ik heb hem laten weten dat een video niet nodig is: de andere drie apparaatjes doen het prima, dus we begrijpen hoe het systeem werkt. Toen heeft hij ons gevraagd om zelf een video te maken, zodat hij kan zien hoe we het doen en deze aan hem persoonlijk te mailen.
Ik vind het ook niet nodig om een video te gaan maken. We weten hoe het systeem werkt. Daarnaast wil ik hem buiten Aliexpress om ook niet een bericht via mijn eigen emailadres sturen. Dat heb ik hem dan ook laten weten. Vervolgens heb ik niets meer van hem gehoord.
Het apparaatje kost weinig, maar ja, het doet het niet. Ik denk er nu over om een dispute te openen.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:35

Hier drie paar zilveren oorbellen voor mijn dochter besteld a E 3,22 per setje. Maar nu lees ik net op Ali dat ze het inklaringsproces bij de douane zijn ingegaan. Betekent dat zeker inklaringskosten of kan het nog meevallen?

Het totaalbedrag van E 9,66 ligt toch ruim onder de 22 euro zou je zeggen.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:11



Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:07

lifaya schreef:
Haal je adres wel even weg ;)

Ik open pas een geschil bij niet arriveren als de kopersbescherming is verlopen
Wanneer kun je eigenlijk een dispuut openen? Is daar een vaste termijn voor? Het valt me dat de buyers protection nog 13 dagen duurt en ik pas een dispuut kan open na 12 juli. De buyers protection kan ik wel verlengen zie ik.

Ik wacht op een item waarvan de zendingsstatus sinds 19 mei het volgende laat zien: Logistics orders have been created 2019-05-19 12:47:00. Het pakje zou al bij de vliegmaatschappij zijn, maar er zit geen beweging meer in. Wachten ze tot ze een complete lading hebben of zo?

Pas geleden had ik twee glitter telefoonhoesjes op zondag besteld en acht dagen later op maandag al in huis: https://nl.aliexpress.com/item/Krokodil ... 4c4db2Kx5U

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:08

Hier twee pakjes die met Yanwen Economic Air Mail zijn verstuurd vanuit China. Bij beiden al een maand geen beweging meer in het verzendtraject. Gaat het bij jullie sneller bij de verzending met Yanwen of duurt het altijd zo lang met deze firma/verzendmethode?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:25

Ja hoor, had ik vorige keer ook. Komt gewoon thuis aan. Ik hoorde toen dat dat normaal is; alles wordt bij de douane ingeklaard.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:32

Als hij kan zien dat het bij ons in het land is, dan zou jij het ook moeten kunnen zien via Aliexpress.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:25

Trui schreef:
iets niet ontvangen > geschil geopend > nu zegt de verkoper dat diegene kan zien dat het wel in het land is en nu moet ik dus ook t kantoor contacteren. krijg geen geld terug. maar welk kantoor dan?
Laat de verkoper het dan maar bewijzen. En anders gewoon geld terug.

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:26

bobje26 schreef:
Ik vind het flauw... Maar goed.
ik vind het eigenlijk wel interessant om te lezen dat dit soort berichtjes vaker voorkomt. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en begrijp de reden ervan ook niet zo goed. De prijs is ongeveer gelijk aan soortgelijke artikelen, wordt niet aangepast en ze moeten het bedrag terugstorten. Wat levert het ze dan op :?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:58

BloemBloem schreef:
Hier ook weer een hele rij aan bestellingen staan. Voornamelijk verjaardags versiering. O en van die bloed ordinaire naamkettingen hahaha ik kon het niet laten :+

Waar heb je die naamkettingen besteld BloemBloem? Heb je een linkje voor me?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 24-09-19 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:01

Wat zijn impulssporten Germie?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:20

germie schreef:
Niqui schreef:
Wat zijn impulssporten Germie?

die met zo'n ronddraaiend bolletje. Die wil ik eens testen, maar 25 euro hier vind ik wat te veel, 11 euro is een betere prijs. En ze zijn gewoon echt goed en netjes. Geen scherpe randen en volledig rvs.

Oh leuk, heb je een linkje?

Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:15

Ik heb twee hoesjes gekocht voor ook wat minder gangbare toestellen en die passen goed. Het ene is van prima kwaliteit, die blijft ook goed. Het andere, een glitterhoesje (met aan de achterzijde krokodillenprint) gaat stuk op de vouw na enkele maanden. Mijn lovende review daar klopt dus niet. Overigens zie je bij veel aanbieders exact dezelfde hoesjes, maar dan voor andere prijzen.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers