Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Tallie1979

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:35

Heeft iemand een idee hoe het werkt met die bonnen? Ik kreeg er een van 10 euro, maar nergens terug te vinden. :')

Alleen bonnen waar je een minimaal bedrag bij moet besteden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:15

Paardenfann4 schreef:
De lampen bij Ali hebben ook gewoon een CE keurmerk. Die je hier in de winkel koopt die worden ook allemaal in China gefabriceerd.

Ga daar maar niet vanuit. CE zit zeker niet op alle producten uit China, ze plaatsen er vaak een vervalst CE keurmerk op waarbij de C en de E net wat verder uit elkaar staan.

Dan lijkt het een gekeurd product te zijn, maar dat is het dan niet.

Dat veel lampen daar worden geproduceerd, heb je gelijk in, maar een winkel (in europa) moet er voor zorgen dat het CE keurmerk geldig is voor ze het mogen verkopen. Een directe aankoop vanuit China van producent naar consument garandeert dit dus niet.

Als je 100% zeker wilt zijn, moet je je lampen in de winkel kopen, die moeten veilig zijn en voldoen aan de eisen. Vanuit het oosten heb je gewoon nooit 100% garantie dat het een CE heeft.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:15

Oeps, ik haal er 2 door elkaar. Die van china staan dichter op elkaar, mijn excuus. :)

https://goo.gl/images/4Xrjzc

Opzich hoeft er niks mis te zijn met een Chinees ongetest product, maar hou er rekening mee dat het onveilig kán zijn en mogelijk ook sneller kapot kán gaan. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:18

germie schreef:
CE staat voor china export.

:') Nee, CE staat voor Committee Européenne

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:10

Ik heb ook een dispute geopend. Ik heb een clip on haarstuk besteld en kreeg een donkerbruine ipv donkerblonde. Kan ik dus helemaal niks mee. Heel banketstaaf, maar het wijkt zo veel af, dat ik geen andere manier zag dan mijn geld terug vragen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:27

germie schreef:
Bestel je voor 50 eurocent allerlei zaden, pepers, tomaten, komkommer, en dan krijg je dit:

hi, friends , could you buy more in my store ? this is the lowest price in aliexpress , and we are doing the big promotion now , only 2 days , there are many beatufiful flower seeds and delicous fruit seeds , i think you must will like them , all of the seeds are the lowest price , all of them are lower than $0.1 , how do you think about it ?
best wish to you and your family

Eh nee :D Ik wil geen gmo-zaden. Dus alleen de normale besteld.

Ik heb ook een keer zaadjes besteld en kreeg na de bestelling een bericht met exact dezelfde strekking. :D Ik heb toen netjes aangegeven dat ik niet meer nodig had. :)

Ik heb trouwens 3 pakjes die inmiddels al meer dan 2 maanden onderweg zijn en waarvan ik de bezorging heb laten verlengen. Ik ben benieuwd of ze nog binnen komen.

En ik had een grappenmaker die denkt dat Europeanen dom zijn ofzo. Ik heb oogschaduw besteld in vooral roze tinten. Een setje van 10 kleurtjes. Wat krijg ik? Lipstick in voornamelijk bruine tinten. Lipstick staat ook gewoon op het doosje.

Dus ik keurig eerst de verkoper gemaild en aangegeven dat ik én de verkeerde kleuren heb ontvangen én daarnaast ook lipstick ipv oogschaduw.

Zegt hij dat het gewoon oogschaduw is en dat ik de juiste set heb ontvangen. Eh, nee, dat heb ik dus niet. Kleuren komen niet overeen met de foto en het is lipstick. Ik moest het maar op mijn ogen smeren vond hij.

Ik heb dus een dispute geopend, ik kwam er niet uit met hem/haar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:48

mvdende schreef:
GRRRRRR -:(- -:(- -:(- package already signed for.. maar er is hier dus echt niets binnen gekomen. Zal die klote Postnl wel weer zijn. Heb hier een bezorger die de kantjes ervan af loopt. €7,13 naar de filestijnen. Heb een geschil geopend want wil gewoon mijn product en of het nou fout gaat in China of bij de PostNL maakt mij geen donder uit!

Vergeet het maar. Als er staat dat het is geleverd, krijg je geen cent vergoed. Ik heb nu ook soortgelijk probleem aan de hand.

De verkoper heeft aangeboden dat hij het product opnieuw opstuurt, ik zal voor nu maar uitgaan dat ze dat ook echt gaan doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:31

Ze willen de waarde weten. Als het onder de 22 euro zit, dan zal het meevallen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:04

Ik heb 2 pakjes nooit ontvangen, maar ze staan wel als geleverd. Heb een dispuut geopend, maar Ali wijst ze af omdat de tracking aangeeft dat het is geleverd.

Ben dus voor 10 euro het schip in. Jammer!

Verder een badpak besteld, die komt als het goed is vandaag :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:43

Bonnelover, ik kreeg bericht van PostNL via de app.

Badpak was er inderdaad vrijdag! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:15

Vandaag vulpeninkt binnen gekregen. Kan ik met mijn kroontjespen rommelen! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:04

Dropshipping is wel een dingetje. Sommige mensen noemen het handel. Wat men alleen vergeet, is dat de dropshipper op het moment van bestellen ook de importeur wordt. Een importeur moet voldoen aan wetten en regelgeving.

We weten allemaal dat 95% van de producten uit China geen geldig CE merk of certificaat hebben.

Dropshipper is dus illegaal bezig. En dus zo stafbaar als de pest.

Je zal je baby maar een kauwspeeltje geven welke giftig is. Of ongekeurde veiligheidsschoenen kopen die niks beschermen. :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:00

Nou, ik heb al 2x gehad dat T&T van de verzender aangaf dat het bezorgd was. En dat was het niet!

En kreeg het mooi niet terug! Verkopers gaven beiden aan opnieuw te verzenden, maar dat doen ze nooit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:32

Ik ben nu aan het wachten op een statief en een sport top :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:45

Ik heb gisteren iets besteld voor in mijn Stephen King verzameling. Zag ze voor 20 voorbij komen op Facebook, heb er nu 11,85 voor betaald! :')

€ 10,01 40% Off | Anime Neca Stephen King's Het Pennywise Joker Action Figure Speelgoed Horror Poppen 18 cm Collectie model Halloween Kerstcadeau
https://s.click.aliexpress.com/e/MZiLFXeu