Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:06

ik vind 4 eu echt al duur voor ali... dan voelt t toch slechter dan 50 cent

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:56

Trui schreef:
ik vind 4 eu echt al duur voor ali... dan voelt t toch slechter dan 50 cent

Ik heb dit ook echt :+ Oei, 5 euro, nee laat maar. Oeps :Y)

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:24

TheNovelist schreef:
Zonde Amy! Hopelijk gaat het eruit in de was idd!

Gisteren deze ronde glazen planten ‘terrariums’ besteld, hopelijk komen ze heel binnen!
[ [url=m/BbMCmc.png]Afbeelding[/url] ]


Afbeelding
;( :n :')

Gelukkig wel eentje heel

Afbeelding

Winged

Berichten: 33017
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:28

Esther28 schreef:
Ik heb de laatste 2 weken echt veel disputen moeten openen. Stond op status finished terwijl ik niks ontvangen had.Verkopers laks en niet willen terug betalen. Ik moest maar gewoon geduld hebben want het lag nog ergens bij een of ander postkantoor. Gelukkig heeft Ali zelf bemiddeld en heb ik overal geld voor terug gekregen..

Hier inmiddels 2 pakketjes al langer dan 2 maanden onderweg. Ben benieuwd of ze nog aankomen. STelt niet veel voor, maar toch

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:30

ooh zonde Novelist. Je zou ook bij de action kunnen kijken daar hebben ze ze nu ook ...

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:57

Wanneer openen jullie een dispute? Ik heb best wat dingetjes die al heel lang duren..

Skessa_
Berichten: 10617
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:15

Nou ik gewoon na 4-5 weken. Ben nooit zo flauw :=

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:21

ik kreeg vandaag een aantal dingen binnen, ook wat dingen waarvan ik niet meer had verwacht dat het nog binnen kwam.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:33

Ik heb mn eerste pakketje al weer binnen. Gaat snel.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:55

Winged schreef:
Esther28 schreef:
Ik heb de laatste 2 weken echt veel disputen moeten openen. Stond op status finished terwijl ik niks ontvangen had.Verkopers laks en niet willen terug betalen. Ik moest maar gewoon geduld hebben want het lag nog ergens bij een of ander postkantoor. Gelukkig heeft Ali zelf bemiddeld en heb ik overal geld voor terug gekregen..

Hier inmiddels 2 pakketjes al langer dan 2 maanden onderweg. Ben benieuwd of ze nog aankomen. STelt niet veel voor, maar toch


Nee klopt maar als de aankoopbescherming afloopt en de verkoper zet het op afgeleverd terwijl ik niks heb open ik standaard een dispuut.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:11

Skessa_ schreef:
Nou ik gewoon na 4-5 weken. Ben nooit zo flauw :=



4-5 weken??? Het mag er 12 weken over doen voor je een dispute opent...

Ik open er dus pas 1 na 12 weken en als de verkoper niet of nauwelijks reageert na die periode.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:13

Hier vandaag een rammelaar voor de aankomende baby binnen gekregen.
Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:24

Hij is ontzettend leuk! Maar zelf zou ik toch niet zo snel dat soort dingen bestellen via AliExpress, want het geeft weinig garantie over de veiligheid en of er geen rare vulmiddelen of verfstoffen gebruikt worden.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:25

SillyB schreef:
ooh zonde Novelist. Je zou ook bij de action kunnen kijken daar hebben ze ze nu ook ...


Jaa heel zonde, ik voelde het gelijk al toen ik hem oppakte....
Dat word dan binnenkort even naar de action!

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:35

Klopt daar ben ik ook wel huivwrig voor, hij gaat ook zeker eerst de wasmachine in en kijken hoe hij daar uit komt. Hij voelt wel stevig aan.

Als ik het niet vertrouw gaat hij gewoon weg. :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:18

ik zit na te denken wat soort leuke honden spullen ik zou bestellen bij alie

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:14

MarlindeRooz schreef:
Mijn sportBH is binnen! Vandaag dus sporten in een sportBH en sportbroek van Ali! *D
Wel met een top erboven hoor! :P


Sportbh een beetje stevig?

Ik wil al tijden een sportbh daar bestellen maar heb een grotere cupmaat en wil wel een beetje stevige ondersteuning :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:22

troi schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn sportBH is binnen! Vandaag dus sporten in een sportBH en sportbroek van Ali! *D
Wel met een top erboven hoor! :P


Sportbh een beetje stevig?

Ik wil al tijden een sportbh daar bestellen maar heb een grotere cupmaat en wil wel een beetje stevige ondersteuning :o

Nee, met grote maten zou ik het niet doen. Ik heb 70/75D en niet zo snel last van beweging zeg maar. :P

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:02

Iemand die weet hoe het zit met het betalen met klarna? Ik dacht laat ik het eens proberen, nu zijn mijn items al verzonden maar geen bericht of iets hoe ik dat nu moet betalen? Er staat ook niks op mijn klarna account dat ik een bedrag betalen moet?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:50

Hier de goden verzocht ik heb 'n goedkope gitaar besteld, zo kan ik als hij aankomt goed oefenen tot ik echt enigszins kan spelen, en door sparen voor een serieuze goede gitaar... hopen dat hij heel aankomt we wachten af! ;)

onder tussen zag ik veel filmpjes op you tube dat er dure merken dus ook in china produceren,dus wie weet is het iets! :x

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:54

Ben wel benieuwd naar de gitaar die je besteld hebt :P

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:32

Ik kijk al 9.5 jaar tegen een houten wc ombouw aan omdat er geen geld is om de badkamer aan te pakken (en toen ik de woning kocht zat er een toilet in wat niet door kon spoelen, dus die is vervangen voor een toilet met inbouwreservoir), en er nu sprake is van al 3 jaar wachten op aardbevingsschade (zit een scheur in de badkamermuur). Maar ik was dat dus meer dan zat en dacht dat kan ik ook goedkoop aanpakken, hoop ik. Ik ben helemaal niet handig, dus tegelmozaik plakken zag ik niet zitten, maar ik kwam op Ali dus een soort vinylbehang als sticker tegen.
Dit was na 3.5 maand eindelijk binnen. De kwaliteit is eigenlijk maar zo zo, het plakt niet heel goed en het is erg dun en scheurt snel, maar het is wel met een vochtige doek afneembaar (erg handig en zeker in een badkamer).
Nu heb ik geen idee of het gaat houden op hout, want je kunt zeker voelen dat het niet goed hecht op ruw hout, maar ik heb alles ontvet en geplakt. Ik kom nog 1 stukje te kort, maar had gewoon eerst besteld om het te testen. (2 euro voor een strook van 100 bij 50 cm).
Of het over 3 maanden er nog op zit weet ik niet, maar ik ben erg blij met het resultaat en heb dus de laatste strook ook maar besteld (en hoop niet dat ik weer 3.5 maand moet wachten).

Onderop zie je nog het hout, gewoon ruw onbewerkt hout. Maar ik ben er tot nu toe erg blij mee en hoop dat het blijft zitten. Dan ga ik het zelfs niet meer betegelen als er wel geld is voor de badkamer. Het plakken was nog wel aardig wat werk hoor en het moeilijkste onderop komt nog als ik dus de nieuwe strook ook binnen heb (daar kun je moeilijk bij omdat het onderaan is). Maar ik hoop dat het echt blijft zitten:

Afbeelding

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:42

Ooh, dat ziet er zeker goed uit :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:46

Esther28 schreef:
Trui schreef:
ik moet nog n beetje oefenen met geschillen

Tis echt heel simpel. Ik kies altijd optie geld terug (ik ga niks terug sturen, mij te duur). Veelal gaan verkopers niet akkoord en doen een voorstel om de levertijd door te schuiven. Ik weiger dat omdat ik vaak al minimaal 2 tot 3 maanden zit te wachten. Als je dan als koper niet met dit voorstel akkoord gaat, bemiddelt Ali en tot nu heb ik mn geld dus terug gehad via die manier.


Had ik ook gedaan. Moest het van de verkoper terugsturen (ik had nepbloemen in de verkeerde kleur ontvangen). Maar moest echt het product terugsturen... Heb ik niet gedaan, maar heb dus ook mijn geld niet terug gehad.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:22

Goede tip. Ik heb nog nooit iets niet gehad, maar eens moet de eerste x zijn natuurlijk.