Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:59


hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:32

Ik heb bericht van PostNL dat er een pakje op het postkantoor ligt uit het buitenland waarvoor betaald moet worden, als ik de code op de website op zoek staat er:

Voor deze zending zijn inklaringskosten verschuldigd, betaal €40.19 bij de PostNL-locatie.

Ik heb alleen niets boven de €22 besteld. Wel deze, die nog 1 die erop lijkt van dezelfde verkoper.
https://nl.aliexpress.com/item/5-Stks-H ... 4c4d6EVxUl
Maar het order amount is maar $5,27. Ik vond het ook al erg goedkoop, misschien denk de douane ook dat het duurder is? Moet ik dit bedrag bij ophalen betalen? Of kan ik laten zien wat ik ervoor betaald heb? Als het dit al is, ik weet niet wat erin zit anders..

hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:57

Memories schreef:
hazel schreef:
Ik heb bericht van PostNL dat er een pakje op het postkantoor ligt uit het buitenland waarvoor betaald moet worden, als ik de code op de website op zoek staat er:

Voor deze zending zijn inklaringskosten verschuldigd, betaal €40.19 bij de PostNL-locatie.

Ik heb alleen niets boven de €22 besteld. Wel deze, die nog 1 die erop lijkt van dezelfde verkoper.
https://nl.aliexpress.com/item/5-Stks-H ... 4c4d6EVxUl
Maar het order amount is maar $5,27. Ik vond het ook al erg goedkoop, misschien denk de douane ook dat het duurder is? Moet ik dit bedrag bij ophalen betalen? Of kan ik laten zien wat ik ervoor betaald heb? Als het dit al is, ik weet niet wat erin zit anders..


Kan idd zijn dat ze een fout hebben gemaakt, gebeurd wel eens. Je kan hem niet ophalen zonder ervoor te betalen. Je kan 'm wel ophalen, het bedrag ter plekke zelf voorschieten en daarna bezwaar maken tegen de kosten en dan idd bewijs leveren dat de waarde minder is. Je krijgt dan overigens de afhandelings/ inklaringskosten niet terug, alleen de BTW, dus bereken wel even of je het dat mogelijk waard vind want van die 40 euro blijft er minder over wat jij terugkrijgt. Je kan het pakketje dan ook gewoon weigeren, dan hoef je de kosten niet te betalen maar gaat ie dus wel terug.

Kun je met de barcode niet exact achterhalen om welk pakketje het gaat?



PostNL was degene die fout zat, het pakje was niet voor mij. Twee cijfers van de postcode waren door PostNL omgedraaid, op de doos stond wel het juiste adres. Gelukkig maar :)


hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:04


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers