Zo kan je ook paarden verplaatsen...

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:12

Dit gebeurt bij veel boeren met melkkoeien dagelijks, die jonge paarden gaan allemaal achter de voorste aan en er staat aan weerskanten bij de oversteek een persoon. Niets gevaarlijks aan, gewoon het kuddegedrag gebruiken van paarden. Bij van Straaten doen ze dit zelfs over een lang stuk weg. Ik heb nog nooit gehoord dat een kudde onder de auto belandde of de andere kant op ging.

En kuddegedrag, kijk naar de ramp bij Marum, zelfde principe.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:43

quera schreef:
bigone schreef:
Dit gebeurt bij veel boeren met melkkoeien dagelijks, die jonge paarden gaan allemaal achter de voorste aan en er staat aan weerskanten bij de oversteek een persoon. Niets gevaarlijks aan, gewoon het kuddegedrag gebruiken van paarden. Bij van Straaten doen ze dit zelfs over een lang stuk weg. Ik heb nog nooit gehoord dat een kudde onder de auto belandde of de andere kant op ging.

En kuddegedrag, kijk naar de ramp bij Marum, zelfde principe.

Uh ja alleen hier rijden er nog gewoon auto’s over die weg....

De enige auto die je ziet is diegene die de ruiter inhaalt, daarna, wanneer de draden open zijn staat er aan weerskanten iemand met een zweep en midden op de weg dus helemaal niets aan de hand.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:22

secricible schreef:
Bigone, heb jij het filmpje wel afgekeken? Bij de tweede groep passeren ze meerdere autos die hun tegemoet komen. Die eerste verplaatsing is naar mijn idee ook dikke prima. Die tweede vind ik gewoon een risico wat ik zo vanaf het filmpje beoordeeld niet fijn zou vinden als automobilist.

Froukje, niet iedereen heeft verstand van paarden. En niet iedereen is dol op paarden. Als er dan een groep loslopende paarden je tegemoet komt die over de weg slingeren dan kan ik me zomaar voorstellen dat iemand schrikt, wellicht op de toeter drukt of weet ik wat. Ik zou me, als paarden"kenner" al niet prettig voelen met dat geweld dat me tegemoet komt, laat staan als ik echt geen ervaring had met paarden.

Nu wel en ik heb er nog steeds geen moeite mee. Dat zijn drie auto's en een buurt waar je zeer waarschijnlijk alleen komt wanneer je er iets te zoeken hebt. Kan idd wel een beetje link zijn, die tweede actie maar toch, auto's stoppen netjes even een paar tellen en dieren lopen redelijk rustig mee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie